مهاجرت تحصیلی نروژ

مدارس ایرانی نروژ

مدارس ایرانی نروژ

کیفیت بالای مدارس ایرانی نروژ در این سال ها باعث شده تا دانش آموزان زیادی از ایران و سایر نقاط جهان تحصیل در نروژ را برگزینند. با این حال، این انتظار که دانش آموزان باید مسئول یادگیری خود باشند برای دانش آموزان بین المللی یک چالش تلقی می شود. استاندارد زندگی به طور کلی بالاست حتی برای دانش آموزان، بنابراین تحصیل در مدارس ایرانی نروژ به طور کلی یک تجربه راحت است. نروژ با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر یکی از سه کشور اسکاندیناوی محسوب می شود. این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی رتبه بندی شده است. همچنین نروژ کمترین میزان جرم و جنایت در جهان را دارد. در سال های اخیر، نروژ بارها در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل متحد به عنوان بهترین کشور برای زندگی رتبه بندی شده است. تمام سعی ما در این مقاله با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه اطلاعات دقیق در مورد مدارس ایرانی نروژ می باشد.

زندگی دانش آموزی در مدارس ایرانی نروژ

برای اکثر دانش آموزان در مدارس ایرانی نروژ، زندگی دانش آموزی دوره ای غنی، اجتماعی و فعال در زندگی است. در کنار تحصیل بسیاری از آنها مشاغل پاره وقت دارند. برای کسب تجربه کاری به عنوان یک دانش آموز بین المللی می توانید یک شغل پاره وقت با حداکثر 20 ساعت در هقته دریافت کنید. بسیاری از دانش آموزان این مدارس در انجمن های دانش آموزی، مانند تیم های ورزشی و شوراهای دانش آموزی و به طور کل در سازمان های فرهنگی و اجتماعی مشارکت دارند. فعالیت های داخل و خارج از محوطه مدارس نشان دهنده یک زمینه اجتماعی مهم برای زندگی دانش آموزی است. پرورش علایق مشترک سرگرم کننده است و ممکن است به داشتن دوستانی در زندگی منجر شود. این تعامل برای ادغام با دانش آموزان نروژی کلیدی است.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی نروژ

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی نروژ یکی از بهترین ها در جهان است. این مدارس دارای سطح تحصیلات عمومی بالاتر از میانگین مدارس اروپایی است. در مورد سیستم آموزشی مدارس ایرانی نروژ حقایقی وجود دارد که عبارت اند از:

  • مدرسه بین سنین 6 تا 16 سال اجباری است.
  • کلاس ها به استثنا کلاس های زبان خارجی به زبان نروژی تدریس می شوند.
  • دانش آموزان تنها زمانی که وارد دوره دبیرستان می شوند، شروع به دریافت نمرات در مدرسه خواهند شد.
  • کل سیستم آموزشی در مدارس ایرانی در نروژ تحت حمایت دولت است.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی نروژ

سیستم ارزیابی و سال تحصیلی در مدارس ایرانی نروژ

در مدارس ایرانی نروژ سیستم درجه بندی و ارزیابی دانش آموزان رایج است. زیرا باعث حس رقابت همیشگی بین دانش آموزان می شود و والدین آن ها را در جریان وضعیت درسی دانش آموزان قرار می دهد. سیستم ارزیابی نیز در این مدارس به شرح زیر صورت می گیرد:

عنوان ارزیابینمرات
شایستگی برجسته6
شایستگی بسیار خوب5
شایستگی خوب4
شایستگی نسبتا خوب3
سطح شایستگی پایین2
سطح بسیار پایین شایستگی/ شکست1

اما سال تحصیلی در مدارس ایرانی نروژ از اواسط آگوست شروع می شود و تا اواخر ژوئن سال بعد ادامه می یابد. با تعطیلات کریسمس که از اواسط دسامبر تا اوایل ژانویه است ادامه می یابد. ساعات مدارس در نروژ کوتاه است، بچه ها از ساعت 8:15 صبح تا 13:15 بعد از ظهر، با سه استراحت مختلف در طول روز به مدرسه می روند. همچنین سیستم آموزشی در مدارس ایرانی نروژ به سه دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

آموزش مهدکودک در مدارس ایرانی نروژ

مهد کودک ها در مدارس ایرانی نروژ از سنین 0 تا 5 سال ثبت نام به عمل می آورند. مهد کودک، پیش دبستانی همه به یک چیز در نروژ اشاره دارند که به نام barnehage (بارنهیگ) شناخته می شود. مهد کودک ها رویکردی جامع به آموزش دارند. آنها بر یادگیری سرگرم کننده، مهارت های اجتماعی و یک برنامه مبتنی بر بازی تمرکز دارند. همچنین تاکید زیادی بر بازی در فضای باز وجود دارد. مهدکودک های پیش دبستانی رفاه و لذت را افزایش می دهند. آنها همچنین بر پرورش خلاقیت، کنجکاوی طبیعی و مهارت های زبانی کودکان تمرکز دارند. بعد از اتمام دوره مهد کودک مدارس ابتدایی فعالیت خود را آغاز می کنند.

مقطع ابتدایی و متوسطه در مدارس ایرانی نروژ

مدرسه ابتدایی که در کشورهای دیگر به عنوان دبستان شناخته می شود دوره ای است که آموزش اجباری در نروژ آغاز می شود. کودکان زمانی وارد 6 سال شدند در این مقطع ثبت نام می کنند. حضور در این دوره آموزشی حق همه دانش آموزان است. دوره متوسطه اول اغلب در همان مدرسه ابتدایی تدریس می شود. که این دوره آموزشی نیز اجباری و حق است. یک برنامه معمولی در هر دو سطح آموزش ابتدایی و متوسطه شامل موضوعات زیر می شود:

موضوعات آموزش ابتدایی در نروژپس از اتمام دوره متوسطه اول دانش آموزان می توانند در سه سال دبیرستان شرکت کنند. دوره ای که دانش آموزان را برای دسترسی به دانشگاه آماده می کند. این سطح از تحصیل نیز در مدارس ایرانی نروژ اختیاری است. همچنین دانش آموزان می توانند بین آموزش حرفه ای یا مطالعات عمومی یکی را انتخاب کنند.

بورسیه های تحصیلی در مدارس ایرانی نروژ

بورسیه های تحصیلی بسیار کمی برای دانش آموزان بین المللی در مدارس ایرانی نروژ وجود دارد. اما با دریافت بورسیه تحصیلی این مدارس هیچ شهریه ای برای این مدرسه و موسسات دولتی وجود ندارد. با این حال برخی از بورسیه های تحصیلی برای گروه های مختلف دانش آموزی وجود دارد. در خصوص مبادله دانش آموز، موسسات نروژی قرارداد های دو جانبه مختلفی با مدارس ایرانی این کشور و موسسات عالی خارجی دارند. این قرارداد ها معمولا برای تبادل دانش آموزان، محققان و معلمان طراحی می شوند. با این حال برخی از برنامه های ملی نیز وجود دارند که بورسیه تحصیلی و سایر انواع بودجه را برای دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در مدارس ایرانی این کشور ارائه می دهند. محدودیت ها و پیش نیازهای خاصی برای همه این برنامه ها اعمال می شود. علاوه بر این بورسیه های تحصیلی مختلفی وجود دارد که توسط سازمان های خصوصی و غیر انتفاعی ارائه می شود که عبارت اند از:

سازمان های خصوصی و غیر انتفاعی نروژ

مدرسه ایرانی در نروژ

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در نروژ که در لیست مدرسه های بین المللی و خصوصی قرار دارد در اسلو پایتخت نروژ واقع شده است. این مدرسه در سال 1388 توسط دولت و تلاش های مسئولین آموزش پرورش به بهره برداری رسید. ظرفیت آموزشی این مجموعه نیز سالانه 120 دانش آموز است که دارای 16 کلاس آموزشی می باشد. که در هر کلاس به طور متوسط 8 دانش آموز حضور دارد. همچنین این مدرسه دارای بنای آموزشی به مساحت 355 متر مربع و حیاتی سرباز به مساحت 415 متر مربع است. که از بزرگترین مدارس ایرانی این منطقه محسوب می شود. از امکانات این مجموعه نیز می توان به سالن غذاخوری، سالن آمفی تئاتر، سالن ورزشی و کمد شخصی اشاره کرد. خدمات و برنامه ریزی های آموزشی این مجموعه نیز به شرح زیر می باشد.

خدمات و برنامه ریزی های آموزشی نروژضمنا شروع کلاس ها در این مدرسه از ساعت 7 صبح تا 12 ظهر می باشد. اگر تصمیم نهایی خود را برای تحصیل در نروژ یا مهاجرت به نروژ گرفته اید. جهت مشاوره و راهنمایی دقیق با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *