مهاجرت کاری نروژ

حقوق ماهیانه کار در نروژ

حقوق ماهیانه کار در نروژ

پیش از مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی اطلاع از حقوق ماهیانه کار در نروژ و میزان درآمد ماهیانه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از این رو ابتدا شغل مورد نظر را انتخاب نموده و از طریق سایت ها و مشاوره با کارشناسان ما اطلاعات دقیق کسب نمائید. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هموطنان عزیز درباره چشم انداز اقتصادی نروژ، حقوق ماهیانه در زمینه های مختلف در این کشور و همچنین شرایط اشتغال در نروژ اطلاعات بسیار مفیدی ارائه خواهند داد.

چشم انداز اقتصادی نروژ

نروژ از استاندارد زندگی بالایی برخوردار است. همچنین در اکثر بخش های اقتصادی از بازده بالایی کارگر برخوردار است. اقتصاد آن بسیار توسعه یافته است. این کشور نقش برجسته جهانی در تعدادی از بخش های اقتصادی دارد. با این حال، اقتصاد نروژ هنوز هم در بخش نفت بسیار متمرکز است. نفت خام و فرآورده های نفتی بخش بزرگی از صادرات این کشور را تشکیل می دهند. با وجود نوسانات اخیر در قیمت نفت خام، اقتصاد نروژ جایگاه پایدار خود را در منطقه اروپا را حفظ می کند. این کشور همچنان بدهی عمومی پایین تر از متوسط ​​برای منطقه اقتصادی اروپا دارد. نروژ قادر است رشد تولید ناخالص داخلی را در طی سال های گذشته حفظ کند، حتی اگر این تعداد چندان چشمگیر نباشد.

موقعیت های شغلی بسیاری در خارج از کشور در نروژ وجود دارد. بیشتر این مشاغل در صنایع نفت، حمل و نقل و ماهیگیری هستند. افرادی که شهروند اتحادیه اروپا هستند، به راحتی می توانند مشغول به کار در نروژ شوند. همچنین متقاضیانی که شهروند کشورهای ثالث هستند نیز می توانند با داشتن مهارت ها و توانایی های خاص در یک زمینه کاری مشخص اقدام به کسب مجوز در کشور نروژ کنند.

درباره حقوق ماهیانه کار در نروژ

نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که نیروی کار واجد شرایط را به طور مداوم جذب می کند. پایتخت آن اسلو، کیفیت زندگی بالایی را ارائه می دهد. ممکن است مکانی ایده آل برای متخصصانی باشد که به دنبال رشد شغلی هستند. حداقل حقوق رسمی در نروژ وجود ندارد. با این حال، حداقل دستمزد با توافق های جمعی در بیشتر بخش های اقتصادی تعیین می شود. در حقیقت بیشتر بخش های اقتصادی به صورت توافقی میزان حقوق کارکنان را تعیین می کنند. حقوق و دستمزد به طور متوسط در اسلو، پایتخت کشور نروژ در حال حاضر (پس از پرداخت مالیات) حدود 28000NOK (کرون نروژ) در هر ماه می باشد. این رقم در حدود 3500$ (دلار) در هر ماه است. یکی از بالاترین میانگین حقوق برای پایتخت های اروپا است. به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی در نروژ، میزان حقوق در این کشور بالا است.

رشد اقتصادی در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده است:

رشد اقتصادی در کشور نروژ

به طور گسترده ای شناخته شده است که نروژ برخی از بهترین حقوق و بهترین شرایط کار در جهان را دارد. این موضوع باعث شده است که هر ساله هزاران مهاجر اقدام به مهاجرت برای کار در نروژ کنند. یک کارگر معمولی در نروژ حقوق بالاتری را نسبت به سایر کشورهای جهان کسب می کند. کارگران دستمزد نروژی بیش از 2 برابر درآمد متوسط ​​سرانه جهانی را به خود اختصاص می دهند. به عنوان یک قاعده کلی، کارفرما و کارمند در نروژ با انجام مصاحبه و توافق ها میزان حقوق در شرکت مربوطه را تعیین می کنند.

شرایط کار و حقوق ماهیانه کار در نروژ

برخلاف تصور رایج در انجمن های بحث و گفتگو، حداقل حقوق ملی در قانون نروژ وجود ندارد. با وجود این واقعیت، تقریبا همه حقوق و دستمزدها عادلانه ای و با توجه به شرایط کارکنان و کارمندان خارجی یا داخلی پرداخت می شوند. در نروژ اتحادیه های مختلفی برای کارمندان وجود دارد. اکثر کارمندان در طیف وسیعی از بخش ها به یک اتحادیه صنفی تعلق دارند. بیشتر اتحادیه های صنفی وابسته به یک فدراسیون ملی هستند، که معمولا وابسته به یک کنفدراسیون اصلی کارمندان است. 4 کنفدراسیون کارمند اصلی وجود دارد که بزرگترین آنها کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ است. معمولا با عنوان LO شناخته می شود. حدود 880000 عضو دارد. در مقایسه با جمعیت نروژ تعداد اعضاء آن زیاد است. این اتحادیه ها به توافق های جمعی در مورد حقوق و شرایط کار با شرکت ها می رسند که در این صورت برای همه کارگران اعمال می شود.

به طور کلی توافق نامه های جمعی برای همه افراد بالای 18 سال دارای یک نرخ ساعتی ثابت هستند، غالبا برای تشخیص ماهر از کار غیر ماهر، برای اضافه کاری و برای کارگران جوان، اغلب نرخ های مختلفی وجود دارد. میزان حقوق در صنایع مختلف در کشور نروژ متفاوت است. در بخش بعدی به میزان حقوق در 2 بخش اصلی اقتصاد کشور نروژ اشاره می کنیم. جهت اطلاع از مدارک و شرایط کار در این کشور مقاله ویزای کاری نروژ را مطالعه بفرمائید.

حقوق ماهیانه کار در نروژ در بخش کشاورزی و ساختمان

مشاغل فصلی در نروژ برای تمامی کارکنان در زمینه کشاورزی رایج می باشند. متقاضیان خارجی به ویژه شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا معمولا در این زمینه مشغول به کار می شوند. کارگران فصلی در بخش کشاورزی در 12 هفته اول اشتغال خود تقریبا 13.30$ (دلار) درآمد دارند. بعد از آن درآمد این افراد به 13.97$ (دلار) افزایش می یابد. اگر اشتغال متقاضیان بیش از 6 ماه ادامه یابد. کارمند حق دارد به صورت ثابت حقوق و دستمزد دریافت کند. همچنین افرادی که زیر 18 سال سن دارند و در این بخش مشغول به کار می شوند می توانند 11$ (دلار) در ساعت درآمد داشته باشند.

کشور نروژ در ساخت ساختمان های جدید، راه ها، تونل ها و پل های بزرگ سرمایه گذاری می کند. همانند بسیاری از کار های دستی در نروژ، بخش اعظم نیروی کار این بخش از خارج از کشور تامین می شود. کارگران ماهر در کشور نروژ در بخش ساختمان حداقل 22.30$ (دلار) در ساعت حقوق دریافت می کنند. در حالی که کارگران ساده و بدون تجربه باید حداقل 19.90$ (دلار) در ساعت حقوق دریافت کنند.

مقایسه حقوق در نروژ

در این بخش از مقاله به مقایسه حقوق و درآمد در شهرهای مختلف نروژ خواهیم پرداخت که به شرح زیر می باشد:

  • اسلو: NOK58340 (کرون نروژ)
  • استاوانگر: 52615NOK (کرون نروژ)
  • تروسو: NOK50803 (کرون نروژ)
  • تروندهایم: 55862NOK (کرون نروژ)

میانگین درآمد در این کشور افزایش یافته است که به شرح زیر می باشد:

میانگین حقوق در سالنرخ افزایشمیزان به کرون نروژ
2017=NOK42928
2018+4%NOK51775
2019+4%NOK53691
2020+4%NOK55678

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط اشتغال و میزان حقوق در کشورهای برتر دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا به سایر مقالات ما مراجعه کنید. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت نروژ را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *