مهاجرت تحصیلی عمان

رشته معماری در عمان

رشته معماری در عمان

تحصیل رشته معماری در عمان در دانشگاه های مختلف این کشور از جمله دانشگاه سلطان قابوس برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. رشته معماری به عنوان یکی از رشته های مهندسی در عمان قلمداد می شود. معماری عمان سبک مختلفی از معماری اسلامی و معماری مدرن را به خود می بیند. این کشور در حال توسعه و ساخت سازه های جدید با معماری مدرن است. مهندسین معماری در عمان مورد تقاضا هستند. لذا با تحصیل رشته معماری در عمان می توانید وارد بازار کار این کشور شوید. جهت بررسی رشته معماری در عمان در ادامه همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را مطالعه کنید.

تاریخچه رشته معماری در عمان

داستان معماری عمان به قرن ها پیش بر می گردد. معماری عمان که یک واحه کویری در خاورمیانه است متناسب با زمین های مختلف آن است، از خانه های کوهستانی گرفته تا چادرهای صحرایی، قلعه های ساحلی و خانه های گلی ساخته شده برای مقاومت در برابر گرمای شدید تابستان. فراتر از عمل، معماری عمانی به فرهنگ و تاریخ این کشور زیبا می پردازد. عمان تا دهه 1970 مدرنیزه نشده بود، بنابراین معماری سنتی آن بهتر از سایر مناطق خاورمیانه باقی مانده است. در روستاهای کوچکی مانند ال حمرا، بازدیدکنندگان هنوز می توانند خانه های خشتی با قدمت حدود 400 سال را مشاهده کنند که از گل و آجر ساخته شده و دارای سقف هایی است که توسط درختان نخل پوشانده شده است.

خانه های خشت و گل هنوز هم در شهرهای اطراف معمول است و دارای سقف هایی از نخل است که با تنه درختان پشتیبانی می شود. در ساحل، خانه ها اغلب دارای دیوارهایی از سنگ مرمر یا سنگ آهک ساحلی بودند. امروز عمان از مراکز خرید گرفته تا خانه ها و حتی موزه ها، ساختمان های عمان دارای نقاشی همه جا از پنجره های قوسی، فضای داخلی سفید و قلعه مانند است. به نظر می رسد معماری برخلاف همسایگان شگفت انگیز آن در خلیج فارس، از 3 اصل اساسی سادگی، اعتدال و ظرافت پیروی می کند، که اغلب با احساس مینیمالی روبرو هستند.

تحصیل رشته معماری در عمان

با توجه به نیاز کشور به مهندسین معمار، دانشگاه های عمان برنامه های رشته معماری را ارائه می کنند. دانشجویان خارجی نیز می توانند جهت پذیرش از این دانشگاه ها اقدام کنند. برنامه های معماری دانشگاه های عمان برنامه های بلندپروازانه ای برای رفع نیاز ایجاد این فضای زیبا از معماری و طراحی داخلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار محلی و عربی توسط استعدادهای تخصصی در زمینه معماری و طراحی داخلی است. برنامه های معماری استفاده از جدیدترین برنامه های نرم افزاری سه بعدی دانشجویان را که با طراحی معماری و فن آوری مدرن ساخت و ساز به منظور ادغام با میراث شهری عمان دانشجویان را تجهیز می کند.

در جدول زیر می توانید موسسات معتبر عمان جهت تحصیل در عمان در رشته معماری را ببینید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه سلطان قابوس عمان
2دانشگاه نزوی عمان
3دانشگاه آلمانی فناوری عمان
4دانشگاه بورایمی
5کالج علمی طراحی

کار در رشته معماری در عمان

با داشتن مدرک معتبر معماری در عمان می توانید در بخش های مختلف از جمله شرکت های معماری، شرکت های ساختمانی، شرکت های طراحی داخلی، وزارت مسکن، شهرداری مسقط، وزارت گردشگری، وزارت هواپیمایی، وزارت محیط زیست (بخش های مهندسی) و امور دادگاه سلطنتی و بخش های دیگر در عمان کار کنید. پرداخت حقوق در این کشور به ریال عمان است و هر 1000OMR (ریال عمان) در تاریخ نگارش این مطلب معادل 2597$ (دلار) است. طبق بررسی های انجام گرفته متوسط حقوق ماهیانه کار در عمان برای یک مهندس معمار حدود 2010OMR (ريال عمان) است. این در حالی است یک معمار در عمان ماهیانه حداقل 1010OMR (ريال عمان) و حداکثر 3120OMR (ريال عمان) حقوق دریافت می کند. موسسات معتبر کاریابی در عمان در اینجا معرفی شده اند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در عمان را مشاهده کنید:

حقوق مشاغل معماری در عمان

تحصیل رشته معماری در دانشگاه نزوی عمان

معماری و طراحی در دانشگاه نزوی به یک نقطه عطف در آموزش معماری تبدیل شده است. گروه معماری و طراحی داخلی در خلاقیت به عنوان تجمیع دستاوردهای معماری، فرهنگی و فناوری در عمان برجسته است. معماری چارچوب بنیادی است که از طریق آن به دستاوردهای ملت خود و میزان پیشرفت و توسعه نگاه می کند. بنابراین، گروه معماری و طراحی داخلی در دانشکده مهندسی و معماری در دانشگاه نزوی برای تأمین این نیاز ملی برنامه های بلند پروازانه ای را برای شروع این بخش خلاق آکادمیک معماری و طراحی داخلی برای تأمین نیازهای محلی و عربی ارائه داد. بازار کار توسط فارغ التحصیلان با استعدادهای تخصصی در زمینه معماری و طراحی داخلی پر می شود.

گروه معماری و طراحی داخلی با اهداف زیر برنامه های خود را ارئه می کند:

  • برای فارغ التحصیلان معماری که از دو جنبه نظری و عملی توانایی دارند.
  • نقش خلاقانه خود را در شکل گیری محیط ساخته شده با در نظر گرفتن زمینه های اجتماعی و فن آوری مدرن بازی کنند.
  • برای دستیابی به این هدف، دوره ها به گونه ای تدریجی و منطقی شامل علوم انسانی، دوره های علوم پایه و مهندسی و طراحی شده اند.
  • ادغام موضوعات مرتبط با یکدیگر.
  • دوره های انتخابی به منظور ارائه طیف گسترده ای از گزینه ها ارائه می شود.

تحصیل رشته معماری در عمان در کالج علمی طراحی

گروه معماری و طراحی داخلی کالج طراحی عمان لیسانس علوم طراحی داخلی و لیسانس معماری را ارائه می دهد. برنامه های معماری و طراحی داخلی برای آموزش طراحان ذی صلاح طراحی شده است که دانش و مهارت لازم را در معماری بدست آورند. معماری یک هنر تجسمی است، ایده ای که قسمت های یک ساختار را می گیرد و آنها را به یک سیستم کامل تبدیل می کند. این با اهداف و محدودیت ها با اشاره به طراحی رفتاری انجام می شود.

زیبایی شناسی معماری، در اصل، زیبایی شناسی زندگی روزمره است. معماری شامل طیف وسیعی از علایق از حرفه طراحی ساختمان ها، مناطق باز، اجتماعات و سایر ساخت و سازهای هنری و محیط هایی است که معمولاً با توجه به تأثیر زیبایی شناختی انجام می شود. معماری گاهی شامل طراحی یا انتخاب وسایل و تزئینات، نظارت بر کارهای ساختمانی و بررسی، مرمت یا بازسازی ساختمان های موجود است.

اهداف برنامه های ارائه شده در این کالج:

  • با دادن دانش نظری و عملی مطالعات معماری و مرتبط را ارائه دهد.
  • مهارت های دانشجویان را در ارتباطات و طراحی معماری توسعه دهد.
  • دانشجویان را در سازماندهی سیستم های زیست محیطی و مهندسی به دنبال ملی و بین المللی آماده کند.
  • ارائه دانش کافی در مطالعات طراحی شهری و معماری منظر برای طراحی شهری.
  • دانش عمومی آموزشی مانند مهارت های تحقیق، تجارت و اصول روانشناختی را بشناسید تا آنها را بکار بگیرید.
  • برای ایجاد، از عناصر و اصول هنری و طراحی استفاده کنید.
  • دانش تاریخی و نظری را برای درک پیشینه فلسفی در حوزه توسعه دهید.
  • راه حل های معماری را برای توسعه سیستم های ساختمان کارآمد و ارائه موارد طراحی کنید.
  • برای طراحی پروژه های شهری و منظره، از تئوری های برنامه ریزی شهر استفاده کنید.

تحصیل رشته معماری در عمان در کالج علمی طراحی

لیسانس Architecture در دانشگاه سلطان قابوس عمان

پذیرش در رشته مهندسی معماری با سایر رشته ها کمی متفاوت است. این مستلزم ارائه نمونه کارهایی است که شامل نمونه هایی از نقاشی های دستی، عکاسی و سایر کارهای خلاقانه باشد. انتخاب دانشجویان براساس شایستگی است که براساس 80٪ معدل تجمعی و 20٪ نمونه کارها ارائه می شود. از زمان تأسیس این برنامه در سال 2002، گروه مهندسی عمران و معماری (CAED) چندین نسخه جدید از برنامه های خود را برای بهبود درک دانشجویان از علوم پایه و ریاضیات انجام داده است. هدف از این به روزرسانی ها این است که دانشجویان از یک برنامه منظم با برنامه درسی با کیفیت بالا برخوردار هستند. این برنامه درسی شامل دوره هایی است که علاوه بر زمینه نظری قوی و کاربرد عملی اصول معماری و مهندسی ارزش های اجتماعی و اخلاقی حرفه را به دانشجویان یاد می دهد.

معماری مدرن اسلامی عمان

برای دیدن معماری مدرن اسلامی به بهترین شکل، از مسجد جامع سلطان قابوس در پایتخت مسقط دیدن کنید که از ماسه سنگ هند تراشیده شده و طراحی زیبایی را نشان می دهد که مینیمالیسم را پشتیبانی می کند. این بنا با طاق نمایی، حیاط و موزاییک با طرح های ایرانی و همچنین کف های مرمر سفید و درها تزئین شده که الهام گرفته از طرح های شهر سمرقند است. نمازخانه عظیم دارای سقف ساج است که یک لوستر کریستالی 10 تنی را در خود جای داده است که با 1212 لامپ روشن شده است. با گردش در اطراف، بازدید کنندگان می توانند محراب های تزئینی، طاقچه های نیم دایره در دیواره با کاشی های موزاییکی پیچیده در الگوهای هندسی و نقوش درک کنند.

از جمله جزئیات معماری مدرن اسلامی در عمان:

  • طاق ها و مسیرهای پیاده روی زیبا
  • قفسه های هندسی
  • مکان های زینتی برای وضو
  • منبت کاری و پنجره های شیشه های رنگی
  • خوشنویسی اسلامی از قرآن.

سبک معماری مساجد عمان از جمله مسجد سلطان قابوس تحت تأثیر سبک های آسیای میانه، مغول هند، ایرانی و معاصر اسلامی است. با بررسی شرایط مهاجرت به عمان از طریق تحصیل می توانید به این کشور مهاجرت کنید و رشته مورد نظر را تحصیل کنید. همچنین با استفاده از تجربیات مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اشتباهات خود را برای اخذ ویزا به صفر برسانید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *