مهاجرت تحصیلی صربستان

مقطع کارشناسی ارشد در صربستان

مقطع کارشناسی ارشد در صربستان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صربستان متقاضیان و دانشجویان بین المللی می توانند در طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی ثبت نام کنند. دانشگاه های کشور صربستان ارائه دهنده تعداد زیادی از بهترین برنامه های مطالعاتی و تحقیقاتی می باشند و علاوه بر این، هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به اکثر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد. صربستان در بخش مرکزی شبه جزیره بالکان، در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. زبان رسمی این کشور اروپایی صربی می باشد و دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور صربستان حتما باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند. در راهنمای زیر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما عزیزان را از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صربستان و کسب پذیرش تحصیلی در این مقطع مطلع سازند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صربستان

کسب یک مدرک پیشرفته، مانند یک مدرک کارشناسی ارشد، می تواند حرفه ای متوقف را پیش ببرد یا به شخصی کمک کند که در یک مسیر حرفه ای جدید حرکت کند. شرایط تحصیل در برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صربستان متفاوت هستند، اما اکثر آنها 2 یا 3 سال طول می کشد. به یاد داشته باشید که دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی و صربی ارائه می شوند شرکت کنند.

بهترین دانشگاه های صربستان بر اساس رتبه بندی برای تحصیل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

رتبه بندینام دانشگاه
1University of Belgrade
2University of Novi Sad
3University of Niš
4University of Kragujevac
5University of Prishtina

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صربستان می تواند در دانشگاه ها، دانشکده ها و کالج های دانشگاهی انجام شود و 2 یا 3 سال به طول می انجامد تا یک دانشجو موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد در این کشور شود. دانشجویان باید در این مقطع تحصیلی از 60 تا 120 واحد آموزشی یا ECTS را اخذ کنند. برای تکمیل یک برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشجویان دانشگاه های کشور اسلواکی باید در پایان مطالعات خود از پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کند. برای ثبت نام در یک برنامه کارشناسی ارشد در مراکز تحصیلی و معتبرترین دانشگاه های کشور صربستان، دانشجویان باید حداقل با 180 ECTS یک برنامه کارشناسی را با موفقیت به پایان رسانده باشند. پس از دفاع از پایان نامه و اتمام برنامه تحصیلی، دانشجویان می توانند مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صربستان

همانطور که گفته شد، برای ورود به برنامه های کارشناسی ارشد 2 ساله در دانشگاه های کشور اسلواکی، دانشجویان باید دوره کارشناسی خود را با حداقل 180 ECTS به پایان برسانند و اگر یک دانشجو بخواهد در برنامه های تحصیلی 2 ساله دوره کارشناسی ارشد اقدام به کسب پذیرش تحصیلی کند، باید یک مدرک کارشناسی معتبر با حداقل 240 ECTS را کسب کند. علاوه بر مدرک کارشناسی معتبر در رشته تحصیلی مرتبط، دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند مشغول به تحصیل در صربستان در برنامه های مقطع کارشناسی ارشد شوند، باید مدارک و اسناد دیگری را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند تا موفق به کسب پذیرش تحصیلی داشته باشند. به یاد داشته باشید که کسب پذیرش تحصیلی در هر دانشگاه در کشور صربستان می تواند شرایط خاص خود را داشته باشد.

اما مدارک کلی برای کسب پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در صربستان عبارتند از:

  • تکمیل فرم های درخواست
  • پرونده سوابق تحصیلی و مدارک شناسایی
  • 2 قطعه عکس
  • رزومه CV
  • صورت حساب بانکی برای اثبات توان مالی کافی
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر (IELTS یا TOEFL) یا مدرک زبان صربی
  • پروژه های تحقیقاتی و مقالات
  • توصیه نامه (2)
  • اهداف نامه

مدرک زبان مورد نیاز به زبان آموزش برنامه تحصیلی بستگی دارد که دانشجویان در آن شرکت می کنند. علاوه بر این، دانشجویان باید با ارائه اهداف نامه، هدف خود را از مهاجرت تحصیلی و ورود به بهترین دانشگاه های صربستان را مشخص کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صربستان

هزینه های تحصیل در صربستان در سال 2023

کشور صربستان یک مقصد ارزان قیمت اما با کیفیت مناسب برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور اسلواکی وارد خاک این کشور می شوند حتما باید توان مالی کافی برای پرداخت شهریه و همچنین هزینه های اقامت دانشجویی در این کشور را داشته باشند. البته شایان ذکر است که با کسب بورسیه تحصیلی در صربستان، دانشجویان دانشگاه های این کشور از پرداخت بخش بزرگی از شهریه و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور معاف می شوند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید در نظر داشته باشند که شهریه در تمام دانشگاه های صربستان یکسان نمی باشد. براساس وب سایت رسمی کشور صربستان، شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور از 600€ الی 2600€ (یورو) می باشد. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی صربستان می تواند تا 20000€ (یورو) باشد.

به یاد داشته باشید که هزینه های تحصیل در دانشگاه های صربستان با توجه به برنامه و مقطع تحصیلی و همچنین دوره تحصیلی یکسان نمی باشد و توصیه می شود دانشجویان قبل از ثبت نام و اخذ پذیرش تحصیلی در صربستان، با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند و از هزینه های تحصیل و شهریه به طور کامل مطلع شوند.

هزینه های زندگی دانشجویی در صربستان

دانشجویان قبل از درخواست کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد خود در صربستان حتما باید از توان مالی خود برای مهاجرت تحصیل به این کشور اطمینان حاصل کنند. زندگی در کشور صربستان به طور متوسط از 330 الی 550€ (یورو) هزینه دارد و این کشور به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای ادامه تحصیل شناخته می شود. دانشجویان می توانند اقدام به همراه سایر دانشجویان به اجاره مسکن یا سوئیت کنند و یا در خوابگاه دانشجویی در صربستان زندگی کنند.

هزینه اجاره مسکن دانشجویی در صربستان با در نظر گرفتن نوع مسکن، محل، امکانات و همچنین تعداد افرادی که به صورت مشترک در آن زندگی می کنند می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی، هزینه اجاره مسکن دانشجویی در این کشور از 50 تا 220€ (یورو) می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط ادامه تحصیل در صربستان و یا همچنین اکثر کشورهای اروپایی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *