مهاجرت تحصیلی صربستان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان متفاوت است. مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در هر دانشگاه متغیر می باشد. در ادامه می توانید با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان به طور کامل آشنا شوید. کشور صربستان به عنوان یکی از ازران ترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل در زمینه های مختلف شناخته می شوند. گرچه برخی از دانشگاه های این کشور دارای شهرت جهانی هستند، اما هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز نسبت به اکثر دانشگاه های اروپایی بسیار کمتر است. همانطور که گفته شد، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان در مراکز تحصیلی مختلف متفاوت است، اما با همراهی کارشناسان ما می توانید اطلاعات بسیار مفید و به روز در این زمینه کسب کنید.

درباره شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان

به طور کلی، دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا برنامه تحصیل یکپارچه در مؤسسات آموزش عالی صربستان هستند، موظفند 4 سال تحصیلات متوسطه (دبیرستان) را گذرانده و در آزمون ورودی شرکت کنند تا موفق به کسب پذیرش تحصیلی شوند. علاوه بر این، دانشجویانی که می خواهند در دوره کارشناسی ارشد 1 ساله ثبت نام کنند، باید مدرک کارشناسی با 240 اعتبار ECTS کسب کنند. شایان ذکر است که دانشجویانی که می خواهند در دوره کارشناسی ارشد 2 ساله در دانشگاه های کشور صرسبتان ثبت نام کنند، باید دارای مدرک کارشناسی با 180 اعتبار ECTS باشند. دانشجویانی که می خواهند در مقطع دکترا در صربستان مشغول به تحصیل شوند، باید به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پایان دهند و حداقل 300 امتیاز ECTS دریافت کنند. این دانشجویان ممکن است نیاز به ارائه پروژه ها و مقالات مختلف نیز داشته باشند.

دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور صربستان حتما باید مدارک و اسناد تحصیلی خود را معادل سازی کنند تا مدارک دانشگاهی آنها به رسمیت شناخته شود. مدارک تحصیلی دوره ابتدایی و متوسطه توسط دولت و توسط وزارت آموزش، علوم و توسعه فناوری جمهوری صربستان انجام می شود.

آشنایی با دانشگاه های صربستان

10 دانشگاه در صربستان در 17 رتبه بندی مختلف دانشگاهی (بر اساس موسسه) و همچنین 4 رتبه بندی موضوعی خاص قرار گرفته اند. 6 مورد از این دانشگاه ها حداقل در یک موسسه یا رتبه بندی با موضوع خاص ثبت شده اند. به یاد داشته باشید که شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان بسته به برنامه و موسسه تحصیلی متفاوت است. برای آگاهی از شرایط برنامه های خاص مطالعاتی، دانشجویان حتما باید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند.

برخی از بهترین دانشگاه های صربستان برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف عبارتند از:

نام دانشگاهسال تاسیستعداد دانشجویانهیات علمی
University of Belgrade180897696 نفر4834 نفر
University of Novi Sad196042489 نفر3219 نفر
University of Niš196520559 نفر1492 نفر

بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان

بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان

بر اساس شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان، دانشجویان باید برای کسب درخواست و پذیرش تحصیلی مستقیماً به موسسه آموزش عالی مربوطه و برنامه مورد نظر خود مراجعه كنند. دانشجویان می توانند به صورت آنلاین به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند و برای ثبت نام اقدام کنند. برای درخواست، دانشجویان باید فرم درخواست را پر کرده و آن را با مدارک پشتیبان ارسال کنند. قبل از درخواست، توصیه می شود دانشجویان شرایط ویزای دانشجویی صربستان و شرایط پذیرش را بررسی کنند. دانشجویان خارجی می توانند برای اطلاع از روند پذیرش با موسسه تماس بگیرند.

مدارک مورد نیاز برای کسب پذیرش تحصیلی در صربستان عبارتند از:

  • اسناد آموزشی (حداقل 2 نسخه، گواهی پایان تحصیلات متوسطه و دیپلم و رونوشت تحصیلات عالی)
  • شناسنامه و عکس هایی با اندازه گذرنامه
  • اثبات مهارت های زبان صربی یا انگلیسی با ارائه مدرک زبان (بستگی به زبان برنامه مطالعاتی انجام شده دارد.)
  • اثبات وسایل کافی برای امرار معاش
  • نامه پذیرش صادر شده توسط موسسه آموزش عالی صربستان
  • جزئیات مقاله، ژورنال ها یا کارهای تحقیقاتی منتشر شده
  • حداقل 2 عدد توصیه نامه
  • اهداف نامه

به یاد داشته باشید که برای ادامه تحصیل در صربستان، دانشجویان باید شناسنامه خود را به صورت قانونی و رسمی به زبان صربی ترجمه کنند. همچنین در اهداف نامه دانشجو حتما باید به صورت دقیق به هدف اصلی تحصیل دانشجو در کشور صربستان و برنامه ریزی وی اشاره شود. بسته به رشته تحصیلی انتخابی ممکن است دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون ورودی یا آزمون استعدادهای لازم باشند. متقاضیان باید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درخواست با موسسه مربوط به آموزش عالی تماس بگیرند.

آزمون های بین المللی کسب پذیرش تحصیلی در صربستان

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، برخی از دانشجویان برای کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه ها و دانشکده های صربستان باید در آزمون های مشترک بین المللی شرکت کنند. در این بخش قصد داریم اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهیم. بسیاری از دانشجویان قبل از قبولی در دانشگاه یا مؤسسه باید در آزمون ورودی شرکت کنند. تست هایی که در بسیاری از کشورها وجود دارد به عنوان آزمون های بین المللی شناخته می شوند. این تست ها در یک الگوی یکنواخت ساخته شده اند و در کل سوالات مشترک دارند. بنابراین، کمک می کند تا توانایی های دانشجویان ارزیابی شود. بیشتر این تست ها برای آزمایش توانایی مکالمه زبان انگلیسی دانشجویان متعلق به کشورهای غیر انگلیسی زبان انجام می شود. تست های بین المللی مفید هستند زیرا به تعیین توانایی های دانشجو کمک می کنند.

این تست ها توانایی ها، مهارت های منطقی، زبان و بیش از همه تفکر دانشجویان را آزمایش می کند. بنابراین، دانش دانشجویان به طور مساوی از كشورها و فرهنگ های مختلف ارزیابی می شود.

برخی از این آزمون ها و تست ها عبارتند از:

  • MCAT
  • GRE
  • SAT
  • LSAT
  • GMAT

به طور کلی، توصیه می شود قبل از مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی، دانشجویان از شرایط و کسب پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات کافی کسب کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما عزیزان را در تمامی امور مهاجرتی و حقوقی یاری و راهنمایی کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *