مهاجرت تحصیلی نروژ

کار دانشجویی در نروژ

کار دانشجویی در نروژ

کار دانشجویی در نروژ به صورت قانونی برای دانشجویان بین المللی شرایط مناسبی را جهت تامین هزینه های تحصیلی و زندگی هموار می سازد. ضمن دوره تحصیلی به کار صورت پاره وقت هزینه ها و توان مالی خود را برای تحصیل و اقامت دانشجویی در کشور نروژ افزایش دهند. با مشغول به کار شدن به عنوان دانشجو در کشور نروژ، متقاضیان می توانند هزینه ها و مخارج تحصیل و اقامت خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. شرایط بسیار خوبی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور داشته باشند. اکثر افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ را دارند، به فکر کار ضمن تحصیل در این کشور هستند. برای مهاجرت تحصیلی حتما باید از شرایط، هزینه ها و قوانین تحصیل و کار دانشجویی اطلاعات کافی کسب کنند. این امر با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این نوشتار امکان پذیر است.

تحصیل در کشور نروژ

در این کشور دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد که به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها متفاوت است. برنامه های تحصیلی و دوره های تحصیل در دانشگاه های مختلف کشور نروژ با کیفیت بسیار بالایی همراه می باشند. دانشجویان می توانند در طیف گسترده ای از زمینه ها و رشته های تحصیلی مشغول به تحصیل شوند. برای مهاجرت به این کشور برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف، دانشجویان باید از هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویی این کشور اطلاعات کافی داشته باشند. هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویی در دانشگاه ها یکسان نیست. بهتر است تا متقاضیان قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور از تمامی این موارد به صورت کامل مطلع شوند.

درباره کار دانشجویی در نروژ

در این کشور اکثر دانشجویان متقاضیان بین المللی قصد دارند در دانشگاه های معتبر این کشور مشغول به تحصیل به زبان انگلیسی شوند. منطقه اسکاندیناوی یکی از بخش های اروپا است. تقریبا همه ساکنین آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند. دانستن زبان محلی آنها فقط یک کار اضافی است. افرادی که قصد دارند در کشوری مانند این کشور مشغول به تحصیل شوند و یا اقدام به مهاجرت به نروژ کنند. از این رو باید بدانند که یادگیری زبان محلی به اختیار مهاجران است. متقاضیانی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی و کار دانشجویی در این کشور می گیرند باید در نظر داشته باشند که جای نگرانی برای کمبود دانش زبان سوئدی، زبان دانمارکی یا زبان ایسلندی نیست. تنها با داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر مشغول به کار در نروژ به عنوان دانشجو شوند.

در نمودار زیر نرخ بیکاری در این کشور بدین شرح می باشد:

نرخ بیکاری در نروژ

هزینه زندگی دانشجویی حدود $882 الی 1500$ (دلار) است. این هزینه ها به برنامه تحصیلی، دوره تحصیلی و نحوه زندگی دانشجویان بستگی دارد. دانشجویانی که مشغول به کار در کشور نروژ می شوند می توانند تا 950$ (دلار) در ماه درآمد کسب کنند. این درآمد بخش بزرگی از هزینه های آنها را پوشش می دهد.

قوانین کار دانشجویی در نروژ

اتحادیه اروپا در مورد دانشجویان شاغل قوانین سختگیرانه دارد. متقاضیان باید در مورد ساعات قانونی اشتغال و کار دانشجویی در نروژ اطلاعات کافی کسب کنند. کار کردن بیش از 20 ساعت در هفته به عنوان یک دانشجو می تواند از جانب دانشگاه و کارفرما آنها را با مشکلات زیادی روبرو کند. جهت کار پس از تحصیل در این کشور می باید ویزای کاری نروژ را دریافت نمایند. دانشگاه های نروژ محدودیت رسمی برای کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی ندارند. اما اگر متقاضیان بخواهند در زمینه های سخت تری مشغول به کار شوند، در یادگیری درس های خود دچار مشکل خواهند شد. در نروژ دانشجویان اگر اهل اتحادیه اروپا نباشند، باید درخواست مجوز کار کنند. از این رو باید تا 20 ساعت در هفته کار کنند. دانشجویان اروپایی می توانند تا 3 ماه بدون درخواست اجازه کار مشغول به کار دانشجویی شوند.

شرایط کار دانشجویی در نروژ

دانشجویان بین المللی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند، معمولا در مشاغل پارت تایم مشغول به کار می شوند. این یک روش خوب برای یادگیری و تمرین زبان نروژی و افزایش بودجه است. با این حال، باید دانشجویان توجه داشته باشند که علاوه بر دانشجوی تمام وقت بودن، ممکن است محدودیت هایی برای کار خود داشته باشند. کسب اقامت دانشجویی در این کشور به معنای کسب مجوز کار دانشجویی در این کشور نیست. اما، اگر به متقاضیان اجازه تحصیل داده شود، به طور خودکار به آنها اجازه کار پاره وقت نیز داده می شود.

دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا به مجوز کار برای کار ضمن تحصیل دراین کشور احتیاج ندارند. از این رو می توانند پس از ثبت نام در پلیس، در این کشور مشغول به کار شوند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند در طول سال اول تحصیل خود 20 ساعت در هفته کار کنند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در نروژ را مطالعه بفرمائید.

تمدید مجوز کار با تمدید مجوز تحصیل انجام نمی شود. صرف نظر از اینکه دانشجویان به دنبال شغل تمام وقت یا کار پاره وقت باشند، مهم است که با زبان نروژی آشنا باشند. اگرچه داشتن مهارت در زبان انگلیسی برای تحصیل و کار در نروژ کافی است. بیشتر کارفرمایان ترجیح می دهند کارمندانی را استخدام کنند. با زبان نروژی نیز آشنا هستند. بنابراین بهترین توصیه ای که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما ارائه دهند این است که هرچه سریعتر قبل از مهاجرت به نروژ، زبان نروژی را یاد بگیرید. با مراجعه به سایر مقالات ما می توانید از شرایط تحصیل، کار و سایر امور در کشورهای خارجی آگاه شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *