مهاجرت تحصیلی ژاپن

مدارس ایرانی ژاپن

مدارس ایرانی ژاپن

ایده تحصیل در مدارس ایرانی ژاپن با فرهنگی متفاوت مسیرهای جدیدی در زندگی شما و آموزش دانش آموزان ایجاد خواهد کرد. بیش از 300000 دانشجوی بین المللی طی سال ها به دلایل متعدد، ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند. مهم نیست که در کدام رشته به تحصیل علاقه دارید، اگر در ژاپن تحصیل کنید، تجربه زندگی در سومین اقتصاد بزرگ جهانی را خواهید داشت. زیرا ژاپن یک قدرت مالی بزرگ است.

ژاپن یا (نیپون) یا به طور گسترده (سرزمین طلوع خورشید) کشوری جزیره ای است که در شرق آسیا در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور از 5 جزیره تشکیل شده است و در یک مجمع الجزایر حدود 7000 جزیره قرار دارد. توکیو پایتخت این کشور با 37 میلیون جمعیت پرجمعیت ترین نقطه جهان لقب گرفته است. در این مقاله قصد داریم به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موضوعات مهمی را در مورد مدارس ایرانی ژاپن و ویژگی آنها به شما ارائه دهیم.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی ژاپن

ژاپن یکی از امن ترین کشور های جهان است، نرخ جرم وجنایت در ژاپن بسیار پایین است. سازمان جهانی اکونومیست توکیو و اوزاکا را به ترتیب در رتبه اول و سوم امن ترین شهر های جهان قرار داده است. همه این آمار و ارقام جهانی باعث شده است که دانش آموزان و دانشجویان بسیاری از ایران برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. همچنین ژاپن اولین کشور در جهان بود که حفاظت از محیط زیست را به صورت قانونی در نظر گرفت. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، ژاپنی ها طولانی ترین امید به زندگی را در جهان دارند. تا حدی این طول عمر، به لطف سیستم پزشکی عالی ژاپن صورت گرفته است.

دلایل تحصیل در ژاپن را با آمار جهانی و رتبه این کشور در جهان در جدول زیر به نمایش در آورده ایم:

رتبه جهانیموضوع
1حفاظت از محیط زیست
1امید به زندگی
1امن ترین شهر در جهان (توکیو)

در ادامه دلایل تحصیل در مدارس ایرانی ژاپن این نکته را اضافه کنیم. در حالی که ژاپن هر از گاهی با بلایای طبیعی رو به رو می شود، استادانداردهای ساختمانی بالایی نیز دارد.

سیستم آموزشی در ژاپن

در ژاپن، کودکان معمولا 12 سال آموزش رسمی شامل آموزش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه بالاتر را می گذرانند. قبل از شروع تحصیلات ابتدایی در سن 6 سالگی کودکان می توانند در سنین 3 تا 5 سالگی به مهد کودک بروند. آموزش اجباری با 6 سال دوره ابتدایی شروع می شود و با 3 سال دوره متوسطه اول در مجموع 9 سال به پایان می رسد. دانش آموزان سپس به دبیرستان می روند که به کودکانی که تحصیلات اجباری خود را به پایان نرسانده اند خدمات دهند. همچنین گزینه ای برای حضور در یک مدرسه متوسطه بعد از دبستان وجود دارد که آموزش متوسطه پایین و متوسطه را ترکیب می کند. در سال های اخیر به مناطقی با جمعیت کمتر این امکان داده شده است تا مدارس آموزش اجباری ایجاد کنند که مدارس ابتدایی و متوسطه پایین را ترکیب کنند.

هزینه زندگی در ژاپن

هزینه زندگی در ژاپن 1171$ (دلار) است که 1.25 برابر گرانتر از میانگین جهانی است. ژاپن از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور رتبه 43 و از لحاظ بهترین کشور برای زندگی هجدهمین کشور است. متوسط حقوق پس از کسر مالیات در ژاپن 2440$ (دلار) است. که برای پوشش هزینه های زندگی 2 ماه کافی است.

برای درک بهتر از هزینه های زندگی در ژاپن جدول زیر را ارائه کرده ایم.:

هزینه به دلارموضوع
1.84$بلیط حمل و نقل محلی
26$تاکسی
1.18$بنزین
558$آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
98.6$قبض آب و برق 1 نفره
6.34$منوی نهار
34.2$اینترنت

ساختار کلی مدارس ایرانی ژاپن

مدارس ایرانی ژاپن دارای یک مدیر، یک معاون، معلمان، یک پرستار مدرسه و سایر کارکنان اداری است. مدیر به عنوان رئیس اجرایی، کلیه مسئولیت های مدرسه از جمله دوره های ارائه شده و کارهای اداری مرتبط را بر عهده می گیرد. معاونت از مدیر در اداره امور اداری مدرسه حمایت می کند و مسئولیت فعالیت های آموزشی و برنامه درسی دانش آموزان را نیز بر عهده دارد.

علاوه بر این معلمان به منظور اطمینان از عملکرد خوب مدرسه، مسئولیت های مختلفی مانند مراقبت از فعالیت های آموزشی، زندگی مدرسه ای دانش آموزان و راهنمایی شغلی دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی را بر عهده می گیرند. این مدارس نیز کمیته های خود را ایجاد می کنند، به عنوان مثال کمیته ترویج تبادل بین المللی که در مدارس ایرانی نقش نوآوری و نوآفرینی در ژاپن را برعهده دارد.

ساختار کلی مدارس ایرانی ژاپن

بازه زمانی تحصیلی در مدارس ایرانی ژاپن

مدارس ایرانی ژاپن 5 روز در هفته از دوشنبه تا جمع کلاس دارند. در دوره های راهنمایی و دبیرستان این مدارس هر روز 6 دوره کلاس وجود دارد که معمولا برای هر یک 50 دقیقه زمان صرف می شود. پس از اتمام کلاس دانش آموزان به صورت شیفتی کلاس ها را تمیز می کنند سپس فعالیت های باشگاهی خود را آغاز می کنند. باشگاه های فرهنگی و ورزشی مختلفی در این مدارس وجود دارد که در امر ورزش و تندرستی کمک شایانی را به جامعه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در ژاپن را بررسی بفرمائید.

تقویم تحصیلی در مدارس ایرانی ژاپن

اصولا سال تحصیلی از فروردین آغاز و در اسفند سال بعد به پایان می رسد. مدارس ایرانی ژاپن یک سیستم 3 ترم را آغاز می کنند. که ترم اول از آوریل تا آگوست، ترم دوم از سپتامبر تا دسامبر و ترم سوم از ژانویه تا مارس است. همچنین یک تعطیلات تابستانی (از پایان ژوئیه تا پایان آگوست)، یک تعطیلات زمستانی (از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه) و یک تعطیلات بهاری (از اواخر مارس تا اوایل آوریل) وجود دارد.

باشگاه های آموزشی در مدارس ایرانی ژاپن

باشگاه های آموزشی بخش مشخصی در مدارس ایرانی ژاپن هستند. دانش آموزانی که علایق یکسانی در ورزش، فعالیت های فرهنگی یا رشته های تحصیلی دارند، تحت راهنمایی معلمان، پس از کلاس و در روزهای تعطیل داوطلبانه دور هم جمع می شوند. همچنین باشگاه های دانش آموزی متعددی پیرامون ورزش و فرهنگ سنتی ژاپن می چرخند. مانند جودو، کندو( شمشیر زنی ژاپنی)، سادو (مراسم چای ژاپنی)، کادو (گل آرایی ژاپنی)، شودو (خط ژاپنی)، و غیره می پردازند. اگر قصد مهاجرت به ژاپن و ادامه تحصیل در این کشور را دارید. یا سوال خاصی درباره ژاپن ذهنتان را درگیر کرده از مشاوران تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *