مهاجرت تحصیلی اوکراین

تحصیل پزشکی در اوکراین

تحصیل پزشکی در اوکراین

تحصیل پزشکی در اوکراین یکی از گزینه های خوبی خواهد بود که می توانید در نظر بگیرید. در حقیقت، این کشور به عنوان یکی از کشورهای اروپایی است. این کشور مطابق با معیارهای آموزش عالی در قاره اروپا است و مورد تایید بسیاری از متقاضیان بین المللی در کشورهای اروپایی است. این مقاله یک راهنمای مطالعه و تحصیل پزشکی در این کشور است که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای هموطنان عزیز تهیه شده است.

تخصص پزشکی این فرصت را به شما می دهد تا علاوه بر سطح آموزشی خوب، از مطالعه و مزایای مادی که دانشگاه های این کشور ارائه می دهند نیز بهره مند شوید. اگر به دنبال تحصیلات خوب و متنوع با شرایط پذیرش مناسب و همراه با هزینه تحصیلی مناسب هستید، تحصیل پزشکی در این کشور می تواند یکی از گزینه های مناسب در نظر گرفته شود.

شرایط تحصیل پزشکی در اوکراین

مدت زمان تحصیل پزشکی در اوکراین و سیستم تحصیل در این کشور سیاستی روشنی را برای دانشجویان بین المللی اتخاذ می کند که دنبال تخصص پزشکی هستند. علاوه بر این، امکان تحصیل در رشته های مختلف پزشکی در دانشگاه های کشور اوکراین یکی از بهترین دلایل تحصیل پزشکی در اوکراین می باشد. در دانشگاه های اوکراین کسب مدرک پزشکی در مدت 5 تا 6 سال امکان پذیر است. این گواهی معادل مدرک کارشناسی پزشکی یا لیسانس جراحی معروف به MBBS در انگلیس است.

در جدول زیر به مدت زمان تحصیل پزشکی در اوکراین ذکر شده است:

دوره تحصیلیمدت زمان تحصیل در دوره
پزشکی عمومی6 سال
دندانپزشکی5 سال
پزشکی اطفال6 سال
داروسازی5 سال

برنامه های تحصیلی پزشکی ارائه شده در بهترین دانشگاه های اوکراین و دانشکده های پزشکی این کشور از منطقه آموزش عالی اروپا و سیستم کمیسیون اروپا پیروی می کنند. این سیستم توسط 46 کشور اروپایی دنبال می شود تا به اهداف آموزشی خاصی برسد. یکی از مزایای این سیستم آموزشی امکان ادامه تحصیل و ورود به بازار کار در سایر کشورهای اروپایی متعلق به همان منطقه آموزش عالی اروپا است. بنابراین، شما می توانید انتظار داشته باشید که سطح تحصیلات مشابهی در اوکراین در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی و همچنین از مزایای سیستم آموزشی اروپا برخوردار باشد.

الزامات تحصیل پزشکی در اوکراین

دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی اوکراین شرایط مختلفی را برای پذیرش متقاضیان بین المللی تحمیل می کنند. بنابراین، مهمترین شرایط ورود به دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین در اینجا ذکر شده است:

  • مدارک دوره متوسطه دبیرستان یا برنامه های WAEC، GCE و NECO یا معادل آن
  • نمرات بالا در 5 موضوع دانشگاهی مربوط به رشته مورد نظر برای تحصیل از جمله زبان انگلیسی
  • کپی گذرنامه بین المللی با مدت اعتبار حداقل 1 سال
  • کپی شناسنامه
  • داشتن سن کمتر از 25 سال
  • پرداخت هزینه های پردازش درخواست، ویزا و غیره

در نمودار زیر میانگین تعداد دانشجویان بین المللی شرح داده شده است:

لازم به ذکر است که برخلاف تعدادی دیگر از کشورها، به عنوان دانشجوی پزشکی، متقاضیان خارجی نیازی به کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های اوکراین ندارند. این موضوع ممکن است یکی از اصلی ترین دلایل جذب متقاضیان بین المللی به کشور اوکراین است. برای تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین در زمینه های پزشکی متقاضیان باید مدرک زبان روسی، اوکراین یا انگلیسی داشته باشند و یا قبل از شروع برنامه های تحصیلی خود در دوره پادفک یا دوره مقدماتی شرکت کنند. مهارت های زبان و دروس پایه خود را ارتقا دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل دراوکراین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه های برتر برای تحصیل طبابت در اوکراین

این کشور دارای مراکز آموزش پزشکی است که از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان استقبال می کنند. برنامه های مطالعاتی را ارائه می دهند که سطح بسیار بالایی دارند. در این بخش برخی از بهترین دانشگاه های کشور اوکراین برای تحصیل پزشکی معرفی شده اند:

دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی در اوکرایندانشگاه علوم پزشکی ایالتی زاپوروزیه اوکراین

دانشگاه علوم پزشکی ایالتی زاپوروزیه با بهترین برنامه های تحصیلی MBBS و MD و تعدادی از رشته های مطالعه پزشکی یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اوکراین است که در سال 1973 تاسیس شده است. این دانشگاه شامل دانشکده قلب و عروق دانشگاهی آکادمی ملی علوم اوکراین، دانشکده داروسازی و دانشکده جراحی کارگر افتخاری علوم و مهندسی و سایر دپارتمان ها می باشد. امکانات بسیار خوبی را برای تحصیل دانشجویان پزشکی فراهم می کند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اوکراین را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه خارکف اوکراین

یکی از مشهورترین دانشگاه های خارکف در این کشور، جایی که نقش مهمی در توسعه شهر به عنوان یک مقصد تحصیلی در اوکراین ایفا کرده است، دانشگاه خارکف می باشد. این دانشگاه بیش از 2 قرن قدمت دارد. امروزه این دانشگاه دارای 125 بخش در 20 مدرسه، همچنین یک مؤسسه فناوری است. از دانشکده فیزیک و فناوری، دانشکده علوم کامپیوتر و دانشکده فیزیک انرژی تشکیل شده است.

دانشگاه ملی پزشکی بوگومولتس اوکراین

دانشگاه ملی بوگومولتس یکی بهترین دانشگاه های این کشور با انستیتوی پزشکی عالی است. این دانشگاه از شهرت خوبی در اوکراین و اروپا برخوردار است. این دانشگاه در سال 1841 تاسیس شده است. بیش از 10000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. دانشکده داروسازی، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه از بهترین مراکز این کشور برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی می باشند که شهرت بسیار زیادی برای ارائه برنامه های تحصیلی با کیفیت دارند.

دانشگاه ملی دونتسک اوکراین

دانشگاه ملی پزشکی دونتسک از مشهور ترین دانشگاه های پزشکی این کشور است که در زمینه های اطفال، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، سلامت عمومی، تحصیلات تکمیلی و دوره های مقدماتی آموزش های با کیفیت بالایی را ارائه دهد. دانشگاه ملی پزشکی دونتسک در سال 1930 تاسیس شده است. بیش از 15000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تاکنون این دانشگاه 45000 مدرک به پزشکان، دانشمندان مشهور، محققان، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از اوکراین، روسیه، سایر جمهوری های سابق شوروی و 89 کشور در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا اعطاء کرده است.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در اوکراین

شاید مهمترین ویژگی تحصیل پزشکی در کشور این کشور امکان مطالعه با قیمت مناسب در مقایسه با سایر کشورها باشد. بنابراین اگر به دنبال کشوری هستید که هزینه های تحصیلی کمتری در رشته پزشکی ارائه پرداخت کنید، این کشور می تواند یک گزینه مناسب باشد. اگرچه هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است، اما تفاوت آن قابل توجه نیست. این هزینه به شرح زیر می باشد:

آیتمهزینه $ دلار
سال اول پزشکی$3000 الی 7000$
مدرک لیسانس در مدارس پزشکی$28000 الی 40000$

مهاجرت به اوکراین برای ادامه تحصیل با کسب ویزای تحصیلی این کشور می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مطلع سازی هموطنان عزیز و گرامی از شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور و تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور اوکراین می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *