مهاجرت تحصیلی آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان در سال های متوالی آمار چشم گیری به خود اختصاص داده است که افراد می باید از این شرایط نیز آگاه باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطابق با آخرین قوانین مهاجرت شما را یاری می نماید. کشور آلمان از معدود کشورهایی است که تحصیل برای همه­ افراد (آلمان ها و غیر آلمان ها) رایگان است. کیفیت آموزشی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. دانشگاه های شناخته شده ای را دارا است. از طرفی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات بدلیل نیاز بازار کار آلمان می­ توانند در این کشور مشغول به کار شوند. آنها می توانند با تمدید اقامت کاری بعد چند سال اقامت دائم خود را در این کشور کسب نمایند.

از همین رو اکثر افراد این کشو را برای ادامه تحصیل انتخاب می­ کنند تا به هدف اقامتی برسند. در این مقاله ما به بررسی مهاجرت تحصیلی به آلمان و چگونگی دریافت ویزای تحصیلی پرداخته ایم. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند دعوت می­ نمائیم مقاله را به دقت مطالعه نمایند.

اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به آلمان

همان طور که در ابتدای مطلب خواندید تحصیل در دانشگاه های دولتی در آلمان به صورت رایگان می باشد. فقط هزینه هایی بابت اداره دانشگاه و خدماتی که به دانشجویان ارائه می­ دهند دریافت می­ کنند. کشور آلمان به دلیل ظرفیت بالای این کشور در جذب دانشجو و ایجاد فرصت های کاری در بازار کار آلمان ادامه تحصیل را نه تنها برای دانشجویان بومی خود بلکه برای سایر دانشجویان رایگان نموده است.

ادامه تحصیل در دانشگاه هایی دولتی تقریبا به صورت رایگان می­ باشد. فقط در بعضی از دانشگاه ها هزینه های جزئی دریافت می ­گردد. ناگفته نماند که آلمان دارای 16 ایالت است که هرکدام از آنها بصورت مستقل تصمیم گیری می­ نمایند. پس این امکان وجود دارد که بعضی از دانشگاه ها از دانشجویان شهریه دریافت نمایند. البته این هزینه هم به ازای خدماتی که به دانشجویان ارائه داده می­ شود دریافت می­ گردد. دانشگاه های خصوصی در آلمان رایگان نبوده و از دانشجویان سالانه 1500€ الی 20000€ (یورو) دریافت می­ کنند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان و ادامه تحصیلات آکادمیک

افراد راه های زیادی را برای مهاجرت به کشورهای اروپایی انتخاب می­ کنند. اما می­ توان به یقین گفت که یکی از بهترین راه ها مهاجرت تحصیلی به آلمان می باشد. زیرا دانشجویان از این طریق در کنار تحصیل در بهترین کشور جهان که دارای بالاترین کیفیت آموزشی است، می­ توانند اقامت خود را نیز دریافت کنند.

تحصیلات عالی در آلمان معمولا در مراکز زیر صورت می ­گیرد:

  • دانشگاه ها
  • مراکز عالی آموزش فنی
  • آمادمی های آموزش هنر وموسیقی در آلمان

دانشگاه های آلمان همانند سایر دانشگاه های دنیا در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می­ پذیرد. دانشجویان علاوه بر یادگیری دروس تئوری به یادگیری دروس به صورت عملی می­ پردازند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در صورت دارا بودن تخصص کاری به راحتی می­ توانند وارد بازار کار شوند. شرایط کار در آلمان به صورت اختصاصی در مقاله مذکور شرح دادخ شده است.

در این بخش توجه شما را به نمودار تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور جلب می داریم:

تعدا متقاضیان محصل در آلمان

افرادی که علاقمند به یادگیری عملی حرفه های مختلف دارند به تحصیل در این مراکز می­ پردازند. این مراکز علاوه بر بر دروس تئوری، دروس عملی را به صورت حرفه ای آموزش می­ دهند. ورود به این مراکز تحصیلی مستلزم قبولی در امتحان ورودی است و همچنین افراد بایستی به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشند. کسانیکه به یادگیری رشته های هنری از جمله گرافیک، هنر و موسیقی دارند. در این مراکز مشغول به تحصیل می­ شوند. افراد برای ورود به این مراکز بایستی در آزمون ورودی نمره قبولی را کسب نمایند. همچنین دانشجو باید در مصاحبه شفاهی موفق عمل نموده باشد.

بررسی مهاجرت تحصیلی به آلمان

کشور آلمان یکی از ارزان ترین کشورها برای ادامه تحصیل در اروپا می ­باشد. این کشور دارای 400 مرکز آموزشی است که سهم زیادی از آنها را مراکز دولتی دارند. همچنین کشور آلمان نیاز شدید به نیروی متخصص فعال و تحصیلکرده دارد. این کشور از دانشجویان متخصص پس از اتمام تحصیلات برای انجام کار در کشور آلمان استقبال می­ نماید. اکثر دانشجویان خارجی از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان برای دریافت اقامت دائم خود در این کشور به جستجوی کار می ­پردازند. این افراد قادر خواهند بود اقامت دائم آلمان را کسب کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

آموزش فضیلتی است که همه شایسته آن هستند. این کشور معتقد است که آموزش نباید تجاری شود و به همین دلیل است که هزینه تحصیل در این کشور در مورد دانشگاه های دولتی 0 است. پیش از این، این کشور برنامه های تحصیلی خود را با حداقل شهریه ارائه می کرد، اما در سال 2014، دولت این کشور آموزش را فقط در موسسات دولتی کاملا رایگان اعلام کرد. دولت این کشور با بهره مندی از آموزش های ابتدایی و عالی رایگان، قصد دارد فرصت های تحصیلی برابر را برای همه همراه با تضمین رشد تجاری و اقتصادی کشور فراهم کند.

حتی برای دانشجویان بین ‌المللی، برنامه‌ های دانشگاهی هیچ شهریه‌ ای دریافت نمی ‌کنند و این امر سرمایه ‌گذاری هنگفتی را برای محبوبیت کشور به عنوان مقصد تحصیلی انجام داده است. به غیر از این، روش های مهاجرت برای دانشجویان خارجی بسیار ساده شده است. هزینه متوسط برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه های دولتی حدود 140.95€ تا 1527€ (یورو) در سال است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی یک دوره­ 4 ساله می­ باشد که افراد برای ادامه تحصیل بایستی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را به همراه قبولی در کنکور سراسری را در دست داشته باشد. متقاضیان خارجی برای ورود به دانشگاه مقطع کارشناسی می توانند دو مسیر را طی نمایند. بهترین مسیر این است که با قبولی در آزمون دولتی کشور خود (روزانه یا شبانه) این مسیر را هموار کنید. شما می توانید ابتدا به مدت یکسال در کالج و بدست آوردن دیپلم و قبولی در آزمون وارد دانشگاه شوید. پس از اتمام دوره­ کالج دانشجویان در آزمونی بنام Feststellungsprufung شرکت نموده و براساس نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی و کالج به انتخاب رشته در دانشگاه اقدام می ­نمایند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره­ کارشناسی ارشد در کشور آلمان معمولا بین 1.5 سال تا 2 سال می­ باشد. افراد برای ورود به دانشگاه های آلمان بایستی مدرک کارشناسی خود را که از کشور خود دریافت نموده باشند. مدرک کارشناسی شما باید به تأیید اداره­ ارزیابی دانشجویان خارجی مدارک تحصیلی در آلمان برساند. مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ها به هر 2 زبان انگلیسی و زبان آلمانی تدریس می­ شود. دانشجویان هر دانشگاهی را که برای تحصیل انتخاب می­ کنند باید مدرک زبان به آن دانشگاه را ارائه دهند. در راستای تکمیل اطلاعات مهاجرت تحصیلی به این کشور با مشاورین و وکلای ما تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی داشته باشید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آلمان تنها برای 2 مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می ­شود. افرادی که بورسیه تحصیلی آلمان به آنها تعلق می ­گیرد از امتیازات تحصیلی و اجتماعی برخوردار خواهند شد. بورسیه های تحصیلی در آلمان به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • بورسیه تحصیلی آلمان دولتی
  • بورسیه تحصیلی آلمان غیر دولتی
  • بورسیه دانشگاهیی در دانشگاه های خاص

بورسیه تحصیلی آلمان دولتی

بورسیه دولتی خود به 2 نوع تقسیم می­ شود:

نوع بورسشرح
 بورسیه تحصیلی DAADکه به دانشجویان در سطوح مختلف کمک هزینه های تحصیلی پرداخت می­ کنند
بورسیه تحصیلی اراسموساین بورسیه توسط کمیسیون اروپا برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در اتحادیه اروپا قرار داده شده است.

بورسیه تحصیلی آلمان غیر دولتی

بورسیه تحصیلی غیر دولتی آلمان در 3 محور قابل ارزیابی است. در این جا به طور مختصر به نکات آن اشاره می کنیم:

  • بورسیه های غیردولتی متعددی نیز از سوی برخی موسسات در کشور آلمان وجود دارد .
  • دانشجویان برای دریافت کمک هزینه های دانشگاه بایستی قبل از پذیرش در دانشگاه نسبت به دریافت آن اقدام نماید.
  • از معروفترین بورسیه های غیر دولتی هاینریش بل، کنرادآدناور، هلمهولتز را می توان نام برد.

بورسیه دانشگاهی خاص را می توان با جستجو در وبسایت دانشگاه ها درخواست نمود. بورسیه دانشگاهی در دانشگاه های خاص عمدتا برای اتباع بعضی از کشورها امکان تحصیل را فراهم می کند. متاسفانه دانشگاه های دولتی در آلمان دارای خوابگاه دانشجویی نمی ­باشند. از این رو دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه بایستی خوابگاه و یا آپارتمانی را برای اقامت در نظر داشته باشند. هزینه اجاره خانه در آلمان حدود 300€ (یورو) در ماه می­ باشد.

شرایط سنی تحصیل در آلمان

به منظور تحصیل در کشور آلمان در ابتدا باید شرایط سنی تحصیل در کشور آلمان را بررسی کرد. در این زمینه به طور کلی موارد ذیل را یادآور می شویم:

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند ممکن است با سوالاتی از این قبیل مواجه می شوند:

  • چگونه برای ویزای تحصیلی اقدام نمایم؟
  • شرایط لازم برای بدست آوردن بورسیه در آلمان چیست؟
  • آیا تحصیل در دانشگاههای خصوصی و دولتی با یکدیگر فرق دارد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره و راهنمایی به دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارند، می­ باشند. عزیزان می ­توانند جهت مشاوره با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار کنند. کارشناسان و وکلای ما در موسسه از طریق اطلاعات مربوط به به روز ترین قوانین مهاجرتی، اطلاعات دقیقی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. بسیاری از متقاضیان پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانند در این کشور به کار و شغل مورد نظر بپردازند. از این رو می توانید مقاله ویزای کار آلمان را مطالعه بفرمایید.

4.9/5 - (13 امتیاز)

11 دیدگاه برای “مهاجرت تحصیلی به آلمان

  1. طلایی پور گفت:

    برخورد مردم آلمان با ایرانیان چگونه است؟

  2. leila گفت:

    برای مهاجرت تحصیلی میشه خانواده هم همراهمون باشه؟ شرایط اخذ ویزا برای خانواده به چه شکل هست؟

  3. Roya گفت:

    سلام و سپاس.
    شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان به چه صورت می باشد؟ امکان کار در زمان تحصیل در آلمان وجود دارد؟
    تشکر.

  4. ارشاد گفت:

    لیست مدارک ویزا رو میشه با وکلای شما تهیه کرد ؟

  5. قاسمی گفت:

    سهم رزومه تحصیلی قوی در اخذ پذیرش چقدر است؟

  6. ali ram گفت:

    در مورد مطلب به روزتون در رابطه با موضوع مهاجرت تحصیلی به آلمان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد اخذ اقامت کاری این کشور هم مطلب بذارید

  7. تبسم گفت:

    چگونه وقت سفارت آلمان کوتاهتر میشه؟

  8. قراری گفت:

    آیا تحصیل در آلمان رایگان است
    ؟

  9. صبا صابری گفت:

    آیا در هنگام تحصیل میتوان کار کرد؟
    ممنون از مطالب خوبتون

  10. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خوبی بود.

  11. مصطفی دارابی گفت:

    مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکترا هم امکان پذیر هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *