مهاجرت تحصیلی ژاپن

تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن

متقاضیانی که دنبال تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن می باشند ابتدا باید از شرایط و هزینه تحصیل در این کشور آگاهی کسب کرده و سپس اقدام نمایند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن در این کشور آماده کرده است. از سطح ابتدایی تا دانشگاه، دانش آموزان غربالگری می شوند و برای پیشرفت انتخاب می شوند. پذیرش مبتنی بر لیاقت منجر به رتبه بندی دقیق در میان مدارس و رقابت شدیدا شدیدتر شده است، که منجر به تعدادی از مشکلات به ویژه قلدری و سایر خشونت ها و غیبت ها شده است که سال ها سیستم آموزشی این کشور را آزار می دهد.

تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن در سال 2023

ژاپن کشور متضاد است و سنت های قدیمی مربوط به فرهنگ منحصر به فرد این کشور را حفظ می کند. مانند میراث بودایی، و در عین حال، این کشور یک رهبر در تحقیقات علمی به ویژه در بخش های تکنولوژی، معروف به ساخت روبات ها می باشد. موسسات آموزش عالی در اینجا بر عملکرد آکادمیک مبتنی بر ایده های نوآورانه و خلاقانه تمرکز دارند، اما آن ها همچنین ارزش زیادی در توسعه کیفیت انسان قائل هستند. به طور معمول، دانشگاه های این کشور را می توان به 3 نوع مختلف تقسیم کرد:

  • دانشگاه های خصوصی
  • دانشگاه های ملی
  • دانشگاه های محلی

در حال حاضر بیش از 700 دانشگاه در این کشور وجود دارد که حدود 75% آن ها دانشگاه های خصوصی هستند. از سال 1949، 22 ژاپنی برنده جایزه نوبل، به ویژه در زمینه های پزشکی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک شده اند. در دانشگاه های این کشور، شما باید به یک برنامه فشرده کلاس احترام بگذارید و هر روز در چندین دوره و سمینار شرکت کنید. اکثر اساتید ژاپنی با دانشجویان خارجی دوست هستند. اما در طول دوره ها، به شما توصیه می شود که در پایان سخنرانی توجه کنید و سوال کنید.

در جدول زیر طول دوره ها جهت تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن آمده است:

مقطعطول دوره
کارشناسی4
کارشناسی ارشد2
دکترا3

به غیر از امتحان نهایی، در بیشتر دوره ها همچنین به گذراندن امتحان میان ترم نیز احتیاج دارید و هر هفته باید انتظار تکالیف، پروژه ها یا کارهای تحقیقاتی را داشته باشید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ژاپن

برای تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن، اولین مقطعی که بررسی می شود کارشناسی می باشد. مدرک کارشناسی و کاردانی ارائه شده برای برنامه های کارشناسی در این کشور به خوبی پذیرفته شده و در سراسر جهان شناخته شده است. از این رو پیشنهادات شغلی عالی در زمینه های مختلف ارائه می دهد. پیگیری یک دوره کارشناسی از دانشگاه این کشور یا کالج ارشد برای تعالی علمی، تدریس با کیفیت بالا و گزینه های تحقیق گسترده شناخته شده است.

طول دوره کارشناسی به نوع موسسه ای که دانشجویان پس از اتمام دوره دبیرستان وارد می کنند بستگی دارد. عمدتا، دانشجویان برای تحصیلات عالی از طریق دانشگاه یا کالج متوسطه انتخاب می کنند. یک دانشگاه یک دوره کارشناسی را به مدت 4 سال ارائه می دهد. پس از آن به دانشجویان مدرک کارشناسی اعطاء می شود. به این ترتیب، حداقل 4 سال تحصیل و 124 اعتبار برای واجد شرایط شدن در دوره کارشناسی لازم است. با این حال، دوره های پزشکی، دندانپزشکی و علوم دامپزشکی حداقل 6 سال به طول می انجامد و دانشجویان نیاز به ایجاد حداقل 188 واحد برای پزشکی یا دندانپزشکی و 182 واحد برای علوم دامپزشکی دارند.

مدرک کاردانی مدرکی است که توسط دانشکده های پایه و دانشکده های فناوری اعطاء می شود. دوره ها برای 2 تا 3 سال در یک دانشکده پایه ادامه دارد و دانشجو ملزم به کسب 62 واحد برای یک دانشکده 2 ساله و 93 واحد برای یک دانشکده 3 ساله برای فارغ التحصیلی و دریافت مدرک است. علاوه بر این، برای فارغ التحصیلی از دانشکده فنی، حداقل 5 سال تحصیل اختصاصی و جمع آوری 167 واحد درسی برای دانشجویان واجد شرایط است.

تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن و مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن و مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در ژاپن به طور معمول، دارای حداقل اعتبار 30 می باشد. دانشجویان باید تعداد مشخصی از دوره های اصلی را بگذرانند. به طوری که، از طریق سخنرانی ها، آموزش ها، کارهای گروهی و عملی ارائه می شود. این دور ها به دو بخش زیر تقسیم می شوند:

  • دوره های تحقیقاتی
  • دوره های انتخابی

3 ترم اول به تکالیف درسی و ترم آخر به پایان نامه کارشناسی ارشد.اختصاص داده شده است. در صورت تصمیم برای انجام پروژه تحقیقاتی کارشناسی ارشد، علاوه بر قبولی در امتحانات، باید یک پایان نامه کارشناسی ارشد ارائه دهید یا تحقیقات خود را ارائه دهید. برای ترم آخر یک استاد راهنما به شما اختصاص داده می شود. اما بهتر است برنامه ریزی اولیه تحقیقات خود را شروع کنید. به طور کلی، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور در مقایسه با مدارس تحصیلات تکمیلی در سایر مقاصد معروف تحصیل در خارج از کشور گران نیست.

تحصیل در مقطع دکترا در ژاپن

برای ورود به مقطع دکترا، دانشجویان باید در امتحانات ورودی و مصاحبه ای که توسط دانشگاه انجام می شود، شرکت کنند و قبول شوند. متقاضیان باید اتباع خارجی باشند که ملیت ژاپنی ندارند و 16 سال تحصیل در مدرسه یا معادل آن را با موفقیت به پایان رسانده اند. کسانی که انتظار می رود تا 31 مارس سال ورود خود فارغ التحصیل شوند نیز واجد شرایط هستند.

برنامه های دکترا، هر یک با برنامه های مختلف مورد نیاز، براساس و با سیستم های آموزشی مستقر اروپا و آمریکا سازگار هستند. رهنمودهای اروپایی برای آموزش عالی در توافق نامه های بولونیا بیان شده است. هنگامی که حداقل تعداد اعتبارات کسب شد، می توان درخواست فارغ التحصیلی را ارائه داد. برنامه های دکترا برنامه های پیشرفته آکادمیک برای فارغ التحصیلان دانشگاه و همچنین متخصصان شاغل است که مایل به فعالیت حرفه ای مترقی در زمینه تجارت و مدیریت هستند جامعه جهانی این مدرسه فرصت های فراوانی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا مباحث علمی مورد علاقه و تحقیق را با تأکید بر جهانی سازی، تجارت بین المللی و آموزش عالی دنبال کنند.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن

در دانشگاه های ملی، شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور توسط وزارتخانه یا مقامات محلی برای دانشگاه های دولتی تعیین می شود. در حالی که این هزینه برای دانشگاه های خصوصی ممکن است متفاوت باشد. در نمودار زیر، هزینه تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن نشان داده شده است:

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن

همان طور که ملاحظه می کنید، هزینه تحصیل در ژاپن نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا گران نیست. اما اگر نگران هزینه های زندگی و تحصیل می باشید، نگران نباشید چرا که امکان بورسیه جهت تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر می توانید سایر مقالات مربوط به کشور ژاپن در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *