مهاجرت تحصیلی ژاپن

تحصیل پزشکی در ژاپن

تحصیل پزشکی در ژاپن

بررسی شرایط و تحصیل پزشکی در ژاپن در سال 2023 برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل در این کشور اولین کاری است که باید انجام دهند.  متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت بررسی تحصیل پزشکی در ژاپن و بررسی برترین دانشگاه ها برای این رشته این مقاله را نگارش کرده اند.

رشد عظیم جمعیت از اواخر قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم و صنعتی شدن سریع پس از سال 1945 باعث افزایش فشار بر جوامع گیاهی و جانوری طبیعی این کشور شد. که در درجه اول از طریق از دست دادن زیستگاه و آلودگی محیط زیست بود. موجوداتی که زمانی فراوان بودند، مانند لک لک سفید شرقی و ایبیس تاج دار ژاپنی منقرض شده اند. آگاهی از آلودگی از دهه 1960 افزایش یافت و پس از سال 1970 اقدامات سختگیرانه ای انجام شد.

اگرچه کیفیت هوا و آب داخلی بهبود یافته است، اما آلودگی هوا از سرزمین اصلی آسیای شرقی باعث افزایش باران اسیدی در این کشور می شود. جنگل های بارانی نیمه گرمسیری در مجمع الجزایر ریوکیو و بونین غالب است و شامل انواع مختلف توت، کافور، بلوط و سرخس (از جمله سرخس درختان) است. روناس و لیانا به عنوان زیر رشد یافت می شوند. در جزایر آمامی این نوع زندگی گیاهی فقط در مناطق کم ارتفاع وجود دارد، اما در ارتفاعات بالاتر به جنوب رشد می کند.

تحصیل پزشکی در ژاپن

در پاسخ به تغییر در بهداشت و نیازهای اجتماعی، سیستم آموزش پزشکی در این کشور طی 2 دهه گذشته دستخوش اصلاحات اساسی شده است. اگرچه وضعیت سلامت عمومی شهروندان ژاپنی در بالاترین رتبه در جهان قرار دارد، اما جمعیت مسنی که به سرعت در حال افزایش است، یک سیستم بیمه اجتماعی در بحران و کاهش تعداد پزشکان فعال به شدت بر این موقعیت غبطه انگیز تأثیر می گذارد. برای جبران خسارت، دولت تصمیم قبلی خود را در مورد کاهش تعداد پزشکان تغییر داده است. همزمان، افکار عمومی به سمت حمایت و همدردی با پزشک معالج در حال تغییر است.

به منظور تولید نسل جدیدی از پزشکان آینده، آموزش پزشکی این کشور دستخوش اصلاحات اساسی شده است. یادگیری مبتنی بر مسئله و مهارتهای بالینی در بیشتر دانشکده های پزشکی ایجاد شده است، روش های ارزیابی دقیق تر، اطمینان از شایستگی و تناسب اندام برای تمرین، و پیوندهای بالینی هدفمند با رویکرد عملی به جای یک مدل مشاهده سنتی افزایش یافته است. یک برنامه جدید اقامت کارشناسی ارشد، که در سال 2004 ارائه شد، امیدوار است که سطح شایستگی عمومی را بهبود بخشد، در حالی که دانشکده های پزشکی در سراسر کشور به آموزش پزشکی مدرن و توسعه دانشکده توجه دارند.

دانشگاه هایی که رشته پزشکی را در این کشور ارائه می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه کیوتو
  • دانشگاه اوزاکا
  • دانشگاه کیو
  • دانشگاه توهوکو
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو
  • دانشگاه کیوشو

در نمودار زیر رتبه جهانی این دانشگاه ها در سایت QS2021 آمده است:

تحصیلات پزشکی در مقطع کارشناسی 6 سال است، به طور معمول شامل 4 سال آموزش بالینی و سپس 2 سال آموزش بالینی است. فارغ التحصیلان دبیرستان واجد شرایط ورود به دانشکده پزشکی هستند. در 36 مدرسه ، فارغ التحصیلان دانشگاه پذیرش دارند، اما کمتر از 10% موقعیت های موجود را تشکیل می دهند.

بررسی تحصیل پزشکی در ژاپن

برای به دست آوردن درجه پزشکی بالینی به عنوان یک دانشجوی کارشناسی، شما 6 سال تحصیل خواهید کرد. این 6 سال شامل 4 سال آموزش پیش بالینی و 2 سال آموزش بالینی می باشد. دانشکده پزشکی در این کشور به خصوص نسبت به سایر کشورها بسیار گران است. تحصیل پزشکی در ژاپن به نوع دانشگاه ملی، دولتی، خصوصی بستگی دارد. هزینه های ثبت نام نیز وجود دارد. به طور کلی، هزینه ثبت نام 9000$ (دلار) و سپس شهریه سالانه بین 23000$ و 69000$ (دلار) در سال باشد (تا زمانی که تمام هزینه های اضافی در آن لحاظ شود). همچنین باید هزینه های زندگی را که در شهرهای بزرگ این کشور بسیار زیاد است در نظر بگیرید.

در ژاپن، تحصیلات پزشکی به طور کامل 6 سال از علوم پایه فیزیکی، پزشکی پایه و آموزش بالینی بعدی در بیمارستان دانشگاه مراقبت می کند. پذیرش منوط به داشتن سوابق علمی خوب، نمرات تافل یا آیلتس، امتحانات کتبی و مصاحبه ها است. متقاضیان بین المللی اغلب مجاز به شرکت در آزمون اصلی و مصاحبه از طریق اسکایپ هستند.

شرایط و تحصیل پزشکی در ژاپن

دانش آموزان ژاپنی پس از پایان دوره متوسطه مجبور به امتحانات ورودی مدرسه مورد نظر خود هستند. اگر شما دانشجوی بین المللی مقیم این کشور هستید و از دبیرستان این کشور فارغ التحصیل می شوید، پذیرش براساس آزمون غربالگری عمومی بر اساس نتایج تحصیلی، یک برنامه کاربردی و سپس آزمون های ورودی انجام می شود. دانشجویان بین المللی غیر مقیم نیز می توانند به یک آزمون غربالگری ویژه و به دنبال آن آزمون ورودی دسترسی داشته باشند. همانطور که می بینید، پذیرش در هر برنامه دانشگاهی جهت تحصیل کارشناسی در ژاپن ساده نیست و نیاز به تحقیق و آماده سازی دقیق دارد.

مدارکتوضیحات
رزومه
سوابق تحصیلیفرم تجویز شده توسط مشاور دانشگاه و باید مهر و موم شود.
بیانیه هدف برنامه
گواهی فارغ التحصیلیدوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا
گواهینامه پزشکی یا دندانپزشک

هزینه درخواست جهت تحصیل پزشکی، حدود 30000¥ (ین) می باشد. این مبلغ باید به صورت سفارش پول پستی (بدون درج در بخش «برای پرداخت هزینه») پرداخت شود، و یا در صورت پرداخت مستقیم در دفتر دولت به صورت نقدی پرداخت شود. هزینه متقاضی برای متقاضیانی که دوره کارشناسی ارشد را در 2 سال گذشته در این دانشگاه به پایان رسانده اند ضروری نیست.شرایط و تحصیل پزشکی در ژاپن

درآمد پزشکان در ژاپن

طبق نظرسنجی انجام شده، پزشکان شاغل در بیمارستان های متعلق به شرکت های پزشکی در این کشور بالاترین میزان متوسط حدود 16.4¥ میلیون (ین) را در سال مالی 2018 به دست آوردند که از این میزان حدود 15.74¥ میلیون (ین) از حقوق منظم سالانه بود. پزشکان شاغل در بیمارستان های متعلق به افراد خصوصی بالاترین متوسط حقوق منظم سالانه را تقریبا 15.76¥ میلیون (ین) دریافت کردند.

در سال 2023، فردی که به عنوان یک پزشک کار می کنده متوسط حقوق ماهیانه 1210000¥ (ین) می باشد. به طور کلی، محدوده حقوق یک پزشک در این کشور بین 464000¥ تا 2240000¥ (ین) به صورت ماهیانه در سال 2023 تخمین زده شده است. متقاضیان علاقه مند به تحصیل در ژاپن برای دریافت مشاوره در رابطه با تحصیل پزشکی در ژاپن می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *