مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ

رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ

رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ از شاخه های علوم کامپیوتر است و برنامه های تحصیلی این رشته به 2 زبان انگلیسی و نروژی به دانشجویان ارائه می شود. علاقه مندان به کسب مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر در نروژ باید به زبان نروژی در سطح b2 ارائه می شود. همچنین این قبل از این دوره برخی از دانشگاه های این کشور دوره های مقدماتی یک ساله را برگزار می کنند. در سطوح بالاتر، دارندگان کارشناسی مهندسی کامپیوتر می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی پذیرش بگیرند. رشته مهندسی کامپیوتر به عنوان گرایشی در علوم کامپیوتر در دانشگاه های نروژ ارائه می شود. شمال اروپا دارای کشورهای پیشرفته با نظام آموزشی با کیفیتی است. برای بررسی شرایط مهاجرت به کشورهای اسکاندیناوی و غیره با متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار کنید.

تحصیل مهندسی علوم کامپیوتر در نروژ

نوآوری ناشی از تحقیقات مهندسی منجر به ایده های تجاری جدیدی می شود که اساس شرکت های جدید است. این استارتاپ های کوچک جدید با تکنولوژی بالا باعث رشد اقتصادی می شوند. این فعالیت ها همچنین به اقتصاد کمک می کند، زیرا ثروت بالا و مشاغل پردرآمد در تمام سطوح قشرهای اقتصادی برای مناطق و کشورها نتایج اقتصادی ایجاد می کند که بدون آن نمی توان به دست آورد. برای ایجاد شما نه تنها به فناوری بلکه به مدل هایی از فناوری، استعداد مدیریت، منابع مالی، سیاست ها و برنامه های آموزشی نیاز دارید که استعدادهای مناسب را برای ایجاد زیرساخت های انسانی برای مدیریت همه جنبه ها تأمین می کند. رشته مهندسی کامپیوتر به عنوان بخشی از رشته های ارائه شده در فناوری در دانشگاه های نروژی ارائه می گردد.

در جدول زیر با برخی از بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه علم و صنعت نروژ
2دانشگاه اسلو
3دانشگاه برگن
4دانشگاه اگدر
5دانشگاه استاونجر
6دانشگاه علوم کابردی شرق نروژ

در شکل زیر دوره های ارائه شده رشته مهندسی در مقطع مختلف مشخص است:

دوره های رشته مهندسی در مقطع مختلف در نروژ

گرایشات رشته کامپیوتر در نروژ

انتخاب تخصص مناسب رشته کامپیوتر به علایق شخصی و اهداف حرفه ای شما بستگی دارد. اگر چشم به طراحی بصری دارید و به جزئیات توجه زیادی دارید، پس نقش برنامه نویس، طراح بازی، طراح گرافیک رایانه ای یا طراح UX را در نظر بگیرید. این نقش ها همچنین نیازمند خلاقیت و انعطاف پذیری برای برآوردن الزامات ذینفعان داخلی و خارجی است. اگر سابقه آموزش فنی و عملیات پشتیبان را دارید، نقش مهندس، مدیر سیستم یا مدیر شبکه را در نظر بگیرید. اگر از تخصص فنی و همچنین توانایی مذاکره دیپلماتیک برخوردار هستید، نقشی در امنیت اطلاعات در نظر بگیرید. نقش احتمالی دیگر DevOps است برای “عملیات توسعه دهنده” مهندس نقشی که به سازمان ها کمک می کند فاصله بین سرعت و ثبات در چرخه عمر توسعه را پر کنند.

اگر دوست دارید داده ها را تجزیه و تحلیل کنید، الگوها را تشخیص دهید و بینش هایی را به دست آورید که به تصمیمات تجاری آگاهانه تری منجر می شود، یک حرفه در زمینه هوش مصنوعی، علم داده، تجزیه و تحلیل داده ها یا نظریه کامپیوتر را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که این نقش ها همچنین مستلزم ارائه نتیجه تجزیه و تحلیل داده ها به ذینفعان کلیدی به زبانی روشن است. با توجه به تخصص های مختلف در صنعت علوم کامپیوتر، مهم است که یک مسیر شغلی را پیدا کنید که با توانایی ها، سابقه فنی و اهداف بلند مدت شما مطابقت داشته باشد. با بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نروژ می توانید این تخصص ها را مطالعه کنید.

درآمد مهندسین کامپیوتر در نروژ

به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ، می توانید به عنوان مهندس در شرکت های فناوری و اطلاعات و بسیاری بخش های مرتبط کار کنید. میزان حقوق این مشاغل در نروژ بالاست. درآمد ماهیانه کار در نروژ برای مهندسین کامپیوتر به صورت متوسط 47300SEK (کرون نروژ) در ماه است که سالانه حدود 567000SEK (کرون نروژ) می باشد. مهندسین کامپیوتر در نروژ حداقل به میزان 296000SEK (کرون نروژ) و حداکثر به میزان 713000SEK (کرون نروژ) درآمد دارند.

مقایسه حقوق متوسط مهندسین کامپیوتر در 4 شهر نروژ در زیر قابل مشاهده است:

حقوق متوسط مهندسین کامپیوتر در 4 شهر نروژ

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه علم و تکنولوژی نروژ

فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) یک اصطلاحی است که شامل تمام فناوری های جمع آوری، ذخیره، دستکاری و ارتباط اطلاعات است. فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت و تجارت، آموزش و تحقیقات و برای استفاده خصوصی مورد استفاده گسترده و ضروری است. مهندس کامپیوتر در توسعه و مدیریت فناوری ها نقش دارند. همراه با کاربران و دیگر متخصصان، مهندسان کامپیوتر در توسعه سیستم های ICT آینده نقش مهمی خواهند داشت. مطالعه مهندسی کامپیوتر در دانشگاه علم و صنعت در Ålesund با هدف ایجاد دانش بنیان و مهارت های قوی برای کار در توسعه، نگهداری و بازاریابی سیستم های ICT در صنعت و مناطق دیگر است. این برنامه همچنین یک بستر جامد برای مطالعات بیشتر ارائه می دهد.

هدف اصلی تربیت مهندسانی است که دانش نظری و فنی را با مهارت های عملی ترکیب می کنند و برای تعامل بین انسان، فناوری، جامعه و محیط آگاه و مسئول هستند.

  • اگر می خواهید در هر یک از برنامه های کارشناسی درخواست دهید، باید شرایط زبان نروژی را برآورده کنید، یا یک زبان اسکاندیناوی به عنوان زبان مادری خود داشته باشید.
  • شما همچنین باید شرایط اولیه برای پذیرش را برآورده کنید و نشان دهید که شرایط زبان انگلیسی را برآورده می کنید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه علم و تکنولوژی نروژ

تحصیل رشته کامپیوتر در دانشگاه آگدر نروژ

فناوری اطلاعات و ارتباطات خود را به عنوان پایه ای برای انواع مشاغل و صنایع پایه گذاری کرده است. برنامه علوم کامپیوتر مهندسانی را آموزش می دهد که قادر به توسعه، نگهداری و استفاده از برنامه های پیشرفته کامپیوتری هستند. موضوعات اساسی در علوم کامپیوتر و آموزش کامل در برنامه نویسی شی گرا، زبان های برنامه نویسی جاوا، C#، C ++ و SQL هستند. فرصت های خوبی برای انتخاب رشته های انتخابی در مدیریت شبکه و امنیت و چند رسانه ای وجود دارد. مهندسان مدیریت شبکه و امنیت از دانشگاه Agder در Grimstad، متخصصان معرفی، پیکربندی و سازماندهی برنامه ها، سیستم عامل ها و سیستم های شبکه در هر سازمان خواهند بود.

دانشجویان با پیاده سازی، عملکرد و پیکربندی تجهیزات، خدمات، برنامه های کاربردی، سیستم عامل ها و سیستم های شبکه آشنا خواهند شد. به طور خاص، تمرکز بر امنیت مربوط به شبکه ها و سیستم های رایانه ای است.  این برنامه همچنین مقدمه ای بر استراتژی، اقتصاد و سازمان ارائه می دهد. دروس انتخابی توصیه شده الگوریتم ها و ساختار داده ها و ارتباط داده است.

پس از اتمام دوره، دانشجویان:

  • داشتن دانش کامل در زمینه محاسبات و دانشی که دیدگاه کلی سیستم را در زمینه کامپیوتر ارائه می دهد.
  • داشتن دانش پایه در ریاضیات، علوم و موضوعات مرتبط اجتماعی و تجاری.
  • آگاهی از تاریخچه فناوری، نقش مهندس در جامعه و فناوری و آگاهی از پیامدهای اجتماعی، زیست محیطی، اخلاقی و اقتصادی فناوری و همچنین قوانین مربوط به استفاده از فناوری و نرم افزار رایانه.
  • با چالش های تحقیقاتی در محاسبات، روش شناسی علمی و روش های کار در حرفه مهندسی آشنا باشید.
  • بتوانند دانش خود را به طور مستقل به روز کنند.

برای مهاجرت به نروژ و سایر کشورهای شمال اروپایی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *