مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته حسابداری در لهستان

رشته حسابداری در لهستان

با توجه به اهمیت رشته حسابداری در لهستان، این رشته به صورت گسترده و در گرایشات مختلف به دانشجویان ارائه می شود. لهستان یکی از کشورهای واقع در مرکز و رو به شرق اروپا است. همچنین لهستان یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا است و دانشجویان مختلف از کشورهای مختلف برای تحصیل به اینجا آمده اند. رشته حسابداری با توجه به موقعیت شغلی و کاربرد آن در هر کشوری مورد توجه بسیاری از دانشجویان است. جهت کار در رشته حسابداری کافی است دارای مدرک معتبر کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در این رشته باشید. رشته حسابداری در این کشور هم به زبان لهستانی هم به زبان انگلیسی ارائه می شود. با توجه به تقاضا و درخواست برای ورود به رشته حسابداری در لهستان، همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

تحصیل و زندگی در لهستان

هر سال دانشجویان بیشتری تحصیل در خارج از کشور در لهستان را انتخاب می کنند. این دانشجویان به سمت موسسات آموزشی با کیفیت بالا، شهریه کم و هزینه زندگی به همان نسبت پایین جذب می شوند. لهستان که در مرکز شمال اروپا واقع شده است، به عنوان تقاطع جغرافیایی و فرهنگی اروپای شرقی و غربی عمل می کند. لهستان از زمان تأسیس اولین کشور لهستان بیش از 1000 سال پیش، کشوری است که از بازماندگان آن تشکیل شده است. امروز، لهستان بزرگترین کشور سابق در اروپای شرقی و یکی از پرجمعیت ترین عضوهای جدید اتحادیه اروپا است.

مانند بسیاری دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا، لهستان شهریه ارزان و بعضا رایگان به دانشجویان اتحادیه اروپا ارائه می دهد. به عنوان مثال، دوره های آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه ورشو بین €1500 تا €3000 (یورو) در سال هزینه دارد. هزینه اکثر دوره های لهستان به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای هلند و انگلستان است.

درآمد رشته حسابداری در لهستان

دانشجویان بین المللی که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا را دارند، مجاز به کار در لهستان بدون اجازه کار هستند. با این حال، یافتن کار در لهستان بدون مهارت زبان لهستانی ممکن است دشوار باشد. در هر صورت با یافتن کار در این کشور می توانید به عنوان یک حسابدار از حقوق مناسبی برخوردار باشید. میزان درآمد و حقوق بستگی به میزان تجربه و دانش شما دارد. با این حال میزان حقوق و درآمد میانگین مشاغل حسابداری و مالی در کشور لهستان به میزان 7790PLN (زلوتی) در ماه اعلام شده است. این در حالی است که حسابداران در کشور لهستان به صورت میانگین 5080PLN (زلوتی) در ماه درآمد کسب می کنند. لازم به ذکر است این میزان حقوق معادل 1115€ (یورو) در ماه می باشد.

همچنین کم ترین میزان حقوق برخی از مشاغل حسابداری در لهستان به میزان 3150PLN (زلوتی) اعلام شده است. البته بیشترین میزان آن 15600PLN (زلوتی) در ماه می باشد. در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته حسابداری در کشور لهستان را مشاهده کنید.

حقوق ماهیانه مشاغل حسابداری در لهستان (زلوتی)

تحصیل رشته حسابداری در لهستان

سیستم آموزشی لهستان به قرون وسطی بر می گردد. به عنوان مثال دانشگاه Jagiellon در قرن 14 تأسیس شد و امروزه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است. بیش از 400 دوره به زبان انگلیسی در لهستان ارائه می شود که بسیاری از آنها در مقطع کارشناسی هستند. لهستان دارای چندین دانشگاه معتبر از جمله دانشگاه Jagiellonian و دانشگاه ورشو است. دانشگاه ورشو در رتبه بندی بین المللی فناوری اطلاعات رتبه اول را دارد و از دانشگاه های معتبر آمریکایی مانند موسسه فناوری ماساچوست (MIT) بهتر عمل می کند. طی 10 سال گذشته تعداد موسسات آموزش عالی در لهستان 4 برابر شده است، در حالی که تعداد دانشجویان 5 برابر شده است. دانشجویان بین المللی که تحصیل در لهستان را انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در یک محیط دانشگاهی به سرعت در حال رشد، آموزش با کیفیتی دریافت کنند.

در جدول زیر دانشگاه ها و موسسات معتبر جهت تحصیل رشته حسابداری در لهستان معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1University of Gdansk
2University of Warsaw
3Poznan University of Economics and Business
4Cracow University of Economics
5Kozminski University
6Vistula University
7Technical University of Czestochowa

تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه گدانسک لهستان

دانشگاه گدانسک یک موسسه آموزش عالی است که به صورت پویا در حال توسعه است. و موسسه ای است که احترام به سنت و تعهد به جدید را ترکیب می کند. این آموزش تقریباً در همه زمینه های دانش آکادمیک، در مشاغل متقاضی بازار کار و امکانات پیشرفته در پردیس های گدانسک، سوپوت و گدنیا ارائه می دهد. در حال حاضر یکی از مدرن ترین مراکز دانشگاهی لهستان است. دانشگاه گدانسک در 20 مارس 1970 تأسیس شد. این دانشگاه از تجمیع 2 موسسه آموزش عالی تشکیل شد:

  • مدرسه عالی اقتصاد در سوپوت
  • و مدرسه عالی آموزش و پرورش در گدانسک.

بعداً مدرسه عالی تربیت معلم را نیز شامل شد. پیشگام مدرسه عالی اقتصاد در سوپوت، مدرسه عالی تجارت دریایی در سوپوت بود که در سال 1945 افتتاح شد و اولین مدرک خود را در سال 1947 اعطاء کرد. 20 مارس 2021، پنجاه و یکمین سالگرد تأسیس دانشگاه گدانسک است. در حال حاضر بزرگترین دانشگاه در منطقه پومرانیا، که تأثیر غیرقابل انکاری در توسعه لهستان، علم و آموزش عالی مدرن داشته است. این دانشگاه 11 دانشکده با بیش از 25 هزار دانشجو، دانشجوی دکترا و غیره دارد که بیش از 1700 کادر علمی تدریس می کنند. دانشگاه گدانسک در زمینه های تحصیلی مانند حسابداری، زیست شناسی، بیوتکنولوژی، شیمی، فیزیک کوانتوم، روانشناسی، حقوق و علوم اقتصادی یکی از بهترین موسسات در لهستان است.

لیسانس رشته حسابداری در دانشگاه گدانسک لهستان

برنامه درسی حسابداری و تحلیل امور مالی ویژه شامل موضوعات عمومی دانشگاهی و موضوعات خاص مالی با تمرکز بر روند سرمایه گذاری است. دانشجویان در دوره های آموزشی زیر دانش، مهارت و شایستگی اجتماعی لازم را کسب خواهند کرد:

  • اقتصاد
  • روش های کمی
  • امور مالی و گزارش دهی شرکت ها
  • بازارها و ابزارهای مالی
  • قانون و اخلاق
  • علوم اجتماعی که با انتخاب موضوعاتی که دانش آموز با توجه به منافع فردی انتخاب می کند

این برنامه درسی کلیه مباحث موجود در برنامه CFA سطح 1 را شامل می شود. برنامه مطالعه ارتباط نزدیکی با نیازهای عملی کسب و کار دارد. هدف تحویل فارغ التحصیلانی است، که توسط کارفرمایان مرتبط با بازار مالی، هر دو در لهستان و خارج از کشور جستجو می شود. تحصیلات دوره کارشناسی در مسیر آموزشی تحلیل گر مالی این امکان را می دهد تا لیسانس امور مالی و حسابداری و دانش لازم برای موفقیت در سطح اول آزمون معتبر CFA را که فرصت های شغلی در دنیای مالی را فراهم می کند کسب کنید. دانشجویان این فرصت را دارند که تحت برنامه اراسموس، در فعالیت های علمی دانشجویان و همچنین دوره های کارآموزی در بانک ها و سایر موسسات مالی شرکت کنند. فارغ التحصیلان می توانند در دوره های سطح دوم تحصیلات خود را ادامه دهند و مدرک کارشناسی ارشد در امور مالی و حسابداری دریافت کنند.

لیسانس رشته حسابداری در دانشگاه گدانسک لهستان

کارشناسی ارشد رشته حسابداری در دانشگاه گدانسک لهستان

برنامه درسی کارشناسی ارشد در امور مالی به فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در لهستان فرصتی برای تعمیق دانش خود در امور مالی و توسعه مهارت ها و شایستگی ها در فرآیند سرمایه گذاری می دهد. این مدرک برای دانشجویان داخلی و خارجی در دسترس است. پیش زمینه قوی کارشناسی در امور مالی و تسلط به زبان انگلیسی، پیش نیازهای لازم برای موفقیت است. علاوه بر موضوعات اصلی مانند ساخت نمونه کارها، مدیریت ریسک و ارزیابی ابزارهای مالی، همچنین به دانشجویان روش های کمی مدرن آموزش داده می شود و در مورد نوآوری ها در امور مالی اطلاعات کسب می کنند.

این دانشگاه بر اصول اخلاقی و استانداردهای حرفه ای، مسائل حقوقی و جنبه های رفتاری بازارهای مالی تأکید می کند. دوره های اجباری با انتخاب دروس انتخابی که دانشجویان با توجه به علایق فردی خود انتخاب می کنند، تکمیل می شود. این برنامه درسی تعداد قابل توجهی از عناوین سطح 2 و 3 برنامه درسی برنامه CFA را پوشش می دهد. فارغ التحصیل دوره سطح کارشناسی ارشد می تواند در بانک ها، شرکت های مالی و غیره، انواع صندوق های سرمایه گذاری، سایر موسسات مالی و سازمان های نظارت بر بازار استخدام شوند.

رشته حسابداری در دانشگاه تجارت و اقتصاد پوزنان لهستان

دانشگاه تجارت و اقتصاد پوزنان لهستان یکی از موسسات معتبر در کشور لهستان است که برنامه های ان بر تجارت و اقتصاد متمرکز است. مطالعات حسابداری شامل 2 ماژول است:

  • ماژول زبان
  • ماژول حسابداری

در کلاس های زبان، دانشجویان مهارت های زبان انگلیسی خود را در زمینه اقتصاد بهبود می بخشند. بسته به مهارت زبان، ارائه حداقل به 2 گروه تقسیم می شود. کلاس ها توسط مدرسین دانشکده مطالعات انگلیسی دانشگاه آدام میکیویچ پوزنان و مدرسین دانشکده زبان های خارجی UEP تدریس می شود. به عنوان بخشی از ماژول زبان، دانشجویانی که انگلیسی را در سطح مناسب می دانند، برای یک آزمون اختیاری LCCI EFP، تأیید می شوند. ماژول دوم به حسابداری اختصاص یافته و شامل 160 ساعت آموزش می باشد. برنامه ماژول دوم مربوط به:

  • حوزه حسابداری مالی
  • حسابداری و هزینه
  • مدیریت حسابداری
  • و همچنین جنبه های مربوط به خدمات حسابداری
  • به ویژه تأکید بر بعد عملی واحد حسابداری

بیش از 30 ساعت درس به فناوری های اطلاعات مورد استفاده در حسابداری اختصاص یافته است. برای کسب ویزای تحصیلی لهستان به پیشنهاد همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *