مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته فلسفه در نروژ

رشته فلسفه در نروژ

به علت امکانات رفاهی و کیفیت بالای آموزشی دانشگاه های کشور نروژ تحصیل رشته فلسفه در نروژ یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. این کشور، این کشور در شمال غربی اروپا واقع شده است. بیش از 5.3 میلیون نفر در آن زندگی می کنند و این جمعیت بسیار متنوع است. علاوه بر سرزمین اصلی این کشور، پادشاهی شامل جزیره ی جان ماین و مجمع الجزایر سوالبارد نیز می شود. این کشور با سوئد، فنلاند و روسیه مرز زمینی دارد و خط ساحلی وسیعی دارد. به دلیل مجاورت این کشور با جریان جریان خلیج، از آب و هوای معتدل سود می برد.

این کشور علیرغم عدم عضویت در این اتحادیه، روابط نزدیکی با اتحادیه اروپا دارد. این کشور همچنین یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد، ناتو و شورای اروپا و همچنین بخشی از منطقه اقتصادی اروپا و منطقه شنگن بود. خارج از خاورمیانه، این کشور بزرگترین تولید کننده نفت و گاز طبیعی در جهان است. سایر بخش های برجسته شامل چوب، غذاهای دریایی و مواد معدنی است. این مقاله درباره رشته فلسفه در این کشور به دست کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تحریر درآمده است.

معرفی رشته فلسفه در نروژ

رشته فلسفه در نروژ در پی یافتن پاسخ های منطقی و منسجم برای سوالات مربوط به طبیعت، جامعه و ارتباط انسان با جهان از طریق تفکر و گفتگو است. وقتی جامعه دگرگون می شود، سوالات اساسی فلسفی باید بازنویسی و تجدید نظر شود. به عنوان مثال، جراحی پیوند و فناوری ژن، پرسش های جدیدی را در مورد هویت انسان ایجاد می کند، و همچنین بحث های انتقادی در مورد «حقایق اثبات شده» در مورد «چه چیزی درست است» و «چه چیزی اشتباه است» مطرح می شود.

توسعه هنر مستلزم این است که سوالاتی که نشان می دهد یک اثر هنری باید به طور مداوم با توجه به مقدمات جدید مورد بحث قرار گیرد. دیدگاه سنتی ما درباره بشریت نیز با تحقیقات در زمینه هایی مانند زیست شناسی، زبان، شناخت و سیستم های عصبی به چالش کشیده شده است. این مهم است که چگونه فیلسوفان مختلف در طول اعصار سوالات خود را بیان کرده اند و چگونه سعی کرده اند پاسخ های کافی ارائه دهند. بنابراین، تاریخ فلسفه در حوزه فلسفه از جایگاه اصلی برخوردار است.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته فلسفه در نروژ

برنامه کارشناسی رشته فلسفه در نروژ شامل مقدمه ای کامل بر مسائل زیر می باشد:

برنامه کارشناسی رشته فلسفه در نروژ

علاوه بر این، این برنامه به دانشجویان فرصت می دهد تا با فیلسوفان مختلف یا زمینه های فلسفی مانند متافیزیک، معرفت شناسی، فلسفه آگاهی و فلسفه عملی آشنا شوند. در سطح متوسط، دانشگاه ها دوره هایی را در زمینه زیبایی شناسی و همچنین اخلاق و فلسفه سیاسی ارائه می دهد

اهداف برنامه این عبارتند از:

  • دانشجویان توانایی پرسیدن سوالات اساسی را که از مرزهای موضوع عبور می کنند تمرین کنند.
  • دانشجویان استدلال و شیوه های تفکر تحلیلی را تمرین کنند.
  • ارائه دانش ایده ها
  • ارائه مباحث فلسفی در دیدگاه تاریخی
  • ارائه آگاهی از مباحث فلسفی معاصر
  • مشارکت در ایجاد دیدگاه کلی در مورد نوع بشر و جهان

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در نروژ

دانشجویان علاقه مند به رشته فلسفه در نروژ می توانند دانشگاه های زیر را در نظر بگیرند:

  • کالج دانشگاه ژوویک
  • دانشگاه علم و صنعت نروژ
  • دانشگاه برگن
  • دانشگاه ترومسو (دانشگاه قطب شمال نروژ)
  • دانشگاه اسلو
  • دانشگاه اگدر

جدول زیر مقاطع تحصیلی مختلفی که دانشگاه های ذکر شده ارائه می دهند، نشان داده شده است:

نام دانشگاهمقاطع تحصیلی
کالج دانشگاه ژوویککارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
دانشگاه علم و صنعتکارشناسی و کارشناسی ارشد
دانشگاه برگنکارشناسی و کارشناسی ارشد
دانشگاه ترومسوکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
دانشگاه اسلوکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
دانشگاه اگدرکارشناسی و کارشناسی ارشد

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در نروژ

مشاغل فیلسوفان در نروژ

فارغ التحصیلان رشته فلسفه در نروژ مهارت های تحلیلی خوبی دارند. آن ها خود انگیزه بوده و مهارت های ارتباطی کتبی و شفاهی خوبی دارند.

آن ها می توانند در صنایع وسیعی کار کنند که عبارتند از:

  • نشر
  • رسانه
  • سیاست
  • تجارت
  • دانشگاه

72% فارغ التحصیلان دارای مدرک از دانشکده علوم انسانی می گویند که ظرف 2 سال پس از فارغ التحصیلی کار مرتبط پیدا کرده اند. شما می توانید با تحصیل در مقطع دکترا به تحقیقات دانشگاهی ادامه دهید.

حقوق ماهیانه کار در نروژ برای استادان دانشگاه در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در نروژ برای استادان دانشگاه

هزینه تحصیل در نروژ

دانشگاه های دولتی این کشور حتی برای دانشجویان بین المللی شهریه ای دریافت نمی کنند. بسته به مکانی که برای تحصیل انتخاب می کنید، ممکن است هر ترم هزینه کمی بپردازید. اما این مقدار معمولا بین 300NOK تا 600NOK (کرون) است. این هزینه ترم به شما امکان می دهد در اتحادیه دانشجویی عضویت داشته باشید. همچنین به شما اجازه می دهد که به خدمات بهداشتی، مشاوره و ورزش دسترسی داشته باشید. امکانات و همچنین کارت دانشجویی رسمی برای شما فراهم خواهد بود.

برخی از دوره ها در موسسات دولتی وجود دارد که ممکن است مجبور باشید هزینه آن را بپردازید، اما این دوره ها نادر هستند و معمولا در سطح کارشناسی ارشد می باشند. اگر تحصیل در یک موسسه خصوصی را انتخاب کنید، باید شهریه بپردازید و این هزینه ها در هر موسسه متفاوت خواهد بود. برخی از بورسیه تحصیلی نروژ برای دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و دانشجویان بین المللی وجود دارد. مطمئن شوید که با موسسه انتخابی خود در مورد صلاحیت خود مشورت کنید.

هزینه زندگی در نروژ

هزینه اقامت نروژ بستگی به محل زندگی شما در این کشور دارد. شهرهای بزرگتر گران تر از شهرها و شهرک های کوچکتر خواهند بود. ممکن است بتوانید برای کمک هزینه های خود به صندوق وام دولتی آموزش و پرورش این کشور مراجعه کنید. به طور متوسط، شما باید بین 9500NOK تا 20000NOK (کرون) در ماه هزینه کنید. دانشجویان یک کشور اتحادیه اروپا، EEA می توانند بدون هیچ گونه مجوز کار پاره وقت داشته باشند.

قبل از اینکه بتوانید کار پاره وقت داشته باشید، دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و EEA باید درخواست مجوز کار کنند. صرف نظر از اینکه اهل کجا هستید، مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته در طول مدت ترم و تمام وقت در تعطیلات هستید. چنانچه درباره مهاجرت به این کشور یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا سوالی دارید یا قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *