مهاجرت تحصیلی نروژ

بورسیه تحصیلی نروژ

بورسیه تحصیلی نروژ

در راستای تحصیل رایگان برخی دانشجویان مخصوصا متقاضیان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا سوالاتی در مورد اخذ بورسیه تحصیلی نروژ دارند، زیرا اخذ بورسیه موضوعی است که دانشجویان در این کشور به آن می­ اندیشند و به دنبال دریافت انواع بورسیه تحصیلی هزینه ها را کاهش دهند. این کشور از جمله کشورهای حوزه شنگن بوده اما عضو اتحادیه اروپا نمی ­باشد. اما روابط بسیار نزدیکی با کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا دارد. تحصیل در نروژ حتی برای دانشجویان خارجی نیز رایگان است. اما از آنجائیکه هزینه های زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی بالاتر است. دانشجویان سعی در اخذ بورسیه تحصیلی این کشور را دارند.

  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در کدامیک از دانشگاه های نروژ فراهم است؟
  • آیا با دریافت بورسیه می توان دیگر نگران هزینه های زندگی در نروژ نبود؟

در این نوشتار از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آگاهی های لازم را در چگونگی و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور نروژ را در اختیار دانشجویان قرار داده ایم. البته تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ رایگان نمی­ باشد. تنها تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان انجام می­ گیرد. بطور کلی در نروژ 8 دانشگاه دولتی و 16 کالج خصوصی و 9 نهاد دانشگاهی تخصصی و 20 کالج ایالتی وجود دارد.

بورسیه های تحصیلی در نروژ

دانشگاه های این کشور بورسیه های فراوانی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می ­دهد. به طوری که هم اکنون این کشور 1100 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان قرار داده است. از این میان 800 بورسیه به دانشجویان کشورها در حال توسعه و 300 بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورهای بالکان غربی، اروپای مرکزی و آسیای مرکزی تعلق دارد. دانشگاه ها علاوه بر ارائه بورسیه به دانشجویان، کمک هزینه های تحصیلی بسیاری نیز به آنها پرداخت می­ نمایند. یکی از معروفترین بورسیه های کشور نروژ بورسیه آراسموس موندس می­ باشد. کسب اطلاعات کافی در خصوص انواع بورسیه های تحصیلی در نروژ می تواند اطلاعات جامعی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهد.

مزایای بورسیه های تحصیلی و دانشگاهی نروژ

دولت این کشور به دانشجویان بین المللی که به آنها بورسیه تحصیلی نروژ تعلق گرفته است. همان مقدار کمک هزینه ای که به دانشجویان محلی خود پرد اخت می نماید. از این رو به دانشجویان بین المللی نیز پرداخت خواهد نمود. البته بورسیه های تحصیلی این کشور بدین گونه است که 40% از آن به عنوان کمک هزینه و 60% باقی مانده نوعی وام محسوب می­ گردد. بطوریکه اگر دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور برای انجام کار بماند، بایستی وام دریافتی را به دانشگاه برگرداند. اما در صورتی که دانشجو پس از فارغ التحصیلی به کشور مبدأ خود بازگردد نیازی به پرداخت وام نیست.

جهت اطلاع از هزینه های زندگی در نروژ نمودار شاخص هزینه زندگی در بهترین شهرهای نروژ بیانگر مناسبی در این بخش خواهد بود:

شاخص هزینه زندگی در بهترین شهرهای نروژ

مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی نروژ

دانشجویان پس از اینکه دانشگاه مورد نظر و رشته تحصیلی خود را در کشور نروژ انتخاب نمودند بایستی تمامی مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های نروژ بایستی دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5 و یا مدرک تافل با نمره 70-80 را کسب نموده باشند. دانشگاه های این کشور یک بار در سال دانشجویان بین المللی را پذیرش می ­نمایند. زمان پذیرش این دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است. بطور معمول پذیرش در اکثر دانشگاه ها در ماه های اکتبر و دسامبر انجام می­ گیرد. در صورتی که دانشجویان پذیرفته گردند آنها بایستی برای ترم پاییز ثبت نام نمایند. جهت تحصیل و کسب اطلاعات جامع در خصوص بورسیه تحصیلی نروژ مقاله تحصیل در نروژ را مطالعه بفرمائید.

انواع بورسیه تحصیلی در نروژ

از آنجاییکه زندگی دانشجویی برای دانشجویان در نروژ هزینه بر است. دانشگاه های این کشور بورسیه های فراوانی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده است. دانشجویان علاوه بر تحصیل رایگان در این کشور می ­توانند از مزایای کمک هزینه های تحصیلی در این کشور بهره ­مند گردند. دانشجویان علاوه بر تحصیل رایگان با دریافت بورسیه از این کشور ماهانه حقوقی را از دانشگاه دریافت می­ نمایند. از این رو می­ توانند براحتی تمامی هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهند. سیستم آموزشی کشور نروژ همانند سیستم آموزشی ایران است. دانشجویان در دانشگاه های این کشور می ­توانند در 3 مقطع تحصیلی به تحصیل بپردازند.

بورسیه های تحصیلی این کشور مربوط به مقطع خاصی نمی باشد. دانشجویان در هر 3 مقطع می ­توانند برای دریافت بورسیه درخواست نمایند. دولت این کشور سالانه 1100 بورسیه در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می­ دهد که 300 بورسیه برای دانشجویان اتحادیه اروپا، آسیای مرکزی و کشورهای بالکان می باشد. مابقی برای سایر کشورها در نظر گرفته شده است. بورسیه اراسموس موندس یکی از معروفترین بورسیه های تحصیلی است. دانشجویان برای آگاهی بیشتر در زمینه بورسیه تحصیلی نروژ و شرایط اخذ آن می­ توانند از تجریه های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند. جهت کار در این کشور مقاله کار در نروژ بیانگر اطلاعات مفیدی خواهد بود.

انواع بورسیه تحصیلی در نروژ

تحصیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نروژ

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های نروژ به مدت 3 سال بطول می­ انجامد. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع بایستی به از مهارت زبان نروژی برخوردار باشند. تدریس در مقطع کارشناسی در نروژ به زبان نروژی ارائه می­ گردد. دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی نروژ باید یک دوره آموزشی زبان نروژی را قبل از ورود به دانشگاه در این کشور بگذرانند. دانشجویانی می ­توانند نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی اقدام نمایند که دارای مدرک فوق دیپلم بوده است. بدین ترتیب 2 ترم تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه های ایران سپری نموده باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور نروژ 2 سال است. اکثر رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. تنها برخی از رشته به زبان نروژی تدریس می­ گردند. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی بایستی دارای مدرک زبان انگلیسی باشند. دانشجویان در این مقطع براحتی می ­توانند بورسیه های تحصیلی دانشگاه های این کشور را اخذ نمایند. جهتاطلاع از شرایط اعزام دانشجو به این کشور مقاله شرایط اعزام دانشجو به نروژ را مطالعه بفرمائید.

دانشجویان در مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور می توانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند. اگرچه دانشگاه های این کشور به دانشجویانی که در این مقطع تحصیل می­ نمایند ماهانه حقوقی به آنها پرداخت می ­نماید. تمامی مراکز آموزش عالی در مقطع دکترا و فوق دکترا را برای دانشجویان ارائه می نماید. دانشجویان بایستی برای تحصیل در مقطع دکترا و فوق دکترا به جستجوی بیشتری در دانشگاه های این کشور بپردازد. تدریس در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می گردد.  دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی نروژ بایستی دارای مدرک زبان انگلیسی باشند. از اینرو اطلاع از شرایط و حقوق ماهیانه کار در نروژ پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مورد نظر می باشد.

مدت زمان اقامت دانشجویی در نروژ

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های نروژ بهتر است از بورسیه تحصیلی نروژ استفاده نمایند. پس از اینکه دانشجویان بورسیه تحصیلی نروژ را دریافت نمودند بایستی برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام نمایند. اعتبار ویزای دانشجویی این کشور ابتدا به مدت یک سال اعتبار دارد. دانشجویان بایستی پس از پایان اعتبار اقامت خود به اداره مهاجرین جهت تمدید اعتبار اقامت خود اقدام نمایند. همچنین دانشجویان با دریافت ویزا می­ توانند براحتی بدون اخذ ویزای به سایر کشورهای عضو شنگن مسافرت نمایند.

مراکز تحصیلات عالی در نروژ به 2 دسته دولتی و خصوصی دسته بندی می­ شوند. اکثر دانشگاه های این کشور از اعتبارهای ویژه ای برخوردار هستند. دانشگاه برگن نروژ، دانشگاه علوم زیستی، دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ از جمله بهترین دانشگاه های این کشور شناخته شده اند. ثبت نام در دانشگاه های نروژ در مواقع خاصی از سال و بصورت محدود انجام می شود. جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و مدارک و شرایط لازم برای پذیرش از دانشگاه های نروژ با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *