مهاجرت تحصیلی عمان

رشته فیزیک در عمان

رشته فیزیک در عمان

تحصیل رشته فیزیک در عمان در 3 دانشگاه برای دانشجویان بومی و خارجی امکان پذیر است. عمان یکی از کشورهای عرب زبان در حاشیه خلیج فارس است. البته زبان اصلی تحصیل در این کشور عربی است اما دوره های فیزیک در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. دانشگاه سلطان قابوس عمان تنها دانشگاه در عمان است که رشته فیزیک را در مقطع دکترا ارائه می کند. جهت بررسی رشته فیزیک در عمان در ادامه همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را مطالعه کنید.

تحصیل رشته فیزیک در عمان

رشته فیزیک به طور مداوم در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آموزش با کیفیت در عمان ارائه می شود. دوره های آموزش فیزیک در عمان در حدود بیش از 50 دوره در سطح کارشناسی و 20 دوره در سطح کارشناسی ارشد است. برنامه درسی برای دوره فیزیک مفاهیم بنیادی فیزیک و ریاضیات، آموزش عملی در آزمایشگاه ها و کارگاه ها، تکنیک های محاسباتی و پروژه تحقیق محور را پوشش می دهد. در بسیاری از دوره ها آموزش الکترونیکی و تکنیک های محاسباتی تشویق می شوند. انعطاف پذیری برنامه به دانشجو اجازه می دهد در رشته های فیزیک همراه با سایر دروس گرایش کسب کند. یک دانشجو می تواند از بخش های دیگر کالج علوم (علوم زمین، شیمی و کامپیوتر و ریاضیات) و دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی انتخاب کند.

علاوه بر این، رشته فیزیک تخصص های جزئی در نجوم، فیزیک پزشکی و علوم هسته ای کاربردی در عمان ارائه می شود. این به دانشجویان این فرصت را می دهد تا دوره هایی را که از آن لذت می برند انتخاب کنند و به فارغ التحصیلان دسترسی به مشاغل مختلف و مشاغل علمی حرفه ای را می دهد. عملکرد برجسته فارغ التحصیلان فیزیک گذشته شهرتی ایجاد کرده است که فارغ التحصیلان جدید را قادر می سازد در بخش های دانشگاهی، صنعتی، تجاری و دولتی استخدام شوند. چشم انداز اشتغال برای فارغ التحصیلان فیزیک از برنامه های مختلف تحصیلی براساس داده های گذشته از بخش های دولتی به خصوصی است. در حال حاضر 3 دانشگاه در کشور عمان وجود دارد که رشته فیزیک را ارائه می کنند.

در جدول زیر می توانید موسسات معتبر عمان جهت تحصیل در عمان در رشته فیزیک معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه سلطان قابوس عمان
2دانشگاه نزوی عمان
3دانشگاه فناوری و علوم کاربردی عمان

کار در رشته فیزیک در عمان

جهت کار در کشور عمان در رشته فیزیک باید مدرک معتبر در این زمینه داشته باشید. همچنین اخذ ویزای کاری عمان برای اقامت قانونی و کار در عمان نیاز است. عمان همانند دیگر کشورهای عرب زبان حاشیه خلیج فارس، کشوری ثروتمند است و میزان حقوق ماهیانه کار در آن بالا است. واحد پول این کشور ریال عمان است و هر 1000OMR (ریال عمان) در تاریخ نگارش این مطلب معادل 2597$ (دلار) است. همانطور که می بینید ارزش پول این کشور بالا است و با کار در عمان می توانید درآمد خوبی کسب کنید. رشته فیزیک در این کشور یک رشته تخصصی است. البته یافتن کار در رشته فیزیک در عمان آسان نیست.

طبق تحقیقات صورت گرفته متوسط حقوق ماهیانه کار در عمان برای یک فیزیکدان متخصص حدود 3420OMR (ريال عمان) است. این در حالی است یک فیزیکدان در عمان ماهیانه در بازه 1710OMR الی و 5300OMR (ريال عمان) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در عمان را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در عمان

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه سلطان قابوس عمان

دانشکده فیزیک دانشگاه سلطان قابوس عمان همزمان با تأسیس دانشگاه در سال 1986 آغاز به کار کرد. پس از تقریباً 3 دهه، گروه امروز بیش از 12 آزمایشگاه تحقیقاتی، 10 آزمایشگاه آموزشی، 2 کارگاه و تعدادی اتاق آماده سازی برای آموزش آزمایشگاه ها در این گروه وجود دارد. آزمایشگاه های تدریس مجهز به ابزار و لوازم به روز و آزمایشگاه های تحقیقاتی با امکانات پیشرفته تحقیقاتی هستند که نیازهای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را تأمین می کنند. در ابتدا این گروه با تدریس در مقطع کارشناسی دانشجویان رشته های فیزیک آغاز شد اما عمدتا دانشجویان دوره های خدماتی سایر کالج ها مانند کشاورزی، مهندسی و پزشکی هستند. در حال حاضر برنامه فیزیک در این دانشگاه در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود.

 فارغ التحصیلان فیزیک که دارای تحصیلات با کیفیت هستند، در بخش های خصوصی و دولتی مشغول به کار می شوند و به جامعه و ملت کمک می کنند. نقش آنها در توسعه کشور بسیار شناخته شده است. این دانشکده برای مقابله با نیازهای چند وجهی کشور برنامه های خود را متنوع ساخته است و این تلاش ها طبق تقاضای جامعه ادامه خواهد یافت. چشم انداز این دانشگاه از جمله بخش های برجسته فیزیک در منطقه خلیج فارس و فراتر از آن است.

اهداف دانشکده فیزیک دانشگاه سلطان قابوس عمان:

  • ارائه آموزش برجسته در فیزیک با انواع مهارت ها
  • پیشرفت دانش بشری از طریق تحقیقات با کیفیت خوب
  • کمک به جامعه از طریق خدمات حرفه ای
  • تبدیل شدن به بخشی برجسته در منطقه خلیج فارس و فراتر از آن

تحصیل کارشناسی فیزیک در دانشگاه سلطان قابوس عمان

برنامه کارشناسی در این دانشگاه به زبان عربی است. فارغ التحصیلان برنامه فیزیک دانش مکانیک کلاسیک، مکانیک کوانتوم، الکترودینامیک و فیزیک حرارتی را آموزش می ببینند و آن را در اپتیک و لیزر، فیزیک ماده تغلیظ شده و فیزیک هسته ای و سایر زمینه ها اعمال می کنند. همچنین از آنها انتظار می رود برای حل مسائل در فیزیک از ابزارهای مناسب ریاضی و محاسباتی استفاده کنند. آزمایشات را جمع آوری و انجام و همچنین داده ها را تجزیه و تحلیل و تفسیر کنند. با استفاده از مدل سازی ریاضی یا کامپیوتری یا آزمایش، مطالعه را در محیط تحقیق انجام دهند. با استفاده از اصول فیزیک، پدیده های طبیعی در این برنامه توضیح داده می شود. اهداف آموزشی این برنامه شامل:

  • فارغ التحصیلان خود را برای موفقیت در برنامه های تحصیلات تکمیلی در فیزیک و رشته های مرتبط آماده کنند.
  • فارغ التحصیلان آماده شوند در طیف گسترده ای از مشاغل نیاز به دانش علمی و فنی کار انجام دهند.
  • اخلاق کار و ارزش های فرهنگی در فارغ التحصیلان القا شود.

کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه سلطان قابوس عمان

برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک برای دانشجویان امکان فرصت ادامه تحصیل در فیزیک تجربی و نظری را در سطح شناخته شده بین المللی ارائه می کند. متقاضیان باید کارشناسی علوم یا مهندسی از دانشگاه سلطان قابوس یا هر دانشگاه شناخته شده ای با معدل تجمعی حداقل 2.5 از 4 (یا معادل آن) داشته باشند. تجربه کاری برای داوطلبان با معدل تجمعی کمتر از 2.75 در مقطع کارشناسی الزامی است. متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی آموزش با گرایش فیزیک و معدل حداقل 2.75 هستند، می توانند به طور موقت پذیرفته شوند، مشروط بر اینکه تحت یک برنامه واجد شرایط 2 ترم قرار بگیرند تا آنها را به سطح مورد نیاز برساند.

مدت زمان کارشناسی ارشد برنامه 2 ساله است. زبان آموزش انگلیسی و نیاز به مهارت در سطح 6 آیلتس و 550 تافل کاغذی و 213 تافل مبتنی بر کامپیوتر و 79 تافل اینترنتی باشند. داوطلب باید کار را همانطور که در کارشناسی ارشد مشخص شده است، تکمیل کند. برای پایان نامه خود، داوطلب کارهای تحقیقاتی را انجام می دهد، نتایج را تجزیه و تحلیل می کند، یک گزارش می نویسد و نتایج را به صورت شفاهی ابلاغ می کند. جهت برآورد هزینه تحصیل و زندگی در عمان این مطلب را از دست ندهید.

تحصیل فیزیک در کالج عالی فناوری در عمان

تحصیل فیزیک در کالج عالی فناوری در عمان

دانشگاه فناوری و علوم کاربردی (کالج عالی فناوری) در مسقط دومین موسسه آموزش عالی در عمان است که بیش از 13000 دانشجو در برنامه های مختلف در آن تحصیل می کنند. فیزیک هدف اصلی فیزیک درک چگونگی رفتار جهان است. این نقش اساسی در زندگی مدرن امروزی فناوری ایفا می کند و به پیشرفت آینده بشر کمک خواهد کرد. این مرزهای دانش ما را با گسترش و تقویت درک ما از جهان از کوچکترین ذرات زیر اتمی تا کهکشان ها گسترش می دهد. این اساس بسیاری از تخصص های دیگر علوم و مهندسی است. این کالج تعدادی دوره فیزیک را در هر ترم در تخصص های مختلف در بخش های علوم کاربردی و مهندسی HCT به بیش از 1500 دانشجو ارائه می دهد.

ماموریت این کالج این است که با استفاده از آزمایشگاه های مجهز که اصول و قوانین فیزیک به طور تجربی اثبات می شود، به همه دانشجویان آموزش با کیفیت بالا ارائه دهد. همچنین و دانشجویان را آماده کند تا بتوانند از فیزیک در زمینه های تخصصی خود استفاده کنند و وارد باز کار شوند.

تحصیل دکترای رشته فیزیک در عمان

مقطع دکترا در رشته فیزیک فقط در دانشگاه سلطان قابوس عمان ارائه می شود. برنامه دکترا در فیزیک این فرصت را به دانشجویان می دهد تا از طریق دوره های تحصیلات تکمیلی پیشرفته و تحقیقات، بالاترین تخصص ممکن را در زمینه های مختلف فیزیک کسب کنند. دپارتمان این دانشگاه دارای مجموعه ای عالی از دانشکده های بسیار آموزش دیده و دارای تعداد کافی پیشرفته آزمایشگاه و امکانات محاسباتی است. پس از چندین سال اجرای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد، برنامه دکترا در این گروه اولین بار در سال 2009 آغاز شد. تخصص های مختلفی که دانشجویان برای ادامه تحصیل در دسترس دارند عبارتند از:

  • فیزیک ماده نرم و جامد
  • فیزیک پر انرژی و کیهان شناسی
  • بلورهای مایع
  • فیزیک مواد
  • مغناطیس
  • و علوم نانو

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را در هر یک از رشته های فوق دارند باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد فیزیک را با معدل 3 یا بالاتر در مقیاس 4 از دانشگاه معتبر کسب کرده باشند. این دپارتمان دارای تعدادی آزمایشگاه عالی با امکانات پیشرفته برای آموزش و تحقیقات است و سایر امکانات را در کالج و دانشگاه به اشتراک می گذارد. این یک آموزش عالی در آزمایشگاه ها و کارگاه ها را تضمین می کند. آزمایشگاه های آموزشی عمومی و تخصصی مستقر در این زمینه در زمینه های الکترونیک، فیزیک مدرن، فیزیک هسته ای، فیزیک حرارتی، مکانیک، لیزر و اپتیک و فیزیک محاسباتی هستند. جهت بررسی شرایط مهاجرت به عمان از طریق تحصیل بر روی لینک آبی کلیک کنید. جهت اخذ مشاوره و استفاده از خدمات می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *