مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته معماری در صربستان

رشته معماری در صربستان

رشته معماری در صربستان یکی از رشته های قدیمیست و از قرن 7 تا بدینجا توسعه یافته است. علاقه مندان به تحصیل رشته معماری در شرق اروپا می توانند رشته معماری در صربستان را به عنوان یکی از کشورهای شرق اروپا انتخاب کنند. صربستان دارای کلیساها، صومعه ها و بناهای معماری جذابی است. لذا دانشجویان در طول تحصیل می توانند مروری بر تاریخ معماری صربستان و سبک ها مختلف معماری داشته باشند. جهت بررسی رشته معماری در صربستان در ادامه می توانید اطلاعات خوبی را که توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده بدست آورید.

تاریخچه رشته معماری در صربستان

معماری صربستان تاریخی طولانی، غنی و متنوعی دارد. برخی از سبک های اصلی اروپایی از رومی تا پست مدرن از جمله نمونه های مشهور صرب بیزانس با احیای آن، سبک باروک، کلاسیک و مدرن، با نمونه های برجسته در بروتالیسم و هنر مدرن در معماری صربستان دیده می شود. تاریخ متلاطم صربستان باعث ایجاد تنوع منطقه ای زیادی شده و معماری بومی را تغییر داده است. این امر باعث ایجاد سبک های مختلف و متنوع در هر شهر صربستان شده است. در حالی که هنوز می توان این تنوع را در شهرهای کوچک مشاهده کرد، ویرانی میراث معماری در شهرهای بزرگ در طول جنگ جهانی دوم و تأثیر سوسیالیستی متعاقب آن بر معماری، منجر به ترکیب خاصی از سبک های معماری در صربستان شد.

کار در رشته معماری در صربستان

جهت کار در رشته معماری در صربستان نیاز به یادگیری زبان صربی خواهید داشت. علاوه بر این نیز داشتن مدرک تحصیلی معتبر در زمینه معماری جهت تایید صلاحیت شما مورد نیاز است. گذشته از این جهت کار در صربستان نیاز به ویزای کار صربستان نیز ملزم  است. طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور صربستان به صورت متوسط 130000RSD (دینار صربستان) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور صربستان در کم ترین حالت ماهیانه 62600RSD (دینار صربستان)  و در بیشترین حالت 250000RSD (دینار صربستان) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در صربستان در رشته معماری در صربستان را مشاهده کنید:

حقوق رشته معماری در صربستان

تحصیل رشته معماری در صربستان

تحصیل رشته معماری در صربستان در 3 مقطع مختلف دانشگاهی زیر امکان پذیر است:

  • لیسانس معماری در صربستان
  • کارشناسی ارشد معماری در صربستان
  • دکترای معماری در صربستان

خوشبختانه رشته معماری در دانشگاه های صربستان به عنوان رشته ای مهم و با تنوع زیاد ارائه می شود. صربستان دوره های معماری را هم به زبان صربی و هم زبان انگلیسی ارائه می کند. دانشگاه بلگراد به عنوان یکی از برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در صربستان شناخته شده است. این دانشگاه برنامه های مختلف معماری را در 2 زبان انگلیسی و صربی ارائه می کند. اخذ ویزای تحصیلی صربستان برای تحصیل این رشته در این کشور نیاز است.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در صربستان را مشاهده کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه بلگراد
2دانشگاه نیس
3دانشگاه نووی ساد
4دانشگاه نووی پازار

تحصیل رشته معماری در دانشگاه بلگراد صربستان

دانشکده معماری آموزش جامع در زمینه معماری و مطالعات شهری را برای توسعه مهارت های مورد نیاز برای تمرین معماری در محیط بین رشته ای را ارائه می دهد. تمام برنامه های تحصیلی مطابق با اصول و استانداردهای اعلامیه بولونیا است و توسط کمیسیون اعتبار سنجی و تضمین کیفیت شورای ملی آموزش عالی معتبر شناخته شده است، در حالی که 2 برنامه مطالعه وضعیت دوره RIBA را تأیید می کنند. مطالعات در “واحدهای مطالعه” و “ماژول ها” سازمان یافته است، که دانشجویان ممکن است برای ایجاد پروفایل آموزشی خود و اساساً بر اساس روش “استودیو محور”، از بین آنها انتخاب کنند.

لیستی از دوره های انتخابی تقریباً هر سال تحصیلی با هدف آگاهی از روندها و موضوعات موجود تهیه می شود. علاوه بر این، تعدادی از کنفرانس ها، نمایشگاه ها و سخنرانی های مهمان در دانشکده و با همکاری دانشگاه های پیشرو در اروپا و در سراسر جهان را بیشتر می کند. دانشکده به شدت به ایجاد یک محیط کاری آکادمیک و خلاق که حرفه ای و تبادل عقاید را تشویق می کند، اختصاص داده است. زبان های تدریس و مدرک در دانشکده معماری بلگراد صربی و انگلیسی است. دانشکده معماری در بلگراد در حال حاضر برنامه های زیر را ارائه می دهد:

برنامهمقطعزبان
معماریکارشناسیانگلیسی و صربی
معماریکارشناسی ارشدانگلیسی و صربی
شهرسازیکارشناسی ارشدصربی
معماری داخلیکارشناسی ارشدصربی
معماری و شهرسازیدکتراانگلیسی و صربی
طراحی و میراث معماریمطالعات خاصصربی
معماری سبز و انرژیمطالعات خاصصربی
بازسازی شهریمطالعات خاصصربی
معماریمطالعات خاصصربی

لیسانس رشته معماری در دانشگاه بلگراد صربستان

تحصیلات کارشناسی یک دوره مطالعه سطح یک است که 3 سال یا 6 ترم طول می کشد و در طی آن دانشجویان می توانند 180 ECTS و عنوان لیسانس معماری را کسب کنند. مدرک لیسانس معماری منجر به اعتبار حرفه ای نمی شود. دانشجویان همچنین باید واجد شرایط مدرک کارشناسی ارشد برای کسب اعتبار سنجی حرفه ای باشند. تحصیلات در مقطع کارشناسی پایه تحصیلات بالاتر برای معمارانی است که پس از اتمام تحصیلاتشان فرصتی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یا دکترا در زمینه های مختلف ارائه می شود. از این نظر، این مطالعات به عنوان آموزش جامع تصور می شود که شامل مجموعه ای گسترده از موضوعات مرتبط با علوم فنی و اجتماعی، هنرها و علوم انسانی است و دانش و مهارت های حرفه ای و هنری در زمینه های:

  • معماری
  • برنامه ریزی شهری
  • فناوری های معماری

تحصیلات لیسانس نیز شامل یک تجربه عملی دوگانه است:

  • کار در استودیو با مشکلات خاص
  • و کارآموزی در یکی از سازمان های حرفه ای خارج از دانشگاه.

کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه بلگراد صربستان

تحصیلات کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه بلگراد صربستان 2 سال یا 4 ترم طول می کشد و دانشجویان می توانند 120 ECTS کسب کنند. این دانشگاه برنامه های کارشناسی ارشد را در چندین زمینه علمی و هنری ارائه می دهد و از این طریق یک آموزش چند رشته ای را به معماران آینده ارائه می دهد و فرصت هایی را برای ایجاد برنامه های آموزشی خود فراهم می کند. این برنامه ها بر اساس روش استودیو محور است که بر آموزش در استودیویی تأکید دارد که دانشجویان با کار بر روی یک پروژه جامع به صورت جداگانه یا گروهی، دانش، مهارت و شایستگی های لازم را کسب می کنند.

طراحی استودیو از 2 قسمت تشکیل شده است:

  • قسمت عملی
  • قسمت نظری است که شامل سمینارها و سخنرانی های مربوط به موضوعات مکمل کار استودیو است.

مطالعات کارشناسی ارشد در معماری شامل رشته های تاریخ و تئوری معماری، طراحی معماری و شهری، برنامه ریزی شهری، اجرای سازه های معماری، فناوری های معماری و مهندسی سازه است. مطالعات به عنوان مطالعات تخصصی از ترم اول سازماندهی می شوند و ماژول های زیر را ارائه می دهند:

  • معماری
  • شهرسازی
  • فناوری معماری
  • و مهندسی سازه

برنامه های درسی شامل موضوعاتی است که با دقت انتخاب شده اند و دارای ارتباط عملی هستند، به طوری که پیوندی به عمل واقعی را تضمین می کنند. این برنامه تحصیلی همچنین شامل دوره های کارآموزی است که با هدف فراهم آوردن فرصت استفاده دانشجویان از دانش به دست آمده و کسب دانش عملی و تجربیات مستقیم در دفاتر معماری و یا سایر موسسات عمومی به دانشجویان ارائه می شود.

کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه بلگراد صربستان

تحصیل دکترای معماری در دانشگاه بلگراد صربستان

تحصیل دکترا در صربستان در رشته معماری 3 سال یا 6 ترم طول می کشد و دانشجو 180 ECTS کسب می کند. برنامه تحصیلی یکپارچه است و دکترای علمی را شامل می شود. مطالعات علمی در 2 زمینه اصلی مطالعه متمرکز شده است:

  • معماری
  • و شهرسازی

از جمله زمینه های خاص متعدد، مانند:

  • مطالعه معماری
  • فن آوری و مدیریت در معماری
  • معماری زیست محیطی و زیست محیطی
  • سیستم های ساختاری
  • تاریخ و نظریه معماری
  • مطالعه و حفظ میراث ساخته شده زمینه اصلی تحقیق در مطالعات هنری، طراحی معماری و شهری است.

پس از اولین سال مطالعه دانشجویان رشته اصلی تحقیق خود را انتخاب می کنند. سال سوم برای تدوین پایان نامه تحقیق و رساله دکتری در نظر گرفته شده است. پس از اتمام، دانشجویان به عنوان دکترای علوم فنی در معماری و شهرسازی شناخته می شوند و مهارت های لازم برای انجام تحقیقات علمی اصلی در سطح علمی بالا، توسعه فناوری های جدید، حل مشکلات عملی و نظری را به طور مستقل کسب خواهند کرد.

بناهای برجسته معماری در صربستان

متناسب با ملتی که از قرن هشتم به شکل شاهنشاهی صربستان در سال 780 وجود داشته، معماری در صربستان بسیار متنوع است. طیف وسیعی از سبک ها از باروک گرفته تا بروتالیسم در سراسر کشور قابل مشاهده است. از جمله برترین آثار معماری در صربستان در زیر معرفی شده اند:

نام بناشرح
صومعه استودنیکادر جنوب کرالووو (جایی که اولین بمب ناتو به یوگسلاوی در آن فرود آمد) واقع شده است، ممکن است بهترین نوع در کشور باشد. این صومعه بزرگترین صومعه صرب است که توسط استفان نمانجا از سال 1190 تأسیس شد و ترکیبی از معماری رومانسک و بیزانس است.
کلیسای سنت مارککلیسای سنت مارک نمونه ای باشکوه از معماری صربستان بیزانس باشد، اما این کلیسا در واقع در سال 1940 ساخته شده است.
کلیسای سنت ساوایکی از بزرگترین کلیساهای ارتدکس در جهان، کلیسای سنت ساوا مانند هیچ چیز دیگری بر آسمان بلگراد تسلط ندارد. این مکان مقدس ترین در پایتخت است، معبدی بزرگ در نقطه ای که بقایای قدیس توسط عثمانی ها در سال 1595 سوزانده شد، ساخته شده است.
تالار شهر Suboticaسوبوتیکا در مرز مجارستان بسیار سرگرم کننده است، یکی از شهرهای زیبا در استان وووودینا در شمال صربستان است. تالار شهر قطب اصلی شهر است، نمونه ای دقیق از Art Nouveau مجارستان که نماد بارز Subotica است. توسط معماران بوداپست طراحی و در سال 1912 تکمیل شد.
قلعه فرهنگ Vrnjačka Banja:این قلعه که در اواخر قرن 19 برای ژنرال Jovan Belimarković ساخته شده است، با الهام از ویلا های ثروتمند شمال ایتالیا، ترکیبی باشکوه از معماری رمانتیک و رنسانس است.

جهت بررسی سایر رشته ها مانند رشته تربیت بدنی در صربستان مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید و مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *