مهاجرت تحصیلی ژاپن

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

دانشجویان بسیاری علاقه مند به رشته دندانپزشکی می باشند، از این رو یکی از بهترین برنامه ها در سال 2023 تحصیل دندانپزشکی در ژاپن می باشد. این کشور، یک قدرت بزرگ و عضو سازمان های بین المللی متعددی از جمله سازمان ملل (از سال 1956)، OECD و گروه 7 است. این کشور اگرچه از حق خود برای اعلام جنگ چشم پوشی کرده است، اما نیروهای دفاع شخصی که در رده چهارم ارتش های قدرتمند جهان قرار دارند را حفظ می کند. پس از جنگ جهانی دوم، این کشور رشد اقتصادی بالایی را تجربه کرد. تا اینکه در سال 1990 به دومین اقتصاد بزرگ در جهان تبدیل شد، قبل از اینکه چین در سال 2010 از آن پیشی بگیرد.

علی رغم رشد راکد از دهه گمشده، اقتصاد این کشور با تولید اسمی ناخالص داخلی اسمی و سومین اقتصاد بزرگ باقی مانده است. این کشور، پیشرو در صنعت خودرو و الکترونیک، سهم قابل توجهی در علم و فناوری داشته است. این کشور پس از سنگاپور به عنوان دومین کشور از نظر شاخص توسعه انسانی در آسیا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. اگرچه با کاهش جمعیت روبرو است. فرهنگ ژاپن در سراسر جهان شناخته شده است، از جمله هنر، آشپزی، موسیقی و فرهنگ عامه، که شامل صنایع برجسته انیمیشن و بازی های ویدیویی است. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش به تحصیل دندانپزشکی در ژاپن پرداخته و دانشگاه های برتر این کشور را معرفی می نمایند.

تحصیل در ژاپن در سال 2023

این کشور که به خاطر کوچک کردن، سریع تر و اولویت کردن همه چیز شناخته می شود، دارای سومین اقتصاد بزرگ در جهان است. قدرت اقتصادی آن حداقل تا حدی به دلیل صنعت تحقیق و توسعه قوی است که مارک های موفق بین المللی مانند نیسان، تویوتا، پاناسونیک، کانن و سونی را تشکیل می دهد. همچنین تولید ربات برای هر نیاز قابل تصور نیز شامل صنایع معروف این کشور می باشد. اگر می خواهید در ژاپن، کشور قطار گلوله ای، نینتندو Wii، رشته فرنگی فوری و کارائوکه تحصیل کنید، خوشحال خواهید شد بدانید که این کشور، نیز مشتاق جذب دانشجویان بین المللی می باشد.

در نمودار زیر رتبه برخی از دانشگاه های این کشور را در QSworld را مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه های کشور ژاپندولت مشتاق جذب دانشجویان بین المللی بیشتر است.  هدف قرار دادن 300000 دانشجوی خارجی در این کشور را تا سال 2025 تعیین کرده است. دانشگاه توکیو، یا «Todai»، همچنان بالاترین شرکت کننده ژاپن در رتبه بندی جهانی است و دارای شهرت جهانی بسیار گسترده ای در طیف گسترده ای از رشته ها است. دانشگاه توکیو که در 40 مورد از 48 موضوع در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS توسط موضوع قرار دارد، عملکرد بسیار خوبی دارد و در بین 100 موضوع برتر جهانی برای هر یک از این موضوعات قرار دارد. چشمگیرترین، این زبان در میان 10 زبان برتر جهان برای زبان های مدرن، فیزیک و نجوم، شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی وجود دارد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ژاپن

هدف آموزش رهبران جهانی است که بتوانند مراقبت های مدرن و پیشرفته دندانپزشکی را در جامعه کاملا جهانی و سالخورده توسعه دهند. فارغ التحصیلان این رشته آموزش دیده اند تا نه تنها دندانپزشک و محقق خلاق قادر به حل مشکلاتی که به آن ها ارائه می شود، بلکه رهبران جهانی دندانپزشکی که دارای حس انسانیت و مأموریت هستند، شوند. برای اینکه دانشجویان بالاترین سطح آموزشی را داشته باشند، این کشور دائما در حال بهبود برنامه آموزشی خود هستیم. ما در حال تلاش برای اصلاح برنامه حاضر با اجرای نمونه های موفق برنامه های آموزشی هستیم که توسط دانشگاه های مختلف داخلی و خارج از کشور اجرا می شوند تا از استانداردهای اعتباربخشی آموزش دندانپزشکی برخوردار شوند. دانشگاه هایی که جهت تحصیل دندانپزشکی در ژاپن مناسب می باشند، عبارتند از:

  • دانشگاه توهوکو
  • دانشگاه کیوشو
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو (TMDU)

به منظور آموزش دندانپزشکی که بتواند به یک محیط پیچیده پزشکی که احتمالا در جامعه ژاپنی با پیری سریع ایجاد می شود پاسخ دهد، این کشور یک برنامه درسی را معرفی کردیم که آموزش پزشکی و دندانپزشکی را یکپارچه کند.هدف اصلی ما آموزش متخصصان مراقبت از دندان به خوبی آموزش دیده است. در بیمارستان دندانپزشکی مجهز در این کشور، دانشجویان توسط کادر مجرب آموزش می بینند و تجربه دست اول مراقبت از بیمار را به دست می آورند. در زمان فارغ التحصیلی، آن ها مهارت های فنی بسیار خوبی دارند و کاملا آماده هستند تا از دندانپزشکی با بالاترین کیفیت مراقبت کنند.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ژاپن

شهریه دانشگاه TMDU در ژاپن

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو در بین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ژاپن از لحاظ داشتن 4 سیستم تحصیلات تکمیلی و تحقیقاتی بی نظیر است:

  • علوم پزشکی و دندانپزشکی
  • علوم بهداشتی
  • علوم پزشکی – بخش آموزش
  • علوم پزشکی – بخش تحقیقات

از نظر سازمانی، TMDU دارای 4 دانشکده (پزشکی، دندانپزشکی، علوم بهداشتی و علوم بهداشت دهان و دندان)، یک دانشکده کارشناسی علوم و هنرهای لیبرال، دو موسسه تحقیقاتی (زیست مواد و مهندسی زیستی، تحقیقات پزشکی)، یک بیمارستان آموزشی وابسته به دانشکده پزشکی، یک بیمارستان آموزشی متصل به دانشکده دندانپزشکی و یک دانشکده تکنسین دندانپزشکی می باشد. TMDU تمام تلاش خود را می کنیم تا دانشمندانی تولید کنیم که در تمام کارهایی که انجام می دهند، کنجکاوی فکری نشان دهند و تمام تلاش خود را در جستجوی حقیقت بکار گیرند. این خصوصیات برای درگیر شدن موفقیت آمیز در عمل یا تحقیقات بالینی لازم است.

در جدول زیر هزینه تحصیل دندانپزشکی در ژاپن در این دانشگاه در جدول زیر آمده است:

دورههزینه به دلار
کارشناسی دانشجویان (خارجی)$4369
کارشناسی ارشد (خارجی)$4712
کارشناسی (دانشجویان بومی)$4800

امکان بورسیه تحصیلی در ژاپن وجود دارد. این خصوصیات برای درگیر شدن موفقیت آمیز در عمل یا تحقیقات بالینی لازم است. بنابراین دانشگاه ما قصد دارد نه تنها متخصصان پزشکی را آموزش دهد که بتوانند نیازهای اساسی جامعه را برآورده كنند، بلكه همچنین دانش آموختگان ما را قادر می سازند تا محققان و رهبرانی شوند كه می توانند كارهای پیشگامانه را در جهان بین المللی ما انجام دهند. ما وظیفه خود می دانیم که به دانشجویان اطمینان دهیم که دانشگاه مکانی برای تحصیل نیست بلکه مکانی برای تحصیل است. متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره تحصیل دندانپزشکی در ژاپن و تحصیل در ژاپن می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *