دسته بندی نشده

رشته فلسفه در آلمان

رشته فلسفه در آلمان

رشته فلسفه در آلمان یکی از هزاران رشته ارائه شده در این کشور است. آلمان یکی از بهترین کشورها جهت تحصیل در اروپاست. با تحصیل در رشته فلسفه در آلمان می توانید مدرک معتبر در این زمینه را بدست آورید. البته لازم به ذکر است اکثر دوره های ارائه شده در این کشور به زبان آلمانی است لذا تسلط به این زبان در سطح B2 برای پذیرش مورد نیاز است. دانشگاه های مختلفی در آلمان وجود دارند که رشته فلسفه را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می کنند. تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه اخذ اقامت تحصیلی در آلمان و سایر کشورهای برتر جهان راهنما و پشتیبان شما باشند. در ادامه این مطلب بیشتر درباره رشته فلسفه در آلمان بخوانید.

تحصیل رشته فلسفه در آلمان

آلمان بهشتی برای دانشجویانی است که تحصیلات عالی را دنبال می کنند. شیوه زندگی پر جنب و جوش و پویا که مدرن را با کلاسیک، شهری و روستایی ترکیب می کند و باعث می شود دانشجویان در هر ثانیه ای که در این کشور گذرانده اند لذت ببرند. آلمان یکی از برجسته ترین کشورها در جهان از نظر تکنولوژی، هنر و اقتصاد است. و این پیشرفت عظیم کشور صرفاً ناشی از سیستم آموزشی و پیشینه آن است. برخلاف سایر کشورها، این دانشگاه نه تنها تعداد زیادی از دانشگاه های دارای رتبه جهانی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، بلکه می توانند از بین رشته های بیشمار و مدارک با ارزش جهانی که نوید اشتغال بالا و زندگی مقرون به صرفه را می دهند، انتخاب کنند. به همین دلیل است که هزاران دانشجوی بین المللی تحصیلات خود را به بهترین دانشگاه های دولتی آلمان اعتماد می کنند.

برخی از بهترین دانشگاه های دولتی برای تحصیل فلسفه در آلمان به شرح زیر است:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان
  • دانشگاه هیدلبرگ
  • موسسه فناوری کارلسروهه
  • دانشگاه همبلدت برلین
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشکاه فنی (TU Berlin)
  • دانشگاه Eberhard Karls Tübingen
  • دانشگاه فرایبورگ آلبرت-لودویگز
  • دانشگاه فنی درسدن
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه ینا
  • دانشگاه اولم
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه کنستانز

مشاغل فلسفه در آلمان

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته و با نرخ بیکاری کم در اروپاست. با داشتن مدرک تحصیلی در آلمان می توانید در مشاغل مختلفی از جمله تدریس، نویسندگی، مشاوره، محقق و بسیاری مشاغل مرتبط با فلسفه کار پیدا کنید. میزان حقوق ماهیانه کار در آلمان برای یک پرفسور فیلسوف در این کشور به صورت متوسط به میزان 5310€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 63800€ (یورو) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک پرفسور فیلسوف در کشور آلمان در حدود 2440€ (یورو) و در بیشترین حالت 8450€ (یورو) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در برخی از بهترین شهرهای آلمان در نمودار زیر قابل مشاهده است:

میران درآمد فیلسوف در آلمانمیزان (یورو)
حداقل حقوق2440€
حداکثر حقوق8450€

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای آلمان

تحصیل فلسفه در دانشگاه آزاد برلین آلمان

دپارتمان فلسفه و علوم انسانی گستره ای از تحقیقات را در زمینه علوم انسانی ارائه می دهد که در هیچ جای دیگر در آلمان یافت نشد. اعضای آن با کار در 7 موسسه مختلف، مسائل فلسفی را مطالعه می کنند، در زمینه ادبیات عمومی و مقایسه ای کار می کنند و فرایندهای تحول فرهنگی و میانی را بررسی می کنند. در زمینه های مختلف مربوط به مطالعه زبانرها و ادبیات، این گروه در درجه اول بر زبانرهای آلمانی و رومانس و بر یونانی و لاتین تمرکز دارد. این دپارتمان در حال حاضر 17 برنامه لیسانس را ارائه می دهد که 8 مورد از آنها می تواند منجر به صدور گواهینامه معلمی شود (اختیاری). همچنین تعداد زیادی ماژول و 15 برنامه کارشناسی ارشد متوالی وجود دارد. این دپارتمان برنامه های تحصیل دکترا در آلمان را به زبان آلمانی یا انگلیسی در ساختار مدرسه تحقیقاتی دالم ارائه می دهد.

دانشجویان دکتری علوم انسانی با زیرساخت عالی دانشگاهی ارائه می شوند. امکانات دپارتمان شامل کتابخانه فلسفی، طراحی شده توسط لرد نورمن فاستر و مدرسه فارغ التحصیلی فردریش شگل از مطالعات ادبی، تنها مدرسه تحصیلات تکمیلی است که منحصراً بر مطالعات ادبی تمرکز دارد و در ابتکار عالی دولت آلمان موفق بود.

کارشناسی ارشد Philosophy در دانشگاه هیدلبرگ آلمان

فلسفه به عنوان بحثی انتزاعی در مورد “سوالات بزرگ” زندگی تلقی می شود. اگرچه دانشجویان فلسفه در مورد موضوعاتی صحبت می کنند که ممکن است “سوالات بزرگ زندگی” را در نظر بگیرند، اما ابتدا روش ها و مهارت های لازم را برای بررسی دقیق این مسائل کسب می کنند. برنامه کارشناسی ارشد در فلسفه مهارت ها و دانش دانشجویان را تقویت می کند و آنها را قادر می سازد تا به طور شایسته با سوالات فلسفی درگیر شوند. دانشجویان یاد می گیرند که تحقیقات فلسفی مستقل انجام دهند. این بخش به ویژه از دانشجویان برای توسعه درک متمایز تحلیلی از مباحث فلسفی حمایت می کند، در نتیجه آنها را تشویق می کند تا با راه حل ها و استدلال های سنتی و معاصر درگیر شوند تا درک درستی از مزایا و معایب مختلف آنها ایجاد شود.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فلسفه یاد می گیرند چگونه با استفاده از استدلال های آگاهانه نتیجه گیری خود را توجیه کنند. آنها مهارت های مورد نیاز برای ارائه این مطالب را به روشنی و قابل درک توسعه می دهند و می توانند آنها را در 2 حالت گفتاری و نوشتاری بیان کنند.

  • برنامه کارشناسی ارشد فلسفه در دانشگاه هیدلبرگ بر تاریخ فلسفه از طریق مطالعه متون کلاسیک و سوالات فلسفی منظم مانند متافیزیک، نظریه علم یا نظریه زبان متمرکز است.
  • دانشجویان به عنوان بخشی از واحدهای اجباری “فلسفه سیستماتیک” و “تاریخ فلسفه” و در زمینه تخصصی انتخاب شده خود، درس ها و دوره ها را تکمیل می کنند.
  • دانشجویان همچنین یک واحد انتخابی را انتخاب می کنند.
  • در پایان برنامه، دانشجویان یک امتحان شفاهی می دهند و پایان نامه کارشناسی ارشد را تکمیل می کنند.

تحصیل Philosophy در دانشگاه مونستر Germany

تحصیل Philosophy در دانشگاه مونستر Germany

گروه فلسفه در دانشگاه مونستر با داشتن 8 استاد، تعداد زیادی از پست های دانشگاهی سطح متوسط و چندین بورسیه تحقیقاتی و تکالیف آموزشی، یکی از بزرگترین موسسه های فلسفه در آلمان است. این موسسه در شبکه ها و پروژه های تحقیقاتی متعددی مشارکت دارد و با سایر بخش های دانشگاه و موسسات در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد. با توجه به طیف گسترده ای از موضوعات و زمینه های تحقیقاتی، دانشجویان می توانند دوره هایی از فلسفه باستان تا مدرن و از منطق رسمی و نظریه استدلال تا اخلاق کاربردی را انتخاب کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد موسسه و علایق تحقیقاتی آن و همچنین برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به سایت آنها مراجعه کنید.

دپارتمان فلسفه یک کارگاه نگارش دانشگاهی به نام Schreibwerkstatt راه اندازی کرده است تا از دانشجویان و محققان در پروژه های نوشتاری خود در فلسفه حمایت کند. ماهی یکبار، گروه فلسفه راهنمای شغلی را با همکاری آژانس کاریابی مونستر ارائه می دهد. برای جلوگیری از زمان انتظار، توصیه می شود از طریق ایمیل ثبت نام کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *