مهاجرت تحصیلی ژاپن

کار دانشجویی در ژاپن

کار دانشجویی در ژاپن

دانشجویان بین المللی می توانند با دریافت اجازه کار دانشجویی در ژاپن بخشی یا همه هزینه تحصیل خود در این کشور را پوشش دهند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا در این نگارش شرایط کار دانشجویی در ژاپن را برای دانشجویان بین المللی بازگو نماید. سیستم آموزش مدرن این کشور یکی از عناصر اصلی در ظهور این کشور به عنوان یک کشور کاملاً صنعتی بوده است. مزایای اجتماعی و اقتصادی آموزش مدت هاست که در این کشور شناخته شده است. آموزش به عنوان مهم ترین وسیله برای دستیابی به پیشرفت شخصی دیده می شود.

بنابراین، حضور در مدارس «مناسب» به عنوان یک عامل مهم در تعیین وضعیت اجتماعی و قدرت نهایی فرد تبدیل می شود. از سطح ابتدایی تا دانشگاه، دانش آموزان غربالگری می شوند و برای پیشرفت انتخاب می شوند، و دانش آموزان از سنین جوانی بسیار سخت تلاش می کنند تا بهترین مدارس ممکن را بدست آورند. پذیرش مبتنی بر شایستگی منجر به رتبه بندی دقیق در میان مدارس و رقابت شدیدتر شده است.

تحصیلات عالی بسیار مورد نظر است. برنامه درسی دقیق دبیرستان تا حد زیادی به عنوان آمادگی برای آزمون های ورودی سخت و بسیار رقابتی دانشگاه که هر سال 1 بار داده می شود، طراحی شده است. 2 دانشگاه بزرگ سابق شاهنشاهی اوج موفقیت علمی را نشان می دهند و رقابت برای ورود به یکی از آن ها بخصوص شدید است. با این حال، به محض ثبت نام دانش آموزان، شرایط معمولا ملایم است و به ندرت پیش می آید که فردی شکست بخورد. فارغ التحصیلان این دانشگاه ها از نظر کارفرمایان دولتی و خصوصی بهترین چشم اندازها هستند.

هزینه تحصیل در ژاپن

شهریه ثبت نام مستقیم می تواند از 3000$ (دلار) تا تقریباً 20000$ (دلار) برای یک ترم باشد. اگر بودجه کافی دارید، برای صرفه جویی در هزینه تحصیل در یک دانشگاه دولتی در یک شهر کمتر شناخته شده یا یک شهر کوچک را در نظر بگیرید. گزینه های تحصیل شخص ثالث در خارج از کشور نیز موجود است. اما هزینه های کل ممکن است به دلیل هزینه های ارائه دهنده بیشتر باشد. آن ها به طور کلی راحت ترند زیرا شما بجای بودجه بندی برای خود، همه هزینه ها را یک باره پرداخت می کنید، اما مزایا و معایبی برای هر دو وجود دارد. دانشگاه های پر طرفدار بین دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه بین المللی توکیو
  • دانشگاه نانزان
  • دانشگاه کانسای گایدای

در نمودار زیر شهریه دانشگاه های نام برده شده را در هر ترم مشاهده می کنید:

شهریه دانشگاه های ژاپن (دلار)

در جدول زیر هزینه اجاره خانه در حومه شهر و توکیو و سایر نقاط را نشان داده است:

مکان اجارههزینه به دلار
اجاره حومه شهر برای یک ترم2000$
اجاره در توکیو برای یک ترم4000$
اجاره ماهانهبین 522$ تا 776$

نکته خوب در مورد غذا خوردن در خارج از کشور در ژاپن، کمبود آب شیرین است. صرف یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان تقریبا هزینه خرید مواد غذایی و آشپزی در خانه است. به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید در خارج از کشور به جزایر ژاپن بروید، زیاد در خرید غرق نشوید.

اجازه کار دانشجویی در ژاپن

در ابتدا ویزای دانشجویی اجازه کار دانشجویی در ژاپن را نمی دهد. درخواست اجازه کار لازم است. برنامه بسیار آسان است و برای انجام این کار 2 روش وجود دارد. قبل از ورود به این کشور فرم را پر کنید و هنگام ورود به فرودگاه آن را به افسر مهاجرت بدهید. اگر قبلا کارت اقامت داشته اید اما اجازه کار خود را دریافت نکرده اید، می توانید با پر کردن فرم دقیق تر و مراجعه به اداره مهاجرت در داخل کشور درخواست دهید.

در صورت تمایل به کار، توصیه می کنیم قبل از ورود به این کشور فرم را پر کنید، زیرا بلافاصله می توانید کار کنید. اگر زمانی که در کشور هستید این کار را انجام دهید، ممکن است حداکثر 1 ماه قبل از صدور مجوز کار برای شما انجام شود. هنگامی که اجازه شما تأیید شد، آن ها فضای زیر پشت کارت در ریو شما یا محل اقامت ژاپن را با مهر سیاه، مهر می کنند. آن ها همچنین یک برچسب در گذرنامه شما می گذارند.

بسیاری دوست دارند تجربه زندگی و کار در این کشور را تجربه کنند. برای رسیدن به این آرزو، تحصیل در یک مدرسه زبان ژاپنی و گرفتن ویزای دانشجویی یک مرحله اساسی است. این به شما امکان می دهد سطح ژاپنی خود را افزایش دهید، اما همچنین به شما فرصت می دهد تا کشور را کاملا بشناسید، دانشگاه خود را انتخاب کنید، شغل خود را و راهی را که می خواهید در سرزمین طلوع خورشید دنبال کنید.

اجازه کار دانشجویی در ژاپن

وب سایت کار دانشجویی در ژاپن

ابتدا به وب سایت مهاجرت بروید و سندی را تحت عنوان اجازه انجام فعالیت دیگری غیر از مجاز بودن وضعیت اقامت که قبلا اعطاء شده را چاپ نمایید. پس از اتمام، سند را پر کنید. شما باید درخواست خود را به همراه گذرنامه و کارت اقامت خارجی خود به اداره مهاجرت ارائه دهید. توجه داشته باشید که تحت شرایط خاصی مجاز به کار در دانشگاه خود بدون نیاز به تغییر وضعیت هستید.

پس از اخذ مجوز، به شما اجازه می دهند حداکثر 28 ساعت در هفته کار کنید. برای بهبود زندگی روزمره در طول تحصیل در ژاپن باید بیش از اندازه باشد. بنابراین، اگر به عنوان مثال 2 شغل دارید، فقط می توانید 14 ساعت در هر 1 کار کنید. اگر دانشگاه خود را ترک کنید، از آنجا که دیگر فعالیت های مربوط به دانشجو بودن را انجام نمی دهید، اجازه کار شما باطل می شود.

مشاغل ممنوع جهت کار دانشجویی در ژاپن

به محض کسب اجازه برای انجام سایر فعالیت ها، دانشجویان بین المللی بلافاصله می توانند شروع به کار کنند. با این حال، حتی با اجازه کار، برخی از مشاغل هنوز برای خارجی ها ممنوع است. به عنوان مثال، می توان به مشاغل شبانه اشاره کرد. بنابراین، دانشجویان خارجی مجاز به کار به عنوان میزبان و همچنین کارمند در مراکز بازی، پاچینکو، سالن های ماساژ، در صنعت بزرگسالان یا هتل نمی باشند. اگر دانشجویی باشید که در این نوع مشاغل مشغول به کار هستید، مهم نیست که چه نقشی دارید، این یک جرم قانونی است. اگر گرفتار شوید، ویزای شما لغو می شود و از این کشور خارج خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به این کشور و سایر نقاط جهان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مشاوره با کادر مجرب ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *