مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته معماری در سوئد

رشته معماری در سوئد

رشته معماری در سوئد در دانشگاه های برجسته این کشور در مقاطع مختلف ارائه می شود. معماری امروز یکی از رشته های مهم در ارتباط مستقیم با مردم است. طراحی خانه ها و ساختمان های امروزی همراه با زیبایی و تلفیق فرهنگ کشور جهت کاربری آسان تر و رفاه استفاده می شود. همچنین رشته معماری در سوئد نیز در ارتباط با سایر رشته های ساختمانی مانند رشته عمران، محیط زیست و غیره است. زبان تحصیل در این کشور سوئدی و انگلیسی است و رشته معماری در دانشگاه های این کشور به این 2 زبان قابل تحصیل است. چنانچه علاقه مند به تحصیل و یا کار در رشته معماری در سوئد هستید تیم تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره معماری سوئد گفته اند.

تاریخچه رشته معماری در سوئد

بناهای تاریخی از دوران سنگی در سوئد ایجاد شده اند. با این حال، از چنین ساختمان های قدیمی چیز کمی باقی مانده است، خانه های مشترک و کلبه ها با چوب ساخته شده اند و تا زمان ما باقی نمانده اند. بنای احیا شده عصر برنز با طراحی متمایز، قبر Kiviks است. هرچه در تاریخ جلوتر بروید، می توانید در مورد معماری بیشتر بگویید. از اواخر عصر آهن و عصر وایکینگ ها بسیاری از ساختمان ها با تزئینات حیوانات شمال اروپا مشخص می شدند. در سوئد، قرون وسطی تقریباً 500 سال به طول انجامید. در ابتدا تقریباً تمام ساختمان ها، شهری و روستایی، از چوب ساخته شده بودند. در قرن 12 سنگ به عنوان ماده اصلی ساختمانی برای ساخت صومعه ها و کلیساهای رومانسک تبدیل شد. نمونه های قابل توجه:

  • کلیسای جامع لوند
  • صومعه Sigtuna
  • کلیسای Husaby
  • و صومعه Alvastra

کار در رشته معماری در سوئد

اکثر معماران فارغ التحصیل در سوئد نقشی حرفه ای در شرکت های معماری خصوصی پیدا می کنند، اما بسیاری از آنها در بخش دولتی نیز کار می کنند. پرداختن به چالش های مربوط به توسعه پایدار، در حالی که سوئد در حال توسعه مناظر و ساختمان های شهری است که کیفیت زندگی بالا و فرصت های غنی تجاری را ارائه می دهد، استراتژی های معماری نوآورانه، فن آوری های جدید و ابتکارات سیاست های اقتصادی و اجتماعی را می طلبد. طبق بررسی های انجام گرفته حقوق ماهیانه کار در سوئد در رشته معماری به صورت متوسط 41900SEK (کرون سوئد) در ماه است. این در حالی است یک معمار در کشور سوئد ماهیانه حداقل 20100SEK (کرون سوئد) و حداکثر 80600SEK (کرون سوئد) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در سوئد را مشاهده کنید:

درآمد معماران در سوئد

تحصیل رشته معماری در سوئد

برنامه های معماری در سوئد یک محیط یادگیری منحصر به فرد را ارائه می دهد که در آن دانشجویان برای ورد به بازار کار آماده می شوند. فارغ از دوره های گرایش که اصول معماری را کشف می کنند، دانشجویان آزادانه دوره های استودیویی را از طیف گسترده ای از موضوعات که به موضوعات معماری فعلی می پردازند، انتخاب می کنند. فارغ التحصیلان می توانند هم در شرکت های معماری خصوصی و هم در بخش دولتی به موقعیت های رهبری می رسند. سوئد یکی از کشورهای برتر اروپا از نظر برنامه های معماری است. تحصیل در سوئد در رشته معماری به زبان های سوئدی و انگلیسی هستند.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در سوئد را مشاهده کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه لوند
2دانشگاه سلطنتی سوئد (KTH)
3دانشگاه مالمو
4موسسه کارولینسکا
5دانشگاه هنر و طراحی کنستفک
6دانشگاه آلتو
7دانشگاه اومئا

رشته معماری در کشور سوئد

معماری سوئدی به عنوان یک پدیده فرهنگی توصیف می شود. تأثیرات معماری سوئدی از راه های مختلفی گرفته شده است. در طی سال های 1600 و 1700، تأثیرات بیشتری از معماران خارجی وارد شد. بعداً، معماران سوئدی از اروپا و در طول قرن 20، حتی از ایالات متحده الهام گرفتند. از نظر تاریخی، روندهای خارجی همیشه به سوئد آمده و با ذائقه و سنت سوئدی سازگار بوده اند. سپس، نئوکلاسیسیسم به سبک گوستاویایی سوئدی تبدیل شد، به طور تجربی به کارل جوهانستیل ترجمه شد، کلاسیک گرایی دهه 1920 با آرت دکو به سبک خود سوئدی شد کلاسیسیسم نوردیک که گاهی اوقات مدرن سوئدی نامیده می شود و مدرنیسم یا کارکردگرایی به فانکی ها تبدیل می شود.

همانطور که در تاریخ معماری معمول است، تاریخ معماری یک ملت به طور طبیعی خود را به تاریخچه آن بناهای تاریخی برای توسعه آن کشور و نهادهای قدرت آن وام می دهد. کاخ ها، قلعه ها و کلیساها. این امر در مورد تاریخ معماری سوئد که در اینجا مربوط می شود نیز صدق می کند. وقفه با دوران مدرن، با تغییر در نقش معماران در جامعه، به سمت نگرانی با سوالات مربوط به مردم، مانند مسکن و زیرساخت های یک سوسیال دموکراسی رخ می دهد.

تحصیل معماری در دانشگاه لوند سوئد

دانشکده معماری در دانشگاه لوند معماران خلاق با توانایی شناسایی و رسیدگی به مشکلات حوزه معماری، زیرساخت ها و طراحی پایدار را تولید می کند. اساتید اغلب خارج از دانشگاه از نظر حرفه ای فعال هستند و خانه بسیاری از معماران برجسته بین المللی است. برجسته ترین جنبه دانشکده معماری ارتباطات بین المللی آن است. معماران برجسته و طراحان شهری از سراسر جهان به طور مرتب به عنوان مدرس مهمان از آن بازدید می کنند. دانشجویان به طور مداوم تشویق می شوند که خارج از چارچوب فکر کنند تا ایده های تازه و بوم شناختی ارائه دهند. برنامه های معماری این دانشگاه هم هنری است و هم آکادمیک و آموزش جامعی در برخورد با مشکلات طراحی فضایی و مسائل نظری ارائه می دهد.

دانشکده معماری دانشگاه لوند به امکانات پیشرفته مجهز است. علاوه بر این که هر دانشجو منطقه کار خود را با جداول قابل تنظیم دارد، آنها به کامپیوترهای موجود در استودیوهای طراحی و آزمایشگاه های رایانه دسترسی دارند. امکانات و منابع اضافی شامل کارگاه هایی است که دانش جویان می توانند از انواع ماشین ها و ابزارهای برقی، نقشه کشی و چاپ اتاق با چندین ماشین و فروشگاه های ساخت دیجیتال با طیف وسیعی از تجهیزات از جمله ابزارهای مختلف دیجیتال مانند:

  • چاپ سه بعدی
  • برش لیزری
  • و فرز CNC

کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد 3 برنامه بین المللی کارشناسی ارشد را در زمینه معماری و طراحی ارائه می دهد. اطلاعات مربوط به شرایط ورود، هزینه های تحصیل و دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه درخواست را می توانید در سایت این دانشگاه پیدا کنید.

برنامه های ارائه شده در کارشناسی ارشد معماری شامل:

  • کارشناسی ارشد در معماری و طراحی
  • طراحی صنعتی
  • طراحی پایدار شهری

برنامه های کارشناسی ارشد در سایر دروس که ممکن است مورد علاقه شما باشد:

  • طراحی ساختمان با مصرف انرژی و محیط زیست

توجه داشته باشید هیچ برنامه ای برای مدرک لیسانس به زبان انگلیسی در معماری یا طراحی در این دانشگاه ارائه نشده است.

کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه لوند سوئد

تحصیل معماری در دانشگاه سلطنتی KTH سوئد

این برنامه شامل آموزش مبتنی بر استودیو، دوره های گرایش، دوره های سمینار و یک پروژه نهایی مستقل است. در طی مراحل مختلف برنامه، دانشجویان 6 پروژه استودیویی را به اتمام می رسانند که هر یک فرصتی را برای استفاده و توسعه مهارت در مناطق مختلف فرآیند یادگیری فراهم می کند. پروژه های استودیو می توانند شامل کار فردی و کار تیمی باشند. پروژه دوره ترم نهایی تکالیفی است که دانشجو به طور مستقل انجام می دهد. دانشجو یک رساله تنظیم می کند و پروژه ای را تهیه می کند که به موضوعات معماری می پردازد و ممکن است از نظر معماری مورد بحث قرار گیرد. از طریق این پروژه، به دانشجو فرصت داده می شود تا نشان دهد كه مهارت های علمی و حرفه ای یك معمار را بدست آورده است.

ماموریت این دانشگاه آموزش مشاوران و رهبران واجد شرایط با توانایی توسعه محیط ساخته شده با توجه به:

  • طراحی
  • فناوری
  • اقتصاد
  • کیفیت
  • زیبایی شناسی
  • و پایداری طولانی مدت است.

این دانشگاه 1 دوره کارشناسی ارشد با سطح پیشرفته برنامه 5 ساله دوره معماری (300 اعتبار ECTS) مطابقت دارد.

معماری پست مدرن در سوئد

در دهه های 1960 و 1970 مدرنیسم مورد انتقاد شدید جنبش پست مدرنیسم قرار گرفت، و ویژگی آن التقاط بود و شامل برخی از عناصر ایده آل های کلاسیک تر بود، که در شرف تصرف بخش وسیع تری از صحنه معماری بودند. از انتقاد به مدرنیسم، مفهوم پست مدرنیسم در سوئد رشد کرد. این شامل گرایش های مختلف است. یکی شروع به تأکید زیاد بر روی طراحی کرد و یکی از برجسته ترین چهره های پست مدرنیسم در سوئد رالف ارسکین بود. امروزه معماری در سوئد توسط معمارانی مانند گرت وینگورد تعریف شده است، که کار خود را به عنوان یک پست مدرنیست آغاز کردند اما به دلیل اتخاذ سبک های جدید شامل سبک های اکولوژیکی، مینیمالیستی، فناوری پیشرفته، اکسپرسیونیست و نئوکارکردگرایی مشهور است.

آسمان خراش ها دوباره مد شدند و در چندین شهر ساختمان های بلند مرتبه در مرکز ساخته شدند، از جمله در وستروس، گوتنبرگ، مالمو و اومئو. نمونه قابل توجه دیگری از “نصب های چندگانه” که در این زمان وجود داشته است شامل:

  • Knutpunkten به عنوان ایستگاه راه آهن گسترده
  • ترمینال کشتی
  • ترمینال اتوبوس
  • فضای اداری
  • رستوران ها
  • هتل ها
  • و مغازه ها در مرکز هلسینگبورگ

علاقه مندان به تحصیل رشته معماری می توانند مدارک لازم برای تحصیل در سوئد را در این مقاله مطالعه کنند. همچنین می توانید برای اخذ خدمات با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *