مهاجرت تحصیلی امارات

رشته فلسفه در امارات

رشته فلسفه در امارات

رشته فلسفه در امارات به عنوان یکی از رشته های قدیمی و جذاب در دانشگاه های این کشور برای علاقه مندان ارائه می شود. علاقه مندان به فلسفه در امارات می توانند برنامه های فلسفه را به زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی بیابند. امارات در رسال های اخیر مرکز توجه دانشجویان خارجی در خاورمیانه قرار گرفته است. امارات با توسعه اقتصادی سریع و ایجاد مناطق تجاری، گردشگری و تفریحی در سال های اخیر سرمایه گذاران و افراد خارجی زیادی را به خود جذب کرده است. جهت معرفی دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در امارات و برنامه های ارائه شده در آن می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید. همچنین برای مهاجرت و اقامت کشورهای اروپایی و کانادا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

درباره رشته فلسفه در امارات

مطالعه فلسفه ذاتاً ارزشمند است. تأمل در مورد خودمان و درباره جایگاه خود در جهان عنصر اساسی یک زندگی کامل انسانی است. این تنها ارزشی نیست که در مطالعه فلسفه یافت می شود. فلسفه ذهن را تیز و عمیق می کند و ما را متفکران واضح تر و دقیق تری می کند. همچنین ذهن را گسترده می کند. اتخاذ یک دیدگاه فلسفی مستلزم آن است که فرد مایل باشد همه مفروضات و تعهدات خود را زیر ذره بین تحلیلی قرار دهد. تأثیرات مثبت چنین تمایلی را فلسفه بزرگ انگلیسی برتراند راسل در فصل پایانی کتاب کوتاه خود با عنوان “مشکلات فلسفه” به زیبایی بیان کرد. شخصی که فلسفه ای ندارد، در تعصب های ناشی از عقل سلیم، اعتقادات همیشگی عصر خود یا ملت خود و اعتقاداتی که بدون همکاری یا رضایت در ذهن او رشد کرده است زندانی می شود.

 برعکس، به محض شروع به فلسفه پردازی، در می یابیم که حتی روزمره ترین مسائل نیز منجر به مشکلاتی می شود که فقط می توان به آنها پاسخ های بسیار ناقص داد.  فلسفه، اگرچه نمی تواند به طور قطعی به ما بگوید که پاسخ واقعی شبهات مطرح شده چیست، اما می تواند امکانات زیادی را ارائه دهد که افکار ما را بزرگتر کرده و آنها را از استبداد عرف رهایی می بخشد. بنابراین، در حالی که احساس یقین ما در مورد چیزها کاهش می یابد، دانش ما را نسبت به آنچه ممکن است باشد بسیار افزایش می دهد.

تحصیل رشته فلسفه در امارات

فلسفه شاید قدیمی ترین رشته دانشگاهی به بررسی سوالات اساسی دائمی درباره جهان و جایگاه ما در آن می پردازد: ماهیت نهایی واقعیت چیست؟ آنچه واقعاً وجود دارد و ظاهر صرف چیست؟ اگر می توانیم واقعاً بدانیم چه چیزی وجود دارد؟ ذهن آگاه ما چگونه با بدن فیزیکی ما ارتباط دارد؟ ارزش چیست و کدام ارزشها را باید در نظر بگیریم؟ چه چیزی زندگی خوب یا ارزشمند را رقم می زند؟ آیا ما تا به حال مسئول اعمال خود هستیم یا فقط قربانی محیط و میراث ژنتیکی خود هستیم؟ سازمان ها چگونه باید سازماندهی شوند؟ چگونه باید رابطه علم و دین یا بین عقل و ایمان را درک کنیم؟ چنین پرسش هایی البته اختراع فیلسوفان نیست.

بسیاری از ما در کودکی به آنها فکر می کنیم. اما بعداً ما آنها را نادیده می گیریم یا به سادگی پاسخ های آنها را بدون تأمل می پذیریم. با این حال، فیلسوفان می کوشند تا مدام به تأمل بپردازند و تا حد امکان به این سوالات از طریق بحث و استدلال مستدل بپردازند.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه جهت تحصیل در امارات آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه نیویورک ابوظبی
2دانشگاه سوربن فرانسه در ابوظبی
3دانشگاه امارات متحده عربی

کار رشته فلسفه در امارات

کار رشته فلسفه در امارات

مطالعه فلسفه دانشجویان را برای هر حرفه ای آماده می کند که نیاز به تفکر دقیق و منطقی، استدلال مستدل و نوشتن شفاف و قانع کننده داشته باشد. در نظرسنجی انجام شده 93% از کارفرمایان نشان داده اند که توانایی نشان داده شده در تفکر انتقادی، برقراری ارتباط شفاف و حل مشکلات پیچیده مهمتر از رشته کارشناسی یک نامزد است. بنابراین، سوالی که گرایش های فلسفه پس از پایان تحصیل با آن روبرو می شوند این نیست که “با مدرک فلسفه چه کار می توانم انجام دهم؟” بلکه “از بین بسیاری از گزینه های شغلی که به عنوان رشته فلسفه در پیش روی من قرار دارد، کدام یک برای من بهتر است؟”

گرایش های فلسفه برای مشاغل در تجارت، حقوق و روزنامه نگاری بسیار مورد توجه قرار گرفته اند تا تنها به چند مورد اشاره شود. آنها همچنین در آزمون های مختلف استاندارد مورد نیاز برای پذیرش در بسیاری از مدارس فارغ التحصیل و حرفه ای عملکرد فوق العاده ای دارند.

درآمد مشاغل فلسفه در امارات

میزان حقوق ماهیانه کار در امارات برای یک متخصص در رشته فلسفه در این کشور به صورت متوسط به میزان 29900AED (درهم امارات) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 359000AED (درهم امارات) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف در کشور امارات در حدود 14100AED (درهم امارات) و در بیشترین حالت 47200AED (درهم امارات) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در بهترین شهرهای امارات در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای امارات

تحصیل فلسفه در دانشگاه نیویورک ابوظبی امارات

هدف از رشته فلسفه در دانشگاه نیویورک ابوظبی این است که دانشجویان را با طیف وسیعی از مشکلات فلسفی آشنا کند، دانشجویان را با پاسخ های فلسفی تأثیرگذار به این مشکلات آشنا سازد و بیش از هر چیز تربیت دانشجویان برای مقابله با این مشکلات به گونه ای بالاترین استانداردهای فکری است. هزاران سال است که بسیاری از مسائل فلسفی در نقاط مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است. برخی دیگر تنها با پیشرفت های اخیر در علم یا فرهنگ بوجود آمده اند. امروزه فلسفه به یک رشته کاملاً جهانی تبدیل شده است. رشته فلسفه در دانشگاه نیویورک ابوظبی امارات ابوظبی تلاش می کند تا مطالعه فلسفه بین المللی معاصر را با درک تاریخ غنی چند فرهنگی فلسفه ادغام کند.

رشته فلسفه دانشجویان را برای تحصیلات پیشرفته در فلسفه یا زمینه های مرتبط و همچنین برای هر حرفه ای که نیاز به تفکر دقیق و منطقی، استدلال مستدل و نوشتن شفاف و متقاعد کننده دارد، آماده می کند. مهم تر از همه، مطالعه فلسفه دانشجویان را برای یک زندگی تأمل برانگیز و بررسی شده آماده می کند. دانشجویانی که در رشته فلسفه تحصیل می کنند باید 10 دوره را بگذرانند:

  • مقدماتی انتخابی
  • مقدمه ای بر منطق
  • تاریخ فلسفه انتخابی
  • فلسفه نظری انتخابی
  • فلسفه عملی انتخابی
  • سمینار پیشرفته
  • 2 دوره فلسفه اضافی (غیر از انتخابی مقدماتی)
  • 2 پروژه Capstone

تنها یک دوره انتخابی مقدماتی ممکن است در رشته فلسفه حساب شود. با استفاده از اطلاعات درج شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید جهت اخذ اقامت امارات و روش های مهاجرت به این کشور اطلاعات لازم را کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *