مهاجرت تحصیلی لهستان

ویزای تحصیلی لهستان

ویزای تحصیلی لهستان

تحصیل در کشور لهستان، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی لهستان است. تحصیل در این کشور مورد توجه دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان قرار گرفته است. از آن جایی که این کشور در مرکز اروپا قرار دارد و از دانشگاه های معتبر دولتی با هزینه های پایین برای تحصیل برخوردار است، دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند.

سوالات رایج در باب ویزای تحصیلی لهستان

  • آیا تحصیل در لهستان امکان پذیر است؟ دانشجویان می توانند با ویزای تحصیلی کشور لهستان برای اقامت این کشور اقدام کنند. اخذ ویزا برای همراهان و تحصیل به زبان انگلیسی از مزایا تحصیل است.
  • مزایا تحصیل در کشور لهستان چیست؟ تحصیل به زبان انگلیسی، کار ضمن تحصیل، تحصیل در طیف گسترده ای از رشته ها، اخذ ویزای همراه

تحصیل در این کشور اروپایی موجب پیشرفت و ایجاد آینده ایی روشن پس از تحصیل و به دست آوردن کار در اروپا خواهد شد. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین گردیده است، قصد داریم تا اصول و شرایط تحصیل، طبق قوانین سال 2023 را بررسی کنیم. مطالعه مقاله پیش رو برای علاقه مندان مهاجرت تحصیلی خالی از لطف نیست و اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار آنان قرار می دهد.

اینفورگرافی ویزای تحصیلی لهستان

دانشگاه های برتر لهستان

دانشگاه های کشور لهستان (خصوصی و دولتی)، در جهان از نظام برتر آموزشی تبعیت می کنند. دانشگاه های زیر از برترین آن ها در سال 2023 محسوب می گردند:

دانشگاه های برتر لهستانرتبه جهانی QS
دانشگاه Jagiellonian309
دانشگاه ورشو308
دانشگاه صنعتی ورشو501
دانشگاه آدام میکیویچ، پوزناچ801
دانشگاه علم و فناوری AGH
801
دانشگاه فناوری کراکوف
801
دانشگاه صنعتی گدانسک
801
دانشگاه صنعتی لودز
801
دانشگاه نیکولاوس کپرنیک801
دانشگاه فناوری پوزناچ801
دانشگاه علوم زندگی ورشو801

تحصیل با ویزای دانشجویی لهستان

امکان تحصیل در کشور لهستان برای شهروندانی که برای ورود به خاک لهستان نیاز به دریافت ویزا دارند فقط با ویزای دانشجویی امکان پذیر است. تحصیل در کشور لهستان در مقطع دانشگاهی در 3 سطح مختلف ارائه می شود که در همه این سطوح به پذیرش شدگان خارجی ویزای تحصیلی اعطاء می شود. جهت اخذ ویزای دانشجویی لهستان و تحصیل در این کشور دانشجویان بایستی در دانشگاهی در این کشور پذیرش شوند. بسته به موقعیت دانشجو و ملیت وی تحصیل می تواند با هزینه ای نسبتا رایگان و یا مشمول هزینه ای در حدود 3000€ (یورو) در سال باشد.

همانطور که گفتیم برخی از افراد می توانند در این کشور با هزینه ای تقریبا رایگان تحصیل کنند. این افراد شامل:

  • دارندگان اقامت دائم لهستان
  • اتباع خارجی پناهنده شده
  • اتباع خارجی تحت حمایت فرعی
  • افراد تحت حمایت موقت
  • کارگران مهاجر که تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین یا سوئیس را بدست آورده اند.
  • دارندگان بلوکارت اتحادیه اروپا
  • دارندگان اجازه اقامت موقت که بر اساس پیشنهاد شغلی ماهرانه دریافت کرده اند.
  • اشخاصی که از حق خود برای اتحاد خانواده استفاده می کنند.
  • شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوئیس و اعضای خانواده آنها که دارندگان اجازه اقامت دائم در لهستان هستند.

دارندگان کارت اقامت حاکی از “دسترسی به بازار کار” یا ویزای شنگن که بر اساس عملکرد کار در لهستان برخوردار هستند می توانند در دانشگاه های لهستان (از جمله برنامه های دکترا) یا سایر شکل های تحصیلی را دنبال کنند که فقط با پرداخت شهریه ممکن می باشد. آنها حق دریافت کمک های مالی بر اساس نیاز، بورسیه تحصیلی در لهستان یا کمک های مالی از هر نوع دیگر را ندارند.

در نمودار زیر مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف در لهستان و میزان اقامت را مشاهده می کنید:

مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف در لهستان

رشته های تحصیلی در دانشگاه های لهستان

رشته تحصیلی مهندسی خودروهای الکتریکی و هیبریدی برای کسانی مناسب است که می خواهند مهندس شوند که در زمینه های توسعه علمی و فناوری فشرده کار می کنند و آماده کار بر روی ساخت و ساز درایوهای الکترومکانیکی هستند، به ویژه برای وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی از جمله وسایل نقلیه ویژه. آموزش در این زمینه تحصیلی امکان به دست آوردن دانش چند رشته ای لازم برای طراحی و پشتیبانی فنی برای سیستم های فنی پیچیده با انباشت انرژی با توجه به تجزیه و تحلیل فرآیندهای فیزیکوشیمیایی اساسی، استفاده از مواد غیر متعارف و کنترل خودکار را فراهم می کند. در رشته شهرسازی برنامه مطالعاتی به دانشجویان اجازه می دهد تا دانش دقیق و پیشرفته ای از جنبه های مختلف مربوط به معماری منظر بدست آورند.

با تحصیل در رشته پرستاری فارغ التحصیلان این برنامه آماده خواهند شد تا به طور مستقل پرستاری را در سراسر جهان تمرین کنند. آنها خدمات بهداشتی ارائه می کنند، نیازهای پرستاری و مشکلات بیماران را تشخیص می دهند و مراقبت های پرستاری را انجام می دهند و خدمات پیشگیرانه، تشخیصی، درمانی، توانبخشی و آموزشی ارائه می دهند. لیسانس زیبایی هم رشته محبوب دیگری در لهستان است، تربیت متخصصان زیبایی است که دانش نظری و عملی وسیعی داشته باشند تا بتوانند درمان های زیبایی را انجام دهند و بر اساس دانش دارویی در مورد انتخاب صحیح لوازم آرایشی مشاوره دهند. این برنامه به منظور آماده سازی متخصصان بسیار ماهر در تجارت زیبایی برای حرفه حرفه ای خود در یکی از بخش های بازار با سریع ترین رشد طراحی شده است. برنامه 3 ساله تمام وقت موضوعاتی را ارائه می دهد که در حرفه متخصص زیبایی آینده لازم است.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی لهستان

ویزای نوع D به شما امکان می دهد 1 سال در این کشور بمانید. بنابراین، برای اقامت طولانی تر، برای مثال، اگر در حال تحصیل در یک برنامه 3 ساله کارشناسی هستید، باید برای اقامت موقت درخواست دهید. اولین مجوز شما به مدت 15 ماه معتبر خواهد بود. اما می تواند تا 3 سال تمدید شود. شما فقط زمانی می توانید درخواست دهید که به طور قانونی در این کشور زندگی می کنید و این کار را باید قبل از انقضای ویزای خود انجام دهید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی برای این کشور در جدول زیر آمده است:

مرحلهتوضیحات
تایید محل دانشگاهقبل از اینکه بتوانید برای ویزا درخواست دهید، باید پیشنهاد یک دانشگاه این کشور را پذیرفته باشید و مدرک تحصیلی خود را داشته باشید.
یافتن نزدیک ترین سفارت این کشوربرای رسیدگی به درخواست ویزا باید به سفارت این کشور در کشور خود مراجعه کنید.
تعیین وقت ویزا با سفارتاحتمالا ابتدا باید از طریق وب سایت سفارت این کشور به صورت آنلاین ثبت نام کنید.
آماده کردن اسنادالزامات خاص ممکن است بین سفارت ها متفاوت باشد، بنابراین ابتدا با آن ها تأیید کنید.
شرکت در مصاحبه سفارت و ارسال مدارکتمام مدارک شامل فرم درخواست چاپ شده و امضاء شده و هزینه ویزا را ارسال کنید. شما باید ظرف 2 تا 3 هفته تصمیم بگیرید.

اخذ ویزای تحصیلی لهستان برای مقطع کارشناسی

امروزه سیستم آموزش عالی لهستان به سرعت در حال پیشرفت است. لهستان از نظر تعداد افرادی که در آموزش عالی ثبت نام کرده اند، رتبه چهارم اروپا (بعد از انگلیس، آلمان و فرانسه) را در اختیار دارد. کل جمعیت دانشجویی در بیش از 400 مدرسه سطح دانشگاه تقریباً 1.5 میلیون نفر است. هر ساله تقریباً نیم میلیون جوان تحصیلات خود را در دانشگاه ها و دانشکده ها شروع می کنند. مدارس سطح دانشگاه لهستان بیش از 200 نوع تحصیلات با کیفیت بالا را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر در منطقه آموزش عالی اروپا ارائه می دهند. بیشتر مدارس دوره هایی را به زبان های خارجی ارائه می دهند.

کسانی که قصد دارند در کشور لهستان ادامه تحصیل دهند، باید:

  • دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند.
  • متقاضیان بایستی شرایط و رشته های تحصیلی خود را در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی لهستان اقدام کند.
  • تحصیل در لهستان رشته و دوره ها در دانشگاه ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شود.
  • به مدرک زبان آیلتس 6 به بالا احتیاج دارند.
  • زبان رسمی کشور لهستان، لهستانی می باشد و به مدرک لهستانی نیاز است.
  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در هر دانشگاه دولتی و یا دانشگاه خصوصی 3 سال می باشد.

مزایای تحصیل در لهستان در مقطع کارشناسی

متقاضیان تحصیل در کشور لهستان می توانند از مزایای زیادی بهره مند شوند. اما مزایای تحصیل در مقاطع مختلف کمی متفاوت می باشد. از این رو متقاضی بایستی مزایای تحصیلی مختص به خود را بررسی کرده و آن را مبنای تصمیم قرار دهد. یکی از تفاوت های تحصیل کارشناسی در لهستان با مقاطع بالا، میزان درآمد کار حین تحصیل می باشد. برخی از مزایای تحصیل در لهستان در مقطع کارشناسی عبارتند از:

  • امکان کار حین تحصیل با درآمد مطلوب دانشجویی
  • امکان کار پس از تحصیل
  • اخذ مدرک معتبر تحصیلی
  • حقوق ماهیانه مطلوب برای کار پس از تحصیل
  • بهره مندی از رفاه اجتماعی

میزان بودجه برای اخذ ویزای دانشجویی لهستان

طبق آیین نامه ای که در حال حاضر به اجرا در آمده است، یک تبعه خارجی که مایل به حضور در یک برنامه دانشگاهی لهستان و درخواست اجازه اقامت مربوطه است، موظف است در هر ماه اقامت، حداقل 635PLN و 515PLN (زلوتی) برای هر فرد همراه برای مدت زمان 15 ماه یا کل مدت اقامت داشته باشد. فرد خارجی نیز می تواند مبلغ مربوط را به ارز خارجی محاسبه کند، که مطابق با میانگین نرخ ارزی تعیین شده توسط بانک ملی لهستان در آخرین روز کاری قبل از درخواست ارائه شود. این شرط همچنین در صورتی برآورده می شود که شخص بتواند حداقل بودجه ماهانه مساوی با مبلغ ذکر شده در بالا را برای کل مدت اقامت برنامه ریزی شده در لهستان داشته باشد.

علاوه بر این، فرد باید مبلغ بلیط برگشتی را به کشور مبداء خود یا بودجه کافی برای تأمین هزینه بازگشت به آن کشور، به مبلغی که در قانون مقرر شده است به شرح زیر است مستند کند:

  • 200 PLN (زلوتی) اگر شخص از یک کشور همسایه آمده باشد.
  • 500 PLN (زلوتی) اگر شخص از یک کشور عضو اتحادیه اروپا بیاید.
  • 2500 PLN (زلوتی) اگر فرد از کشوری که عضو اتحادیه اروپا یا کشور همسایه نیست، وارد کشور شود.

اگر خارجی با اعضای خانواده در حال مسافرت است، باید برای تأمین هزینه سفر برگشت برای کلیه اعضای خانواده که او را همراهی می کنند، از بودجه کافی برخوردار باشد.

اخذ ویزای تحصیلی لهستان برای مقطع کارشناسی ارشد

لهستان نقش فعالی در فرایند بولونیا دارد. با توجه به معرفی آموزش های 3 مرحله ای مدل سازی شده در مطالعات کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین سیستم انتقال اعتبار اروپا، هم دانشجویان لهستانی و هم دانشجویان بین المللی که در لهستان تحصیل می کنند، کاملاً متحرک هستند. دانشجویان خارجی که در سال 2023 به لهستان می آیند، می توانند انتظار داشته باشند که جذاب ترین و متنوع ترین فرصت های تحصیلی مطابق با استانداردهای بالای اروپایی باشد.

آنها می توانند در رشته های زیر تحصیل کنند:

  • پزشکی
  • بیوتکنولوژی
  • مهندسی
  • هنر
  • تجارت
  • و بسیاری از موضوعات دیگر

کسانی که قصد ادامه تحصیل در لهستان را دارند در دوره فوق لیسانس (کارشناسی ارشد)، بایستی:

  • مدرک کارشناسی را داشته باشند.
  • این امکان را دارند دانشگاه دولتی یا خصوصی و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • دروس در مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
  • به مدرک زبان آیلتس 6 به بالا نیاز می باشد.
  • چون زبان رسمی کشور لهستان، لهستانی می باشد باید مدرک زبان لهستانی نیز را داشته باشید.
  • مدت زمان دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی بین 1.5 تا 2 سال می باشد.

جزئیات تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

در جدول زیر شاهد جزئیات تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور می باشیم. شایان ذکر است که با مطالعه مقاله تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان در وب سایت ما می توانید به اطلاع جامع تری دست یابید:

آیتم شرح
تعداد دانشگاه ها434
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه Jagiellonian
دانش آموزان بین المللی63925
طول دوره1.5 الی 2 سال

اخذ ویزای تحصیلی لهستان در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکترا در لهستان ، فرصتی برای دستیابی به مدرک معتبر بین المللی است. برنامه های دکترا در لهستان مطابق با فرآیند بولونیا برگزار می شود. با اکثر دکتری های بین المللی دیگر (از جمله انگلستان) برابر است. طول دوره برنامه های دکتری، تمام وقت معمولاً بین 3 تا 4 سال به طول می انجامند. امکان مطالعه دکتری نیمه وقت وجود دارد. این نوع مطالعه اغلب دارای شهریه اضافی است که با آن همراه است. مدت و مقررات این مدارک بسته به دانشگاه و حوزه تحقیقاتی آینده شما می تواند متفاوت باشد.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در لهستان دوره دکترا دارند باید:

  • مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) را داشته باشند.
  • این امکان را دارند که دانشگاه دولتی و یا دانشگاه خصوصی و رشته خود را انتخاب کند.
  • رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می شود.
  • به مدرک زبان آیلتس 7 به بالا احتیاج است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان 2023

اخذ یزای تحصیلی لهستان شرط اقامت جهت تحصیل در این کشور است. جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان، طبق قانون سال 2023، ارائه مدارکی مورد نیاز است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه پذیرش از دانشگاهی معتبر در لهستان
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • واریز شهریه سالانه
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین معتبر به همراه ترجمه و ریزنمرات
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه ویزا
  • ارائه مدارک هویتی معتبر
  • عکس
  • و سایر

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان 2021

مراحل اخذ ویزای تحصیلی لهستان

پروسه اخذ ویزای تحصیلی لهستان برای متقاضیان، میدان عمل تلقی می شود. اخذ ویزا از طریق سفارت این کشور صورت می گیرد. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور بایستی مدارک خود را تحویل سفارت لهستان داده و منتظر پاسخ باشند. اخذ ویزا و یا تهیه مدارک ممکن است دارای برخی موارد حقوقی باشد. از این رو توصیه می شود تا با وکلای مجرب اقدام به همکاری گردد. پروسه اخذ ویزای تحصیلی لهستان به شرح زیر می باشد.

پروسه اخذ ویزای تحصیلی لهستان

هزینه تحصیل در لهستان در سال 2023

تحصیلات به زبان لهستانی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA و همچنین برای کسانی که منشور لهستانی دارند (کارته پولاکا)، رایگان است. سایر خارجی ها باید شهریه بپردازند که می تواند در دانشگاه ها و برنامه های مختلف متفاوت باشد. عوامل متعددی بر هزینه های تحصیلی تاثیر گذار می باشند. میزان هزینه های پرداختی به شرح زیر است:

مقاطع مختلف تحصیلیهزینه تحصیل سالانه به زلوتی
کارشناسی و کارشناسی ارشدzł9039 الی zł18078
 برنامه های دکتریzł13558 الی zł18078
 MBA و برنامه های پزشکیzł45195 الی zł54235
لیسانس در روابط بین الملل در دانشگاه ورشوzł13558 + هزینه یک بار zł903
کارشناسی ارشد رشته زبان شناسی انگلیسی در دانشگاه ورشوzł11298

دانشجویان آینده نگر باید در مورد بیمه خدمات درمانی، اسکان و سایر هزینه های زندگی نیز فکر کنند. همیشه می توان بورسیه تحصیلی را پیدا کرد که هزینه های تحصیل شما را تأمین کند. حتی ممکن است یک مبلغ متوسط ​​ماهانه برای شما فراهم کند. بورس های تحصیلی مختلفی توسط دولت ها، دانشگاه ها و حتی شرکت های خصوصی ارائه می شود. به طور کلی، هرچه سطح تحصیلات بالاتر باشد، اخذ بورس تحصیلی آسان تر خواهد بود.

هزینه های زندگی در لهستان

هزینه های زندگی در لهستان مطابق با استانداردهای اروپایی زیاد نیست. متوسط ​​هزینه زندگی دانشجویان بین zł1581 تا zł2485 (زلوتی) در ماه است. البته، شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک گران هستند. اما حتی ورشو در مقایسه با سایر پایتخت های اروپایی ارزان است. دانشگاه های لهستان معمولاً اقامت در خوابگاه های خود را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند که اجاره آپارتمان در این شهر ارزان تر است. با این وجود تعداد مکان های این خوابگاه ها محدود است.

افرادی که مجوز تحصیل در لهستان در دوره های مختلف در دانشگاه ها را دارند، از این مجوز برخوردارند که کار ضمن تحصیل در لهستان انجام دهند و به صورت قانونی در کشور لهستان کار کند. یکی از مزایای این کشور این است که همراهان فرد متقاضی نیز مجوز کار کردن را دارند. لازم به ذکر است که همراهان مجوز کار در مراکز دولتی و عمومی در کشور لهستان را ندارند. سپس برای آنها بیمه نمی شوند و نمی توانند که مالیات نیز پرداخت کنند.

توزیع هزینه های زندگی در این کشور بدین قرار است:

توزیع هزینه های زندگی در کشور لهستان

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای تحصیلی لهستان

همان طور که گفته شد کشور لهستان، کشور اروپایی می باشد که اصولا کشورهای اتحادیه اروپا قوانین یکسانی برای دریافت اقامت دائم دارند. دریافت اقامت دائم در لهستان با ویزای تحصیلی امکان پذیر خواهد بود. به این شکل می باشد که تحصیل در لهستان 5 تا 6 سال به صورت همیشگی و متوالی در کشور لهستان حاضر باشند و اقامت دائم خود را کسب کنند.

یکی از راه های دیگر در این مورد این است که متقاضیان همزمان با تحصیل مجوز کار را دارند و از این طریق می توانند مالیات به دولت پرداخت کند و اقامت لهستان را به صورت دائم کسب کند. همچنان با این اطلاعاتی که در این مقاله به شما داده شد کشور لهستان کشور مناسبی برای تحصیل می باشد. لازم به توضیح است که محدودیتی برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه های معتبر و برتر در دانشگاه های کشور لهستان وجود ندارد و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امکان را دارند با توجه به شرایط شخصی فرد از یکی از دانشگاه های برتر پذیرش شخص را دریافت کند.

 

درخواست ویزای تحصیلی لهستان از مکان های مختلف

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی لهستان می توانند از مکان های مختلف درخواست ویزای خود را ثبت کنند. به طور کلی بسته به محل زندگی خود می توانید برای ویزای تحصیلی لهستان درخواست دهید. اتباع خارجی می توانند از طریق یکی از موارد زیر برای درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام کنند:

  • از طریق کنسولگری لهستان در یکی از کشورهای همسایه
  • کنسولگری یا سفارت لهستان در کشور خود
  • در خواست از سفارت یا کنسولگری یک کشور حوزه شنگن، که جمهوری لهستان درخواست های ویزای تحصیلی را به آن کشور برون سپاری کرده است.
  • از طریق یک مرکز یا آژانس خصوصی درخواست ویزای تحصیلی لهستان، که سفارت لهستان خدمات ارسال ویزا را برون سپاری کرده است.

بنابراین با توجه به این مراکز گسترده جهت درخواست ویزای تحصیلی لهستان، متقاضیان هیچ مشکلی را در روند درخواست ویزای خود نخواهند داشت.

انجام کار با ویزای تحصیلی لهستان

دارندگان ویزای تحصیلی لهستان علاوه بر تحصیل در این کشور می توانند با این ویزا در لهستان مشغول به کار شوند. البته متقاضیان کار با ویزای تحصیلی لهستان در صورتی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند که مجوز اقامت داشته باشند. علاوه بر این دارندگان ویزای تحصیلی لهستان می توانند در طول تحصیل در این کشور به صورت پاره وقت و 20 ساعت در هفته کشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که رد زمان استراحت یا تعطیلات تابستانی دانشگاه نیز می توانند به صورت تمام وقت نیز کار کنند. با این در کشور لهستان به شما توصیه می شود که بیشتر بر روی تحصیلات خود تمرکز داشته باشید. زیرا بر روی ویزای تحصیلی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. اگر امتحانات خود را با موفقیت پشت سر نگذارید و هر ترم را به موقع به اتمام نرسانید بر تمدید ویزای تحصیلی شما تاثیر گذار خواهد بود.

رد درخواست ویزای دانشجویی لهستان

در صورت بروز یکی از موارد زیر ویزای دانشجویی لهستان از طرف دفتر Voivodeship رد می شود:

  • هیچ زمینه کافی برای اقامت فرد در لهستان بیش از 3 ماه وجود ندارد (به عنوان مثال برای تکمیل تحصیل که فرد می خواهد در لهستان انجام دهد، کمتر از 3 ماه طول بکشد.)
  • اطلاعات شخصی متقاضی در لیست سیاه قرار دارد.
  • به دلایل امنیت ملی و دفاع یا محافظت از نظم و امنیت عمومی
  • اطلاعات فرد نادرست باشد و یا بودجه کافی نباشد.
  • فرد متقاضی از درمان اجباری یک بیماری عفونی امتناع کرده باشد.
  • متقاضی در هنگام ارسال درخواست به طور غیرقانونی در لهستان مانده باشد.
  • فرد متقاضی دارای اجازه اقامت موقت باشد لذا مجوز دیگری صادر نمی شود.

مدت زمان پردازش و هزینه درخواست ویزای تحصیلی لهستان

یکی از اساسی ترین مسائل موجود در روند درخواست ویزای تحصیلی لهستان، مدت زمان و هزینه درخواست این ویزا می باشد. لازم به ذکر است که بررسی ویزای دانشجویی لهستان، پس از ارسال درخواست شما ممکن است تا دو هفته کاری به طول بینجامد. به همین جهت پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه مربوطه، به شدت توصیه می شود که در اسرع وقت برای ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید. همچنین اگر به صورت شانسی در طول فصل تابستان در خواست ویزا دهید، زمان پردازش ویزای تحصیلی لهستان ممکن است تمدید شود. از سوی دیگر، دارندگان ویزای تحصیلی لهستان می توانند به مدت یک سال در این کشور بمانند. در نهایت اینکه، هزینه درخواست ویزای تحصیلی لهستان zt290 (زلوتی لهستان) برای هر متقاضی می باشد.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی کشورهای مختلف جهان را مشاهده فرمایید:

مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی کشورهای مختلف جهان

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در لهستان این امکان را دارید که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با کارشناسان ارشد ما مشورت کنید و کارشناسان ارشد ما شرایط شما را بررسی می کنند و بهترین راه مهاجرت را به شما پیشنهاد می دهند و از ابتدا پروسه تا آخر پروسه در کنار شما عزیزان خواهند بود.

سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی لهستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی به سوالات شما در باب ویزای تحصیلی لهستان می باشیم:

  • دوره تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در لهستان چه مدت طول می کشد؟ به طور کلی، 3 سال تحصیلی برای گذراندن دوره های کارشناسی (6 ترم) نیاز است، در حالی که تحصیلات کارشناسی ارشد بسته به رشته تحصیلی، از 1.5 تا 2 سال تحصیلی (به ترتیب 3 یا 4 ترم) به طول می انجامد.
  • آیا برای تحصیل در لهستان باید به زبان لهستانی مسلط باشم؟ در لهستان دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، بنابراین نیازی به تسلط به زبان لهستانی مسلط باشید. اگر ترجیح می دهید به زبان لهستانی تحصیل کنید، قبل از شروع تحصیل باید یک دوره زبان لهستانی را بگذرانید.
  • ثبت نام دوره های تحصیلی در لهستان چه زمانی است؟ زمان ثبت نام دوره های تحصیلی در لهستان برای هر برنامه متفاوت است. برای اطلاعات دقیق از زمان ثبت نام، به سایت دانشکده مربوطه مراجعه نمایید.
  • آیا برای تحصیل در لهستان نیاز به ویزا دارم؟ دانشجویان بین المللی قبل از ورود به لهستان، باید ویزای دانشجویی را دریافت کنند. دانشجویان آمریکایی و کانادایی می توانند حداکثر 90 روز بدون ویزا به لهستان سفر کنند. از آنجا که قوانین ویزا به طور مکرر تغییر می کنند، مهم است که پس از پذیرش در یک برنامه، با سفارت لهستان در کشور خود تماس بگیرید.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی لهستان

  1. باران گفت:

    اصلا نمیدونستم درباره ویزای تحصیلی لهستان انقدر نطلب هست و گرفتن ویزای دانشجویی لهستان انقدر دنگ و فنگ داره. کشور لهستان شرایط تحصیلی خوبی داره به نظرم. ولی فکر میکنم گرفتن ویزای تحصیلی لهستان خیلی راحت نباشه. اگر ریز نمرات دبیرستان خیلی بالا نباشه درخواست ویزا رد میشه؟ یا نامه پذیرش دانشگاه رو میشه گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *