مهاجرت تحصیلی لهستان

معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان

تاریخچه و معرفی دانشگاه فناوری گدانسک

تحصیل در دانشگاه های لهستان امروزه به یکی از ترندهای جهانی برای دانشجویان بدل شده است و حال به معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان می پردازیم. برای اخذ پذیرش در این دانشگاه و همچنین برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه اقامت و مهاجرت به لهستان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید. دانشگاه گدانسک در سال 1904 تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مستقل ملی در لهستان و قدیمی ترین دانشگاه فنی در قلمرو این کشور است.

یکی از مواردی که همواره در معرفی دانشگاه فناوری گدانسک مورد توجه قرار می گیرد محوطه این دانشگاه است. محوطه دانشگاه فناوری گدانسک لهستان رتبه دهم را در میان زیباترین دانشگاه های اروپا کسب کرده است. در خصوص معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستانبایستی بدانید که این دانشگاه واقع در قلب شهر ورززچ، یک منطقه واقع در چند کیلومتری مرکز گدانسک و در نزدیکی ساحل .بالتیک است با منظره ای از ساختمان های تاریخی، امکانات تحقیقاتی مدرن و مناطق پر زرق و برق، ترکیب شده است. دانشگاه، که در خیابان گابریلا ناروتوویچ قرار دارد حدود 77 هکتار را اشغال می کند. این میزان 10 برابر بیشتر از محوطه ای است که در 100 سال پیش، زمانی که تاسیس شده اشت.

تاریخچه و معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان

تبارشناسی یک دانشگاه می تواند در انتخاب آن به متقاضیان کمک کند. حال برآنیم که پیش از معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان به تبارشناسی آن نیز بپردازیم. این دانشگاه به دلیل اصرار قابل توجه انجمن تحقیقات دانزیج SocietasPhysicaeExperimentalis ایجاد شد. انجمن تحقیقات دانزیج یکی از اولین سازمان های علمی در خاک لهستان است. این انجمنبه انجام و ترویج مطالعه علوم طبیعی و مهندسی می پردازد. خانواده های متمول در شهر گدانسک مبلغ از پول خود را به ساخت یک کتابخانه تخصیص دادند. همین امر رفته رفته در آغاز قرن 20 به احداث دانشگاه گدانسک تبدیل شد.

ساختمان های اصلی دانشگاه بین سال های 1900 تا 1904 ساخته شدند. ساختمان ها مطابق نقشه های معمار برجسته ای با نام برلین آلبرت کارسن ساخته شد. موسسه جدید سلطنتی فناوری Königliche Preussische Technische Hochschule بعدها ساخته شد. ساختمان اصلی در سبک احیای رنسانس هلندی ساخته شده و با مجسمه های زیادی تزئین شده است. این ساختمان بخشی از معماری بنیادی گدانسک است. ساختمان های انتخاب شده همگی به ثبت ملی آثار تاریخی رسیده اند. اولین سال تحصیلی در 6 اکتبر Ocober) 1904) آغاز شد. مراسم افتتاحیه با سخنرانی امپراتور آلمان ویلهلم دوم همراه بود. در این روز نزدیک به 200 دانشجو تحصیلات خود را در 6 دانشکده مختلف این دانشگاه آغاز کردند.

معرفی رشته های پرطرفدار دانشگاه فناوری گدانسک لهستان

دانشگاه فناوری گدانسک، در ناحیه ورزچز گدانسک قرار دارد که یکی از قدیمی ‌ترین دانشگاه‌ های لهستان است. این دانشگاه دارای 8 دانشکده و با 41 رشته تحصیلی و بیش از 18 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و همچنین حدود 626 دانشجوی دکترا می باشد. برخی از دوره های تحصیلی و تخصص های مختلف به زبان انگلیسی تدریس می شود. علاوه بر این، برخی از دوره های ارائه شده توسط معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان منحصر به فرد هستند.

دوره های معرفی شده توسط معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان عبارتند از:

دوره های معرفی شده توسط معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان

دانشجویان به آزمایشگاه های تخصصی، سالن های سخنرانی با امکانات چند رسانه ای، کتابخانه ای با 1.2 میلیون جلد و امکانات ورزشی مختلف دسترسی دارند. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند به یک یا چند مورد از 60 انجمن علمی یا زبان دانشجویی و همچنین سایر سازمان ها بپیوندند. در معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان اولین و تنها دانشگاه لهستانی است که عضو ابتکار CDIO است که توسط موسسه فناوری ماساچوست با همکاری دانشگاه فناوری چالمرز در سوئد تأسیس شده است. هدف CDIO ارائه آموزش برای مهندسان است که آنها را قادر می سازد تا سیستم های فناورانه طرفدار صنعتی را «تصور، طراحی و اجرا کنند». این دانشگاه عضو فعال تعدادی از شبکه ها و انجمن های دانشگاهی است. به عنوان مثال، می توان به تحقیقات علوم بالتیک (هماهنگی تحقیقات و آموزش فناوری نانو)، شبکه دانشگاه بالتیک (پروتکل اوپسالا) و شبکه دانشگاهی منطقه دریای بالتیک اشاره کرد.

معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان در قرن بیستم

با ایجاد شهر آزاد گدانسک، معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان فعالیت خود را ادامه داد. از سال 1941 تا 1945 با کاهش تعداد دانشجویان و کارکنان دانشگاهی کار خود را از سر گرفت. در ژانویه 1945 کلاس ها با کاهش تجهیزات، کتابخانه و اساتید به حالت تعلیق درآمدند. این ساختمان ها تا پایان جنگ به عنوانیک بیمارستان با 3000 تخت مورد استفاده قرار می گرفت این موضوع در معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان حائز اهمیت است. در تاریخ 24 مه 1945، بعد از اینکه شهر بخشی از لهستان شد، دانشگاه گدانسک به عنوان دانشگاه ملی لهستان اعلام شد. شرایط اعزام دانشجو به لهستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرح و معرفی دانشگاه فناوری گدانسک

دانشگاه فناوری گدانسک لهستان پس از جنگ جهانی دوم

اولین پارلمان مستقل دانشجویی در لهستان بیش از 60 سال پیش در گدانسک لهستان شکل گرفت. سپس تبدیل به یک دانشگاه تفکر دموکراتیک برای دانشجویان کل کشور شد. دانشگاه ها با دانشجویان و کارکنان خود ابتدا در شرایط ناآرامی علیه حکومت کمونیستی بودند. با این حال به آموزش مهندسین بسیار مجرب و بسیار مورد نیازبرای صنایع ملی ادامه دادند. بدین ترتیب معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفت.

زمانی که لهستان به یک کشور دموکراتیک تبدیل شد، توسعه برنامه ها و اهداف خود را ادامه دادند. در سال 2014، دانشگاه گدانسک، 110 امین سالگرد خود را جشن گرفت و در سال 2019 به 119 سالگی می رسد. در حال حاضر جایگاه خود را در بین بهترین دانشگاه های فنی، رتبه بندی ملی و مقامات بین المللی تقویت می کند. در سال 2018 دانشگاه پردیس گدانسک در بین زیباترین دانشگاه های اروپا توسط تحصیلات عالی دانشگاه رتبه 10 را کسب کرد. در خصوص مهاجرت و اطلاع از هزینه زندگی در لهستان پیشنهاد ما به شما بررسی مقاله مشخص شده می باشد.

امکانات دانشگاه فناوری گدانسک لهستان

نماد تاریخی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان در تمام متون معرفی دانشگاه فناوری گدانسک مطرح است. در بالای کلاس های درس، آزمایشگاه های دانشگاه، اتاق های نمایش و مناطق استراحت دنج برای دانشجویان این نماد وجود دارد. این نماد همچنین به عنوان جایگاه مقام دانشگاه گدانسک شناخته می شود. در سال 2005، این ساختمان توسط وزیر فرهنگ و میراث ملی لهستان به عنوان یک بنایتاریخی شناخته شد. در 22 سپتامبر September) 2010)، با تصمیم سنا حیاط جنوبی دانشگاه فناوری گدانسک، به نامیوهان هویویسس نامگذاری شد. حیاط شمالی به دانیل گابریل فارنهایت اختصاص یافت. حیاط ها با تصاویری از این شهروندان معروف پر شده اند. مهاجرت به لهستان به طور کامل در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

تجهیزات دانشگاه فناوری گدانسک لهستان

تجهیزات دانشگاه در معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان امری اساسی است. دانشگاه فناوری گدانسک لهستان دارای بیش از 600 آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی در سراسر محوطه دانشگاه است. اخیرا این دانشگاه مراکز زیر را نیز شامل می شود:

  • مرکز آمار نانوتکنولوژی
  • آزمایشگاه انرژی الکتریکیLINTE^ 2 و منابع انرژی تجدید پذیر
  • آزمایشگاه تجسم D Immersive 3D که در آن واقعیت مجازیقابل تجسم است.
  • تاسیسات اولیه ProtoLab که نخستین آزمایشگاه اینچنین در کل منطقه محسوب می شود و در آن دانشجویان و محققان حرفه ای می توانند ایده های خود را 24 ساعته، 7 روز در هفته آزمایش کنند.
  • دانشگاه گدانسک همچنین مسکن راحتی را برای حدود 3000 دانشجو در 12 خوابگاه فراهم می کند.
  • این دانشگاه همچنین داراییک مرکز ورزشی آکادمی ورزشی است.

حال که به معرفی دانشگاه فناوری گدانسک لهستان پرداختیم چنانچه قصد پذیرش این دانشگاه را داشتید می توانید از مشاوره کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب تحصیل در لهستان و اقصی نقاط دنیا از مشاروه ما برخوردار شوید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *