مهاجرت تحصیلی لهستان

کار دانشجویی در لهستان

کار دانشجویی در لهستان

دانشجویان در حال تحصیل در لهستان با استفاده از کار دانشجویی در لهستان می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. لهستان یکی از کشورهای محبوب برای تحصیل شده است زیرا این کشور هم دارای کیفیت مناسبی برای تحصیل است هم یکی از کشورهای ارزان قیمت در اروپا جهت زندگی و تحصیل است. دانشجویان در این کشور اجازه دارند بدون دریافت مجوز همراه با تحصیل به کار دانشجویی بپردازند. البته کار دانشجویی در حین تحصیل نباید به کیفیت تحصیل دانشجویان لطمه وارد کند. دانشجویان با کار دانشجویی در لهستان هم تجربه بدست می آورند هم کمی از هزینه های زندگی دانشجویی را پوشش می دهند. جهت بررسی بیشتر موضوع کار دانشجویی در لهستان کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می کنند این مقاله را مطالعه کنید.

تحصیل در لهستان

آموزش عالی در لهستان به خوبی توسعه یافته است و آموزش آکادمیک چشمگیری را ارائه می دهد. بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی در لهستان برای ارائه آموزش عالی با کیفیت به دانشجویان بین المللی وجود دارند. تمام دانشگاه های لهستان از طرح بولونیا پیروی می کنند و بیشتر برنامه های سطح دوم آن از دو دوره مانند مدرک کارشناسی 3 ساله و به دنبال آن یک دوره کارشناسی ارشد 2 ساله ساخته شده است. برخی از مدارک کارشناسی ارشد نیز 4 تا 6 سال به طول می انجامد. در حالی که برنامه های دکترا در 3 سال در دانشگاه های لهستان قابل دستیابی است. در کنار این دوره ها، دانشگاه های لهستانی دوره های دیپلم و حرفه ای را نیز ارائه می دهند که 2 تا 3 سال به طول می انجامد.

شرایط تحصیل در لهستان را در محتوا لینک شده که مطابق با آخرین قوانین سال تحصیلی نگارش شده است، مطالعه کنید.

کیفیت آموزش ارائه شده توسط مؤسسات آموزش عالی در لهستان، بطور مرتب توسط مؤسسات اصلی لهستان که مسئولیت تضمین کیفیت در آموزش عالی را دارند، مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد. امروز تحصیل در لهستان به دلیل گستردگی موضوعات، هزینه پایین تحصیل، کیفیت آموزش و عضویت این کشور در اتحادیه اروپا بسیار محبوب می باشد.

بازار کار لهستان

لهستان کشوری دموکراتیک با اقتصاد توسعه یافته و پربازده و شاخص کیفیت زندگی بالا است. برای گردشگران و علاقه مندان به اوقات فراغت فعال جذاب است، همانطور که این واقعیت نشان می دهد که تقریباً 20 میلیون گردشگر سالانه قبل از همه گیری COVID-19 از لهستان بازدید می کردند و آن را به یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان تبدیل می کند. مناظر متنوع مناطق جداگانه لهستان و اشکال مختلف تفریح ​​برای انتخاب، از حمام کردن در دریا، قایقرانی در دریاچه ها، اسکی و کوه نوردی، گردشگران را از کشورهای دور به لهستان می آورد. لهستان مکان مناسبی برای سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار است. گزارش های بین المللی بر ثبات اقتصادی و سیاسی لهستان، کارکنان تحصیل کرده و شایسته و بازار داخلی بزرگ تاکید دارند.

بازار فروش 38 میلیونی آن یکی از بزرگترین بازارهای اتحادیه اروپا است. موقعیت مناسب در مرکز اروپا و در تقاطع راه های ارتباطی اصلی آن، صادرات کالا از لهستان به تمام کشورهای اروپایی را ممکن می سازد و در نتیجه به بیش از نیم میلیارد مصرف کننده می رسد. شرکای تجاری اصلی لهستان عبارتند از: آلمان، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، مجارستان، اوکراین و اسپانیا. لهستان طیف وسیعی از مشوق های سرمایه گذاری را به شرکت های خارجی ارائه می دهد. یکی از گزینه های متعدد، مکان یابی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی  SEZ است. 14 چنین منطقه در لهستان وجود دارد. اینها حوزه های جداگانه ای هستند که در آن فعالیت های تجاری ممکن است با شرایط خاص و ترجیحی انجام شود. SEZ ها تخفیف های مالیاتی جذاب، فرصت های شغلی و زمینه های سرمایه گذاری کاملاً آماده را به سرمایه گذاران جدید ارائه می دهند.

شرایط کار دانشجویی در لهستان

مطابق مقررات جدید دولت لهستان، انجام کار پاره وقت حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی آسان تر شده است. در واقع، دانشجویان بین المللی به دلیل آموزش به مکان های دوردست مهاجرت می کنند که به دلیل آموزش عالی است که آنها را به مکان هایی می برد که بتوانند فرصت بهتری برای زندگی پیدا کنند. اما در عین حال، دانشجویان مجبورند با هزینه های تحصیل خود کنار بیایند. همچنین دانشجویان باید از یک استاندارد اساسی از سبک زندگی پیروی کنند. برای حل این مشکلات دانشجویان به مشاغل پاره وقت نیاز دارند. طبق آیین نامه جدید، دانشجویان مجوز کار نیازی ندارند. اما داشتن کارت اقامت برای درخواست کار نیمه وقت ضروری است.

علاوه بر این، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا آزادانه مجاز به کار در ماه های ژوئن (June)، آگوست (August) و سپتامبر (September) هستند.

نوع کارنیاز به مجوز
کار حین تحصیلندارد
کار پس از تحصیلدارد

شرایط کار دانشجویی در لهستان

کار دانشجویی در لهستان با ویزای دانشجویی

اگر ویزای تحصیلی لهستان داشته باشید نیازی به مجوز کار ندارید. اگر می خواهید شغل کامل داشته باشید یا در تعطیلات آخر هفته به صورت نیمه وقت کار کنید، این گزینه برای شما فراهم می کند. همچنین می توانید روی یک قرارداد مدنی کار کنید که انعطاف پذیری مطلوب زمان کار را برای هماهنگی آن با مطالعات خود به شما می دهد. دانشجویان در لهستان اساسا مانند همه کارگران دیگر مطابق با مقررات مشابه هستند. اینگونه نیست که شما به دلیل اینکه دانشجو هستید محدود به قانون شوید. طبق قانون لهستان، یک هفته کاری استاندارد در مدت 5 روز و 40 ساعت است که به طور متوسط ​​روزانه 8 ساعت می باشد و در اکثر محیط های کاری یک شغل تمام وقت محسوب می شود.

 

کار دانشجویی پاره وقت در لهستان

دانشجویان بین المللی مجاز به درخواست مشاغل پاره وقت هستند و حداکثر تا 20 ساعت دانشجویان می توانند در حین تحصیل کار کنند. دانشجویان اگر برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور با مشکل روبرو هستند می توانند در حین تحصیل در این کشور کار کنند. لذا به دانشجویان پیشنهاد می شود که به مشاغل نیمه وقت روی بیاورند. دانشجویان آسیایی و آفریقایی که به دلیل زندگی بهتر به یک کشور اروپایی مهاجرت می کنند به دلیل اختلاف زیادی ارزی با مشکلات مالی روبرو می شوند. این دانشجویان می توانند با انجام کار نیمه وقت هم به تحصیل بپردازند هم درآمد داشته باشند در زیر بهترین شهرهای لهستان جهت مشاغل پاره وقت و مشاغل دائمی برای دانشجویان خارجی و داخلی معرفی شده است:

  • ورشو
  • کراکوف
  • وروکلاو
  • گدانسک

کارآموزی حین تحصیل در لهستان

لهستان کشوری امن برای تحصیل در خارج از کشور است. این کشور یکی از کشورهایی است که کمترین میزان جرم را در اروپا دارد. در حالی که شما در لهستان اقامت دارید می توانید فرهنگ هایی از شرق و غرب را در آن ببینید. هزینه زندگی در لهستان نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان است. بنابراین یک زندگی دانشجویی ارزان تر در لهستان وجود دارد. همانطور که در ابتدا گفتیم لهستان یک کشور بین المللی برای دانشجویان است. علاوه بر کار دانشجویی در لهستان دانشجویان همچنین می توانند از فرصت کارآموزی در این کشور استفاده کنند.

دانشجویان مجاز به استفاده از دوره کارآموزی به صورت نیمه وقت و همچنین کارآموزی تمام وقت در تعطیلات تابستانی هستند. بیشتر اوقات کارورزی به صورت پاره وقت انجام می شود و این کارورزی بدون دریافت حقوق است. با این حال برخی از فرصت ها برای کارآموزی با دریافت حقوق نیز وجود دارد که می توانید از طریق برخی شرکت ها آن را پیدا کنید.

کار دانشجویی در لهستان و کاریابی

کار دانشجویی در لهستان و کاریابی

بعد از آگاهی از قوانین و مقررات مربوط به مشاغل پاره وقت و کارآموزی می توانید در لهستان به دنبال کار دانشجویی باشید. جهت کاریابی می توانید از پشتیبانی دانشکده یا دانشگاه خود کمک بگیرید. این امر به دلیل کمک واحد پشتیبانی در یافتن فرصت های بالقوه برای دانشجویان شایسته است. آنها می توانند فرصت های کاری در دانشگاه و فرصت های خارج از دانشگاه را برای شما پیدا کنند. در اینترنت جستجو کنید. فرصت های زیادی از طریق اینترنت وجود دارد که می توانید پیدا کنید. برای این منظور می توانید با دانشجویان ارشد خود تماس بگیرید. آنها تجربه زیادی کسب کرده اند و می توانند تجربه خود را در یافتن راه های بالقوه با شما به اشتراک بگذارند.

همچنین می توانید به محافل مردم بومی بپیوندید و از آنها کمک بگیرید. دلیل این امر آن است که آنها کل سطح زندگی کشور خود را می شناسند. شهرهایی مانند ورشو، کراکوف و وروکلاو در زمینه ارائه شغل دانشجویی بهترین هستند. بنابراین، سعی کنید یکی از این شهرها را به مقصد خود تبدیل کنید.

مزایای کار دانشجویی در لهستان

در زیر مزایای دقیق کار دانشجویی پاره وقت و تمام وقت و کارآموزی برای دانشجویان بین المللی ذکر شده است:

  • شما می توانید هنگام تحصیل در لهستان، بودجه خود را برنامه ریزی کنید.
  • مشاغل پاره وقت به شما برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود کمک می کنند.
  • شما می توانید در ضمن کار پاره وقت با کارفرمایان ارتباط خوبی برقرار کنید که می تواند در آینده برای شما سودمند باشد.
  • می توانید همزمان با تحصیل تجربه کسب کنید.
  • دوره کارآموزی دانش کاملی از مهارت و تجربه کاری را به شما ارائه می دهد.
  • کارآموزی می تواند روابط خوبی بین شما و کارفرما برقرار کند.
  • این روابط فرصت های بهتری را برای شما در آینده به ارمغان می آورد.

در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری در لهستان را در طی سالیان اخیر ببینید:

نرخ بیکاری در لهستان

انواع مشاغل دانشجویی در لهستان

به صورت کلی با توجه به رشته تحصیلی مشاغل مختلفی جهت کار دانشجویی در لهستان وجود دارد.. با این حال در لیست زیر شایع ترین مشاغل دانشجویی در لهستان معرفی شده اند:

  • مشاغل خدمات به مشتری
  • فروشندگی کتابفروشی
  • صندوق داری
  • دستیار کتابخانه
  • دستیار معلمی
  • معلم زبان
  • مترجمی
  • فریلنسر
  • کارآموزی
  • کار در رستوران
  • پیشخدمت
  • مشاغل فروشگاه
  • مشاغل بازاریابی
  • مشاغل در کافه ها

کار پس از تحصیل در لهستان

فارغ التحصیلان خارجی در کشور لهستان پس از تحصیل می توانند به مدت 9 ماه اقامت موقت در لهستان برای یافتن کار و یا ایجاد کسب و کار و فعالیت اقتصادی دریافت کنند. دانشجویان می توانند با ثبت شرکت در لهستان شغل خود را دنبال کنند. همچنین دانشجویان برای کار پس از تحصیل و استخدام نیاز به دریافت مجوز کار و ویزای کاری لهستان دارند. این ویزا به راحتی با دریافت یک پیشنهاد کاری به دانشجویان خارجی ارائه می شود. علاوه بر این کارفرمایان خارجی برای استخدام نیروی کار خارجی نیاز به انجام اثبات عدم نیروی کار لهستانی در این مورد ندارند. جهت کسب مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در لهستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در لهستان می باشیم:

  • آیا کار دانشجویی در لهستان مجاز است؟ بله دانشجویان در لهستان بدون نیاز به هیچ مجوزی مجاز به کار پاره وقت حداکثر 25 ساعت در هفته می باشند.
  • بهترین شهرهای لهستان برای کار دانشجویی کدامند؟ ورشو، کراکوف، وروکلاو و گدانسک از بهترین شهرهای لهستان برای کار دانشجویی هستند.
  • چه مشاغلی برای دانشجویان در لهستان وجود دارد؟ مشاغل خدمات به مشتری، فروشندگی کتابفروشی، صندوق داری، دستیار کتابخانه، دستیار معلمی، معلم زبان، مترجمی، فریلنسر، کارآموزی، کار در رستوران، مشاغل فروشگاه، مشاغل بازاریابی و مشاغل در کافه ها
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در لهستان

  1. شایان گفت:

    اگر پذیرش تحصیلی لهستان رو بگیریم امیدم به کار تو اون سه ماهه که محدودیت نداره. میزان استخدامی که تو نمودار گذاشتید برای سال 2020 هست که کرونا بود الان میزان استخدام رفته بالاتر؟ حداقل حقوق کار دانشجویی در لهستان چقدر هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام شرایط کار دانشجویی در لهستان در سال 2023 بهتر شده. حداقل حقوق برای کار دانشجویی بسته به میزان رضایت کارفرما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *