مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته دامپزشکی در بلژیک

رشته دامپزشکی در بلژیک

رشته دامپزشکی در بلژیک شاخه ای علمی، عملی است که به مطالعه بیماری های دامی، تشخیص آنها و پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام می پردازند. از سوی دیگر، رشته دامپزشکی در بلژیک با آلودگی حفاظت از محیط زیست سرو کار دارد و همچنین به نیازهای اخلاقی، زیبایی شناختی و اقتصادی حیوانات خانگی رسیدگی می کند.

علاوه بر این، فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در بلژیک می توانند یک مطب خصوصی در دامپزشکی ایجاد کنند یا در بیمارستان های دامپزشکی از قبل تاسیس شده و در موسسات غذا و خدمات دامپزشکی کار کنند. تحصیل در رشته دامپزشکی در بلژیک به زبان های انگلیسی و فرانسوی یکی از بهترین گزینه ها برای دامپزشکی در خارج از کشور است. ارائه این مطالب با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهکارهای بسیار مفیدی را در این خصوص و در جهت مهاجرت به بلژیک به شما ارائه خواهد کرد.

دسته بندی بورسیه ها برای دانشجویان رشته دامپزشکی در بلژیک

اغلب دانشگاه های بلژیک با همکاری دولت، به دانشجویان مستعدی که توان پرداخت هزینه های تصحیل در رشته دامپزشکی در بلژیک را ندارند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. مطابق با قوانین بلژیک، همه دانشگاه های معتبر بورسیه های تحصیلی متفاوتی را به دانشجویان اعطا می کنند. علاوه بر این دانشگاه های پزشکی نیز دسته های مختلف بورسیه را به دانشجویان دامپزشکی در بلژیک ارائه می دهند. بورسیه های اعطایی توسط دانشگاه های بلژیک، علاوه بر هزینه های تحصیل در بلژیک، بخشی از هزینه های زندگی را نیز در این کشور پوشش می دهد.

به طور کلی، دانشجویانی که از بورسیه های تحصیلی در بلژیک بهره مند می شوند، ممکن است برای عملکرد تحصیلی خود بورس تحصیلی دریافت کنند. دولت بلژیک نیز از دانشجویانی که دارای مشکلات و نیازهای اجتماعی هستند و همچنین از دانشجویانی که نیاز به شرایط آموزشی خاص دارند حمایت می کند. از سوی دیگر، این کشور به آن دسته از دانشجویانی که عملکرد تحصیلی خوب و همچنین عملکرد قابل توجهی در زمینه تحصیل و آموزش حرفه ای خود در دامپزشکی دارند بورسیه اعطا می کند.

به طور کلی دسته بندی بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان رشته دامپزشکی در بلژیک به شرح زیر می باشد:

  • بورسیه های عملکردیدر بلژیک کمک هزینه های بودجه بندی شده و درآمد های خود دانشگاه که خارج از بودجه می باشد.
  • تخصیص شایستگی بودجه برای دانشجویان دارای بودجه و درآمد های خود دانشگاه ها برای دانشجویانی که شهریه پرداخت می کنند.
  • کمک هزینه تحصیلی اجتماعی برای دانشجویان دارای بودجه و درآمد خود دانشگاه های دامپزشکی برای دانشجویانی که شهریه پرداخت می کنند.

دسته بندی بورسیه ها برای دانشجویان رشته دامپزشکی در بلژیک

شرایط پذیرش در رشته دامپزشکی در بلژیک

همانطور که می دانید، شرایط پذیرش در رشته دامپزشکی در بلژیک به نسب اغلب کشورهای اروپای غربی بسیار ساده تر می باشد. اما شرایط پذیرش در رشته دامپزشکی در بلژیک رقابتی تر خواهد بود. دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته دامشپزشکی در بلژیک باید دبیرستان را با نمره خوب در زیست شناسی و شیمی به پایان رسانده باشد. حتی اگر برخی از دانشگاه های دامپزشکی در بلژیک دانشجویان را با نمرات کمتر از کامل بپذیرند. اگر درک کنند که به این موضوع علاقه دارند و می توانند توانایی خود را به روش های دیگر نشان دهند، در این صورت به نمرات خوب در فیزیک یا ریاضی نیز نیاز دارند. الزامات ورودی واقعی در دانشگاه های دامپزشکی در بلژیک تا حدودی با یکدیگر برابر است.

امتحانات ورودی جهت پذیرش دانشجویان برای تحصیل در رشته دامپزشکی در بلژیک معمولا شامل سوالات چند گزینه ای در شیمی و زیست شناسی هستند. اگر متقاضیان بتوانند در این دروس نمره خوبی در سطح A کسب کنند برای قبولی در امتحان مشکلی نخواهند داشت. از دیگر الزامات پذیرش در رشته دامپزشکی این است که، متقاضیان باید در زبان انگلیسی، فرانسوی یا سایر رسانه های تحصیلی خوب باشند. در غیر این صورت اکثر دانشگاه های دامپزشکی در بلژیک دوره مقدماتی زبان انگلیسی را یا زبان ملی را به مدت یک سال ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشجویان بین المللی در رشته دامپزشکی در بلژیک را طی سالیان اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشجویان بین المللی در رشته دامپزشکی در بلژیک را طی سالیان اخیر

هزینه تحصیل و زندگی در بلژیک

به نسب اغلب کشروهای اروپای غربی، هزینه تحصیل و زندگی در بلژیک بسیار مقرون به صرفه است. بر اساس آمارهای اخیر بودجه یک دانشجوی بین المللی متوسط در بلژیک از 950€ تا 4550€ (یورو) در ماه متغیر است. در نمودار زیر می توانید موارد مشمول بودجه را مشاهده فرمایید:

اصلی ترین موارد در هزینه های تحصیل و زندگی در بلژیک

همچنین مقدار پولی که در طول تحصیل در بلژیک خرج می کنید، به موضوعی که در حال تحصیل هستید و استاندارد زنگی شما بستگی دارد. البته لازم به ذکر است تحصیل در شهرهای بزرگ در مقایسه با شهرهای کوچک هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. علاوه بر این کار ضمن تحصیل در بلژیک می تواند بخش بزرگی از هزینه های زندگی و تحصیل شما را پوشش دهد. تحصیل پزشکی در بلژیک اگر بدون آگاهی صورت بگیرد، با مشکلات بی شماری رو به رو خواهد شد. به همین جهت ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، برای جلوگیری از این مشکلات، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان خواهیم بود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *