مهاجرت کاری در صربستان

شرایط کاریابی در صربستان

شرایط کاریابی در صربستان

یکی از روش های مهاجرت به کشور صربستان کار در موسسات این کشور بوده و شرایط کاریابی در صربستان وجود دارد که متقاضی باید از این شرایط آگاه باشد. متقاضیان خارجی و بین المللی برای کار در این کشور باید مجوز کار و مجوز ورود به این کشور را دریافت نمایند. طبق بررسی ها در سال 2022 میزان بیکاری در این کشور 10.2% بوده است. در منطقه بلگراد بیشترین نرخ بیکاری و نرخ صعودی 10.4 % در شرق و جنوب این کشور وجود دارد. با این شرایط باز هم متقاضیان می توانند در این کشور به دنبال کار باشند. کارشناسان موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت با فعالیت در عرصه مهاجرت در این مقاله سعی دارند اطلاعاتی در باب شرایط کاریابی در صربستان در اختیار متقاضیان قرار دهند.

 درباره کشور صربستان

نام رسمی این کشور جمهوری صربستان است که در قاره اروپا قرار دارد. کشور صربستان دارای جلگه بیشماری می باشد. در باب همسایه های این کشور می توان اشاره نمود که از سمت شمال با مجارستان، از سمت شرق با کشور بلغارستان و از غرب با کشور بوسنی هرزگوین و کشور کرواسی هم مرز می باشند. مساحت این کشور 88361 کیلومتر مربع تخمین زده شده است. شهر بلگراد به عنوان پایتخت کشور صربستان شناخته می شود. در این کشور بیشتر از 7 میلیون نفر زندگی می کنند. زبان رسمی در صربستان زبان صربی می باشد. مردم این کشور پیرو دین های کاتولیک، ارتودکس و اسلام می باشند. واحد پول رایج در صربستان دینار صربستان می باشد.

شرایط کار در صربستان

این امکان برای متقاضیان خارجی فراهم شده است که با داشتن مجوز اقامت کوتاه مدت بدون ارائه اجازه کار مشغول به کار شوند. متقاضی می تواند بر اساس کارهای تخصصی، توافق نامه برای همکاری های تجاری، همکاری تولید در دراز مدت، انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری های خارجی قرار داد کاری را بدون ارائه مجوز کار مشغول به کار شود.

یکی از شرایط کاریابی در صربستان برای متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد کار در این کشور را دارند ارائه مجوز کار می باشد که اعتبار آن برای مدت 3 ماه تا 1 سال می باشد. متوسط زمانی که برای دریافت مجوز کار لازم می باشد 2 روز است. متقاضیان می توانند مجوز کار را پیش از اتمام اعتبار آن تمدید نمایند.

شرایط کاریابی در عرصه های مختلف در صربستان

متقاضیان این اجازه را دارند برای انجام کارهای خیر خواهانه و کارهای مذهبی و بشر دوستانه به این کشور رفته و از این طریق شغل ایجاد نمایند. برخی از افراد در این کشور در سازمان های پلیس و سازمان های دفاعی مشغول به کار می باشند که وظیفه این افراد حفظ مرزهای این کشور می باشد. این افراد برای کار در این عرصه آموزش های لازم را می بینند.

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به کشور صربستان را دارند. همچنین می توانند به صورت موقت و دائمی در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین این افراد اجازه دارند در صربستان مشغول به کار شوند. حتی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی تحصیل کنند، همچنین به این افراد حقوق بیکاری نیز ارائه می شود.

شرایط کاریابی در عرصه های مختلف در صربستان

شرایط اضافه کاری در صربستان

وقتی فردی بیشتر از ساعت تعیین شده برای کار مشغول به کار باشد اضافه کاری محسوب می شود. در برخی از موارد برای اضافی کاری فرد به او حقوق بیشتری داده خواهد شد. مدیران و کارمندان ارشد نیز از مزایای اضافه کاری بهره مند می شوند. دقت نمایید که در طول هفته فرد نمی تواند بیشتر از 8 ساعت اضافه کاری داشته باشد. یک کارمند اجازه کار کردن در طول روز با اضافه کاری بیشتر از 12 ساعت مشغول به کار باشد.

اخذ ویزای کار صربستان

یکی از شرایط کاریابی در صربستان به این گونه می باشد که اجازه کار توسط کارفرما به فرد اعطاء می شود. برای به دست آوردن اجازه کار متقاضی باید کارفرما را متقاعد سازد و توانایی هایش را به او اثبات نماید تا کارفرما فرد دیگری را برای کار در نظر نگیرد. اگر بتوانید نظر کارفرما را جلب نمایید برای شما اجازه کار صادر خواهد شد.

اعتبار مجوز کار برای مدت 1 سال می باشد. که قابلیت تمدید نیز دارد. جهت دریافت این مجوز باید مدارکی را ارائه نمایید که این مدارک به شرح زیر می باشد.

  • ارائه اسناد معتبر از کارفرمای این کشور
  • ارائه مدارکی که اثبات شود فرد در کشور مبدا در شغلی حرفه ای مشغول به کار بوده است. دارای مهارت و تخصص بوده است
  • ارائه فتوکپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • ارائه ویزای اقامت موقت
  • ارائه قرار داد کاری بین شما و کارفرما که در آن دوره قرار داد ذکر شده است
  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم یا مدرک تحصیلی که توسط موسسه آموزشی معتبر صادر شده باشد. (ترجمه این مدرک نیز باید ارائه شود)
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا که حدودا 100 € (یورو) می باشد
  • ارائه مدرکی که توانایی و تخصص شما را اثبات نماید

یافتن کار در کشور صربستان

اگر بخواهیم به بررسی شرایط کاریابی در صربستان بپردازیم باید به این نکته اشاره نماییم که متقاضی در این کشور چگونه می تواند کار مورد نظر خود را پیدا کند. در این کشور سایت های کاریابی وجود دارد که به صورت هفتگی به روز می شود. آگهی های شغلی در آن ارائه می شود. برای یافتن اطلاعات بیشتر می توانید مقاله اقامت و کار در صربستان را مطالعه نمایید.

در ادامه چند سایت کاریابی را معرفی خواهیم کرد. در این سایت ها اطلاعات مربوط به کارفرما نیز ذکر خواهد شد. فرد باید در اولین قدم در این سایت ثبت نام کند و سپس رزومه خود را آپلود نماید. سایت های کاریابی در صربستان عبارتند از:

  • Balkan Job Finder
  • Nadji Posao
  • National Employment Service
  • Ogledalo Firme
  • Poslovi
  • Poslovi Infostud
  • Service
  • Glassdoor
  • Hello World
  • Startit Poslovi

همان طور که مطالعه کردید سعی داشتیم اطلاعاتی در رابطه با شرایط کاریابی در صربستان در اختیار متقاضیان کار در این کشور قرار دهیم. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله کاریابی در صربستان را مطالعه نمایید. اگر پس از مطالعه مقالات پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید با مشاوران و وکلاء حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *