مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته شنوایی سنجی در ژاپن

رشته شنوایی سنجی در ژاپن

رشته شنوایی سنجی در ژاپن یک رشته تخصصی در حوزه سنجش و بررسی شنوایی و کم شنوایی است که در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا ارائه می شود. دانشجوی فارغ التحصیل از رشته شنوایی سنجی می تواند در این بخش در موقعیت و طیف وسیع شغلی کار کنید. در این کشور دانشجویان بین المللی در میان امکانات مناسبی تحصیل می کنند. ژاپن یک کشور صنعتی پیشرفته و بسیار مدرن است که دانشجویان بین المللی با علاقه زیاد این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. رشته شنوایی سنجی نیز دروس متفاوتی دارد که بخشی از آن در حوزه پزشکی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به ژاپن و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور مشاور و راهنمای شماست.

تحصیل در ژاپن

ژاپن که به کوچک‌تر، سریع‌ تر و اولین چیزها معروف است، سومین اقتصاد بزرگ جهان است. قدرت اقتصادی آن حداقل تا حدی به دلیل صنعت تحقیق و توسعه قوی است که زیربنای برندهای بین المللی موفقی مانند نیسان، تویوتا، پاناسونیک، کانن و سونی است و همچنین تولید ربات برای هر نیازی که قابل تصور باشد. جای تعجب نیست که یک سیستم آموزش عالی عالی در پشت این نوآوری نهفته است. اگر دوست دارید در ژاپن، سرزمین اصلی قطار گلوله، نینتندو وی، نودل های فوری و کارائوکه تحصیل کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید ژاپن نیز شما را می خواهد. دولت مشتاق جذب دانشجویان بین المللی بیشتر است و هدف خود را برای داشتن 300000 دانشجوی خارجی در کشور تا سال 2023 در نظر گرفته است.

در نتیجه، دانشگاه‌ها بر آسان ‌تر کردن زندگی برای دانشجویان خارجی تمرکز می‌کنند، از فرآیند درخواست تا یافتن شغل پس از فارغ‌التحصیلی. یکی از مواردی که مطمئناً به جذب دانشجویان بین المللی کمک می کند، معرفی دوره های بیشتری است که به طور جزئی یا کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. استخدام نیروی ویژه برای حمایت از دانشجویان بین المللی و اجازه دادن به دانش آموزان برای شروع دوره ها در ماه سپتامبر یک امتیاز ویژه است. با آگاهی از اینکه زندگی و تحصیل در ژاپن در مقایسه با بسیاری از کشورها گران است، دولت حمایت مالی بیشتری را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. بورسیه ها و کمک های مالی مختلف دانشگاه از طریق وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری و سازمان خدمات دانشجویی ژاپن در دسترس است.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در ژاپن

تقریباً 780 دانشگاه در ژاپن وجود دارد که حدود %80 آنها خصوصی هستند. همچنین مدارس و کالج های تخصصی وجود دارند که انواع بیشتری از مدرک های حرفه ای را ارائه می دهند. دانشگاه توکیو، یا ” Todai” همچنان بالاترین شرکت کننده ژاپن در رتبه بندی کلی جهان است و شهرت جهانی بسیار قوی در طیف گسترده ای از رشته ها دارد. دانشگاه توکیو که در 40 موضوع از 48 موضوع در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع قرار دارد، عملکرد بسیار خوبی دارد و در بین 100 رشته برتر جهانی برای هر یک از این موضوعات رتبه بندی شده است. از همه مهمتر، این زبان در 10 زبان برتر جهان برای زبان های مدرن، فیزیک و نجوم، شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی ظاهر می شود.

در نمودار زیر شاهد جنسیت دانشجویان در رشته شنوایی سنجی در ژاپن هستید:

جنسیت دانشجویان رشته شنوایی سنجی در ژاپن

دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در ژاپنی

دانشگاه کیوتو که در شهر کیوتو پایتخت قدیمی ژاپن واقع شده است، دومین دانشگاه برتر این کشور است. همچنین در رتبه بندی موضوعی حضور پررنگی دارد و در 35 مورد از 48 موضوع تحت پوشش در آخرین نسخه در بین بهترین های جهان قرار دارد. دانشگاه اوزاکا که در سومین شهر پرجمعیت ژاپن واقع شده است، همچنین به عنوان “هندای” شناخته می شود، این رشته در تعدادی از زمینه ‌های تحقیقاتی شهرت زیادی دارد و با 27 موضوع در رتبه‌ بندی‌ های موضوعی، از جمله 50 موضوع برتر جهانی برای شیمی، مهندسی شیمی، فیزیک و نجوم، دندان ‌پزشکی و علوم مواد، در میان بهترین‌ های جهان قرار دارد. تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن در رشته شنوایی سنجی به آینده شغلی شما کمک خواهد کرد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص دانشگاه های مناسب برای تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی رشته شنوایی سنجی در سال های اخیر هستید:

نام دانشگاهرتبه در ژاپنرتبه در آسیارتبه در جهاننرخ پذیرش
University of Tokyo114135%
Kyoto University23108%37
Tohoku University35127%41
Osaka University4815441%
Nagoya University511178%41
Hokkaido University613187%36
Keio University715206%24

دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در ژاپنی

اشتغال در حوزه شنوایی سنجی در ژاپن

سیستم اصلی مراقبت های پزشکی در ژاپن یک ساختار کلی از مراقبت های اولیه است که توسط پزشکان عمومی ارائه می شود، که از یک طرف به بزرگسالان و از طرف دیگر به کودکان و نوجوانان تقسیم می شود. هر بیمار با تشخیص یک مشکل پزشکی، درمان خود را با پزشک عمومی خود آغاز می کند، که اگر وضعیت بیمار نیاز به مراقبت های بهداشتی تخصصی داشته باشد، بیمار را بیشتر به یک متخصص راهنمایی می کند. در شنوایی شناسی هم همینطور است. اولین متخصص پزشکی که یک بیمار کم شنوایی با او در تماس است معمولاً یک پزشک گوش و حلق و بینی یا یک شنوایی سنج در مطب خصوصی است. معاینات اولیه گوش و حلق و بینی و شنوایی شناسی در آنجا انجام می شود. در صورت نیاز به جراحی، بیمار به بیمارستان‌های دولتی اعزام می‌شود تا گوش‌شناسی جراحی مورد نیاز را انجام دهد.

بخشی از دانشجویان می توانند در دوره کارورزی در بیمارستان های بزرگ و در دیگر از موارد، در برخی از مراکز شنوایی شناسی خصوصی برای نارسایی شنوایی مشغول باشند. اصلاح عیوب شنوایی در کودکان زیر 7 سال به طور دائم و منحصراً در دست متخصصان شنوایی سنج در ژاپن می باشد. اصلاحات دو گوش انجام می شود و مهارت های ارتباطی نوزاد به طور منظم نظارت می شود. این پزشکان فونیاتری هستند که در مورد مراقبت های بعدی خاص سمعک یا کاشت حلزون تصمیم می گیرند. تصحیح اختلالات شنوایی بزرگسالان از طریق متخصصان شنوایی سنج انجام می شود. تمام خدمات و مراقبت های مرتبط برای بزرگسالان در دستان این افراد است. تشخیص، نشانه گذاری، انتخاب، آزمایش و نصب سمعک همگی بر دوش این شنوایی سنج است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط اعزام دانشجو به ژاپن مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *