مهاجرت به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ 2023

مهاجرت به نروژ 2021

طرق قانونی مهاجرت به نروژ 2023 از قبیل روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد می باشد که هر کدام نیازمند مدارک مختص خود است. کشور نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی و همچنین عضو پیمان شنگن می باشد. به همین دلیل مقصد خیلی از افراد مهاجرت به نروژ می باشد، از جمعیت کشور نروژ 724987 نفر متعلق به مهاجرین می باشد، این کشور از شرق با کشور سوئد و از شمال شرق با فنلاند و همچنین با روسیه دارای مرز مشترک می باشد. پایتخت نروژ، اسلو هست که به علت نزدیکی به قطب شمال دارای آب و هوای بسیار سرد و خشک می باشد. دارای صنعت کشاورزی و نفتی بسیار پیشرفته می باشد به همین منظور به عنوان کشور ثروتمند شناخته شده است.

اینفوگرافیک مهاجرت به نروژ

حقایقی درباره نروژ

در این بخش به حقایقی درباره این کشور می پردازیم:

  • برای بسیاری از مردم نروژ کشوری با کوه های فراوان و ذخایر نفتی است.
  • مناظر زیبا و دلنشینی که از سواحل آن تا دل کوه ها و صخره ها کشیده شده است زیبای خاصی به آن می بحشد.
  • نروژ کشوری با رشته کوه های فراوان، جنگل های بزرگ و فضاهای خالی وسیع است که تنها 3% از زمین های آن قابل کشت می باشد.
  • جمعیت آن در حدود 5.2 میلیون نفر است. 1000000 نفر آن در شهر اسلو، پایتخت آن زندگی می کنند.
  • این کشور یکی از مناطق بزرگ اقتصادی اروپا و عضو سازمان ناتو است.
  • بزرگترین منبع درآمد ملی آن استخراج و صادرات نفت و گاز است و سایر صنایع مهم آن شامل فولاد، حمل و نقل و گردشگری است

مهاجرت به نروژ 2023 از طریق تحصیل

نروژ یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است. زیرا تحصیل در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان می باشد. گرچه هزینه های بالای زندگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بیش از 200 مدرک کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور ارایه می شود. بسیاری دیگر به زبان نروژی تدریس می شود. مدارک کارشناسی تقریبا به طور انحصاری به زبان نروژی تدریس می شود، گرچه بعضی از استثنائات وجود دارد اینکه اکثرا رشته های مدیریت و بیزینس به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارایه می شود.

میانگین تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد متقاضیان نروژ برای تحصیل

تحصیل در مقاطع مختلف مانند دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نروژ ارائه می شود، مدارس در نروژ برای تحصیل در مقطع دبیرستانی به صورت خصوصی می باشد که دارای هزینه های بسیار بالا است. همچنین فرد باید حداقل سطح مدرک زبان B1 نروژی را ارایه دهد. اگر افراد خواهان تحصیل به زبان انگلیسی در سنین 12 تا 18 سال هستند. ما به شما پیشنهاد می کنیم با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته تا در این باب راهنمایی شوید.

تحصیل در مقاطع مختلف در نروژ

تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ به مدت 3 سال طول می کشد. اگر به زبان انگلیسی ارایه شود مستلزم این می باشد که فرد حداقل آیلتس 5.5 یا 6 و به زبان نروژی حداقل B2 نروژی را ارائه دهد. چون اکثر رشته ها به زبان نروژی ارائه می شود. پذیرش در مقطع کارشناسی در کشور کار دشواری برای دانشجویان می باشد.

بر خلاف مقطع کارشناسی، اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ که 2 ساله می باشد. به هر 2 زبان نروژی و انگلیسی ارایه می شود. محدودیتی از نظر پذیرش به زبان انگلیسی در رشته ها وجود ندارد. افراد باید حداقل آیلتس 6.5 را برای پذیرش ارایه دهند. به فرد دانشجو در حین تحصیل دانشگاهی اجازه کار پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته داده می شود. این میزان ساعت در مقطع دکترا به 30 تا 40 ساعت در هفته افزایش می یابد.

تحصیل در مقطع دکترا به طور کلی با دیگر مقاطع متفاوت می باشد. زیرا که پروسه پذیرش دکترا با داشتن استاد راهنما باید پیش رود و فرد باید سعی کند که با دانشگاهای نروژی و اساتید آن ها به صورت ایمیل ارتباط بر قرار کند تا در رشته تخصصی خودش، سوپروایزر پیدا نماید. مدرک تحصیلی مورد نیاز در این مقطع آیلتس 7 و یا مدرک C1 نروژی می باشد. علاوه بر رایگان بودن تحصیل اکثرا در این مقطع دانشجویان حقوقی حدود 22000NOK (کرون نروژ) را دریافت می کنند.

7 دانشگاه برتر نروژ برای ایرانیان

برترین دانشگاه های نروژ برای ایرانیان:

نوع دانشگاه رتبه سال 2023
دانشگاه اسلو101
دانشگاه برگن207
دانشگاه علم و صنعت NTNU352
دانشگاه قطب شمال UIT454
دانشگاه علوم زندگی NMBU
دانشکده اقتصاد NNH
دانشگاه استاوانگر

هزینه زندگی در نروژ

نکته ای که باید دقت شود این است که با وجود اینکه دانشگاهای این کشور از سیستم نظام آموزشی رایگان بهره مند هستند، اما فرد باید حتما 1 سال هزینه های زندگی خود را که حداقل ماهی €1000 الی 1200€ (یورو) می باشد را به حساب دانشگاه واریز نماید.

عنوان هزینه هاهزینه به کرون نروژ
یک وعده غذا در رستوران معمولیNOK180
یک قرص نان 500 گرمیNOK27.80
1 کیلو گرم سینه مرغNOK124.22
1 کیلو گرم گوشت گاوNOK26.164
آب (بطری)NOK26.12
عبور مرور ماهیانهNOK750
 بنزین لیتریNOK16.21
تعرفه 1 دقیقه مکالمه تلفنیNOK1
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهرNOK10.572.70
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهرNOK17.252.28

مهاجرت به نروژ 2023 از طریق کار

.این کشور به علت اینکه از جمله کشورهای نفت خیز و گران در دنیا می باشد تا به حال دیده شده که درآمد و ثروت خوبی از منابع نفت و گاز به دست آورده است پس در نتیجه مقصد بسیار عالی برای کار برای مهندسین نفت و گاز می باشد. به عنوان یک قاعده کلی، شهروندان کشورهای دیگر به منظور ارائه اجازه اقامت و کار به پیشنهاد شغلی دائمی از سمت کارفرما نروژی نیاز دارند.

هرچند برای افرادی که در جستجوی شغلی هستند، محدودیت هایی وجود دارد، زیرا که یک عنوان شغلی اول باید به مدت 3 ماه در خود این کشور آگهی شود. سپس 3 ماه دیگر در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا آگهی شود. سپس اگر داوطلبی وجود نداشت، کارفرما بتواند یک فرد خارجی را استخدام کند. رایج ترین مجوز کار برای افرادی است که تحصیلات عالیه دارند که از این مدارک تحصیلی در کار استفاده می کنند. حقوق دستمزد باید 410NOK الی 500NOK (کرون نروژ) قبل از مالیات باشد. اما به دلیل اینکه پیدا کردن کارفرما کاری بس دشوار می باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما پیشنهاد می دهد که برای کشورهای صنعتی نظیر آلمان و یا اتریش برای کار اقدام کنید زیرا که این کشورها به کارفرما و مدرک زبان نیاز ندارد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از این مورد با ما تماس بگیرید. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در نروژ را مطالعه بفرمائید.

مدارک ویزای کاری نروژ

مدارک مربوط به دریافت ویزای کاری نروژ به این شرح است:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • کاور لتر امضاء شده از پورتال درخواست ویزا
  • مدارک تحصیلی معتبر (در صورت لزوم با ترجمه رسمی)
  • مدرک سابقه کار
  • CV
  • مدرک تمکن مالی
  • مدرک حقوق متناسب با قوانین کار نروژ

مهاجرت به نروژ 2021 از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نروژ 2023 از طریق سرمایه گذاری

برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در نروژ دارند شرایط اقتصادی این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. نروژ کشوری صنعتی و توسعه یافته با جمعیتی اندک و اقتصادی قوی است. همواره کشوری با ثبات در سیاست بوده است. نروژ یکی از کشورهای عضو شنگن است اما عضو اتحادیه اروپا نیست. این کشور رتبه هفتم سهولت در بیزینس را دارد. به عنوان دومین کشور ثروتمند دنیا مطرح است. بنابراین جای تعجبی نیست که نروژ یک مقصد محبوب برای کسانی است که به دنبال راه اندازی کسب و کار و گسترش آن هستند. این کشور همچنین یکی از گران ترین کشور های اروپایی با افزایش قیمت املاک و مستغلات است.

سرمایه گذاری هم یکی از طرق سریع الوصول و بی دغدغه برای مهاجدت می باشد. اما همانطور که از اسمش مشخص هست فرد باید دارای تمکن مالی بسیار قوی با توجه به نرخ ارز روز داشته باشد. از انواع سرمایه گذاری در نروژ می توان به:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • از طریق مناقصه های دولتی
  • از طریق تولیدات صنعتی
  • از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به نروژ 2023 از طریق ازدواج و تولد

بر طبق قوانین حقوق بین الملل خصوصی وقتی زن و مردی با هم ازدواج می کنند، در صورت ازدواج قادرند برای اخذ اقامت و تابعیت نیز اقدام نمایند. برای ازدواج با فرد نروژی و دریافت اقامت و تابعیت، فرد نروژی باید ثابت کند که درآمدی مشخص در سطح معینی دارد که برای زندگی 2 نفر کافی می باشد. محل اسکانی برای زندگی 2 نفر ارائه دهد. سپس با داشتن مدارک و شواهد کافی برای دریافت اقامت و تابعیت، اقدام نماید.

سیستم تولد در کشور نروژ از سیستم خون تبعیت می کند یعنی فرد اگر از والدین نروژی متولد شود می تواند اقدام به تابعیت و اقامت کند. صرف تولد در خاک نروژ ،فرد به تابعیت و اقامت دست پیدا نمی کند. اگر فردی از پدر و مادر غیر نروژی متولد شود، این کودک باید در سن 10 سالگی، 7 سال اقامت کشور نروژ را دارا باشد تا بتواند بعد از 10 سالگی تابعیت کشور نروژ را اخذ نماید. اگر فردی زیر 18 سال باشد و به فرزند خواندگی شخص تبعه نروژی در بیاید. بعد 10 سال می تواند درخواست اقامت و تابعیت دهد.

اقامت دائم کشور نروژ

­در حال حاضر برای دریافت اقامت نروژ باید در 2 آزمون شرکت نمایید تا بتوانید آن را بدست آورید. یکی از آنها تست آزمون زبان نروژی است که باید در این آزمون به حداقل سطح A1 رسیده باشید. دومین آزمونی که در آن نیاز به قبولی خواهید داشت آزمون مطالعات اجتماعی این کشور خواهد بود که به زبانی که شما انتخاب می کنید برگزار خواهد شد. البته شرایط دیگری نیز در کنار شرایط عنوان شده وجود دارد که باید برای دریافت اقامت نروژ رعایت کنید. این شرایط شامل:

  • بین 300 تا 600 ساعت حضور در کلاس های آموزشی
  • حداقل 3 سال به طور مداوم با ویزای اقامت موقت در زمینه کاری و یا غیره در نروژ حضور داشته باشد. اقامت خود را برای این مدت حفظ نماید
  • در این کشور مرتکب یک جرم جدی یا موثر نشده باشد.

کسب تابعیت نروژ

در مسیر مهاجرت به نروژ زمانی که فردی توانست اقامت بلند مدت این کشور را بدست آورد. در وهله بعدی می تواند برای کسب تابعیت این کشور اقدام نماید. برای کسب تابعیت نروژ از تاریخ 1 ژانویه 2017 شهروندان جدید این کشور باید 2 آزمون را با موفقیت طی کنند. آن 2 آزمون شامل :

  • آزمون شفاهی نروژ که حداقل نیاز به سطح A2 خواهد داشت
  • آزمون Statsborgerprøven یا آزمون جدید نروژی

این تست ها بسیار شبیه به هم هستند. اما مشابه آزمون مطالعات اجتماعی برای اقامت دائم نیست.

اما حتی اگر قبلا آزمون مطالعات اجتماعی را برای PR یا اقامت دائم گذرانده اید. مجددا باید این آزمون را به زبان نروژی امتحان دهید. در این مقاله کلیاتی در مورد مهاجرت به کشور نروژ را همراه با انواع روش های آن به طور مختصر برایتان شرح دادیم. امیدواریم در مسیر مهاجرت راهنمای خوبی برای شما عزیزان بوده باشیم. قطعا مهاجرت به یک کشور دارای پیچیدگی ها و مسائل دشوار بسیاری است. در یک مقاله کلی در نمی گنجد.

پناهندگی در نروژ

آخرین راهی که افراد برای مهاجرت به نروژ باید انتخاب نمایند، پناهندگی است به دلیل اینکه این راه غیر قانونی بوده و دیده شده که در این راه به افراد خطرات جانی و مالی زیادی وارد شده است در نتیجه اصلا به افراد این راه پیشنهاد داده نمی شود. در نهایت به شما عزیزان راه های قانونی برای مهاجرت پیشنهاد می شود. برای اطلاعات در مورد اقامت نروژ بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره رایگان با کارشناسان ارشد برخوردار شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *