مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته فلسفه در لیتوانی

رشته فلسفه در لیتوانی

سالانه دانشجویان بین المللی بسیاری جهت تحصیل رشته فلسفه در لیتوانی به این کشور مهاجرت کرده و از کیفیت آموزشی بالای این کشور بهره مند می شوند. بسیاری از متخصصان دانش خود را در موسسات آموزش عالی این کشور جمع آوری کرده اند. این کشور، نقطه تلاقی بین اروپای غربی و شرقی است و علیرغم سابقه پیچیده آن، فرهنگ منحصر به فردی را توسعه داده است که هم احترام عمیق به سنت ها و هم تمایل قوی برای یادگیری و نوآوری را در بر می گیرد.

 جمعیت دانشجویان خارجی همچنان در حال افزایش است. در سال 2015 ، 12% دانشجویان بیشتر برای تحصیل به این کشور آمدند. که در مجموع حدود 4652 نفر بودند. چند هزار دانشجوی دیگر تحت برنامه های مختلف تبادل دانشجو به تحصیل می آیند. طبق نظرسنجی ها، 94.2% پ از دانشجویان خارجی تحصیل در این کشور را به دوستان خود توصیه می کنند. در حال حاضر دانشجویانی از 95 کشور مختلف جهان در این کشور مشغول به تحصیل هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره رشته فلسفه در لیتوانی صحبت خواهد کرد.

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در لیتوانی

در این کشور 2 نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می کنید:

2 نوع موسسه آموزش عالی در گرجستانموسسات آموزش عالی غیردولتی می توانند مطابق مجوز صادر شده از سوی دولت، فعالیت خود را انجام دهند. مطالعات سطح دانشگاه در 3 چرخه سازماندهی می شود که در جدول زیر نشان داده شده است:

چرخهنوع مطالعه
چرخه اولکارشناسی
چرخه دومکارشناسی ارشد
چرخه سومدکترا

مطالعات یکپارچه با ترکیب چرخه های اول و دوم مطالعات سطح دانشگاهی مستقیما منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا صلاحیت حرفه ای می شود. مطالعات تخصصی حرفه ای در چرخه دوم پس از مطالعات سطح دانشگاه (کارشناسی یا معادل آن در زمینه تخصص) برای کسب صلاحیت حرفه ای در یک زمینه خاص سازماندهی می شود. چرخه سوم پژوهشگران را تربیت می کند. مانند:

  • معلمان هنر
  • هنرمندان
  • پزشکان

مطالعات به دنبال برنامه های ثبت شده توسط وزارت آموزش و پرورش و علوم است. کیفیت برنامه ها و همچنین فعالیت های آموزشی و علمی موسسات آموزش عالی به صورت دوره ای توسط مرکز ارزیابی کیفیت در آموزش عالی ارزیابی می شود.

دانشجویان عزیز برای مطالعه رشته فلسفه در لیتوانی می توانند دانشگاه های زیر را انتخاب نمایند:

  • دانشگاه مایکلاس رومریس
  • دانشگاه بین المللی LCC
  • حوزه علمیه ویلنیوس سنت جوزف

مشاغل رشته فلسفه در لیتوانی

رشته فلسفه در لیتوانی می تواند به شما در سراسر دانشگاه کمک کند. زیرا، این یک زمینه مطالعاتی بسیار گسترده و متنوع است. به هر حال، این حوزه ای است که بسیاری یا همه دیگر پایه های آن را پایه گذاری کرده اند. به عنوان یک رشته فلسفه، شما همچنین فرصت کافی برای تقویت و توسعه مهارت های تفکر انتقادی و نوشتاری عالی را خواهید داشت. زیرا، اساتید و معلمان از شما می خواهند که واقعا عمیق شده و سوالات و معمای بزرگتری را در نظر بگیرید. شما با موضع گیری یا بحث درباره دیدگاه خود مشکلی نخواهید داشت. مشاغلی که فیلسوفان می توانند انجام دهند عبارتند از:

  • نویسنده
  • کارآفرین یا تحلیلگر
  • متخصص حقوقی
  • منابع انسانی
  • معلم
  • مشاور یا میانجی

حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای معلمان در نمودار زیر نشان داده شده است:

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در گرجستان

یک معلم آموزش دیده فلسفه قادر خواهد بود ایده ها و اصطلاحات پیچیده ای را بیان و بیان کند و تقریبا همه موضوعات را برای همه دانش آموزان در دسترس قرار دهد.

هزینه تحصیل رشته فلسفه در لیتوانی

متوسط ​​شهریه در موسسات آموزش عالی بستگی به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی دارد. جدول زیر هزینه تحصیل در مقاطع مختلف را نشان داده است:

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به یورو
کارشناسیبین 1000€ تا 5300€
کارشناسی ارشدبین 7100€ تا 8500€
دکترابین 7100€ تا 8500€

با توجه به اینکه هزینه تحصیلات عالی در اکثر نقاط جهان بسیار گران است، بیش از 3 چهارم دانشجویان بین المللی در این کشور موافق هستند که هزینه زیادی دریافت می کنند. البته شهریه مناسب برای بالاترین کیفیت مطالعات و برنامه های بورسیه سخاوتمندانه برای کیفیت عالی نیز وجود دارد. هزینه زندگی در لیتوانی کم است و یک دانشجوی بین المللی بین 300€ تا 900€ (یورو) در ماه هزینه می کند. یک نظرسنجی انجام شده در سال 2020 نشان داد که 56% از دانشجویان لیتوانی بین 300€ تا 500€ )یورو( در ماه هزینه می کنند. همچنین 38% فقط 300€ (یورو) در ماه هزینه می کنند. البته همه چیز بستگی به مبلغی دارد که شما مایل به صرف خوابگاه دانشجویی، غذا و شیوه زندگی هستید.

اگر از کارت های دانشجویی برای تخفیف و پیشنهادات ویژه استفاده می کنید، می توانید هزینه زندگی خود را در این کشور به حداقل برسانید. این ها شامل:

  • شناسنامه دانشجویی لیتوانیایی (LSP)
  • کارت هویت دانشجویی بین المللی (ISIC)
  • کارت شبکه دانشجویی اراسموس (ESN)

هزینه تحصیل رشته فلسفه در لیتوانی

کار حین تحصیل در لیتوانی

دانشجویان کارشناسی غیر اتحادیه اروپا که دارای مجوز اقامت موقت برای تحصیل هستند می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند. با این حال، آن ها می توانند به صورت تمام وقت (40 ساعت در هفته) در طول تعطیلات تابستانی تعیین شده توسط موسسه آموزش عالی خود، هنگامی که کار به عنوان بخشی از کارآموزی یا در 3 ماه اول پس از فارغ التحصیلی انجام می شود، کار کنند. دانشجویان کارشناسی ارشد اکنون مجاز به کار تمام وقت (40 ساعت در هفته) بدون نیاز به دریافت مجوز کار اضافی هستند. این بدان معناست که یک شهروند غیر اتحادیه اروپا با اجازه اقامت موقت برای تحصیل در لیتوانی می تواند مانند افراد محلی به بازار کار بپیوندد.

در این بخش شاهد برخی از امکانات برای تحصیل رشته فلسفه در لیتوانی هستید:

برخی از امکانات برای تحصیل رشته فلسفه در لیتوانی

تغییر معنادار دیگر بر اتباع غیر اتحادیه اروپا فارغ التحصیل از دانشگاه های این کشور تأثیر می گذارد. دانشجویی که می خواهد پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور بماند، می تواند برای جستجوی کار برای مجوز اقامت موقت اقدام کند. این مجوز به دانشجو اجازه می دهد تا یک سال پس از فارغ التحصیلی در این کشور بماند و بلافاصله پس از یافتن کار شروع به کار کند. هیچ مجوز اضافی مورد نیاز نخواهد بود. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در امر مهاجرت به سایر کشورها می باشد.

سوالات مکرر در باب رشته فلسفه در لیتوانی

در این بخش از مطلب مفتخریم تا به سوالات مکرر شما در باب رشته فلسفه در لیتوانی پاسخ دهیم:

  • هزینه تحصیل فلسفه در لیتوانی چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته فلسفه در کشور لیتوانی مبلغی بین 1000€ تا 5300€ (یورو) است.
  • چند دانشگاه برای تحصیل رشته فلسفه در لیتوانی وجود دارد؟ دانشگاه مایکلاس رومریس-دانشگاه بین المللی LCC-حوزه علمیه ویلنیوس سنت جوزف
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *