مهاجرت تحصیلی لهستان

مقطع کارشناسی در لهستان

مقطع کارشناسی در لهستان

اولین مقطع تحصیل در دانشگاه های عالی کشور لهستان مقطع کارشناسی در لهستان است که دانشجویان بومی و بین المللی در این مقطع می توانند تحصیل کنند. مقطع کارشناسی در این کشور معادل با همان مدرک لیسانس است و لازمه ورود به مقطع کارشناسی ارشد در لهستان است. لهستان به دلیل هزینه زندگی مقرون به صرفه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس، یکی از کشورهای محبوب جهت تحصیل است. لهستان برخلاف بسیاری از کشورهای غیر انگلیسی زبان، امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان را فراهم کرده است. این کشور که در مرکز اروپا قرار دارد امروز میزبان نزدیک به 800.000 دانشجوی خارجی است. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان می توانید به توصیه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را مطالعه کرده و از جمله پاسخ سوالات مهم زیر درباره آن را بیابید.

  • تحصیل مقطع کارشناسی در لهستان چه مدت زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور لهستان چگونه است؟
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان چیست؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی در لهستان چه میزان می باشد؟

تحصیل در لهستان

لهستان کشوری هم مرز با آلمان، اسلوونی، جمهوری چک، اوکراین و بلاروس است و کشوری با پیشینه قدیمی است. این کشور دارای مناظر گسترده و ویژگی های جغرافیایی مانند کوه های کارپات و سودته است. لهستان با جمعیت تقریبا 38 میلیون نفری خود یکی از پرجمعیت ترین کشورها در اروپا است. این کشور پس از اتمام جنگ جهانی دوم به بازسازی خود پرداخت و امروز به پیشرفت خود ادامه می دهد. بسیاری از گردشگران برای بازدید از اماکن تاریخی هولوکاست و اردوگاه های کار اجباری به لهستان سفر می کنند، جایی که بیش از 70% کلیه افراد تحت تعقیب یهودی در طول جنگ جهانی دوم زندانی شدند.

این کشور در حال حاضر پیشرفته است و به داشتن تنوع مذهبی و فرهنگی، ترویج خلاقیت و اندیشه می بالد. این کشور عضو اتحادیه اروپا امروز به مکان مناسبی جهت تحصیل نیز تبدیل شده است و هر سال تعداد زیادی جهت تحصیل به لهستان مهاجرت می کنند.

مزایای تحصیل مقطع کارشناسی در لهستان

به دنبال فرایند بولونیا، لهستان دارای 3 سطح تحصیل در مقطع عالی است و برنامه هایی را در طیف گسترده ای از موضوعات و رشته ها ارائه می دهد. سیستم آموزش عالی لهستان به مؤسسات تأمین مالی عمومی و خصوصی تقسیم می شود. دانشجویان با تحصیل کارشناسی در لهستان می توانند با استفاده از ویزای تحصیلی لهستان در این کشور اقامت داشته باشند و در کنار تحصیل از تجربه عالی زندگی در شهرهای این کشور به خصوص شهرهای توریستی مانند گدانسک و کراکف لذت ببرند. همچنین با توجه به عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، دانشجویان می توانند بدون دریافت ویزا به دیگر کشورها حین تحصیل و یا در تعطیلات تابستانی سفر کنند.

در اینجا از جمله مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان شرح داده شده است:

  • تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی
  • اخذ مدرک لیسانس معتبر در اروپا
  • اقامت تحصیلی در لهستان به مدت 4 سال
  • طیف گسترده رشته ها در مقطع کارشناسی
  • تحصیل کارشناسی و اخذ مدرک با هزینه مناسب
  • تفریح و سفر در شهرهای زیبای لهستان
  • تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • یادگیری زبان لهستانی حین تحصیل

دلایل تحصیل کارشناسی در لهستان

یکی از مهم ترین دلایل تحصیل کارشناسی در این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی است چرا که بسیاری از کشورهای غیر انگلیسی زبان این امکان را فقط برای مقاطع بالاتر دارند. از دیگر دلایل تحصیل در این مقطع:

  • تنوع زیاد: دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی تنوع زیادی دارند و رشته های بسیاری را ارائه می کنند. اکثر برنامه های تحصیل متنوع در این کشور به زبان های لهستانی و انگلیسی ارائه می شود. از این گذشته، صدها زبان وجود دارد که در اینجا تدریس می شود. دانشکده های هنر و همچنین دانشکده های علوم انسانی و پلی تکنیک بسیاری وجود دارد که همه آنها مجهز به آزمایشگاه های مجهز و فوق العاده هستند. علاوه بر این موسسات تجاری لهستان آموزش کلاس جهانی را در زمینه مدیریت و امور مالی ارائه می دهند که همگی در سطح بین المللی شناخته شده و معتبر هستند.
  • تحصیل در مرکز اروپا: لهستان جایی است که شما می توانید مدرک دانشگاهی خود را کسب کنید و درها را به روی بهترین شرکت های اروپا و برخی از بهترین های جهان باز کنید. همچنین ضمن تحصیل در لهستان، به برنامه های مطالعاتی اتحادیه اروپا دسترسی دارید و می توانید کارآموزی را در خارج از کشور نیز انجام دهید. لهستان موقعیت جغرافیایی مطلوبی دارد که ارتباط حمل و نقل بسیار خوبی با کل اتحادیه اروپا را فراهم کرده است.
  • بودجه مناسب تحصیل: لهستان برخلاف کشورهای دیگر اروپا جهت تحصیل هزینه زیادی از دانشجویان را طلب نمی کند و بودجه برای تحصیل بسیار مناسب است. هزینه خوابگاه از 80€ (یورو) آغاز می شود و یک وعده غذا در کافه تریا از 3€ (یورو) آغاز می شود.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در لهستان

تحصیل در دانشگاه های این کشور همانند دیگر کشورهای اروپایی به صورت ترمیک می باشد و هر سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم می شود. لذا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی بایستی 6 الی 8 ترم را تحصیل کنید. از آنجایی که سیستم واحد بندی این کشور طبق فرایند بولونیا می باشد برای دریافت مدرک تحصیلی حداقل بایستی 180 ECTS را پاس کنید. جهت ورود به دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی باید دارای دیپلم 12 ساله معتبر و مورد تایید آموزش و پروش لهستان را داشته باشید. علاوه بر این باید به زبان تحصیل که لهستانی یا انگلیسی است مسلط باشید و همچنین در مصاحبه شرکت کرده و قبول شوید. برای ارائه مدرک زبان می توانید مدرک آیلتس 6.5 را برای اثبات زبان خود ارائه کنید.

در نمودار زیر همچنین مدت زمان تحصیل در لهستان و مقاطع مختلف در این کشور را می بینید:

طول دوره تحصیلی در لهستان

تحصیل کارشناسی در لهستان به زبان انگلیسی

همانطور که اشاره کردیم در مقطع کارشناسی در لهستان می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد. لذا برای تحصیل به این زبان دانشجویان بایستی در مصاحبه و یا ارائه مدرک زبان، این مهارت خود را ثابت کنند. ارائه مدارکی مانند آیلتس، تافل و یا C1 پیشرفته را تمامی دانشگاه های این کشور می پذیرند. علاوه بر این نیز دوره های آموزش زبان در این کشور با هزینه ای در حدود 2.000€ (یورو) در سال امکان پذیر می باشد. دانشگاه های این کشور بیش از 5.000 دوره تحصیلی را به زبان لهستانی و نزدیک به 1.000 دوره تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. لازم به ذکر است تحصیل در دوره های به زبان انگلیسی نسبت به تحصیل به زبان لهستانی گران تر می باشند.

تحصیل کارشناسی مدیریت در لهستان

دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه های لهستان برنامه کارشناسی در مدیریت (BiM) که یک دوره 3 ساله می باشد را ارائه می کند. این برنامه شامل کلیه حوزه های تجارت و مدیریت است. مهمتر از همه در این دوره دانشی در اختیار دانشجویان ارائه می شود که به آنها کمک می کند مهارت های لازم را برای تبدیل شدن به مدیران شایسته و واجد شرایط برای خود ایجاد کنند. مدیران دارای مهارت حرفه ای در پیشبرد تجارت، کار و خدمات عمومی هستند. این برنامه برای افراد خارج از کشور که ابتکار عمل نشان می دهند و ایده های اصلی خود را ارائه می دهند، ایجاد شده است که می توانند به زبان های خارجی ارتباط برقرار کنند. این برنامه دانش، اعتماد به نفس و مهارت های تصمیم گیری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که برای ایجاد شغلی پر سود لازم دارند.

تحصیل کارشناسی شیمی در لهستان

برنامه لیسانس در رشته شیمی در لهستان دانش گسترده ای از شیمی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. با استفاده از سمینارها و کلاس های آزمایشگاهی، شما می توانید دانش گسترده ای در مورد روش های نوین سنتز شیمیایی به دست آورید. همچنین با وضعیت روش های فیزیکی و شیمیایی، که در مطالعات مربوط به ساختار ترکیبات به کار رفته است، آشنا می شوید. دانش آموختگان کارشناسی شیمی را کسب می کنند. این برنامه درسی شامل موضوعات شیمی و علوم مرتبط از جمله روش های اندازه گیری فیزیکی و شیمیایی است.

پس از فارغ التحصیلی از این تخصص، شما قادر خواهید بود در آزمایشگاه های تجهیزات مدرن و در شرکت هایی که از فناوری های نوین استفاده می کنند، همچنین در موسسات تحقیقاتی و آزمایشگاهی فعالیت کنید. فارغ التحصیلان همچنین می توانند در صنایع مختلف و در دانشگاه ها مشغول به کار شوند. تحصیل این برنامه در لهستان نیز 3 ساله است.

تحصیل کارشناسی فیزیوتراپی در لهستان

تحصیل کارشناسی فیزیوتراپی در لهستان

لیسانس فیزیوتراپی در کشور لهستان 3 سال به طول می انجامد و به طور کامل به زبان انگلیسی و یا لهستانی تدریس می شود. این برنامه ترکیبی جامع از جنبه های نظری و عملی فیزیوتراپی را تشکیل می دهد. این برنامه درسی همچنین شامل کار در کلینیک های فیزیوتراپی و کینزوتراپی و بخش های بیمارستان در لهستان است. فارغ التحصیلان این دوره برای ارائه خدمات درمانی مختلفی از جمله توانبخشی سیستمیک، توانبخشی ریوی، عصبی، قلبی، یا معالجه کودکان در اغما، آماده خواهند بود.

برنامه درسی موضوعات مختلفی را شامل می شود:

  • علوم پزشکی پایه
  • کینزیولوژی
  • آموزش مهارت های حرکتی
  • کمک های اولیه پیشرفته
  • فیزیولوژی
  • نوروفیزیولوژی
  • فیزیوتراپی بالینی در تخصص های پزشکی مختلف
  • ماساژ درمانی
  • ارتوپدی و آسیب شناسی
  • فیزیوتراپی آب گرم

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در لهستان

لهستان دارای دو نوع دانشگاه دولتی و دانشگاه های صنعتی خصوصی است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور برای تحصیل به زبان لهستانی برای دانشجویان بومی و همچنین دانشجویان عضو اتحادیه اروپا رایگان است. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی با توجه به رشته مورد نظر خود در مقطع کارشناسی متفاوت است. در هر حال میزان شهریه تحصیل کارشناسی در دانشگاه های دولتی در حدود 500 الی 1.000€ (یورو) در سال است. این در حالی است که هزینه تحصیل کارشناسی در لهستان در دانشگاه های خصوص در حدود 1.500 الی 3.000€ (یورو) می باشد. البته لازم به ذکر است بررسی هزینه زندگی در لهستان نیز برای علاقه مندان مهاجرت به لهستان امری ضروری است.

لازم به ذکر است دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور نیاز به دریافت ویزای تحصیلی لهستان دارند. البته اگر دارای بلوکارت اتحادیه اروپا هستید از این امر معاف خواهید بود. چنانچه برای تحصیل در کشورهای اروپایی مصمم هستید می توانید با تکیه بر دانش وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اهداف خود برسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *