مهاجرت تحصیلی ژاپن

دانشگاه های رایگان ژاپن

دانشگاه های رایگان ژاپن

با وجود شهریه بالای دانشگاه های ژاپن دانشجویان برای کاهش هزینه ها می توانند در دانشگاه های رایگان ژاپن و دانشگاه های ارزان تحصیل کنند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور در ادامه از مزایای تحصیل در دانشگاه های رایگان ژاپن و دانشگاه های ارزان اطلاعات مفیدی برای شما عزیزان آماده کرده است.

ژاپن مقصد محبوب دانشجویان بین المللی است. اول، این فرصت های زیادی برای دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دارد. این کشور میزبان شرکت های بزرگی مانند هوندا، تویوتا و سونی است. از آنجا که بسیاری از دانشگاه های این کشور با بسیاری از این شرکت های عالی توافق نامه کارآموزی دارند، فارغ التحصیلان این دانشگاه ها شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور خواهند داشت.

دوم، دانشگاه های این کشور معتبر هستند. بسیاری از دانشگاه ها در 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. آن ها استادان و برنامه درسی عالی دارند که به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا در این کشور و هر جای دنیا موفق شوند. دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه های مختلف این کشور از جمله علوم، فناوری، ریاضیات، علوم انسانی، هنر، علوم، پزشکی، پرستاری و غیره تحصیل کنند.

سوم، بسیاری از این دانشگاه های این کشور شهریه ارزان حتی برای دانشجویان بین المللی دارند. دانشجویان می توانند بدون دریافت بدهی با دریافت بورسیه تحصیلی یا کار نیمه وقت فارغ التحصیل شوند. انجام این کار در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و کانادا که هزینه های تحصیل بسیار بالا است تقریبا غیرممکن است.

مزایای تحصیل در دانشگاه های رایگان ژاپن

قبل از ورود به مدارس خاص برای انتخاب، بیایید ببینیم که چرا این کشور برای دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، چنین گزینه خوبی است:

مزایاتوضیحات
آموزش با کیفیت بالااین کشور به طور مداوم در 10 کشور برتر آموزش قرار دارد. فارغ از اینکه در چه موسسه ای، از دولتی به خصوصی حضور داشته باشید، این کشور تحصیلات را جدی می گیرد.
غذای عالیغذاهای سنتی ژاپنی به دلیل تازه، سالم و خوشمزه بودن شهرت جهانی دارند. از غذاهای توفو، سوپ میسو، تا با کیفیت ترین سوشی، غذاهای محلی این کشور برای هر جوانه چشایی خوشمزه است.
فرصت های شغلی خوباقتصاد این کشور تقاضای زیادی برای کارگران خارجی دارد. این بدان معناست که، پس از فارغ التحصیلی، اگر تمایل دارید که این کشور را برای مدت طولانی تری به خانه بفرستید، احتمالا می توانید کار پیدا کنید. به عنوان مثال، تقاضا برای معلمان انگلیسی به طور مداوم زیاد است.
فرهنگ بی نظیراین کشور قطب تأثیرات و فرهنگ بین المللی است. از انیمه گرفته تا فناوری، این کشور دارای تجربیات بسیار منحصر به فرد برای روحیه های ماجراجو است.
تشویق دانشجویان خارجی در این کشوردولت ژاپن علاقه شدیدی به استقبال دانشجویان خارج از کشور دارد. به همین ترتیب، آن ها بر روی تسهیل روند درخواست برای دانشجویان بین المللی و افزایش برنامه های تبادل با دانشگاه های سراسر جهان متمرکز شده اند.

تصمیم برای تحصیل در خارج از کشور تصمیمی نیست که به آرامی تصمیم بگیرد. با این حال، صرف نظر از اینکه کجا انتخاب می کنید، یک تجربه مفید است زیرا این فرصت را دارید که خود را در یک فرهنگ جدید غرق کنید. به طور خاص، این کشور در لیست بسیاری از دانشجویان رتبه بالایی دارد زیرا کشور ارائه می دهد.

University of Tokyo is one of the free universities in Japan

دانشگاه توکیو از دانشگاه های رایگان ژاپن

این دانشگاه دارای 10 دانشکده، 15 مدرسه تحصیلات تکمیلی است و حدود 30.000 دانشجو را ثبت نام می کند. 2100 نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند. 5 پردیس آن در هونگ، کومابا، بلوط، شیروکانه و ناکانو است. این دانشگاه در رده عالی دانشگاه های منتخب این کشور قرار دارد که بودجه اضافی تحت پروژه دانشگاه برتر جهانی MEXT برای تقویت رقابت جهانی آموزشی این کشور اختصاص داده است.

دانشگاه توکیو (تودای) به عنوان انتخابی ترین و معتبرترین دانشگاه این کشور شناخته می شود و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان به شمار می رود. از سال 2018، فارغ التحصیلان دانشگاه توکیو، اعضای هیئت علمی و محققان شامل 17 نخست وزیر، شانزده برنده جایزه نوبل، 3 برنده جایزه پریتزکر، 3 فضانورد و یک مدال آور فیلدز هستند.

دانشگاه توکیو یکی از محبوب ترین دانشگاه های این کشور است. امکان تحصیل رایگان در این دانشگاه تنها با دریافت بورسیه تحصیلی امکان پذیر می باشد. بنابراین، می توان گفت که دانشگاه توکیو از دانشگاه های رایگان ژاپن می باشد. آن ها به دانشجویانی که قبلا ثبت نام کرده اند بورسیه می دهند و این برای کسانی است که قصد انجام تحقیقات مرتبط با رشته خود را دارند. دانشگاه توکیو ارائه این فرصت را از سال 2004 آغاز كرد. این بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی است. هدف این است که فرصت های بسیار لازم را برای ادامه تحقیق در طول مدت تحصیل در دانشگاه برای آن ها فراهم کند.

دانشگاه های ارزان ژاپن

رتبه بندی دانشگاه های این کشور براساس 4 «ستون» گسترده (منابع، میزان مشارکت، نتایج و محیط) که 16 شاخص عملکرد را پوشش می دهد محاسبه می شود. آن ها از نظر رتبه بندی دانشگاه جهانی متفاوت هستند. زیرا بیشتر بر روی آنچه موسسات به دانشجویان ارائه می دهند تمرکز داشته و روی داده های تحقیق تمرکزی ندارند. امسال رتبه بندی دانشگاه جهانی از پاسخ 7 سوال از نظرسنجی دانشجویان 2019 و 2020 این کشور استفاده کرد تا بفهمد دانشجویان درباره تدریس در دانشگاه های خود چه نظری دارند. نتایج از بیش از 71000 پاسخ از 278 دانشگاه در سراسر این کشور گرفته شده است.

تحصیل در ژاپن به دلیل هزینه های بالای تحصیل و زندگی بسیار زیاد شناخته شده است. هزینه های تحصیل معمولا از 12000$ تا 18000$ (دلار) به طور سالانه متغیر است، اگرچه این می تواند به شدت متفاوت باشد. علاوه بر این، هزینه ها بسته به خوابگاه خصوصی یا دانشگاهی آن (که شامل صورتحساب ها و سایر امکانات نیز می شود) از هزینه های زندگی متفاوت است. با این حال، دانشگاه های ارزان قیمت زیادی در این کشور وجود دارد. دانشگاه های ارزان عبارتند از:

  • دانشگاه آیچی
  • دانشگاه اوزاکا
  • دانشگاه کیوشو
  • دانشگاه توهوکو
  • دانشگاه کیوتو
  • دانشگاه کیو
  • دانشگاه کانسای
  • دانشگاه ناگویا
  • دانشگاه شهر توکیو

که در نمودار زیر متوسط شهریه سالانه دانشگاه های بالا را مشاهده می کنید:

شهریه دانشگاه های رایگان ژاپن

جهت اطلاعات بیشتر تحصیل در دانشگاه های رایگان ژاپن و آگاهی از بورسیه تحصیلی ژاپن می توانید سایر مقالات را در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *