مهاجرت تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ

اولین و مهمترین مدرک جهت تحصیل در کشورهای اروپایی نظیر نروژ برای متقاضیان بین المللی اخذ قانونی ویزای تحصیلی نروژ می باشد. این مدرک با عنوان اجازه ورود و تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مدت زمان معلوم و بلند مدت تنها جهت تحصیل در این کشور صادر می گردد.

امکان اخذ ویزای تحصیلی همچنان در سال 2023 برای ایرانیان وجود دارد. اما شرایط دریافت ویزای تحصیلی به نسبت متفاوت از سایر کشورهای اروپایی بوده است. در این مقاله شرایط آن مورد بررسی قرار داده شده است.

  • آیا برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ می توان از داخل خاک ایران اقدام نمود؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • آیا از نحوه ارائه شرایط ارائه تمکن مالی در نروژ آگاه هستید؟

دانشجویان برای آگاهی بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی می توانند از تجربه های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند گردند. در کشور نروژ شرایط اقتصادی بسیار مناسب می ­باشد. از طرفی هم این کشور امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم آورده است. با توجه به شرایط بسیار مناسب زندگی در این کشور افراد زیادی علاقمند مهاجرت به نروژ هستند. افراد از روش های مختلفی همچون مهاجرت تحصیلی، کاری و طریق سرمایه گذاری و برخی دیگر از روش ها به این کشور مهاجرت می­ نمایند.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی نروژ

شرایط تحصیل در دانشگاه های نروژ

دانشگاه های این کشور از کیفیت های آموزشی بالایی برخوردار هستند از همین رو دانشجویان بین المللی زیادی تحصیل در این کشور را انتخاب می ­کنند. دانشجویان در این کشور می توانند در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهند. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های نروژ بایستی دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5 باشند. ویزای تحصیلی برای دانشجویان به 2 گونه صادر می­ گردد. دانشجویان باید قبل از درخواست ویزای تحصیلی، زبان تحصیل خود را در این کشور مشخص نمایند. سفارت این کشور نیز مطابق با زبان انتخابی دانشجو ویزای تحصیلی به زبان انگلیسی و یا ویزای تحصیلی به زبان نروژی برای دانشجویان صادر می ­نماید.

ویزای تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی به 2 زبان انگلیسی و نروژی امکانپذیر می­ باشد. اما عموما دانشجویان برای تحصیل در اکثر دانشگاه ها بایستی به زبان نروژی تحصیل نمایند. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ 3 سال است. حداقل نمره مدرک زبان آیلتس 5 و مدرک تاقل 60 بایستی باشد. تحصیل برای سایر دانشجویان بین المللی در این کشور به صورت رایگان است. همچنان دانشجویان در مقطع کارشناسی اجازه 20 ساعت کار در هفته در این کشور را دارند. دانشجویان بایستی سایر هزینه های زندگی دانشجویی خود را از جمله خورد و خوراک، خوابگاه، هزینه های جزوات و کتب را پرداخت نمایند.

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور نروژ

دانشجویانی که بدون مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه ها به این کشور سفر نموده اند بایستی دوره های زبان انگلیسی را در این کشور بگذارنند. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان نروژی را دارند ملزم به گذراندن دوره های زبان نروژی هستند. در دانشگاه های این کشور برخی از رشته ها از جمله مدیریت، زیست شناسی، مهندسی پزشکی، برق و کامپیوتر به زبان نروژی صورت می­ گیرد. دانشجویانی که مدارک دیپلم خود را از مراکز کار و دانش اخذ نموده اند. قبل از ورود به دانشگاه های نروژ بایستی 4 ترم تحصیلی را در دانشگاه های این کشور بگذرانند. البته دانشجویانی که مدرک فوق دیپلم را اخذ نموده اند نیازی به گذراندن دوره­ فوق را نخواهند داشت.

ویزای تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی ارشد

همانطور که بیان شد تحصیل در نروژ رایگان است. اما دانشجویان بایستی سایر مخارج تحصیلی خود را بپردازند. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را در مقطع کارشناسی ارشد دارند، باید دارا مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.6 و یا 6 و در صورت داشتن مدرک تافل باید حداقل نمره 72-80 را کسب نموده باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در این مقطع همانند دانشجویان در مقطع کارشناسی اجازه 20 ساعت شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ را دارند. دانشجویانی که معدل مدرک کارشناسی آنها بیشتر از 15 باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی را دارند. دانشجویان برای آگاهی بیشتر از سایر شرایط پذیرش تحصیلی می­ توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

ویزای تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی ارشد

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در نروژ

دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور بایستی مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایند:

  • ارائه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور
  • ارائه مدارکی که دال بر تمکن مالی دانشجو باشد.
  • ارائه انگیزه نامه دانشجو برای تحصیل
  • ارائه رزومه تحصیلی و سوابق کاری دانشجو
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی دانشجو به همراه ترجمه آنها به زبان انگلیسی

اعتبار این ویزا ابتدا به مدت 3 ماه بوده، پس از ورود به نروژ جهت تمدید ویزا اقدام نمایید.

مدارک لازم برای اخذ مجوز آموزش در نروژ

دانشجویان پس از دریافت موافقت یکی از دانشگاه های این کشور بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. ابتدا بایستی به همراه تمامی مدارک زیر به سفارت نروژ در تهران مراجعه نمایند:

  • ارائه یک نسخه کپی از تمامی صفحات پاسپورت و مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه یک قطعه عکس رنگی
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
  • ارائه فیش بانکی به سفارت مربوطه

ناگفته نماند فیش بانکی مربوطه بایستی به حساب دانشگاهی که نامه پذیرش تحصیلی ارسال نموده است واریز گردد. صدور ویزای این حصیلی کشور به مدت 30-60 روز طول خواهد کشید. دانشجویان در رابطه با ویزای تحصیلی ممکن است با سوالات متعددی همچون:

  • آیا دانشگاه های این کشور به دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه نمی­ دهد؟
  • دانشجویان در نروژ چگونه می ­توانند به جستجوی کار در این کشور بپردازند؟
  • آیا با تحصیل در این کشور نروژ می ­توان اقامت این کشور را اخذ نمود؟

شرایط تحصیل در نروژ برای دانشجویان ایرانی بسیار محبوب بوده و از رشته هایی که بیشتر مورد توجه است تحصیل مهندسی در نروژ است. در این راستا و پذیرش و تحصیل در سایر رشته های تحصیلی و همچنین راه های مهاجرتی به نروژ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به تمامی سوالات دانشجویان عزیز می ­­باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *