مهاجرت تحصیلی ژاپن

تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی

تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی

علاقه مندان به تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی در سال 2023 بهترین برنامه ها را می توانند در دانشگاه توکیو واقع در پایتخت این کشور در بیابند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش برای علاقه مندان به تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی این مقاله را نگارش کرده است تا اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

تحصیل در خارج از کشور فرصتی بی نظیر برای زندگی، کار و کاوش در فرهنگ متفاوت به شما می دهد. شما قادر خواهید بود در مورد مردم، فرهنگ، تاریخ و زبان یکی از منحصر به فردترین فرهنگ های جهان اطلاعات کسب کنید. زندگی در خارج از کشور به شما کمک می کند تا به عنوان یک فرد رشد کنید، مستقل شوید و مسئولیت پذیر باشید. این به شما کمک می کند تا از منظرهای جدید چیزها را ببینید، و تفاوت فرهنگ ها را درک کنید، در عین حال شباهت های عمیق بین مردم را نیز می بینید. یادگیری فقط در کلاس اتفاق نمی افتد. ملاقات با افراد از فرهنگ های مختلف و دوست یابی از سراسر جهان نیز از موارد مهم رشد است.

تحصیل در یکی از برنامه های بین المللی به شما امکان می دهد تا در طول دوره تحصیل خود ژاپنی یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان علاقه مند به این کشور احساس می کنند که باید بین مدرک ژاپنی و موضوع دیگر یکی را انتخاب کنند. با برنامه های انگلیسی، می توانید بهترین ها را از هر دو جهان داشته باشید. یادگیری زبان ژاپنی در حالی که در یک موضوع دیگر نیز مدرک می گیرد. دانشجویانی که مایلند در این کشور بمانند و پس از فارغ التحصیلی کار کنند ممکن است از مزیت قابل توجهی نسبت به رشته های زبان برخوردار شوند، که ممکن است دارای سطوح قابل مقایسه ژاپنی باشند، اما فاقد مهارت های خاص درجه هستند.

دانشگاه جهت تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی

دلایل بسیار خوبی برای تحصیل در این کشور وجود دارد. برخی از دانش آموزان با استانداردهای بالای آموزشی این کشور جذب می شوند. در حالی که برای برخی دیگر این جاذبه میراث فرهنگی غنی این کشور است. سالانه تقریبا 5 میلیون دانشجو در خارج از کشور تحصیل می کنند که پیش بینی می شود این تعداد همچنان افزایش یابد. این کشور با بیش از 150.000 دانشجوی بین المللی یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی است. این کشور نه تنها یکی از امن ترین کشورها در جهان است، بلکه با فرهنگ، با داشتن 21 سایت میراث جهانی یونسکو برای اثبات آن، از بین می رود.

برای تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی طیف گسترده ای از گزینه ها در دسترس خواهد بود. از جمله می توان به طیف وسیعی از موضوعات مختلف در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اشاره کرد. در اینجا 3 دانشگاه برتر این کشور که برنامه های کامل مدرک را به زبان انگلیسی ارائه می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه سوفیا
  • دانشگاه هوکایدو

در نمودار زیر رتبه جهانی دانشگاه های نام برده شده در QS را نشان می دهد:

رتبه جهانی دانشگاه های انگلیسی زبان در ژاپن

تحصیل در دانشگاه توکیو ژاپن

دانشگاه توکیو که به عنوان Todai نیز شناخته می شود، واقع در شهر توکیو است که بالاترین رتبه دانشگاه در این کشور را دارد. برنامه های زیادی را به زبان انگلیسی، عمدتا در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. معماری و برنامه ریزی شهری، مهندسی زیستی بین المللی و برنامه بین المللی کارشناسی ارشد سیاست عمومی (MPP /IP) آن ها تنها چند مورد از موارد ارائه شده است. با هدف ایجاد یک پردیس جهانی که دانشجویان با استعداد در سراسر جهان را به خود جذب می کند، دانشکده هنر و علوم از اکتبر 2012 برنامه های دوره کارشناسی را ارائه می دهد که به طور کامل در پردیس کومابا به زبان انگلیسی تدریس می شود. این طرح شامل دو برنامه است:

  • برنامه بین المللی در این کشور در شرق آسیا
  • برنامه بین المللی علوم محیطی

برای پذیرش هیچ دانش ژاپنی لازم نیست و همه دوره ها به طور کلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشجویان ثبت نام شده در این برنامه ها از کشورهای مختلف جهان از جمله کره جنوبی، چین، تایوان، ویتنام، سنگاپور، ژاپن، استرالیا، ایالات متحده، برزیل ، ایران، انگلیس، روسیه، لهستان و فنلاند می آیند.

دانشجویان PEAK (برنامه ها به زبان انگلیسی در پردیس کومابا) 2 سال اول تحصیل در رشته های آزاد را در رشته های آزاد می خوانند و سپس به تحصیلات تخصصی 2 ساله (ژاپن در آسیای شرقی یا علوم محیطی) در بخش ارشد می رسند. اکثر دوره های بخش جونیور برای دانشجویان عادی ژاپنی (دانشجویان غیر PEAK) نیز آزاد است، که می توانند در هر یک از برنامه های بخش ارشد ثبت نام کنند. دانشجویان PEAK و غیر PEAK روزانه در بسیاری از زمینه ها با یکدیگر تعامل دارند. PEAK در حال ایجاد پل ارتباطی بین دانشجویان بین المللی و دانشجویان ژاپنی است.

تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف

تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف

با جهانی شدن دانشگاه های این کشور، برنامه هایی در دانشگاه ها و مدارس تحصیلات تکمیلی به وجود آمده است که در آن دانشجویان می توانند فقط با شرکت در کلاس ها به زبان انگلیسی مدرک دریافت کنند و یادگیری زبان ژاپنی مانعی ندارد. با این وجود، چنین برنامه هایی در دانشکده های فنی و کالج های آموزش حرفه ای وجود ندارد. شما می توانید جهت تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی دانشگاه هایی را که برنامه های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند پیدا کنید. حتی دانشجویانی که به این زبان صحبت نمی کنند در حال تحصیل در ژاپن می توانند فرهنگ غنی این کشور و امکانات پیشرفته را تجربه می کنند.

در جدول زیر دانشگاه هایی که جهت تحصیل در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارند مشاهده می کنید:

نام دانشگاهمقطع تحصیلی
دانشگاه کیوتوکارشناسی ارشد و دکترا
دانشگاه کیوشوکارشناسی ارشد و دکترا
دانشگاه اوکایامادکترا
دانشگاه شیمانکارشناسی ارشد
دانشگاه Ehimeدکترا
دانشگاه ناگویاکارشناسی ارشد و دکترا
دانشگاه توتوریدکترا
دانشگاه توهوکوکارشناسی
دانشگاه توکیودکترا
دانشگاه کوبهکارشناسی ارشد
دانشگاه شیزوئوکاکارشناسی ارشد

متقاضیان علاقه مند به تحصیل در این کشور می توانند مقاله شرایط اعزام دانشجو به ژاپن را مطالعه نمایند. دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی برای اقدام یا مشاوره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *