مهاجرت تحصیلی نروژ

شرایط اعزام دانشجو به نروژ

مزایای ویزای تحصیلی و شرایط اعزام دانشجو به نروژ

شرایط اعزام دانشجو به نروژ برای اکثر دانشجویان جهت تحصیل در انواع رشته های پزشکی و پیراپزشکی، مهندسی، خدمات، آموزش و غیره مناسب می باشد. هر ساله متقاضیان زیادی اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی در بهترین مراکز آموزش عالی و خصوصی این کشور می کنند. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور متقاضیان اروپایی و سایر کشورهای دنیا حتما باید با شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور اطلاعات کافی داشته باشند.

تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ رایگان است. این موضوع موجب مهاجرت تحصیلی دانشجویان زیادی به کشور نروژ شده است. علاوه بر این، تحصیل در این کشور زیبا مزایای بی شماری به همراه دارد. اما در این نوشتار هدف اصلی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط اعزام دانشجو به نروژ، کسب ویزا و مجوز اقامت دانشجویی در این کشور و مدارک مورد نیاز برای انجام این کارها می باشد.

درباره شرایط اعزام دانشجو به نروژ

با در نظر گرفتن ملیت و تابعیت دانشجویان مختلف، شرایط اعزام دانشجو به نروژ بسیار متفاوت است. دانشجویان ایسلند، دانمارک، سوئد یا فنلاند نیازی به ویزای دانشجویی و ثبت نام در پلیس برای تحصیل در دانشگاه های این کشور ندارند. اما اگر دانشجویان قصد داشته باشند که بیش از 6 ماه در نروژ مشغول به تحصیل شوند، باید برای دریافت کد شناسه به دفتر امور مالیاتی گزارش دهند. آدرس خود را نیز در این کشور ثبت کنند. شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا می توانند حداکثر تا 90 روز در نروژ بدون کسب مجوز اقامت تحصیلی مشغول به تحصیل شوند. در صورتی که مدت زمان تحصیل این دانشجویان بیش از نود روز باشد، آنها باید حتما اقدام به کسب مجوز اقامت دانشجویی کنند.

برای کسب این مجوز متقاضیان باید پس از ثبت نام در سایت مهاجرت نروژ مدارک زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر
  • اخذ پذیرش در یک مرکز آموزشی معتبر
  • مدارک بیمه
  • اثبات داشتن توان مالی کافی با ارائه مدارک لازم

اخذ ویزا و شرایط اعزام دانشجو به نروژ

همه دانشجویان در صورت تمایل به تحصیل بیش از 3 ماه نیاز به درخواست اجازه اقامت دانشجویی دارند. متقاضیانی که از کشورهایی مانند کشور ایران و سایر برای مهاجرت به نروژ نیاز به ویزا دارند. برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها باید اقدام به کسب ویزای تحصیلی این کشور کنند. مراحل دریافت مجوز اقامت دانشجویی به کشور مبدا متقاضیان بستگی دارد. همچنین برای اینکه ویزای دانشجویی برای نروژ به متقاضیان اعطاء شود. باید در یک رشته تحصیلی در کالج یا دانشگاه پذیرفته شوند. پس از دریافت نامه پذیرش، باید برای دریافت اطلاعات در مورد مراحل درخواست مجوز تحصیل متقاضیان باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری نروژ تماس بگیرند. از کشور مبدا خود درخواست دهند.

تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور طبق آمار نمودار زیر خواهند بود:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور نروژ

برخی از نامزدها می توانند از طریق اداره مهاجرت نروژ به صورت آنلاین اقدام کنند.اکثر دانشجویان باید فرم درخواست کاغذی را به نزدیکترین سفارت تحویل دهند. ارائه مدارک زیر به همراه فرم درخواست ویزای تکمیل شده الزامی می باشد:

  • رسید پرداخت هزینه درخواست به ارزش 650$ (دلار)
  • پاسپورت معتبر
  • 2 عکس جدید به اندازه گذرنامه با پس زمینه سفید
  • شواهدی از پذیرش در یک برنامه آموزشی تمام وقت
  • داشتن توان مالی کافی مانند رسیدهای بانکی به ارزش 14000$ (دلار) در سال
  • شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی جایی برای زندگی دارد (مانند خانه، آپارتمان، خوابگاه دانشجویی)
  • شواهدی مبنی بر انقضای مجوز اقامت خود از نروژ (معمولاً به صورت بلیط برگشت)
  • چک لیست اسناد اداره مهاجرت نروژ (تکمیل و امضاء شده)

 

زمان پردازش ویزای تحصیلی نروژ

کسب ویزای تحصیلی نروژ برای مهاجرت تحصیلی به این کشور ممکن است ماه ها طول بکشد. به همین دلیل توصیه می شود که دانشجویان در اسرع وقت اقدام به کسب مجوز اقامت دانشجویی در نروژ و ویزای تحصیلی این کشور کنند. با کسب ویزای تحصیلی این کشور متقاضیان می توانند به صورت قانونی جهت ادامه تحصیل وارد خاک این کشور شوند. در دانشگاه مورد نظر مشغول به تحصیل شوند. تمامی دانشجویان باید حداقل تا 1 هفته پس از مهاجرت به این کشور به اداره پلیس این کشور مراجعه کنند. اثر انگشت و هویت خود را ثبت کنند. بدین ترتیب به صورت قانونی به عنوان یک دانشجو بین المللی اقامت داشته باشند.

مزایای ویزای تحصیلی و شرایط اعزام دانشجو به نروژ

مزایای ویزای تحصیلی و شرایط اعزام دانشجو به نروژ

ویزای تحصیلی فقط به متقاضیان امکان ورود به این کشور و دانشگاهی را که شما انتخاب کرده اید نمی دهد. علاوه بر این، این امکان را به دانشجویان بین المللی می دهد تا ضمن تحصیل شغل پاره وقت نیز داشته باشند. دانشجویان بین المللی در نروژ می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته در روزهای تحصیل و بدون محدودیت زمانی در ایام تعطیلات دانشگاه کار کنند.

برخی از دانشجویان بین المللی مجاز به اجازه کار تمام وقت هستند. مدت زمان اشتغال آنها با برنامه درسی و برنامه تحصیلی آن ها مناسب باشد. در این حالت داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرما یک کمپانی معتبر نروژی است. دانشجویان می توانند اجازه اقامت دانشجویی خود را ظرف 3 ماه قبل از انقضاء آن تمدید کنند. آن ها می توانند این کار را از طریق اثبات مالی تأیید شده و گزارشی از پیشرفت دانشگاه خود انجام دهند. جهت کار در این کشور برای متقاضیان بین المللی شرط اخذ ویزای کاری نروژ خواهد بود.

اگر متقاضیان تصمیم داشته باشند که پس از اتمام برنامه تحصیلی خود در نروژ بمانند، می توانند با دریافت مجوز اقامت به مدت 6 ماه در این کشور اقدام به کاریابی کنند. آنها به سوابق تحصیلی و پیشنهاد اشتغال متقاضیان به عنوان شواهدی از مهارت های کسب شده در طول مدت اقامت شما نگاه می کنند. هموطنان عزیزی که به فکر کسب قبولی در بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا می باشند. از این رو می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند و با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه مراجعه کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *