مهاجرت تحصیلی لیتوانی

شرایط تحصیل در لیتوانی در سال 2024

تحصیل در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی بر اساس قوانین 2023 محبوبیت بسیاری برای متقاضیان بین المللی را به همراه داشته است، از این رو این نوشتار را به دقت مطالعه فرمایید. کشور لیتوانی از آنجائیکه در محدوده شنگن بوده و دانشگاه های معتبر مورد تائید وزارت علوم و بهداشت را دارا است یکی از گزینه های تحصیل در اتحادیه اروپا برای دانشجویان ایرانی به شما می رود. البته هر دانشجویی بهتر است قبل از هر اقدامی این نوشتار را که به دست محققان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده را با دقت مطالعه نماید و سپس بهترین اقدام را داشته باشد. از روش های بارز مهاجرت به کشورهای اروپایی، مهاجرت تحصیلی می باشد. این کشور نیز در سال های متوالی به خصوص در سال 2023 پذیرای بسیاری از دانشجویان بین المللی بوده است.

برای مشاوره مهاجرت فرم زیر را تکمیل کنید:


  • شرایط پذیرش از دانشگاه های لیتوانی برای دانشجویان ایرانی فراهم است؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقاطع مختلف چه مقدار است؟
  • شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی لیتوانی چگونه است؟

همانطور که مشخص است از آنجائیکه لیتوانی در اتحادیه اروپا واقع شده است تفاوت هایی برای تحصیل در این کشور میان شما و یک دانشجوی اروپایی هست. اصلی ترین تفاوت ها به میزان هزینه تحصیل و همچنین اجازه اقامت تحصیلی می باشد. همچنین شرایط اخذ پذیرش از هر دانشگاهی بنا به درخواست متفاوت است. پس در ادامه این نوشتار همراه باشید تا شرایط را خیلی دقیق بررسی کنیم.

اینفوگرافی تحصیل در لیتوانی

مهاجرت تحصیلی به لیتوانی

معمولا تحصیل در مقاطع پایه در این کشور از ایران متقاضی ندارد و عموما برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی درخواست می نمانید. این کشور دارای موسسات آموزش عالی و دانشگاه های متفاوتی می باشد. دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی که در اکثر دانشگاه های دولتی زبان تحصیل به زبان رسمی این کشور است و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی است اما عموم دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی برنامه های تحصیلی را ارائه می دهند. دانشگاه های لیتوانی در سطح بالایی از علم و دانش قرار گرفته است. تحصیل در این کشور و اخذ مدارک دانشگاه در این کشور این امکان به وجود می آورد که در کل دنیا کسب و کار مناسب پیدا کنید و مشغول به کار شوید. بدین ترتیب بهتر است از شرایط کلی برای پذیرش در هر مقطع دانشگاهی در این کشور آگاه باشید.

مزایای تحصیل در لیتوانی از دید دانشجویان:

  • ملت استقبال کننده
  • تحصیل در کشوری دوزبانه
  • ملت تحصیل کرده

تحصیل در کشور لیتوانی

لیتوانی محل تلاقی اروپای غربی و شرقی است. علیرغم تاریخچه پیچیده اش، فرهنگ منحصر به فردی ایجاد کرده است که هم احترام عمیق به سنت ها و هم میل شدید به یادگیری و نوآوری را در بر می گیرد. منظور از تحصیل کشوری در لیتوانی تحصیل در کشوری با استانداردهای علمی بالاتر است. اولین دانشگاه در اروپای شرقی در لیتوانی تاسیس شد. اکثر دانشگاه های لیتوانی به دانشجویان خود خوابگاه ارائه می دهند. دانشگاه های لیتوانی به 2 دسته تقسیم می شوند:

  • موسسات دولتی
  • موسسات غیر دولتی

به موسسات غیردولتی مجوزی از دولت داده می شود که به آنها اجازه می دهد برنامه های درسی خود را آموزش دهند، در حالی که موسسات دولتی از برنامه های درسی توصیه شده توسط دولت پیروی می کنند. لیتوانی از نظر هزینه زندگی کشور ارزانی است. هزینه زندگی در لیتوانی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است. برای دانشجویان بین المللی، تحصیل در کشور لیتوانی با چالش های مالی کمتر می تواند بسیار آسان باشد.

فرآیند درخواست جهت تحصیل در لیتوانی

متقاضیان در فرآیند درخواست جهت تحصیل در لیتوانی باید مطمئن شوند که تمام مدارک لازم را به موقع آماده کرده اند. همچنین لیستی از برنامه ها و دانشگاه هایی که می خواهند برای آنها درخواست کنند را ایجاد کنند. در اولین و مهمترین قدم در فرآیند درخواست جهت تحصیل در لیتوانی، متقاضیان باید برنامه مورد نظر برای درخواست را انتخاب کنند.

علاوه بر این، مراحلی که بادی در فرآیند درخواست جهت تحصیل در لیتوانی به درستی رعایت کنید، عبارت اند از:

مراحل مختلف در فرآیند درخواست جهت تحصیل در لیتوانیتوضیحات
شرایط پذیرش را بررسی کنید.هر برنامه و موسسه آموزشی در لیتوانی شرایط پذیرش خاص خود را دارد. ابتدا با مراجعه به وب سایت های رسمی موسسات و برنامه ها تحقیق آنلاین انجام دهید.
مدارک لازم را جمع آوری کنید.این یک مرحله زمان بر تلقی می شود، بنابراین مطمئن شوید که به خوبی آماده تحصیل در لیتوانی هستید. سپس در اسرع وقت شروع به جمع آوری مدارک لازم کنید.
درخواست خود را ارسال کنید.زمانی که تمام مدارک متقاضیان آماده، ترجمه و امضا شد نوبت به ارسال درخواست است. شدیدا توصیه می شود که درخواست خود را در اسرع وقت ارسال کنید.
برای ویزای تحصیلی لیتوانی اقدام نمایید.بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه مربوطه، می توانید برای درخواست ویزای تحصیلی لیتوانی اقدام نمایید.

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل در لیتوانی

دولت لیتوانی با همکاری دانشگاه های این کشور، بورسیه های دانشجویی متنوعی را به متقاضیان تحصیل در لیتوانی ارائه می دهند. تمامی اتباع خارجی که قصد تحصیل در لیتوانی را دارند، می توانند برای یک محل تحصیلی با بودجه دولتی درخواست دهند، و بورسیه دانشجویی را دریافت کنند. به این معنی که می توانند به صورت رایگان در لیتوانی به تحصیل خود ادامه دهند. به طور مثال، بورسیه های دانشجویی کوتاه مدت لیتوانی اکنون برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در لیتوانی برای سال تحصیلی 2023 تا 2024 باز است. این برنامه توسط دولت لیتوانی سازماندهی شده است. هدف از ارائه این بورسیه کمک به داوطلبانی است که برای تحصیل کوتاه مدت در لیتوانی، وارد موسسه آموزش عالی می شوند.

در تصویر زیر می توانید انواع مختلف ویزای دانشجویی لیتوانی، جهت تحصیل در لیتوانی را مشاهده فرمایید:

انواع مختلف ویزای دانشجویی لیتوانی

خوابگاه دانشجویی در لیتوانی

انواع مختلفی از اقامتگاه ها و خوابگاه دانشجویی در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. خوابگاه های دانشگاهی رایج است و به راحتی برای دانشجویان در دسترس است. از دیگر گزینه های اقامتی می توان به آپارتمان های خصوصی و اقامت در اتاق مشترک اشاره کرد.

  • خوابگاه دانشگاه ارزان است و دانشجویان ترجیح می دهند. همیشه می توانید قبل از ورودتان در مورد اجاره، مکان و قوانین با دانشگاه در ارتباط باشید.
  • خوابگاه دانشجویی در لیتوانی تقریباً بین 50€ تا €100 (یورو) اجاره دارند.
  • آپارتمان مشترک یا آپارتمان خصوصی به ترتیب بین 150€ تا €300 (یورو) اجاره دارند.
  • به طور کلی، هزینه های غذا بین €150 تا €250 (یورو) در ماه متغیر است و صرفاً به عادات خرج کردن فرد بستگی دارد.
  • کارت سفر ماهیانه حدود €30 (یورو) هزینه دارد، اما دانشجویان می توانند از تخفیف های بزرگ استفاده کنند و آنقدر پرداخت نکنند.
  • بودجه ای بین €350 تا €750 (یورو) در ماه باید برای اکثر دانشجویان بین المللی کافی باشد.

تحصیل در مدارس لیتوانی

ساختار تحصیل در مدارس لیتوانی همانند سایر کشورها به چند دسته تقسیم می گردد که می توان به دوره های پیش دبستانی، دبستان و دوره های متوسطه اشاره کرد. سن تحصیل در این کشور از 6 سالگی آغاز می گردد. طول این دوره در مجموع 10 سال می باشد. تحصیل در مدارس این کشور به زبان لیتوانیایی می باشد. دانش آموزانی که به این زبان تسلط ندارند برای آنها دوره زبان 6 ماه الی 1 سال برگزار می گردد.

تحصیل کارشناسی در لیتوانی

تحصیل در کشور لیتوانی در دوره کارشناسی تقریبا 3 تا 6 سال طول می کشد که زمان تحصیل در هر رشته تحصیلی متفاوت می باشد. برای مثال تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های لیتوانی برای رشته های حسابداری، علوم انسانی، مدیریت و علوم سیاسی تقریبا 3 سال زمان می خواهد و برای رشته های فنی و مهندسی 4 سال و برای رشته های دندانپزشکی و معماری تا 6 سال زمان می خواهد. همچنین برای ورود به برخی رشته ها باید آزمون ورودی را پاس نمود.

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی نیاز به چه مدارکی است؟ این مدارک عبارتند از:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • داشتن مدارک زبان آیلتس حداقل 6 آکادمیک یا تافل معادل
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • انگیزه نامه و توصیه نامه
  • پرداخت هزینه پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • ارائه گذرنامه و کلیه مدارک هویتی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های مربوط به سفارت، پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور

تحصیل کارشناسی ارشد در لیتوانی

دوره کارشناسی ارشد در لیتوانی با توجه به رشته های تحصیلی دانشجویان تقریبا یک سال و نیم تا 2 سال به طول می انجامد و دوره دکترا در دانشگاه های لیتوانی 3 تا 4 سال زمان می خواهد. در بیشتر دانشگاه های لیتوانی در دوره دکترا دانشجویان باید قبل از پذیرش دانشگاه پایان نامه ارائه بدهد و در بعضی از دانشگاه ها بعد از ثبت نام در دانشگاه نیاز به پایان نامه می باشد. از جمله مدارکی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در لیتوانی نیاز است عبارتست از:

  • ارائه مدرک کارشناسی برای ارشد و کارشناسی ارشد برای دکترا
  • ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 آکادمیک برای ارشد و دکترا آیلتس 7
  • ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه
  • داشتن مقالات و رزومه پژوهشی مناسب مخصوصا برای دکترا
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه این کشور
  • گواهی پرداخت شهریه تحصیلی و هزینه ویزا

در برنامه های تحصیلی برخی دانشگاه ها از شما مدارک مجزایی از این مدارک نیز شاید طلب نمایند. در حین تحصیل کارشناسی ارشد نیز می توان به کار حین تحصیل نیز پرداخت. طول برنامه های تحصیلی ارشد معمولا بین یکسال و نیم تا 2 سال و دکترا 3 تا 6 سال بنا به نوع برنامه می باشد. در مقطع دکترا می توان با دریافت بورسیه هزینه ها را بسیار پایین آورد.

بررسی کشور لیتوانی برای زندگی

یکی از کشورهای مهم و پرطرفدار اروپایی از جهت تحصیل، کار و زندگی در سال 2023 این کشور می باشد. موقعیت مکانی این کشور در شمال شرق قاره اروپا است. این کشور دارای همسایگانی مانند لاتویا از سمت شرق، باروی از سمت جنوب شرق، از سوی جنوب با کشور لهستان و از سمت غرب با دریای بالتیک هم مرز خواهد بود. پایتخت این کشور، که یکی از مهم ترین و بزرگترین شهرهای این کشور محسوب می شود، ویلنیوس است.

جهت کسب اطلاعات دقیق و جزئیات این کشور نیز می توانید موارد زیر مراجعه نمایید:

جزئیاتی درباره لیتوانی

دانشگاه های برتر لیتوانی

معمولا تحصیل در اکثر دانشگاه های لیتوانی به صورت 2 ترم در سال می باشد. می توان به صورت تمام وقت و نیمه وقت به تحصیلات خود ادامه دهید. آغاز کلاس ها از سپتامبر (September) تا ژوئن (June) طول می کشد. دانشجویان در این کشور از اینترنت با سرعت بالا استفاده می کنند. عموم دانشگاه ها برنامه اصلی را در ترم سپتامبر (September) شروع می نمایند. مخصوصا تحصیل در برخی رشته ها از جمله گروه پزشکی یکبار در سال شروع ترم دارند. در ادامه به معرفی برخی دانشگاه های شناخته شده این کشور خواهیم پرداخت.

در جدول زیر، لیست بهترین دانشگاه های لیتوانی به گزارش سایت QS در سال 2024 معرفی شده است.

رتبه ملینام دانشگاهرتبه جهانی
1دانشگاه ویلینیوس400
2دانشگاه فنی ویلینیوس701
3دانشگاه تکنولوژی کاناس801-1000
4دانشگاه ویتائوتاس مگنوس801-1000

تحصیل در دانشگاه کانوس لیتوانی

این دانشگاه جزء اولین دانشگاه های این کشور می باشد. دارای امکانات رفاهی و خوابگاهی با کمترین هزینه برای دانشجویان می باشد. امروزه نزدیک به 50 هزار دانشجو در حال ادامه تحصیل در این دانشگاه می باشند. زبان آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد. برنامه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی است و هزینه تحصیل در این دانشگاه حداقل 5000€ (یورو) و در رشته های پزشکی به 13000€ (یورو) در سال نیز می رسد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی است و از سال 1922 تاسیس شده و فعالیت می نماید. دانشگاه Kaunas University of Technology یا همان KTU یک دانشگاه شناخته شده در دنیاست و با 350 موسسه آموزشی در 50 کشور مختلف دنیا تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

تحصیل در دانشگاه ویلینیوس لیتوانی

دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس (VGTU) یک موسسه آموزش عالی پیشرو در زمینه رشته های فنی و علوم مهندسی است. دانشگاه ویلنیوس در پایتخت لیتوانی واقع شده است. تأسیس آن در سال 1956 بوده و یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی در لیتوانی با تمرکز بر فناوری و مهندسی است. تدریس به زبان های انگلیسی و روسی صورت می گیرد.

این دانشگاه حدود 10 دانشکده دارد که تشکیل شده است از:

  • دانشکده موسسه حمل و نقل هوایی Antanas Gustaitis
  • دانشکده معماری
  • مدیریت تجارت
  • مهندسی عمران
  • صنایع خلاق
  • الکترونیک
  • مهندسی محیط زیست
  • علوم بنیادی
  • مکانیک
  • مهندسی حمل و نقل

رتبه بندی این دانشگاه ها عبارتند از:

رشته تحصیلی رتبه سال تحصیلی 
عمران و سازهرتبه 51 از 100 دانشگاه برتر دنیا2024-2023
معماری، محیط داخلی ساخته شده رتبه 101 از 150 دانشگاه برتر دنیا2024-2023
مطالعات تجاری و مدیریت رتبه 101 از 150 دانشگاه برتر دنیا2024-2023
اقتصاد و اقتصادسنجی رتبه 201 از 250 دانشگاه برتر دنیا2024-2023
مکانیک، هوانوردی و ساخت رتبه 300 از 350 دانشگاه برتر دنیا2024-2023
مهندسی برق و الکترونیک رتبه 350 از 400 دانشگاه برتر دنیا2024-2023
 رتبه 451 از 500 دانشگاه برتر دنیا2024-2023

این دانشکده ها همواره در دنیا توانسته رتبه خوبی را به خود اختصاص دهند. در جدولی که تهیه شده می توانید این آمار را بهتر ملاحظه فرمائید. دانشگاه ویلینیوس در میان برترین دانشگاه های دنیا معرفی می شود. در حال حاضر بیش از 11% جمعیت دانشجوهای این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

هزینه تحصیل در لیتوانی 2024

هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد اما این امکان را دارید در سال تقریبا 3000€ تا 7000€ (یورو) می باشد. بورسیه های تحصیلی در لیتوانی به دانشجویان در حال تحصیل چه در دانشگاه های خصوصی و چه در دانشگاه های دولتی در همه دوره ها و رشته ها با توجه به وضعیت دانشجو داده می شود. دانشجویان این امکان را دارند بعد از 1 سال از تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. که در هر هفته مجوز 20 ساعت کار دارند که با حقوقی که دریافت می کنند می تواند هزینه های زندگی خود را تامین کند.

شهریه تحصیل در مقاطع مختلف بدین صورت است:

مقطع تحصیلیشهریه به یورو
کارشناسی€2200 الی 6500€
کارشناسی ارشد€7100 الی 8500€

هزینه های اقامت و زندگی در لیتوانی

این کشور به نسب ارزان می باشد، هزینه اجاره یک خانه به مدت یک ماه 594€ (یورو) می باشد. البته این مبلغ برای یک خانه کامل است. اکثر دانشجویان می توانند با هزینه کمتر از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنند که در یک ماه به مبلغ 100€ (یورو) می باشد. به طور کلی هزینه زندگی در لیتوانی برای یک دانشجو در این کشور اعم از هزینه مسکن اگر خوابگاه باشد و همراه با خورد و خوراک و رفت و آمد مبلغی حدود 650€ (یورو) می باشد.

همچنین هزینه اقامت و اجاره آپارتمان در این کشور بدین شرح می باشد:

  • اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر حدود 1057€ (یورو)
  • اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر حدود 640€ (یورو)

نمودار زیر به وضوع نشان می دهد که یک فرد چگونه با اقامت در خوابگاه های دانشجویی یا خانه های اشتراکی می تواند هزینه های مربوط به اقامت خود در این کشور را کاهش دهد.

توزیع هزینه های زندگی در لیتوانی

تحصیل رایگان در لیتوانی

شهریه تحصیل در این کشور در مجموع مقرون به صرفه می باشد. شایان ذکر است که بسته به مقطع و رشته تحصیلی میزان شهریه متغیر است. در مجموع بایستی گفت که امکان تحصیل رایگان در این کشور صرفا با داشتن بورسیه تحصیلی از مراکز آموزشی برای دانشجویان فراهم می باشد. انواع بورسیه تحصیلی در این کشور عبارتند از:

  • کمک برنامه تحرک برنامه اراسموس+ با همکاری ALYTAUS KOLEGIJA/دانشگاه علوم کاربردی.
  • بورسیه تحصیلی تمام وقت در مقطع کارشناسی ارشد توسط بنیاد حمایت از تبادلات آموزشی.
  • بورسیه تحصیلی برای مطالعات کوتاه مدت لیتوانیایی توسط بنیاد پشتیبانی مبادلات آموزشی.
  • بورسیه های تحصیلی کوتاه مدت توسط بنیاد پشتیبانی مبادلات آموزش و پرورش.

مدارک ویزای تحصیلی لیتوانی

جهت اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی بایستی مدارک ذیل را به سفارت ارائه نمائید:

  • داشتن اصل و کپی شناسنامه
  • داشتن اصل و کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • داشتن یک حساب بانکی به عنوان پشتوانه مالی
  • عکس جدید به اندازه 2 در 2 با پس زمینه ساده
  • ارائه پذیرش تحصیلی یا ارائه دعوت نامه رسمی از دانشگاه ها
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • ارائه رسید پرداختی هزینه پذیرش و ویزای تحصیلی

هزینه ویزای تحصیلی در این کشور با توجه به ملیت متقاضیان متفاوت می باشد. ویزای تحصیلی برای نفر اصلی صادر می شود.

کار حین تحصیل در کشور لیتوانی

دانشجویان مجوز کار به مدت 20 ساعت در هر یک هفته به صورت نیمه وقت را دارند. که می توانند برخی از هزینه های تحصیل در این کشور را جبران کنند. دانشجویانی که از کشور های اتحادیه اروپا، کشور آمریکا یا سوئیس هستند احتیاجی به مجوز کار برای کار در این کشور را ندارند. دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا باید حتما اجازه کار کردن در این کشور را داشته باشند. برای دریافت مجوز کار باید موارد زیر را داشته باشید:

  • پرداخت هزینه های لازم در این کشور
  • مجوز اقامت موقت را داشته باشید.
  • ارائه گواهی از موسسه آموزش عالی که نشان می دهد سال چندم دانشگاه هستید.
  • ارائه کپی قرارداد استخدامی یا موافقت نامه کتبی توسط کارفرما

کار حین تحصیل در کشور لیتوانی

مزایای تحصیل در لیتوانی

تحصیل در کشورهای اروپایی مزیت های بسیاری دارد. یکی از بهترین مزایای آن امکان اخذ اقامت اروپاست. البته دانشجویان خارجی برای اخذ اقامت دائم کشورهای اروپایی نیاز به شرایطی از قبیل داشتن حقوق، بیمه و پرداخت مالیات هستند. البته یکی دیگر از مزایای تحصیل در لیتوانی امکان رفت و آمد به کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا می باشد. همچنین افرادی که متاهل هستند می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه خود در این کشور داشته باشند و برای آنها نیز درخواست اقامت نمایند. اخذ اقامت در اروپا بعد از 5 سال اشتغال قابل درخواست است. همچنین شهروندان خارجی می توانند پس از 8 تا 10 سال زندگی در این کشور برای اخذ پاسپورت لیتوانی اقدام نمایند.

تحصیل پزشکی در لیتوانی

دانشجویان زیادی هر ساله تمایل به تحصیل در شاخه پیراپزشکی را دارند. در این میان کشور لیتوانی به دلیل هزینه های مقرون به صرفه تحصیل مورد استقبال قرار گرفته و در لیست کشورهای درخواستی می باشد. برای اخذ پذیرش پزشکی ارائه مدرک دیپلم الزامی است. در ابتدا تحصیل متقاضی بایستی دوره های پایه را سپری کند که طول این دوره با توجه به رشته پزشکی مدنظر متغیر است. در بین رشته های پزشکی در این کشور، رشته دندانپزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

در خصوص تحصیل پزشکی در این کشور نیز می باید مدارک معتبر و مستندی را ارائه نمود همچنین با مطالعه مقاله تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی اطلاعات مفید کسب خواهید نمود.

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه عکس پرسنلی مناسب
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی و هویتی
  • گواهی نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه بیمه خدمات درمانی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

بیمه درمانی دانشجویی در لیتوانی

دانشجویان کشورهای غیر اتحادی اروپا باید یک بیمه بهداشتی خصوصی داشته باشند که در این کشور از خدمات آن استفاده کنند. دانشجویان می توانند از بیمه و درمان پزشکی رایگان استفاده کند و اگر مدرکی به بیمه بهداشت و درمان بدهند وضعیت آن ها به عنوان دانشجو اعلام می شود. برای ثبت نام در یک مرکز بهداشت، دانشجویان باید یک فرم درخواست خاص را پر کنند و کارت شناسایی که دارای عکس و شناسه ملی باشد باید ارائه دهید. لازم به توضیح می باشد که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به لیتوانی به شما عزیزان کمک می کنند و کارشناسان ارشد و حرفه ای ما به صورت تلفنی و حضوری به شما مشاوره می دهند. که مشاوره های تلفنی به صورت رایگان می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در لیتوانی

در این مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب تحصیل در لیتوانی می باشیم:

  • چرا دانشجویان خارجی کشور لیتوانی را برای تحصیل انتخاب می‌ کنند؟ زیرا می ‌توانند از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های این کشور به راحتی استفاده نمایند. در حال حاضر در لیتوانی، بورسیه های مختلفی در رشته های گوناگون به دانشجویان ارائه می گردد.
  • محبوب ترین رشته های تحصیلی در کشور لیتوانی کدام اند؟ رشته های فناوری لیزری، پزشکی، اطلاعات و بیوتکنولوژی، معماری و رشته های هنری در حال حاضر در کشور لیتوانی در حال توسعه هستند. بسیاری از متخصصان، دانش خود را در موسسات آموزش عالی کشور ارائه کرده‌ اند.
4.8/5 - (18 امتیاز)

19 دیدگاه برای “شرایط تحصیل در لیتوانی در سال 2024

  1. راحله گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من کارشناسی هنر دارم و قصد مهاجرت دارم رشته هنر رو توی کدوم دانشگاه لیتوانی میتونم ادامه بدم؟
    آیلتس الزامی هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام. بله نیاز به مدرک زبان است. در خصوص مشاوره با شماره 0219103232 تماس بگیرید. مقاله اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی می تواند راهنمای شما باشد.

  2. زیبا گفت:

    سلام وقت بخیر
    جهت تحصیل در لیتوانی برای رشته پزشکی پیام دادم. 24 سالمه دیپلم تجربی با معدل 17 دارم میخواستم بدونم ایا میتونم برای لیتوانی اقدام کنم یا خیر؟
    سطح زبانمم خوبه و هدفم اینه تحصیلم به زبان انگلیسی باشه

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمشت شما. در خصوص بررسی شرایط تحصیل در لیتوانی در شاخه پزشکی یا کارشناسان ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید. برای اخذ ویزا تحصیلی لیتوانی لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. بهار گفت:

    شرایط تحصیل برای مقطع دکترا در لیتوانی به چه صورت هست؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام تحصیل در مقطع دکترا در لیتوانی بستگی به استاد راهنما دارد. در خصوص اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. ستاره گفت:

    تحصیل تو این کشور بدون مدرک زبان هم امکان پذیره ؟ بعد از چند سال میشه تو این کشور اقدام کرد به اخذ اقامت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای تحصیل در این کشور ارائه مدرک زبان الزامی است. پس از 5 سال می تونید برای اقامت اقدام نمایید.

  5. امید گفت:

    آیا برای تحصیل در لیتوانی داشتن مدرک‌زبان انگلیسی الزامیست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله بسته به مقطع تحصیلی و رشته متفاوت است. در خصوص بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در لیتوانی تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد مهاجرت به لیتوانی هم مطلب بذارید

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب و می توانید به مقاله مهاجرت به لیتوانی در سایت ما مراجعه نمائید.

  7. قراری گفت:

    بسیار مفید و جامع ممنون

    1. صادقی گفت:

      ممنون از وقتی که گذاشتید.

  8. احمد گفت:

    اتریش و آلمان شرایط فوق العاده ای تحصیلی دارد

  9. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خوبی بود.

  10. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام و سپاس بابت اطلاعات مفیدتون

  11. کیانا ناصری گفت:

    مقالاتتون فوق العادست ممنونم

  12. hoorosh گفت:

    از مطالب خوبتون ممنونم
    من 29 ساله هستم و میخوام برای ادامه تحصیل در لیتوانی اقدام کنم، ایا میتونم برای تغییر رشته هم اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *