مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین از رشته های عالی در این کشور شناخته شده و دانشجویان می توانند این برنامه را به زبان انگلیسی بخوانند. این کشور، کشوری در شرق اروپا است. این کشور پس از روسیه دومین کشور بزرگ اروپا است که از شرق و شمال شرق با آن هم مرز است. این کشور، همچنین از شمال با بلاروس مرز مشترک دارد. لهستان، اسلواکی و مجارستان در غرب، رومانی و مولداوی در جنوب، و دارای خط ساحلی در امتداد دریای آزوف و دریای سیاه است. مساحت آن 603628 کیلومتر مربع، با 41.4 میلیون نفر جمعیت، است و هشتمین کشور پرجمعیت اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور کیف است.

قلمرو این کشور مدرن از 32000 سال قبل از میلاد مسکونی بوده است. در قرون وسطی، این منطقه مرکز اصلی فرهنگ اسلاوی شرقی بود و دولت قدرتمند کیوان روس اساس هویت اوکراینی را تشکیل می داد. به دنبال تجزیه آن به چندین قلمرو در قرن سیزدهم و ویرانی ناشی از حمله مغول، وحدت سرزمینی فروپاشید و این منطقه توسط قدرت های مختلف، از جمله کشورهای مشترک المنافع لهستان-لیتوانی، اتریش-مجارستان، مورد مناقشه، فرمانروایی و تقسیم قرار گرفت. پیشنهاد می کنیم با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش همراه باشید تا بتوانید درباره رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین اطلاعات کسب کنید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین شاخه نرم افزار، در بسیاری از دانشگاه های فنی توسط کادر آموزشی ماهر تدریس می شود و کیفیت دوره مهندسی نرم افزار بسیار کیفی است. این ها دلایلی است که دارندگان مدرک مهندسی نرم افزار از این کشور ممکن است در هر نقطه از جهان کار کنند. زیرا، مدرک مهندسی نرم افزار در سطح جهانی شناخته شده است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل مهندسی نرم افزار در این کشور از کشورهای مختلف می آیند و این دانشجویان خارجی این کشور را به سایر کشورهای اروپایی ترجیح می دهند.

زیرا، تحصیلات با کیفیتی در دانشگاه های مهندسی این کشور با هزینه ای کاملا مقرون به صرفه انجام می شود. گواهینامه دبیرستان برای همه دانشجویان داخلی و خارجی برای پذیرش مورد نیاز است. متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در مهندسی نرم افزار برای اخذ پذیرش در دانشگاه فنی این کشورر به مدرک کارشناسی نیز نیاز دارند. مهم نیست این مدرک کارشناسی از این کشور یا خارج از کشور به دست می آید.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

برنامه رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین به 2 زبان انگلیسی و روسی آموزش داده می شود. آن دسته از دانشجویان خارجی که از کشورهایی که زبان انگلیسی آن ها رسمی است، می آیند. معمولا برنامه مهندسی نرم افزار خود را مستقیما با دستورالعمل انگلیسی مطالعه می کنند. بسیاری از دانشجویان خارجی از کشورهایی که زبان ملی آن ها فرانسوی یا عربی است آمده اند و این شهروندان کشورها سال اول در دانشکده بنیاد برای دوره زبان روسی با موضوعات علمی تحصیل می کنند و پس از اتمام دوره زبان خود به مدت 10 ماه به دوره مهندسی نرم افزار خود می پیوندند.

دانشگاه فنی ملی “موسسه پلی تکنیک کیف” این رشته را ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی برای مطالعه برنامه های مهندسی نرم افزار در دانشگاه های مهندسی ملی تقریبا از همه کشورهای جهان می آیند. تعداد زیادی از دانشجویان خارجی برای تحصیل در اوکراین از آسیا و آفریقا آمده اند. دانشجویان خارجی عاشق تحصیل دروس مهندسی نرم افزار هستند و ترجیح می دهند در دانشگاه های ملی مهندسی در این کشور تحصیل کنند. دانشجویان الجزایری دوره های مهندسی نرم افزار خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با مدرک روسی به مدت 10 ماه پس از دوره زبان روسی می خوانند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

مشاغل مهندسان سخت افزار در اوکراین

مهندسان سخت افزار کامپیوتر در مورد سیستم های کامپیوتری و اجزای آن مانند پردازنده ها، بردهای مدار، دستگاه های حافظه، شبکه ها و روترها تحقیق، طراحی، توسعه و آزمایش می کنند.

مهندسان سخت افزار کامپیوتر معمولا موارد زیر را انجام می دهند:

  • طراحی سخت افزار جدید کامپیوتر، ایجاد شماتیک تجهیزات کامپیوتری که باید ساخته شود.
  • سخت افزار کامپیوتری را که طراحی می کنند آزمایش کنید.
  • نتایج آزمایش را تجزیه و تحلیل کرده و در صورت نیاز طرح را اصلاح کنید.
  • تجهیزات رایانه ای موجود را به روز کنید تا با نرم افزار جدید کار کند.
  • بر روند تولید سخت افزار کامپیوتر نظارت کنید.

بسیاری از مهندسان سخت افزار دستگاه هایی را طراحی می کنند که در محصولات تولید شده با پردازنده و سایر قطعات کامپیوتر مجهز شده و به اینترنت متصل می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از خودروهای جدید، لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی دارای سیستم های کامپیوتری آماده اینترنت هستند. بنابراین، مهندسان سخت افزار اغلب با توسعه دهندگان نرم افزار کار می کنند. به عنوان مثال، سخت افزار و نرم افزار تلفن های همراه و سایر دستگاه ها اغلب به طور همزمان توسعه می یابند.

نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در اوکراین برای رشته مهندسان کامپیوتر را نشان می دهد:

حقوق ماهیانه کار در اوکراین برای رشته مهندسان کامپیوترمشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین در نمودار زیر نشان داده شده است:

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در اوکراین

هزینه تحصیل در اوکراین

هزینه تحصیل در اوکراین بسته به برنامه تحصیلی متفاوت است. جدول زیر هزینه تحصیل را نشان داده است:

پارامترهزینه به دلار
کمترین1500$
بیشترین5000$

شهریه اکثر برنامه های مقدماتی به طور معمول کمتر از 2000$ (دلار) است و در برخی دانشگاه ها ممکن است به 1000$ (دلار) نیز برسد. برای برنامه های کارشناسی، شهریه بستگی به زبان تحصیل و همچنین دوره تحصیلی خاص و حتی دانشگاه دارد. دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی به طور معمول کمی گران تر از دوره مشابهی است که به زبان محلی اوکراینی و روسی ارائه می شود. هزینه دوره های پزشکی به طور معمول بیشتر از سایر دوره ها است.

به طور مشابه، همان دوره ای که توسط یک دانشگاه مشهور در شهر کیف ارائه می شود. بیشتر از زمانی که توسط یک دانشگاه نسبتا ناشناخته اما با کیفیت که در پایتخت واقع نشده است ارائه می شود، هزینه بیشتری خواهد داشت. به استثنای دوره های پزشکی مانند پزشکی عمومی و دندانپزشکی که در صورت آموزش به زبان انگلیسی حدود 4000$ تا 5000$ (دلار) هزینه دارند، بقیه شهریه دوره های کارشناسی در محدوده 2000$ تا 3500$ (دلار) قرار می گیرد. لازم به ذکر است که برای دریافت مشاوره درباره مهاجرت تحصیلی به اوکراین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *