مهاجرت تحصیلی لهستان

اعزام دانشجو به لهستان

اعزام دانشجو به لهستان

از ایده آل ترین و مناسب ترین راه های مهاجرت به اروپا در سال 2023، می توان به اعزام دانشجو به لهستان و مهاجرت تحصیلی اشاره نمود. نظام دانشگاهی در این کشور مطابق با نظام آموزشی و دانشگاهی در سطح اروپاست. کشور لهستان به عنوان مرکز فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در اروپای مرکزی شناخته شده است.

تحصیل در کشور لهستان در سال 2023، افقی روشن برای کار و زندگی در این کشور و سایر کشورهای اروپایی ایجاد می کند. سالانه تعداد زیادی دانشجو از سرتاسر جهان برای تحصیل در کشور لهستان به این کشور وارد می شوند. به دلیل پرطرفدار بودن این کشور برای تحصیل، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا در مقاله پیش رو به شرایط تحصیل در کشور لهستان و اعزام دانشجوی خارجی به این کشور بپردازد که قطعا مطالعه آن برای علاقه مندان خالی از لطف نیست.

اینفورگرافی اعزام دانشجو به لهستان

اعزام دانشجو به مدارس لهستان

شرایط اعزام دانشجو و مهاجرت به لهستان در مقاطع دیپلم و زیر دیپلم متفاوت از شرایط ورود به مقاطع دانشگاهی است. در سال 1999 میلادی در سیستم آموزش و پرورش کشور لهستان تغییراتی ایجاد گردید. یکی از این تغییرات گذراندن دوره های کارآفرینی برای دانش آموزان بود. چرا که آنان علاوه بر این که در دروس مختلف آموزش می بینند، عملگرا نیز می شوند. هر دانش آموز از ابتدای مقطع ابتدایی تا زمان ورود به دانشگاه می بایست به مدت 12 الی 15 سال دوره های تحصیلی مختلف را پشت سر بگذارد.

بنابراین نظام آموزشی لهستان در مقطع زیر دیپلم، در 3 بخش اصلی تقسیم بندی می گردد:

  • بخش ابتدایی
  • بخش متوسطه
  • بخش دبیرستان

شرایط تحصیل در مدارس در لهستان

دوره های تحصیلی در مدارس ابتدایی به مدت 6 سال می باشد. دوره های تحصیل دانش آموزان در بخش دبیرستان نیز مبتنی بر گذراندن 2 مرحله است:

  • مرحله اول دوره های 3 ساله را شامل می گردد.
  • پس از پایان یافتن این 3 سال، دانش آموز می بایست در آزمون جامع شرکت نماید.
  • در صورت قبولی در این آزمون، می تواند به 3 ساله دوم ورود پیدا کند.
  • در این سطح از تحصیلات است که رشته تحصیلی خود را به طور تخصصی انتخاب می کند.
  • تصمیم می گیرند که 3 یا 4 سال دوره های تحصیلی خود به صورت حرفه ای را در چه رشته ای ادامه دهند.
  • دوره های تحصیلی در مدارس حرفه ای در بازه زمانی 3 الی 4 سال به طول خواهد انجامید.
  • پس از شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی مجاز هستند که به ادامه تحصیلات در مقاطع لیسانس و بالاتر بپردازند.

شرایط تحصیل دانش آموزان در محیط های دانشگاهی و غیر دانشگاهی فراهم است. از این رو علاوه بر دانشگاه های سنتی، دانشگاه های آموزشی و پلی تکنیک نیز در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

فهرست مدارس لهستان

کشور لهستان دارای 21 مدرسه بین‌المللی است که هرکدام از آنها زبان‌های آموزشی متفاوتی را دارند. جدول ذیل اطلاعات کاملی را درخصوص این مدارس در اختیار شما عزیزان قرار می‌ دهد:

نام مدرسهسیستم آموزشیزبان تحصیلشهریه به زلوتی لهستان
Willy-Brandt Schule Wars Chauآلمانیآلمانیzt24000
Multischool International schoolانگلیسی، لهستانیانگلیسی، لهستانzt18500
The international schoolکاناداییانگلیسی، لهستانیzt24000
International European School Warsawبین المللی، انگلیسی، لهستانیبین المللیzt46000
International School of Warsawبین المللیانگلیسیzt38000
Monnet International Schoolبین المللیبین المللیzt30000
Vancouver Schoolsکانادایی، لهستانیانگلیسی، لهستانیzt18000
Polish British Academy of Warsawانگلیسی، لهستانیانگلیسی، لهستانیzt28620
Academia High Schoolانگلیسیانگلیسیzt97000

اعزام دانشجو به لهستان در مقطع کارشناسی

کشور لهستان کشوری است که در تقاطع شرق و غرب قرار دارد. از این رو می توان لهستان را یک کشور فرهنگی دانست. به همین دلیل برای فردی که قصد ادامه تحصیل در اروپا را دارد، اعزام دانشجو به لهستان می تواند کشوری مناسب تلقی گردد. هزینه های زندگی در لهستان پایین بوده و تحصیلات در سطح بالایی از کیفیت انجام می گیرد. همچنین دانشجویان این امکان را دارند که به یادگیری زبان دوم بپردازند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان به شرح زیر است:

آیتمشرح
تعداد دانشجویان خارجی در سال 2023 میلادیتقریبا 10%
طول دوره کارشناسی3 الی 4 سال
زبان تحصیلانگلیسی
برنامه تحصیلیتمام وقت

در صورت عدم تسلط به زبان می توان پس از پذیرش در دانشگاه، دوره های آموزش زبان را در همان دانشگاه سپری کرد.

اعزام دانشجو به لهستان در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، موظف به گذراندن دوره های پژوهشی جهت ارائه پایان نامه هستند. بدین صورت که با بهره گیری از تخصص ها و مهارت های کسب شده در این مقطع، قادر خواهند بود به پژوهش های علمی بپردازند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور لهستان، نیازمند شرایطی است که به شرح زیر است:

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

البته جای هیچ نگرانی نخواهد بود که ممکن است نمره شما به این میزان نباشد. در این صورت دوره های یادگیری زبان به شما ارائه می گردد.

بورسیه و اعزام دانشجو به لهستان

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های سنت کیتس از جمله موارد مهمی است که در اعزام دانشجو به لهستان مورد توجه قرار گرفته است. بورسیه های تحصیل در لهستان به دانشجویانی تعلق می گیرد که رزومه تحصیلی آنان در سطح قوی و بالایی قرار دارد. اما به طور کلی پیشنهاد ما این است که تحصیل در دانشگاه های دولتی را انتخاب نمایید. چرا که هزینه های تحصیلی در این نوع دانشگاه ها ناچیز و به صورت رایگان می باشد.

برخی از بورسیه ها که به دانشجویان در کشور لهستان به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد تعلق می گیرد، به شرح زیر است:

انواع بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشدتوضیحات
بورسیه تحصیلی Ignacy Łukasiewiczیک ابتکار مشترک آژانس ملی لهستان برای تبادل دانشگاهی و وزارت امور خارجه است. این بورس تحصیلی سالانه در برخی از علوم، برای دانشجویان بین المللی از مکزیک و مناطق خاصی از آسیا و آفریقا قابل استفاده است.
بورسیه تحصیلی استفان باناخبورسیه اقتصادی دولتی است که توسط همین ارگان ها تأسیس می شود. برای شهروندان کشورهای Ballkan غربی، مشارکت آسیای میانه و شرقی باز است و شهریه و هزینه زندگی ماهانه را نیز تحت پوشش خود قرار می دهد.
جوایز رهبری جامعه مدنیاز بورسیه های مبتنی بر شایستگی موجود در لهستان است. این بورس تحصیلی کاملاً تأمین مالی برای دانشجویان کشورهای منتخب آفریقا و آسیا محسوب می شود.

شرایط اعزام دانشجو به لهستان در مقطع دکتری

دوره های تحصیلی در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور لهستان به مدت 3 تا 4 سال طول می کشد. هزینه های تحصیلی در این مقطع متغیر بوده و به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی بستگی دارد. دانشجویان مقطع دکتری بایستی شخصی را به عنوان سرپرست دانشگاهی یا سوپروایزر داشته باشند. سوپروایزر تخصص های لازم و کافی را در رشته تحصیلی دانشجوی مقطع دکترا دارا می باشد. زبان تحصیلی در این مقطع زبان انگلیسی خواهد بود. بنابراین در هنگام پذیرش می بایست مدرک زبان خود را ارائه نمایید. ناگفته نماند نمره مدرک زبان در دانشگاه های مختلف این کشور، متغیر خواهد بود. اما به طور کلی شایسته است نمره زبان آیلتس شما 7 باشد.

شرایط اعزام دانشجو به لهستان در مقطع دکتری

مزایای اعزام دانشجوی دکترا به لهستان

تحصیل دکترا در لهستان به عنوان یکی از گزینه های مطلوب تحصیل در اروپای شرقی تلقی می شود. متقاضیان تحصیل دکترا در این کشور می توانند از مزایای متعددی بهره مند شوند. مزایای موجود می توانند به طرق مختلفی به دانشجو یاری رسانند. برای مثال دانشجویان می توانند به پشتوانه کار پش از تحصیل در این کشور اقدام به اخذ اقامت دائم آن کنند. متقاضیان یم توانند زیرساخت های مطلوب بازدهی تحصیل خود را به نسبت مزایای موجود کشف کنند. شایان ذکر است کار پش از تحصیل در این کشور برای بسیاری از متقاضیان مقرون به صرفه می باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کار حین تحصیل با دستمزد مطلوب
  • اخذ مدرک معتبر
  • امکان کار حین تحصیل
  • سطح علمی بالا در رشته های مختلف

دانشگاه های برتر در لهستان 2023

از مهم ترین مراحل و شرایط تحصیل در لهستان و اعزام دانشجو آشنایی با دانشگاه های این کشور است. بر طبق آمارهای به دست آمده در سال 2023، تقریبا 500 موسسه آموزش عالی در کشور لهستان به فعالیت های آموزشی مشغول هستند. تعداد زیادی از این موسسات، آموزش های تخصصی ارائه می نمایند که باعث گردیده در سطح بین المللی ارزش و اعتبار قابل توجهی داشته باشند.

شهرهای دانشجویی این کشور عبارتند از:

  • ورشو
  • کراکوف
  • ódź

نظام آموزشی کشور لهستان در سال 2023 از لحاظ برنامه ارزیابی دانشجویان بین المللی، رتبه دهم جهانی را به خود اختصاص داد. این کشور تعداد 5 دانشگاه برتر را در خود جای داده است که فهرست آنها به شرح ذیل می باشد:

برترین دانشگاه های لهستانرتبه جهانی QS
دانشگاه یاگیلونیا (Jagiellonian)309
دانشگاه ورشو (Warsaw)308
دانشگاه میکیویچ (Mickiewicz University)801
دانشگاه علوم و تکنولوژی (AGH University of Science and Technology)801
دانشگاه صنعتی ورشو (The Warsaw University of Technology)501

هزینه‌ تحصیل در لهستان در سال 2023

در اعزام دانشجو به لهستان میزان هزینه های تحصیلی بسیار با اهمیت هستند. چرا که بیانگر مقرون به صرفه بودن و عامل بودجه بندی برای دانشجویان می باشد. بودجه بندی و مدیریت هزینه ها به دانشجویان در حقفظ پایداری تحصیل یاری می رساند.

این هزینه ها به شرح زیر می باشند:

مقاطع مختلف تحصیلیهزینه تحصیل سالانه به زلوتی
کارشناسی و کارشناسی ارشدzł9002 الی zł18004
 برنامه های دکتریzł13503 الی zł18004
 MBA و برنامه های پزشکیzł45010 الی zł54012
لیسانس در روابط بین الملل در دانشگاه ورشوzł13503 + هزینه یک بار zł900
کارشناسی ارشد رشته زبان شناسی انگلیسی در دانشگاه ورشوzł11252

در نمودار زیر شاهد توزیع هزینه های زندگی در این کشور مطابق با آخرین آپدیت در سال 2023 می باشید:

توزیع هزینه های زندگی در کشور لهستان

اخذ ویزا برای اعزام دانشجو به لهستان

اخذ ویزای تحصیلی لهستان یکی از مهم ترین ضرورت های اعزام دانشجو به این کشور می باشد. متقاضیان برای مهاجرتی قانونی به لهستان بایستی ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند. دانشجویان تنها با مهاجرت قانونی می توانند از مزایای تحصیل در لهستان بهره مند شوند. از این رو عدم اخذ ویزا منجر به عدم بهره مندی از مهاجرت قانونی و مزایای آن خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به لهستان

اخذ ویزای تحصیلی لهستان کلید ورود و تحصیل در این کشور به صورت قانونی می باشد. جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان، طبق قانون سال 2023، ارائه مدارکی مورد نیاز است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه پذیرش از دانشگاهی معتبر در لهستان
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • واریز شهریه سالانه
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین معتبر به همراه ترجمه و ریزنمرات
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه ویزا
  • ارائه مدارک هویتی معتبر
  • عکس و سایر

مطالب فوق برای شما دانشجویان عزیز و گرامی در این مقاله نگارش و بیان گردید. اکنون با علم به شرایط اعزام دانشجو به لهستان و تحصیل در این کشور می توانید گزینه های مناسب را انتخاب کنید. در این راستا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند همراه خوبی در مسیر مهاجرت تحصیلی باشد. چرا که مشاوره های تخصصی این موسسه که از سوی وکلا و کارشناسان ارائه می گردد، باعث می گردد بهترین تصمیم گیری را جامه عمل بپوشانید. این مشاوره ها می تواند از طریق مراجعه حضوری به موسسه و یا تماس های تلفنی رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به لهستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات در باب اعزام دانشجو به لهستان می باشیم:

  • چرا هر ساله مجارستان یک مقصد ایده آل برای تحصیل شناخته می شود؟ کشور لهستان به دلیل داشتن هزینه های پایین تحصیل و همچنین سطح تحصیل بالا مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور لهستان کدام است؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور لهستان، مدارک تحصیلی، عکس، فرم های درخواست پذیرش، گواهی سلامت، تمکن و در آخر مدرک زبان است.
  • آیا حین تحصیل در لهستان امکان کار برای دانشجویان وجود دارد؟ بله، دانشجو در هر مقطعی که باشه میتونه در کشور لهستان کار دانشجویی انجام بده. تنها نکته ای که برای کار لازم هست، داشتن تسلط به زبان لهستانی است.
  • پذیرش از کدوم یکی از دانشگاه های این کشور ممکن است؟ دانشگاه ها در کشور مجارستان 2 نوع هستند، دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی. مشخصه که دانشگاه های خصوصی هزینه های بالاتری برای تحصیل نسبت به دانشگاه های خصوصی خواهند داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به لهستان

  1. رضا گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت کارشناسان محترم گروه سفیران مهاجرت،ببخشید بنده سوالی داشتم” میخواستم بدونم ثبت نام یا ددلاین دانشگاه ورشو چه زمانی هست برای مقطع دکترا یا مقاطع دیگر؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص اطلاعات در باب دانشگاه ورشو به لینک مذکور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *