مهاجرت تحصیلی ژاپن

ویزای تحصیلی ژاپن

ویزای تحصیلی ژاپن

از دلایل مختلفی که موجب شده که دانشجویان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی برای اخذ ویزای تحصیلی ژاپن اقدام کنند، این نکته است که ژاپن کشوری امن و مناسب برای سفر است. ژاپن اغلب به عنوان یکی از امن ترین مکان ها برای تحصیل در خارج از کشور رتبه بندی می شود. این کشور دارای نرخ پایین جرم و جنایت و برخی از امن ترین مراکز شهری در جهان است. علاوه بر این، اگر به دنبال خروج از شهر هستید، خوش شانس هستید: سفر در ژاپن آسان است. با داشتن یک سیستم ریلی پرسرعت بزرگ و بسیار کارآمد با تخفیف دانشجویی، نیازی به اجاره ماشین یا خرید پرواز نیست. دانشجویان حتی می توانند سوار شینکانسن معروف یا قطار گلوله شوند که یکی از سریع ترین قطارهای جهان است.

هزینه کالج برای بسیاری از دانشجویان یک نگرانی کلیدی است. اما در صورت انتخاب برای تحصیل در ژاپن، ممکن است بتوانید به توافقی دست پیدا کنید.طبق گزارش سازمان خدمات دانشجویی ژاپن، هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در ژاپن به طور معمول کمتر از 10000$ (دلار) در سال است که به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از موسسات ایالات متحده است.با این حال، دانشجویانی که امیدوارند در خارج از کشور در ژاپن تحصیل کنند، باید برای ویزا، پرواز و سایر هزینه های خود بودجه بپردازند. فراگیران همچنین باید در نظر بگیرند که چگونه تأثیر مکان هزینه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با استفاده دانش و تجارب کارشناسان خود می تواند شما را در زمینه انتخاب بهترین شهرهای دانشگاهی ژاپن راهنمایی نماید.

دلایل اشتیاق به کسب ویزای تحصیلی ژاپن

یکی از هیجان انگیزترین چیزها در مورد شرایط تحصیل در ژاپن، فرصت تجربه فرهنگ ژاپنی است. به لطف محبوبیت روزافزون سرگرمی‌ های ژاپنی – از جمله پوکمون، فیلم ‌های استودیو گیبلی، و مجموعه‌ های مختلف انیمیشن – بسیاری از دانشجویان آمریکایی به طور گسترده‌ تری به فرهنگ ژاپن علاقه دارند. با این حال، تماشای برنامه های تلویزیونی و انجام بازی ها جایگزینی برای تجربه حضوری ژاپن نیست. تحصیل در ژاپن فرصتی برای دانشجویان فراهم می کند تا در فرهنگ ژاپنی غوطه ور شوند. نکته دیگر اینکه، در ژاپن یک سیستم آموزشی عالی وجود دارد و شکست دادن سیستم آموزشی ژاپن سخت است، چراکه این کشور در رتبه اول سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در شاخص زندگی بهتر برای آموزش قرار دارد. دانشگاه های ژاپن نیز از بهترین دانشگاه های جهان هستند. موسساتی مانند دانشگاه توکیو و دانشگاه هوکایدو، فرصت های متنوعی را ارائه می دهند.

مزیت دیگر اینکه دانشجویانی که در خارج از کشور ژاپن تحصیل می کنند معمولاً در طول مدت اقامت خود در این کشور آموزش های سطح بالایی دریافت می کنند. اکثر دانشگاه ها کلاس های زبان انگلیسی را برگزار می کنند. تحصیل در خارج از کشور در ژاپن به این معنی است که نیازی به انتخاب بین غنی سازی تجربیات فرهنگی و کیفیت تحصیلی نیست – شما می توانید هر دو را داشته باشد.از سوی دیگر شما می توانید محیط های طبیعی منحصر به فرد را کاوش کنید. تقریباً به اندازه کالیفرنیا، ژاپن کشوری با زیبایی و تنوع طبیعی فوق العاده است. ژاپن به عنوان یک کشور جزیره ای، خط ساحلی وسیعی دارد که توسط جزایر کوچکتر احاطه شده است، که دانشجویان می توانند در سفرهای یک روزه یا تعطیلات آخر هفته از آن بازدید کنند. ژاپن همچنین خانه رشته کوه های وسیعی از جمله کوه فوجی است.

هزینه آموزش و ویزای تحصیلی ژاپن

هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن نسبتا ارزان است. در حالی که یک دانشجوی “در ایالت” در ایالات متحده ممکن است سالانه 10000 $ (دلار) یا بیشتر برای شهریه هزینه کند، با هزینه های “خارج از ایالت” و هزینه های بین المللی چندین برابر بیشتر، هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ژاپن تنها 535800ا$ (دلار) ست. سال علاوه بر این، در Tsukuba هزینه های ورودی معمولی و شهریه ترم اول برای دانشجویان دوره کارشناسی زبان انگلیسی لغو شده است. معافیت جزئی و کامل از شهریه حتی برای دانش‌آموزان با پیشینه‌های فقیرتر امکان‌پذیر است.

علاوه بر این، طیف گسترده ای از بورسیه ها، هم از دانشگاه و هم از سازمان های دولتی و خصوصی در دسترس است. تعداد محدودی بورسیه تحصیلی تسوکوبا با پرداخت کمک هزینه زندگی ماهانه و کمک هزینه سفر (فقط سال اول) در دسترس است. طیف گسترده ‌ای از بورسیه‌ های تحصیلی دیگر در دسترس است، که برخی از آنها به ملیت ‌های خاص، زنان، اقلیت ‌ها یا کسانی که مهارت بالایی در ژاپن دارند، اختصاص دارد.

هزینه آموزش و ویزای تحصیلی ژاپن

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ژاپن

در مرحله 1 لطفا فرم درخواست پذیرش و سایر مدارک لازم را به مرکز آموزش ISI ارسال کنید و پس از ارسال فرم درخواست از نحوه پرداخت مطلع خواهید شد. لطفا هزینه معاینه را از طریق حواله بانکی یا Flywire بپردازید. برای شروع فرآیند پذیرش، ابتدا باید فرم درخواست پذیرش را ارسال کرده و هزینه درخواست را پرداخت کنید. مرحله 2 ISI از طرف شما برای گواهی واجد شرایط بودن (COE) در آژانس خدمات مهاجرت ژاپن درخواست می دهد. مرحله 3 اگر ISI تشخیص دهد که شما واجد شرایط پذیرش هستید، نامه پذیرش صادر می کنیم. در صورت قبولی، می توانید از سایت پورتال پشتیبانی دانشجویی “Campusmate-J” استفاده کنید و اطلاعات و مدارک مختلفی را از طریق این سایت برای شما ارسال خواهیم کرد. مرحله 4 پس از صدور COE یک فاکتور برای شهریه و سایر هزینه ها صادر می شود و از طریق “Campusmate-J” برای شما ارسال می شود. پرداخت باید از طریق حواله بانکی یا Flywire در تاریخ سررسید انجام شود.

مرحله 5 پس از پرداخت شهریه، شما ملزم به شرکت در آزمون تعیین سطح در وب سایت ارائه شده توسط “Campusmate-J” خواهید بود. مرحله 6 پس از تأیید پرداخت شما، اصل گواهی واجد شرایط بودن، نامه پذیرش، مجوز شرکت در فعالیتی غیر از مجوزی که توسط وضعیت اقامت قبلاً اعطا شده بود، برای شما ارسال می شود. همچنین اطلاعات نحوه ورود به مدرسه و نکاتی را که هنگام ورود به ژاپن از طریق “Campusmate-J” باید در نظر داشته باشید، برای شما ارسال خواهد شد. مرحله 7 پس از دریافت مدارک ذکر شده در 6 بالا، لطفاً برای ویزای ورود به ژاپن در سفارت یا کنسولگری ژاپن در خارج از کشور درخواست دهید. مرحله 8 پرواز خود را رزرو کنید و بلیط الکترونیکی پرواز و زمان رسیدن را با تصویر پیوست شده به عنوان فایل ارسال کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ژاپن

ویزای دانشجویی ژاپن نوعی ویزای بلند مدت است که توسط موسسات آموزشی ژاپن مانند دانشگاه ها، مدارس و موسسات حرفه ای پذیرفته می شود. همه کسانی که می خواهند در یک موسسه آموزشی ژاپن تحصیل کنند باید ویزای دانشجویی ژاپن را دریافت کنند. دولت ژاپن برای شهروندان چندین کشور سیاست معافیت ویزا دارد. با این حال، این معافیت فقط برای اهداف کوتاه مدت مانند گردشگری، بازدید، انجام امور تجاری یا شرکت در یک کنفرانس است. اگر معاف از ویزا هستید اما قصد دارید برای هدفی بیش از 90 روز وارد ژاپن شوید، همچنان باید بر اساس هدف سفر خود برای ویزا درخواست دهید. هنگامی که برای ویزای دانشجویی ژاپن درخواست می کنید، به چندین مدرک نیاز دارید که درخواست شما را پشتیبانی کند.

مدارکی که برای درخواست ویزای دانشجویی ژاپن نیاز دارید عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی که می توانید از آن دانلود کنید.
  • پاسپورت معتبر شما به همراه فتوکپی از آن
  • تصاویر در اندازه پاسپورت با مشخصات زیر:
  • گواهی صلاحیت
  • نامه پذیرش در موسسه آموزشی ژاپن، با ذکر مدت زمان و جزئیات دوره
  • کلیه مدارک تحصیلی

معرفی دانشگاه های عالی جهت تحصیل در ژاپن

رتبه ‌بندی دانشگاه ژاپن بر اساس 4 «ستون» گسترده (منابع، مشارکت، نتایج و محیط) محاسبه می ‌شود که 16 شاخص عملکرد را پوشش می‌ دهد. تفاوت آنها با رتبه بندی دانشگاه های جهانی در این است که آنها بیشتر بر آنچه موسسات به دانشجویان ارائه می دهند متمرکز هستند تا بر داده های تحقیقاتی. یر این اساس در زیر فهرست برخی از بهترین دانشگاه های ژاپن اشاره شده است:

توضیحاتنام دانشگاه
دانشگاه کیوتو در3 پردیس در یوشیدا، اوجی و کاتسورا گسترده شده است. این یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ژاپن است. به طور مداوم در آسیا رتبه بالایی دارد. دانشگاه کیوتو حدود 22000 دانشجو، 10 دانشکده، 18 مدرسه تحصیلات تکمیلی، 13 موسسه تحقیقاتی و 21 مرکز تحقیقاتی و آموزشی دارد.دانشگاه کیوتو
موسسه فناوری توکیو یک دانشگاه ملی تحقیقاتی است که در منطقه بزرگ توکیو واقع شده است.این بزرگترین موسسه آموزش عالی کشور است که به علم و فناوری اختصاص دارد. این دانشگاه به شش مدرسه سازماندهی شده است که در آن بیش از 40 بخش و مرکز تحقیقاتی وجود دارد.موسسه فناوری توکیو
دانشگاه اوزاکا نسبت به سال گذشته 2 پله جهش کرده و در جایگاه سوم مشترک قرار گرفته است. این دانشگاه که در سال 1931 تأسیس شد، به یکی از دانشگاه های پیشرو ژاپن تبدیل شده است. این دانشگاه در 11 دانشکده برای برنامه های کارشناسی و 16 دانشکده تحصیلات تکمیلی سازماندهی شده است.دانشگاه اوزاکا

همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده معرفی سایر گزینه های تحصیلی برای شما هستند.

سوالات پرتکرار ویزای تحصیلی ژاپن

در بخش موخره مقاله توجه شما را به پاسخ سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی ژاپن جلب می داریم:

  • هزینه آموزش و ویزای تحصیلی ژاپن به چه صورت می باشد؟ هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن نسبتا ارزان است. در حالی که یک دانشجوی “در ایالت” در ایالات متحده ممکن است سالانه 10000 $ (دلار) یا بیشتر برای شهریه هزینه کند، با هزینه های “خارج از ایالت” و هزینه های بین المللی چندین برابر بیشتر، هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ژاپن تنها 535800ا$ (دلار) ست. سال علاوه بر این، در Tsukuba هزینه های ورودی معمولی و شهریه ترم اول برای دانشجویان دوره کارشناسی زبان انگلیسی لغو شده است. معافیت جزئی و کامل از شهریه حتی برای دانش‌آموزان با پیشینه‌های فقیرتر امکان‌پذیر است.
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ژاپن شامل چه مواردی می باشد؟ فرم درخواست ویزای دانشجویی که می توانید از آن دانلود کنید. پاسپورت معتبر شما به همراه فتوکپی از آن، ارائه 2 قطعه عکس، گواهی صلاحیت، نامه پذیرش در موسسه آموزشی ژاپن، با ذکر مدت زمان و جزئیات دوره و کلیه مدارک تحصیلی.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *