مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته فیزیک در صربستان

رشته فیزیک در صربستان

رشته فیزیک در صربستان به زبان های مختلف صربستانی و انگلیسی ارائه می شود. البته زبان اصلی آموزش صربستانی است. رشته فیزیک در صربستان یکی از رشته های شاخه علوم است. تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته فقط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. شایان ذکر است تحصیل در این رشته فقط در دانشگاه بلگراد و موسسات همکار با این دانشگاه امکان پذیر است. چنانچه علاقه مند به مهاجرت به کشور صربستان در شرق اروپا هستید و خواهان تحصیل و یا کار در رشته فیزیک در این کشور هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله تنظیم شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

زندگی در کشور صربستان

صربستان کشوری است که در چهارراه اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده است. قسمت شمالی آن در دشت پانونیان جنوبی قرار دارد، در حالی که بخش های مرکزی و جنوبی به بالکان مرکزی تعلق دارند. قرن ها است که سرزمینی است که شرق و غرب را به هم پیوند می دهد، تلاقی فرهنگ ها، ادیان و مناظر زیباست. صربستان اگرچه محصور در خشکی است، از طریق رودخانه دانوب به دریاهای دور متصل می شود. از نظر جغرافیایی و آب و هوا، این کشور تا حدی یک کشور مدیترانه ای است. میراث تاریخی و فرهنگی غنی صربستان با مکان های باستانی ماقبل تاریخ و میراث آن از دوران باستان کلاسیک آغاز می شود. برخی از بسیاری از کلیساها و صومعه های قرون وسطایی صربستان بخشی از فهرست میراث جهانی یونسکو هستند.

پایتخت آن، بلگراد، در میان قدیمی ترین و بزرگترین شهرهای جنوب شرقی اروپا قرار دارد. علاوه بر بلگراد، بیشترین بازدید از مناطق گردشگری عبارتند از شهر:

  • نووی ساد
  • کوه های کوپائونیک و زلاتور
  • و شهرهای آبگرم بانجا و سوکوبانیا

صربستان یک جمهوری پارلمانی است و از سال 2012 کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا است.

کار در رشته فیزیک در صربستان

جهت کار در هر رشته ای در کشور صربستان نیاز به ویزای کار صربستان را دارید. برای اخذ ویزای کاری نیاز به دریافت قرارداد رسمی و پیشنهاد کاری خواهید داشت. کشور صربستان یکی از کشورهای درجه 2 در اروپا است. این کشور هزینه زندگی پایین تری دارد اما نرخ بیکاری و وضعیت بازار کار پایین تر از کشورهای درجه 1 است. در هر حال برای کار در رشته فیزیک در صربستان نیاز به داشتن مدرک تحصیلی معتبر، تجربه کاری و دانش زبان خواهید داشت.

متوسط حقوق ماهیانه کار در صربستان در حد متوسط است. البته میزان حقوق مشاغل تخصصی در این کشور پایین تر از کشورهای غرب اروپاست. طبق بررسی های انجام گرفته یک فیزیکدان در کشور صربستان به صورت متوسط 282000RSD (دینار صربستان) در ماه حقوق دریافت می کند که در زمان نگارش این مقاله حدودا معادل 2800$ (دلار) است. این در حالی است یک فیزیکدان در صربستان ماهیانه در بازه 70000RSD الی و 320000RSD (دینار صربستان) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در صربستان را مشاهده کنید:

مشاغل رشته فیزیک در صربستان

تحصیل رشته فیزیک در صربستان

در سیستم آموزش عالی صربستان 2 نوع مطالعه وجود دارد:

  • تحصیلات آکادمیک، که بطور عمده در دانشگاه ها سازماندهی شده است.
  • مطالعات کاربردی، که در کالج های مطالعات کاربردی سازمان یافته است.

صربستان در سال 2003 به روند بولونیا پیوست و بدین ترتیب روند اصلاح تدریجی را آغاز كرد، كه در سال 2005 با تصویب قانون جدید آموزش عالی از حمایت قانونی برخوردار شد. این قانون سیستم انتقال اعتبار اروپا، سیستم 3 دوره تحصیل و مکمل دیپلم را به طور رسمی معرفی کرد. از سال 2008 همه دانشجویان جدید تحت برنامه های مطالعاتی اصلاح شده جدید در تمام موسسات آموزش عالی تحصیل می کنند. سیستم 3 دوره مطالعات آکادمیک شامل موارد زیر است:

  • تحصیلات لیسانس، که معمولاً 4 سال با 240 ECTS طول می کشد، اگرچه برنامه های کارشناسی 3 ساله نیز موجود است.
  • تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد در صربستان به مدت 1-2 سال با 60 تا 120 ECTS
  • مطالعات دکترا (PhD) با حداقل 3 سال تحصیل یا 180 ECTS

علاوه بر این، چرخه دوم تحصیلات آکادمیک شامل مطالعات آکادمیک تخصصی با حداقل مدت 1 سال با 60 ECTS است اگر دانشجو در مطالعات قبلی در مجموع 300 ECTS را کسب کرده باشد. مطالعات 2 دوره ای کاربردی (شغلی) شامل موارد زیر است:

  • مطالعات کاربردی کارشناسی، که 3 سال طول می کشد و 180 ECTS دارد.
  • مطالعات کاربردی تخصصی، که 60 ECTS و 1 سال طول می کشد.
  • مطالعات کاربردی کارشناسی ارشد، که 2 سال طول می کشد و 120 ECTS اعتبار دارد.

در جدول زیر می توانید موسسات معتبر صربستان جهت تحصیل رشته فیزیک در صربستان را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه بلگراد صربستان
2موسسه علوم هسته ای وینزا
3موسسه فیزیک بلگراد

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه بلگراد صربستان

دانشکده فیزیک دانشگاه بلگراد یک موسسه عالی آموزشی و علمی است. با جدایی از دانشکده علوم طبیعی و ریاضیات در سال 1990 به عنوان یک نهاد مستقل تاسیس شد. دانشکده فیزیک در حال سازمان دادن 4 گروه کارشناسی و کارشناسی ارشد برای مطالعه است. تدریس و تحقیق در 12 آزمایش و 29 آزمایشگاه برگزار می شود. دانشجویان با 3 کتابخانه و آزمایشگاه رایانه 12 رایانه آنلاین در اختیار دارند. با همکاری موسسه فیزیک و موسسه علوم هسته ای وینزا دانشکده فیزیک برنامه های دکتری فیزیک و هواشناسی را برگزار می کند. دانشکده فیزیک سازمان علمی پیشرو در صربستان است. 9 پروژه تحقیقاتی در چندین آزمایشگاه تحقیقاتی وجود دارد.

کارکنان دانشکده همچنین دوره های عمومی فیزیک را در دانشکده های ریاضیات (240 دانشجو در سال)، شیمی، فیزیک، زیست شناسی تدریس می کنند. تدریس در این دانشکده ها همیشه با تمرینات آزمایشگاهی و مسئله ای دنبال می شود. برنامه های ارائه شده در این دانشگاه در رشته فیزیک در زیر آمده است:

مقطعبرنامهزبان
کارشناسیفیزیک کاربردی و کامپیوترصربی
کارشناسیفیزیک عمومیصربی
کارشناسیمترولوژیصربی
کارشناسیفیزیک نظری و تجربیصربی
کارشناسی ارشدفیزیک کاربردی و کامپیوترصربی
کارشناسی ارشدفیزیک عمومیصربی
کارشناسی ارشدمترولوژیصربی
کارشناسی ارشدفیزیک نظری و تجربیصربی
دکترامترولوژیصربی و انگلیسی
دکترافیزیکصربی و انگلیسی

تحصیلات آکادمیک کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال طول می کشد. پس از اتمام دانش آموزان 60 تا 120 امتیاز ECTS جمع می کنند. هزینه تحصیل، که شامل تمام هزینه های تحصیل در دو ترم است، برای دانشجویان خارجی 4000€ (یورو) است.

موسسه رشته فیزیک بلگراد صربستان

موسسه رشته فیزیک بلگراد صربستان

موسسه فیزیک بلگراد، یک موسسه ملی در جمهوری صربستان و یک موسسه تحقیقاتی درجه یک است که به مطالعه فیزیک و رشته های مرتبط اختصاص دارد. تحقیق انجام شده در اینجا در مورد مکانیسم های اساسی طبیعت برای توسعه علمی، آموزشی، فرهنگی و کلی اقتصادی صربستان دارای ارزش بی نظیری است. موسسه فیزیک در سال 1961 تاسیس شد و محصول موج تحقیقات فیزیک در یوگسلاوی پس از جنگ بود. ابتکار تأسیس آن توسط الكساندر میلوویویچ، استاد مشهور دانشگاه، بر اساس نیاز، در آن زمان به متحد كردن تمام تلاش های تحقیقاتی فیزیك غیر هسته ای در یك موسسه واحد صورت گرفت. با توسعه شبکه ای از متحدان و همکاران، موسسه فیزیک اقدامات قابل ستایش بسیاری را در صربستان و منطقه گسترده تر آغاز، تقویت و پشتیبانی کرده است.

در چرخه تحقیق فعلی، موسسه فیزیک شریک اصلی 12 پروژه تحقیقاتی اساسی، 3 تخصص بین رشته ای و یک پروژه توسعه فناوری است، در حالی که محققان آن نیز در 16 پروژه تحقیقاتی ملی شرکت می کنند. از سال 2013، این موسسه تاکنون 103 پروژه و همکاری بین المللی دیده است که 18 پروژه از آنها کمیسیون اروپا (FP7 و H2020) است. موسسه فیزیک روابط نزدیک را با نهادهای مرتبط در سراسر اروپا و بقیه جهان گسترش می دهد. به ویژه همکاری با سازمان تحقیقات هسته ای اروپا CERN دارد. علاوه بر این، شرکای استراتژیک این موسسه شامل موسسه ملی تحقیقات هسته ای ایتالیا (INFN) و DESY، بزرگترین مرکز علمی در آلمان هستند.

دکترای فیزیک در موسسه علوم هسته ای وینزا صربستان

موسسه وینزا عضو دانشگاه بلگراد است و به طور فعال در انجام مطالعات مقدماتی، تحصیلات تکمیلی و دکترا مشارکت داشته است. در طول 70 سال گذشته بیش از 1000 پایان نامه دکترا در موسسه منتشر شده است. هر ساله دانشگاه بلگراد بین 20 تا 30 دانشجو را به دوره دکترای این موسسه انتقال می دهد. به این ترتیب، کادر علمی موسسه به طور قابل توجهی به بهبود کیفیت تدریس دانشگاه بلگراد کمک می کنند و به طور فعال در روند تبادل دانش در مدل آموزش علوم در صربستان شرکت می کنند. امروز این موسسه 311 محقق و 210 دکترا دارد. دانشجویانی که در بیش از 100 پروژه ملی و بین المللی کار می کنند و همچنین در همکاری های تحقیقاتی علمی بین المللی که جمهوری صربستان عضو آن است.

سالانه بیش از 1000 دانشجو و دانش آموز از طریق دروازه های موسسه Vinča عبور می کنند که متناسب با نیازهای سنی که به آن تعلق دارند، در برنامه های ویژه آموزشی موسسه شرکت می کنند. از طریق این برنامه های آموزشی، جوانان مفاهیم اساسی در مورد علم هسته ای فیزیک و اصول روش شناختی آن و همچنین دانش اولیه را در زمینه های مورد علاقه خاص به دست می آورند. جهت بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. همچنین مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات تکمیلی در باب مهاجرت هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *