مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته مهندسی شیمی در اوکراین

رشته مهندسی شیمی در اوکراین

رشته مهندسی شیمی در اوکراین یکی از رشته های اصلی ارائه شده در دانشگاه های فنی این کشور است. هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین مقرون به صرفه است. این کشور اکثر دوره های خود را به زبان اوکراینی ارائه می کند و برخی از دوره ها را هم به زبان انگلیسی ارائه می کند. هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اوکراین تقریبا 2500$ (دلار) در سال است. علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی شیمی در اوکراین می توانند دوره های مختلفی را در این رشته برای کسب مدارک دانشگاهی مانند لیسانس و فوق لیسانس طی کنند. برای بررسی شرایط مهاجرت به بلوک شرق می توانید توسط کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی شوید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در اوکراین

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در اوکراین گزینه ای ارزان است. اوکراین یک مقصد ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان خارجی است که می خواهند با هزینه مقرون به صرفه و شرایط زندگی ارزان تر در خارج از کشور تحصیل کنند. دولت اوکراین اهمیت دوره مهندسی شیمی را می داند و دلیل در دسترس بودن دوره مهندسی شیمی در دانشگاه های ملی مهندسی اوکراین نیز همین است. دوره مهندسی شیمی در اوکراین توسط کادر آموزشی بسیار حرفه ای با تکنیک های مدرن تدریس می شود و به همین دلیل مدرک مهندسی شیمی اخذ شده از هر دانشگاه ملی مهندسی در اوکراین در سراسر جهان شناخته شده است.

دانشجویان خارجی که مدرک دبیرستان خود را گذرانده اند می توانند برای پذیرش در هر دانشگاه فنی ملی در اوکراین درخواست دهند. متقاضیان کارشناسی ارشد باید برای درخواست در دانشگاه مهندسی شیمی در اوکراین دارای مدرک لیسانس باشند. در دانشگاه های فنی اوکراین بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیلی برنامه مهندسی شیمی خود می آیند.

برنامه های رشته مهندسی شیمی در اوکراین در دانشگاه های زیر ارائه می شود:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه فنی شیمی اوکراین
2موسسه پلی تکنیک ایگور سیکروسکی
3موسسه پلی تکنیک خارکیف
4دانشگاه تاراس شفچنگو
5دانشگاه فنی لویف

تحصیل رشته مهندسی شیمی در مقاطع مختلف در اوکراین

مدرک لیسانس به مدت 4 سال در مقطع لیسانس در اوکراین تدریس می شود، اما فقط برای آن دسته از دانشجویان خارجی که در زبان انگلیسی خوب هستند و مدرک مهندسی شیمی خود را مستقیماً به زبان انگلیسی می آموزند. آن دسته از دانشجویانی که از کشورهایی می آیند که زبان های فرانسوی یا عربی در آنها زبان رسمی است، سال اول را در دانشکده مقدماتی به مدت 10 ماه دوره زبان روسی با موضوعات علمی می خوانند. برنامه کارشناسی مهندسی شیمی برای آنها شامل 10 ماه + 4 سال است.

دوره کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی در اوکراین شامل 2 سال است و همچنین به زبان انگلیسی مستقیماً برای دانشجویان خارجی که در زبان انگلیسی خوب هستند تدریس می شود. برای سایر متقاضیان غیر انگلیسی زبان مدت زمان 10 ماه + 2 سال است. دانشجویان خارجی از هر منطقه از جهان برای تحصیل در دانشگاه های مهندسی در اوکراین می آیند، اما اکثراً دانشجویان از منطقه آسیایی و عربی برای تحصیل در رشته مهندسی به اوکراین می آیند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در اوکراین

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در اوکراین

برای دریافت پذیرش در برنامه مهندسی شیمی در دانشگاه های اوکراین، دانشجویان باید معیارهای خاصی را داشته باشید:

  • دانشجویانی که مایل به پذیرش در برنامه مهندسی (کارشناسی یا کارشناسی ارشد) هستند، یک آزمون ورودی و مصاحبه خواهند داشت.
  • متقاضیان باید تمامی مدارک مهم را در زمان پذیرش داشته باشند.
  • مدارک امتحانات صلاحیت قبلی باید همراه با روند درخواست ارائه شود.

برای مثال مراحل پذیرش در دانشگاه فناوری شیمی اوکراین به شرح زیر است:

پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه دولتی اوکراین به دنبال توافق نامه های بین دولتی اوکراین انجام می شود.

  • مرحله 1: فرم درخواست موجود در وب سایت رسمی دانشگاه دولتی فنی شیمی اوکراین را پر کنید.
  • مرحله 2: در آزمون ورودی شرکت کنید تا واجد شرایط پذیرش شوید.
  • مرحله 3: کمیته پذیرش تصمیم خواهد گرفت که برای دانشجویان بین المللی پذیرش بگیرد.
  • مرحله 4: دانشجو می تواند به صورت آنلاین یا آفلاین (در صورت حضور در اوکراین) با مدارک ذکر شده اقدام کند.
  • مرحله 5: کمیته پذیرش می تواند در صورت نیاز از طریق اسکایپ یا سایر منابع اینترنتی با داوطلب مصاحبه کند.
  • مرحله 6: پس از مصاحبه، دانشگاه دعوت نامه ای برای دانشجو صادر می کند.
  • مرحله 7: دانشگاه یک توصیه نامه ویزا و دعوتنامه را صادر می کند تا گرفتن ویزای تحصیلی اوکراین برای دانشجویان آسان شود.
  • مرحله 8: برای ویزا از نزدیکترین سفارت اوکراین در کشورهای مربوطه درخواست دهید.
  • مرحله 9: دانشگاه را از طریق پست در مورد تایید ویزا و تاریخ ورود مطلع کنید.
  • مرحله 10: یک نماینده دانشگاه برای پذیرایی از دانشجویان در آنجا حضور خواهد داشت.

در صورتی که دانشجو تاریخ ورود خود را به دانشگاه اعلام نکند، به کشور خود بازگردانده می شود.

حقوق مهندسین شیمی در اوکراین

میزان حقوق کار در کشور اوکراین آنچنان قابل توجه نیست. این به دلیل ضعف اقتصادی و بازار کار نه چندان خوب اوکراین است. میزان حقوق ماهیانه کار در اوکراین برای یک مهندس شیمی به صورت متوسط به میزان 23100UAH (گریونا) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 278000UAH (گریونا) در سال است. همچنین طبق آمارهای گرفته شده مهندسین شیمی تازه کار در اوکراین در حدود 10600UAH (گریونا) درآمد دارند و بالعکس مهندسین شیمی با تجربه به میزان 30000UAH (گریونا) در ماه درآمد دارند.

میزان حقوق مهندسین شیمی در 2 شهر برتر اوکراین در زیر مشخص است:

درآمد مهندسین شیمی در اوکراین (گریونا)

تحصیل در دانشگاه دولتی فنی شیمی در اوکراین

دانشگاه دولتی فناوری شیمی اوکراین در سال 1930 تأسیس شد. این دانشگاه دولتی است که به 8800 دانشجو از سراسر جهان آموزش ارائه می دهد. 600 دانشجو از کشورهای مختلف در حال ادامه تحصیلات عالی در دانشگاه دولتی فناوری شیمی اوکراین هستند. این موسسه علمی قابل توجه در زمینه شیمی و فناوری شیمیایی است. کمیسیون تخصصی وزارت آموزش و علوم اوکراین، دانشگاه دولتی فناوری شیمی اوکراین را کنترل می کند. برای ارتقای فناوری و مهندسی شیمی، دانشگاه یک واحد تحقیقات پیشرفته و سایر آزمایشگاه‌ ها و مراکز تحقیقاتی را برای دانشجویان و اساتید خود ساخته است. دانشگاه دولتی فناوری شیمی اوکراین یکی از موسسات برجسته در زمینه شیمی است. این دانشگاه از 2 موسسه تحقیقاتی و 1 آزمایشگاه مجهز تشکیل شده است.

برای مهاجرت تحصیلی به اوکراین می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره آن تحقیق کنید و شرایط را به صورت جزئی با کارشناسان ما مطرح کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *