مهاجرت تحصیلی ژاپن

اعزام دانشجو به ژاپن

اعزام دانشجو به ژاپن

آگاهی از اعزام دانشجو به ژاپن در سال 2024، برای آن دسته از متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، امری ضروری است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این مقاله درباره مراحل و اعزام دانشجو به ژاپن برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور اطلاعات کافی را در اختیارشان قرار دهد.

ژاپن از نظر تاریخی بهترین کشور در آسیا برای تعالی آکادمیک و تحصیلات عالی است که در عملکرد مداوم آن در رتبه بندی دانشگاه های جهان نشان داده شده است. دانشگاه های این کشور سال ها سنت در پشت سر خود دارند و بسیاری از اختراعات، ربات ها و مارک های معروف ریشه در دانشگاه های این کشور دارند. دولت این کشئر مشتاق استقبال از دانشجویان بین المللی است. این کشور مطمئنا یک تجربه غنی فرهنگی و همچنین یک محیط یادگیری امن و پویا را به دانشجویان بین المللی ارائه خواهد داد.

مراحل و اعزام دانشجو به ژاپن

برای کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید مراحل و اعزام دانشجو به ژاپن را طی کرده و از آن آگاهی داشته باشند. سیستم آموزش و پرورش این کشور، یکی از بهترین سیستم های جهان می باشد و دانشجویان بین المللی بسیاری خواهان تحصیل در این کشور می باشند. در جدول زیر مراحلی که دانشجو باید طی کند تا بتواند در این کشور تحصیل کند، آورده شده است:

مراحلتوضیحات
مرحله اولپیدا کردن یک دانشگاه مناسب در این کشور جهت تحصیل
مرحله دومطی کردن فرآیند درخواست
مرحله سومتهیه کردن اسناد مورد نیاز برای COE
مرحله چهارمبه محض دریافت COE، برای تقاضای ویزای واقعی در نزدیکترین سفارت ژاپن در منطقه خود وقت بگیرید.

اگر می خواهید در این کشور تحصیل کنید، پس باید بدانید کدام یک از دانشگاه های آن برای شما مناسب است. دانشگاه های ژاپن از نظر آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی، عالی بوده و در کل جهان شناخته شده اند. انتخاب محل تحصیل برای گرفتن مدرک در این کشور یکی از بزرگترین تصمیماتی است که می گیرید. بنابراین، با مراجعه به وب سایت های دانشگاه این کشور می توانید اطلاعات مورد نیاز را کسب کرده و دانشگاه مناسب خود را بیابید.

بررسی درخواست و اعزام دانشجو به ژاپن

اگر قصد دارید بیش از 3 ماه در ژاپن تحصیل کنید، باید ویزای دانشجویی بگیرید. درست مانند هر روش مهاجرت، گرفتن ویزا شامل پر کردن فرم، فرآیند درخواست و سفر به یک ساختمان سفارشی با ظاهر تحمیل کننده است. ویزای دانشجویی این کشور نوعی ویزای بلند مدت است که توسط موسسات آموزشی ژاپن مانند دانشگاه ها، مدارس و موسسات حرفه ای پذیرفته می شود.. مراحل درخواست عبارتند از:

  • ارسال فرم درخواست ویزای دانشجویی توسط دانشگاه
  • ارسال کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز را تا آخرین مهلت درخواست به هماهنگ کننده دانشجویی
  • بررسی مدارک دانشجو توسط دانشگاه
  • سپس دانشگاه درخواست ویزا را از طرف شما به اداره مهاجرت در ژاپن ارائه می دهد.
  • صبور باشید زیرا 2 تا 3 ماه طول می کشد تا مهاجرت درخواست ویزا را تأیید کند و COE را صادر کند.
  • هنگامی که اداره مهاجرت درخواست ویزا شما را تأیید کرد، دانشگاه گواهی صلاحیت (COE) را برای شما ارسال می کند.
  • پس از دریافت COE، آن را به همراه فرم درخواست ویزا (اخذ شده از سفارت این کشور در کشور خود)، عکس ها و گذرنامه معتبر به سفارت این کشور در شهر خود بگیرید.
  • سفارت ویزای دانشجویی واقعی را برای شما صادر می کند که از 3 تا 7 روز طول می کشد.

بررسی درخواست و اعزام دانشجو به ژاپن

دریافت COE جهت تحصیل در ژاپن

پس از اینکه فرآیند درخواست را طی کرده اید، یکی از اعزام دانشجو به ژاپن داشتن COE می باشد. برای افزایش احتمال پذیرش توسط اداره مهاجرت ژاپن، باید سعی کنید تا حد ممکن جزئیات بیشتری داشته باشید. مخصوصا برای بخش هایی که توضیح می دهند چرا می خواهید به این کشور بیایید.

برای دریافت COE، باید 8 عکس به اندازه 4*3 ارائه دهید. عکس ها باید یک نمای واضح و کامل از جلوی صورت دانشجو از پایین چانه تا بالای مو را در یک پس زمینه ساده نشان دهند. مطمئن شوید که عکس در مدت 3 ماه قبل از ارسال درخواست شما بوده و رنگی است. عکس ها باید مانند عکس های رسمی گذرنامه باشند. مدارک دیگری که نیاز دارید در زیر آمده است:

  • فتوکپی گذرنامه
  • مدارک دانشگاهی
  • اثبات دوام اقتصادی

اسنادی که ارائه می دهید باید نشان دهد که پول پرداخت هزینه های مدرسه و زندگی از کجا تأمین می شود. اگر از خود حمایت می کنید، اطمینان حاصل کنید که تمام اسنادی که ارائه می دهید تحت نام شما باشد (همانطور که در گذرنامه شما ذکر شده است). اگر شخص دیگری از اقامت شما حمایت مالی می کند، نامه ای که توسط وی نوشته و امضا شده باید ضمیمه شود و سایر اسناد مالی باید نام آن ها را نشان دهد. برای اثبات داشتن بودجه کافی برای تأمین هزینه زندگی خود می توانید از اسناد زیر استفاده کنید:

  • اظهارات بانک
  • برگه درامد
  • نامه اعطای کمک مالی
  • نامه های اعطای بورس تحصیلی
  • نامه حمایت مالی

هزینه و اعزام دانشجو به ژاپن

اگر شما علاقه مند و قصد تحصیل در ژاپن را دارید، یکی از مهم ترین موارد این است که باید هزینه همه چیز را در نظر بگیرید. هزینه های تحصیلی در این کشور به اندازه هزینه های ایالات متحده و انگلستان نیست. در نمودار زیر هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در انواع دانشگاه ها آمده است:

هزینه تحصیل کارشناسی در انواع دانشگاه ها در ژاپن

هزینه هایی که در این نمودار مشاهده می کنید برای رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و دارو بیشتر می باشد. علاوه بر این، برنامه های بورسیه تحصیلی ژاپن و برنامه های معافیت یا کاهش شهریه نسبت به سایر کشورها گسترده تر است. هزینه های مدرسه سال اول تحصیلی شامل هزینه پذیرش، شهریه، هزینه استفاده از تجهیزات و غیره است. لطفا توجه داشته باشید که هزینه پذیرش فقط برای سال اول پرداخت می شود. توجه داشته باشید که این مورد برای برخی از دانشگاه های ملی اعمال نمی شود.

برای آگاهی بیشتر از اعزام دانشجو به ژاپن و مهاجرت به ایتالیا، آلمان، کانادا و سایر نقاط دیگر جهان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *