مهاجرت کاری صربستان

ویزای کار صربستان

ویزای کار صربستان

اخذ ویزای کار صربستان به شهروندان کشورهای خارجی امکان ورود به صربستان با هدف اشتغال را فراهم می سازد. اقتصاد صربستان رشد چشمگیری دارد. اگر شغل مورد نظر شما در لیست مشاغل پر درآمد و پرتقاضای کشور صربستان قرار گرفته باشد، ممکن است بتوانید با رعایت شرایط و برآورده کردن الزامات، موفق به کسب ویزای کار صربستان شوید و سپس اقدام به مهاجرت به صربستان از طریق کار کنید.

به عنوان یک شرکت حقوقی و مهاجرتی معتبر، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این نوشتار شما عزیزان را با شرایط و قوانین کسب ویزای کار صربستان آشنا سازند.

اینفوگرافیک ویزای کار صربستان

انواع ویزای کار صربستان

دولت کشور صربستان ارائه دهنده 4 نوع ویزا به متقاضیان خارجی می باشد که قصد دارند وارد خاک این کشور شوند.

این 4 ویزا عبارتند از:

  • ویزای نوع A برای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای نوع B برای ترانزیت
  • ویزای نوع C برای اقامت کوتاه مدت 90 روزه
  • ویزای نوع D برای اقامت موقت

افرادی که قصد دارند در کشور صربستان کار کنند، باید اقدام به دریافت ویزای نوع C یا ویزای نوع D کنند. این موضوع به هدف کاری متقاضیان و کارمندان بستگی دارد. ویزای نوع C برای اقامت کوتاه مدت ممکن است به افرادی که مایل به ورود به صربستان برای اهداف تجاری مانند کنفرانس ها یا کارگاه های آموزشی هستند اعطاء شود. این ویزا می تواند برای ورود های تکی، دو ورودی یا ورود چندگانه به صربستان صادر شود. بازدید کنندگان با ویزای نوع C می توانند حداکثر 90 روز در کشور صربستان اقامت داشته باشند. برای زندگی و کار در صربستان به صورت طولانی مدت، کارمندان باید اقدام به اخذ ویزای کار صربستان از نوع D و همچنین مجوز کار کنند.

با دریافت ویزای نوع D که به عنوان رایج ترین ویزای کار صربستان شناخته می شود، متقاضیان می توانند وارد خاک صربستان شوند و مجوز اقامت صربستان را مطابق با تاریخ انقضای قرارداد کاری خود کسب کنند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار صربستان

شرایط عمومی برای اخذ ویزای کار صربستان عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا به درستی تکمیل شده
  • گذرنامه ای که حداقل 6 ماه پس از صدور ویزا معتبر باشد.
  • دعوت نامه کاری از کارفرمای شرکت معتبر در صربستان
  • اثبات بیمه درمانی
  • عکس گذرنامه
  • شواهدی از بودجه یا درآمد کافی برای اقامت در صربستان
  • بسته به مدت زمان اقامت متقاضی، برنامه سفر یا بلیط برگشت برای ترک صربستان
  • اثبات پرداخت هزینه ویزا

کلیه اسناد رسمی ذکر شده باید به زبان صربی ترجمه شود. قوانین و شرایط کار در صربستان در هر شرکت توسط قرارداد دو طرفه بین کارفرما و متقاضی مشخص می شود. به یاد داشته باشید که متقاضیان برای تغییر شغل و کارفرمای خود حتما باید اقدام به دریافت مجوز اقامت جدید برای زندگی و کار در صربستان کنند.

مراحل اخذ ویزای کار صربستان

همانطور که می دانید، برای کسب ویزای کاری صربستان، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنند و سپس اقدام به دریافت آن کنند.

مراحل اخذ ویزای کار کشور صربستان عبارتند از:

مراحلامور
1کاریابی در صربستان
2دریافت دعوت نامه کاری از کارفرمای شرکت مربوطه
3جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا
4مراجعه به سفارت صربستان برای تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه مدارک لازم
5پرداخت هزینه درخواست ویزا
6انتظار برای پردازش درخواست ویزا توسط سفارت
7اخذ ویزا و مهاجرت به صربستان

توصیه می شود درباره شرایط کاریابی در صربستان و مشاغل مورد تقاضا در این کشور اطلاعات کافی داشته باشید تا مشکلی برای دریافت دعوت نامه کاری نداشته باشید. شایان ذکر است که متقاضیان برای درخواست ویزا در صورت نیاز باید در مصاحبه شخصی شرکت کنند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار سفارت قرار دارند و همچنین به سوالات مربوطه پاسخ دهند. متقاضیان برای درخواست ویزای کاری کشور صربستان باید توان مالی خود را ثابت کنند. به یاد داشته باشید که هزینه های زندگی و اقامت در کشور صربستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر و میزان درآمد مردم نیز در این کشور بسیار پایینتر می باشد.

مراحل اخذ ویزای کار صربستان

شرایط کسب مجوز کار صربستان

در کشور صربستان، مراحل اخذ مجوز کار و ویزای اقامت به یکدیگر گره خورده می باشند. مجوز کار باید توسط کارفرمای متقاضی خارجی اخذ شود. این فرایند به شرح زیر است:

  1. قبل از استخدام کارگر خارجی، کارفرما باید از سازمان ملی اشتغال (NES) بخواهد که اطمینان حاصل کند که هیچ اتباع واجد شرایط صربستان برای پر کردن موقعیت شغلی مربوطه وجود ندارد.
  2. طی 1 ماه، سازمان ملی اشتغال صربستان پس از انجام آزمایش های مربوطه، گزارش را به کارفرما صادر می کند.
  3. *اگر سازمان ملی اشتغال صربستان نامزد مناسبی برای موقعیت پیدا کند، کارفرمای باید صلاحیت نامزد را بررسی کند.
  4. به محض تأمین نیاز به یک کارگر خارجی، کارفرما می تواند برای امور استخدامی از سازمان محلی خود درخواست مجوز کار کند.

*کارفرما موظف به استخدام نامزدهای پیشنهادی نیست، اما در صورت تصمیم به جابجایی به جای متقاضی خارجی، حتما باید توضیحی به NES ارائه دهد.

زمان پردازش برای اجازه کار ممکن است 1 تا 2 هفته باشد. اخذ اقامت صربستان از طریق کار سپس باید از وزارت امور داخلی صربستان انجام شود. درخواست ویزای اقامت موقت باید به سفارت یا کنسولگری صربستان در کشور محل اقامت فعلی کارمند ارائه شود. متقاضی باید مدارک لازم را که در قسمت قبلی ذکر شده است، تهیه کند. قبل از درخواست ویزای موقت برای اهداف اشتغال، تهیه پیشنهاد شغلی ضروری است. پس از تصویب ویزای اقامت موقت و اجازه کار، کارمند می تواند به صربستان سفر کرده و شروع به کار کند.

شرایط اخذ ویزای کار در کشور صربستان

برای اخذ ویزای کار در کشور صربستان، متقاضیان باید اقدام به کاریابی در این کشور کنند. روش ها و شرایط کاریابی در صربستان با اکثر کشورهای اروپایی مشابه است اما به یاد داشته باشید که یافتن شغل مناسب در کشورهای اروپایی آسان نمی باشد و افرادی که قصد دارند از طریق ویزای کار به کشورهای خارجی مهاجرت کنند، باید شرایط و وضعیت بسیار خوبی از لحاظ مختلف داشته باشند. در وب سایت ها و موسسه های کاریابی کشور صربستان فرصت های شغلی مختلفی برای مهاجران خارجی وجود دارد. در این کشور شرکت های بین المللی زیادی در دهه اخیر تاسیس شده اند و اکثر مهاجران برای کار در صربستان در این سازمان ها و شرکت های معتبر استخدام می شوند. پس از کاریابی، متقاضی با دریافت دعوت نامه می تواند اقدام به اخذ ویزای کار در کشور صربستان کند.

این مجوزها عبارتند از:

  1. مجوز کار شخصی
  2. مجوز کار برای یک شرکت
  3. مجوز کار برای شخص منصوب شده
  4. مجوز کار برای اشتغال برای شعبه یک شرکت خارجی در صربستان
  5. مجوز کار برای یک حرفه مستقل
  6. مجوز کار برای تدریس و آموزشی
  7. مجوز کار خود اشتغالی

اما این امر به این سادگی نیست و شغل مورد نظر باید به مدت 3 ماه در صربستان و کشورهای اروپایی آگهی شود. پس از آگهی شدن موقعیت شغلی مورد نظر و عدم وجود نیروی کار داخلی (صربی و اروپایی)، کارفرمای متقاضی می تواند با تایید NES، دعوت نامه را برای کارمند آینده خود ارسال کند. پس از ارسال دعوت نامه، متقاضی باید مدارک مورد نیاز را برای درخواست ویزای کاری صربستان جمع آوری کند و به سفارت این کشور مراجعه کند.

نکات مهم درباره مجوز کار در صربستان

به خاطر داشته باشید که در حالی که صربستان یک کشور اروپایی است، اما در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا نیست. این بدان معنی است که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مانند سایر شهروندان خارجی، برای کار در کشور صربستان به مجوز کار صربستان نیاز دارند. این شرط در صورت ورود صربستان به اتحادیه اروپا تغییر خواهد کرد. همچنین باید بدانید که کارفرما مسئولیت پرداخت هرگونه هزینه مربوط به صدور پروانه کار را بر عهده دارد. کارفرمای همچنین برای تأمین اجتماعی باید کارمندان خارجی را نیز ثبت کند. با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از شرایط و روش های مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا مطلع شوید.

سوالات رایج در باب ویزای کاری صربستان

در این قسمت از مقاله مفتخریم تا سوالاتی که شما در خصوص ویزای کاری صربستان دارید را پاسخ دهیم:

  • چند نوع ویزای کار در صربستان وجود دارد؟ ویزای کار صربستان به شهروندان کشورهای خارجی امکان ورود به صربستان با هدف اشتغال را فراهم می سازد. اقتصاد صربستان رشد چشمگیری دارد. اگر شغل مورد نظر شما در لیست مشاغل پر درآمد و پرتقاضای کشور صربستان قرار گرفته باشد، ممکن است بتوانید با رعایت شرایط و برآورده کردن الزامات، موفق به کسب ویزای کار صربستان شوید و سپس اقدام به مهاجرت کاری به این کشور کنید. ویزای نوع A برای ترانزیت فرودگاهی و ویزای نوع B برای ترانزیت و ویزای نوع C برای اقامت کوتاه مدت 90 روزه و ویزای نوع D برای اقامت موقت مناسب است.
  • برای کار در صربستان کدام ویزا را باید اخذ کنیم؟ ویزای نوع C برای اقامت کوتاه مدت ممکن است به افرادی که مایل به ورود به صربستان برای اهداف تجاری مانند کنفرانس ها یا کارگاه های آموزشی هستند اعطاء شود. این ویزا می تواند برای ورود های تکی، دو ورودی یا ورود چندگانه به صربستان صادر شود. بازدید کنندگان با ویزای نوع C می توانند حداکثر 90 روز در کشور صربستان اقامت داشته باشند. برای زندگی و کار در صربستان به صورت طولانی مدت، کارمندان باید اقدام به اخذ ویزای کار صربستان از نوع D و همچنین مجوز کار کنند.
  • مدارک عمومی برای اخذ ویزای صربستان چیست؟ فرم درخواست ویزا به درستی تکمیل شده گذرنامه ای که حداقل 6ماه پس از صدور ویزا معتبر باشد.-دعوت نامه کاری از کارفرمای شرکت معتبر در صربستان-اثبات بیمه درمانی-عکس گذرنامه-شواهدی از بودجه یا درآمد کافی برای اقامت در صربستان-بسته به مدت زمان اقامت متقاضی، برنامه سفر یا بلیط برگشت برای ترک صربستان-اثبات پرداخت هزینه ویزا-کلیه اسناد رسمی ذکر شده باید به زبان صربی ترجمه شود.
  • الزامات اخذ ویزای کاری صربستان چیست؟ توصیه می شود درباره شرایط کاریابی در صربستان و مشاغل مورد تقاضا در این کشور اطلاعات کافی داشته باشید تا مشکلی برای دریافت دعوت نامه کاری نداشته باشید. شایان ذکر است که متقاضیان برای درخواست ویزا در صورت نیاز باید در مصاحبه شخصی شرکت کنند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار سفارت قرار دارند و همچنین به سوالات مربوطه پاسخ دهند. متقاضیان برای درخواست ویزای کاری کشور صربستان باید توان مالی خود را ثابت کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *