مهاجرت تحصیلی اوکراین

مهاجرت تحصیلی به اوکراین

مهاجرت تحصیلی به اوکراین

مهاجرت تحصیلی به اوکراین در زمره گزینه های پرتقاضاء برای دانشجویان بین المللی در رشته های مختلف علی الخصوص پزشکی، مهندسی و هوافضا می باشد. تحصیل در اوکراین با دوره های پادفک آغاز می شود که یک دوره آماده سازی قبل از ورود به دانشگاه ها امکان پذیر می باشد که شامل زبان های اوکراینی، گروه مهندسی، ریاضی و فیزیک که به زبان روسی و رشته های شیمی، زبان تخصصی پزشکی آموزش داده می شود. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

تحصیل در اوکراین

دانش آموزانی که دوره پیش دانشگاهی را شرکت نکرده اند یا به هر علتی مدرک پیش دانشگاهی ندارند این امکان را دارید که برای تحصیل در این کشور اقدام کنید. وزارت علوم و بهداشت جهموری اسلامی ایران مدرک کالج را به عنوان مدرک پیش دانشگاهی تطبیق دهید نیازی به دوره پیش دانشگاهی نیست. هزینه دوره پیش دانشگاهی یا پادفک به میزان $300 الی 600$ (دلار آمریکا) با هزینه خوابگاه می باشد. لازم به ذکر است شهریه دوره کالج در یک قسط کامل باید پرداخت شود. شما نمی توانید شهریه دانشگاه را به صورت اقساطی پرداخت کنید.

سیستم تحصیلی در دانشگاه های اوکراین 2 ترم در 1 سال می باشدکه به شرح زیر هستند:

  • شروع ترم های تحصیلی دانشگاه از ابتدای سپتامبر (September) و فوریه (February) می باشد.
  • شروع ترم های دوره پیش پزشکی (پادفک) از سپتامبر (September) تا 15 نوامبر (November) در هر سال

بررسی مهاجرت جهت تحصیل به اوکراین

برای تدریس در در دانشگاه های اوکراین باید به زبان روسی و اوکراینی مسلط باشید. شما می توانید قبل از ورود به دانشگاه 1 دوره 9 ماه برای آموزش زبان را شرکت کنید. که این دوره شامل 2 ترم می باشد که ترم اول برای آموزش زبان روسی و اوکراینی می باشد. ترم دوم به رشته دانشجو برای تحصیل در اوکراین می باشد. رشته های مهندسی، فیزیک، شیمی و ریاضی و غیره در کنار آموزش های زبان تدریس داده می شود. بعد از تمام شدن دو ترم، از شما آزمون گرفته می شود. در صورتی قبولی می توانید برای پذیرش دانشجوی اقدام کنید. تعطیلات دانشجویی حدودا 2 ماه در تابستان و 2 هفته در زمستان می باشد. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله تحصیل در اوکراین را مطالعه بفرمائید.

میانگین تعداد دانشجویان در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

مدارک لازم جهت آموزش به اوکراین

مدارک لازم جهت مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیلی عبارتست از:

  • ارائه شناسنامه و ترجمه شده به زبان انگلیسی به همراه مهر مترجم دادگستری و وزارت امور خارجه
  • ارائه ترجمه دیپلم و ریز نمرات به زبان انگلیسی به همراه مهر مترجم دادگستری و وزارت امور خارجه
  • ارائه مدرک صحت سلامت از تاریخ صدور تا 3 ماه گذشته به همراه ترجمه و مهر وزارت امور خارجه
  • تعداد یک عدد عکس رنگی 3.4
  • اصل دعوت نامه به دانشگاه
  • حساب بانکی به مبلغ 6000$ (دلار) به همراه پرینت
  • ارائه بیمه مسافرتی و پزشکی به مدت یک ماهمدارک لازم جهت ثبت نام کالج در اوکراین
  • ارائه شناسنامه به زبان انگلیسی همراه با مترجم مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تاییدیه از سفارت این کشور
  • ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات به زبان انگلیسی با مهر مترجم، مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تاییدیه از سفارت این کشور
  • ارائه مدرک صحت سلامت جسمی از تاریخ صادر شدن تا 3 ماه به همراه مهر مترجم، دادگستری و وزارت امور خارجه و تاییدیه از سفارت این کشور
  • 12 عدد عکس 3.4
  • ارائه پاسپورت یا گذرنامه معتبر
  • اصل دعوت نامه دانشجویی

هزینه مهاجرت تحصیلی به اوکراین

هزینه مهاجرت تحصیلی به اوکراین

شهریه تحصیل در اوکراین بدین قرار است:

رشته تحصیلیشهریه به دلار زبان انگلیسی (ترمی)شهریه به دلار زبان روسی (ترمی)طول دوره تحصیلی
دندانپزشکی4500$3500$5
پزشکی4200$3100$6
داروسازی2700$3300$5

معرفی رشته ها درخصوص تحصیل به اوکراین

نام اختصاری دانشگاه هوافضا کیف (N A U) می باشد که تمامی رشته ها 3400$ (دلار آمریکا) شهریه دارند. مدت تحصیل برای دوره کارشناسی 4 سال، برای دوره کارشناسی ارشد 2 سال طول می کشد. نام اختصاری دانشگاه معماری کیف (K I C I) می باشد که تمامی رشته ها 3500$ (دلار آمریکا) شهریه دارند. مدت تحصیل برای دوره کارشناسی 4.5 سال، برای دوره کارشناسی ارشد از 1.5 سال طول می کشد.

نام اختصاری دانشگاه معماری خارکف (KH I C I ) می باشد که تمامی رشته ها 2500$ (دلار آمریکا) شهریه دارند. مدت تحصیل برای دوره کارشناسی 4.5 سال، برای دوره کارشناسی ارشد 1.5 سال طول می کشد. نام اختصاری دانشگاه مهندسی پلی تکنیک کیف (K P I) می باشد که تمامی رشته ها 4500$ (دلار آمریکا) شهریه دارند. مدت تحصیل برای دوره کارشناسی 4 سال و برای دوره کارشناسی ارشد 2 سال می باشد. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در اوکراین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

دانشگاه مهندسی پلی تکنیک خارکف در اوکراین

شهریه این دانشگاه برای تمامی رشته ها 2500$ (دلار آمریکا) می باشد. مدت تحصیل برای دوره کارشناسی 4 سال و برای دوره کارشناسی ارشد 2 سال می باشد. لازم به توضیح است بابت مهاجرت تحصیلی به اوکراین که هزینه های گفته شده فقط شهریه دانشگاه می باشد. بابت هزینه خوابگاه و بیمه به صورت جداگانه دانشجو باید پرداخت کند.

میزان هزینه ها بدین شرح هستند:

آیتمهزینه به دلار
خوابگاه در دانشگاه کی یف$80 الی 150$
 آپارتمان یک خوابه متوسط در کی یف$300 الی 400$
آپارتمان بک خوابه متوسط در کی یف$200 الی 300$
خورد و خوراک یک نفر$300 الی 350$

لازم به ذکر است موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بابت مهاجرت تحصیلی به اوکراین جزء بهترین موسسات حقوقی کشور می باشد. کارشناسان ارشد و حرفه ای آماده پاسخگویی و مشاوره تلفنی (به صورت رایگان) و حضوری به شما عزیزان و سروران می باشند. نگران نباشید کارشناسان ارشد ما از اول تا آخر در کنار شما عزیزان هستند. چنانچه پس از اتمام دوره تحصیلی خواهان کار در این کشور می باشید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله ویزای کار اوکراین می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *