مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل دکترا در لیتوانی

تحصیل دکترا در لیتوانی

دانشجویان خارجی می توانند با تحصیل دکترا در لیتوانی از فرصت تحصیلات رایگان یا کم هزینه برخودار شوند.از این رو سالانه مورد استقبال هم قرار گرفته است. فرصت های بی شمار و متنوع ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور لیتوانی برای دانشجویان بین المللی این امکان را فراهم می سازند. تا در رشته مورد علاقه و دوره مورد نظر خود شرکت کنند. مدرک معتبری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور کسب کنند. مدارک کسب شده از موسسات آموزش عالی و به طور کلی دانشکده ها و دانشگاه های کشور لیتوانی علاوه بر اروپا، در سایر نقاط جهان نیز شناخته شده هستند و از اعتبار خاصی برخوردار می باشند.

در ادامه به طور کامل با شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور لیتوانی در دوره دکترا آشنا خواهید شد:

  • شرایط تحصیل دکترا در این کشور چگونه می باشد؟
  • دلیل تحصیل دکترا در این کشور چه خواهد بود؟

مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

کشور لیتوانی

لیتوانی ها یکی از اقوام منطقه بالتیک هستند. در حالی که لیتوانی حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد. اما حداقل 1 میلیون نفر از لیتوانی ها در کشورهای دیگر زندگی می کنند. لیتوانی ها به طور کلی در ایالات متحده آمریکا، برزیل، کانادا، کلمبیا، روسیه، انگلستان و ایرلند مستقر هستند. به یاد داشته باشید که لیتوانی عضو اتحادیه اروپا و ناتو است. زبان مادری مردم کشور لیتوانی زبان لیتوانیایی است (یکی از 2 زبان زنده بالتیک). یک واقعیت جالب در مورد زبان لیتوانیایی این است که تا اوایل قرن نوزدهم مردم متوجه شدند که لیتوانیایی بسیار شبیه سانسکریت است.

زبان شناسان در سراسر جهان هنوز شیفته این هستند که زبان لیتوانیایی ویژگی های این زبان باستانی را حفظ کرده است و واقعاً خیلی ساده نشده است. بسیاری از لیتوانی ها چند زبانه هستند. دو سوم جمعیت اعلام می کنند که قادر به صحبت کردن حداقل 2 زبان خارجی هستند. این بیش از میانگین اتحادیه اروپا چندین برابر است. رایج ترین زبان های خارجی که شهروندان لیتوانیایی صحبت می کنند زبان های انگلیسی، روسی و آلمانی می باشند.

در نمودار زیر به جمعیت کشور لیتوانی با توجه به تسلط آنها به زبان مکالمه براساس داده های Eurostat اشاره شده است:

شرایط تحصیل دکترا در لیتوانی

مطالعات دکتری (مطالعات PhD) مطالعات سطح در دانشگاه های کشور لیتوانی سوم است. دانشجویان دکترا (دانشجویان PhD) دانشجویان و محققان تحصیلات تکمیلی هستند. هدف از مطالعات دکتری، آموزش دانشجویان قادر به انجام تحقیقات علمی مستقل و توسعه تجربی و همچنین قادر به حل مشکلات علمی است. مطالعات دکترا در کشور لیتوانی به خصوص در دانشگاه ویلنیوس بسیار محبوب است. هر ساله رقابت بسیار جدی برای پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور لیتوانی برگزار می شود. مطالعات دکترا در دانشگاه های این کشور به سمت کیفیت مطالعه، برنامه ریزی فرآیند انعطاف پذیر مطالعه و ایجاد یک محیط مناسب دانشگاهی محور است.

هر سال مبنای تجربی در کلیه مؤسسات دانشگاهی تجدید می شود و بدین ترتیب شرایط بهتری برای دانشجویان دکتری برای انجام تحقیقات علمی در لیتوانی فراهم می کند. دانشجویان تحصیل دکترا در لیتوانی همچنین با شرکت در مسابقات بین المللی، پروژه های دانشگاهی و انجام کارهای آموزشی، دانش خود را در کارگاه های مختلف ارتقا می بخشند. تحصیل دکترا در لیتوانی معمولا 4 سال به طول می انجامد. متوسط هزینه تحصیل در این دوره نیز 8400€ (یورو) در سال است. البته لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های لیتوانی علاوه بر دوره و مقطع تحصیلی، به زمینه و رشته تحصیل و همچنین مدت زمان تحصیل بستگی دارد.

بورسیه های دکترا در لیتوانی

برنامه Erasmus+ برنامه بودجه ای را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در لیتوانی برای 1 ترم یا 1 سال تحصیلی فراهم می کند. این بورسیه هزینه های سفر، شهریه و هزینه های زندگی را پوشش می دهد. دانشگاه ویلنیوس بورسیه های متعددی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، از جمله برنامه کمک هزینه تحصیلیVU، که هزینه های تحصیل را پوشش می دهد و کمک هزینه ماهانه برای کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می کند. بورسیه بین المللی KTU این بورسیه به دانشجویان بین المللی اعطا می شود که مایل به ادامه برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی کاوناس هستند. این بورسیه هزینه های تحصیل در سال اول تحصیل را پوشش می دهد.

دانشگاه مدیریت و اقتصاد ISM دانشگاه ISM بورسیه های متعددی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، از جمله معافیت هزینه تحصیلی ISM، که تا 100٪ از هزینه های تحصیلی برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را پوشش می دهد. دانشگاه ویتاوتاس مگنوس چندین بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، از جمله بورسیه VMU که هزینه های تحصیل را پوشش می دهد و کمک هزینه ماهانه برای کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می کند.

در بخش زیر شاهد انواع بورسیه های دکترا در لیتوانی هستید:

انواع بورسیه های دکترا در لیتوانی

دلایل تحصیل دکترا در لیتوانی

لیتوانی که یک کشور مدرن در شمال اروپا است. دارای دانشگاه های پیشرفته و شناخته شده ای می باشد که بیش از 350 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند که موجب جذب دانشجویان بین المللی می شود. این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد، از مهاجران خارجی استقبال می کند. مردم این کشور به طور گسترده ای به زبان انگلیسی صحبت می کنند. علاوه بر این، کشور لیتوانی از لحاظ سرعت و قیمت یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای استفاده از اینترنت می باشد. افرادی که موفق به کسب اقامت لیتوانی می شوند می توانند به راحتی به کشورهای اروپایی سفر کنند و به کشور لیتوانی بازگردند.

در لیست زیر به سایر دلایل و مزایای تحصیل دکترا در لیتوانی اشاره شده است:

  • تنوع بالا برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشور لیتوانی
  • مدارک تحصیلی شناخته شده بین المللی
  • سنت دیرینه آموزش عالی و نوآوری در برنامه های تحصیل
  • هزینه های زندگی و اقامت دانشجویی مقرون به صرفه
  • فرصت های کاری مختلف در حین تحصیل و امکان اقامت در کشور به مدت 15 ماه پس از تحصیل برای جستجوی شغل
  • تحصیل دکترا در لیتوانی در زمینه اقتصاد

یکی دیگر از دلایلی که لیتوانی از جمله مقصد های برتر برای مطالعات کیفی در اروپا است. این است که جمعیت لیتوانی جزء افراد دارای تحصیلات عالی در اروپا است. لیتوانی یک بار دیگر توسط وب سایت Eurostat در بین بهترین کشورهای تحصیل کرده در اروپا قرار گرفتیم که تمام کشورهای اروپایی را با همان معیارها مقایسه کرد. 93.3% از افراد 25 تا 64 ساله در لیتوانی دارای تحصیلات متوسطه بالاتر هستند (بالاتر از جمهوری چک 5.92%، اسلواکی 91.7% و استونی 89.8%). به یاد داشته باشید که سوم شهروندان لیتوانی دارای مدرک کارشناسی یا مدارک بالاتر هستند.

دلایل تحصیل دکترا در لیتوانی

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دکترا در لیتوانی

در جدول زیر به برجسته ترین دانشگاه های لیتوانی برای تحصیل دکترا در لیتوانی اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2024
دانشگاه ویلنیوس400
دانشگاه صنعتی کاوناس801
دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس701
دانشگاه ویتاوتاس مگنوس801

در دانشگاه های ذکر شده، برنامه های تحصیل دکترا در زمینه های مختلف از جمله مدیریت، اقتصاد، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، تاریخ و تئوری هنر، انفورماتیک، مهندسی محیط زیست، مهندسی انرژی و غیره به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیل در دوره دکترا در دانشگاه های کشور لیتوانی نیاز به ارائه مدرک کارشناسی ارشد، انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه، پروژه های تحقیقاتی، فهرست فعالیت های پژوهشی و مدارک زبان دارند. شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دفتر موسسه مراجعه کنید. اطلاعات کاملی درباره شرایط مهاجرت به کشورهای برتر دنیا کسب کنید. جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله تحصیل در لیتوانی را مطالعه بفرمائید.

سوالات مکرر در مورد تحصیل دکترا در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر شما در مورد تحصیل دکترا در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب برای تحصیل دکترا در لیتوانی کدامند؟ دانشگاه ویلنیوس- دانشگاه صنعتی کاوناس- دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس- دانشگاه ویتاوتاس مگنوس
  • هزینه تحصیل دکترا در لیتوانی چقدر است؟ تحصیل دکترا در لیتوانی معمولا 4 سال به طول می انجامد. متوسط هزینه تحصیل در این دوره نیز 8400€ (یورو) در سال است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *