مهاجرت تحصیلی لهستان

اقامت پس از تحصیل در لهستان

اقامت پس از تحصیل در لهستان

روش های مختلفی برای اقامت پس از تحصیل در لهستان در سال 2023 وجود دارد که مرسوم ترین روش، دریافت ویزای کار می باشد. قبل از جنگ جهانی دوم، این کشور یک اقتصاد بازار آزاد بود که بیشتر مبتنی بر کشاورزی بود. اما این کشور دارای چند مرکز مهم تولید و استخراج بود. پس از آغاز حاکمیت کمونیستی در دهه 1940، این کشور به طور فرآینده ای از اقتصاد صنعتی و حکومتی مبتنی بر مدل شوروی استفاده کرد. این کشور، در چارچوب سفت و سخت شورای کمک اقتصادی متقابل (Comecon) ،سازمانی از کشورهای بلوک شرق تحت سلطه اتحاد جماهیر شوروی، فعالیت می کرد.

از اواسط دهه 1970، اقتصاد این کشور با رشد محدودی روبرو شد، که بیشتر به دلیل زیرساخت های صنعتی قدیمی بود. یارانه های دولت که تولید ناکارآمد را پوشانده و دستمزدهایی که از نظر مصنوعی نسبت به بهره وری بالا بودند، رو به رشد بود. در اواخر دهه 1980، کسری تورم بالا، دولت بحران اقتصادی ایجاد کرد. با سقوط کمونیسم و نابودی Comecon، اقتصاد این کشور به طور فزاینده ای درگیر اقتصاد جهانی بازار گرا شد، که برای آن مناسب نبود. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله روش های اقامت پس از تحصیل در لهستان را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد.

اینفوگرافیک اقامت پس از تحصیل در لهستان

بررسی اقامت پس از تحصیل در لهستان

این کشور، سرزمینی است که غرب و شرق را به هم می پیوندند. ترکیبی از فرهنگ ها در معماری، هنر و غذاهای کشور قابل مشاهده است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر و قدیمی است که با کیفیت بالا و آموزش ارزان قیمت مورد توجه جامعه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. ممکن است سخت باشد که پس از اتمام برنامه تحصیلی خود چنین کشور زیبایی را ترک کنید. اگر قصد اقامت پس از تحصیل در لهستان دارید، باید روش هایی که وجود دارد، را بدانید. ساکنان این کشور از افرادی که قوانین دولتی را دنبال می کنند استقبال می کنند.

مانند هر کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا، اجازه اقامت شما پس از اتمام تحصیل در این کشور به ملیت شما بستگی دارد. دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس پس از فارغ التحصیلی ممکن است بدون محدودیت بتوانند در این کشور کار کنند. شما فقط باید از مرتب بودن اجازه اقامت خود اطمینان حاصل کنید. شما باید ثابت کنید که از نظر مالی قادر به زندگی در کشور و بدون کمک دولت هستید. اما فارغ التحصیلان غیر عضو نیاز به یافتن روش های دیگری دارند.

شرایط اقامت پس از تحصیل در لهستان

دانشجویان ارمنستان، بلاروس، گرجستان، مولداوی، روسیه و اوکراین می توانند بدون اجازه کار، در این کشور اقامت داشته و کار کنند. در نمودار زیر حداقل و حداکثر مدت اقامت شهروندان کشورهای گفته شده، را مشاهده می کنید:

مدت اقامت بدون اجازه برخی کشورها در لهستان

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، فارغ التحصیلان می توانند به مدت 6 تا 12 ماه در این کشور کار کنند. بعد از این مدت فرد باید اعلام یا اجازه کار توسط کارفرمای خود داشته باشد. فارغ التحصیلان دانشجوی غیر اتحادیه اروپا یا EEA، مجاز به کار بدون مجوز خواهند بود. با این حال لازم است قبل از انقضای درخواست، یک مجوز جدید ارائه دهند. اگر ویزا منقضی شده است به شرطی که مجوز جدیدی قبل از انقضاء ارائه شده باشد، شما می توانید به طور قانونی در کشور بمانید.

روش هایی که یک فارغ التحصیل می تواند اقامت پس از تحصیل در لهستان را دریافت کند، عبارتند از:

  • کارت اقامت موقت
  • ویزای کار لهستان
  • اقامت موقت برای فعالیت تجاری
  • کارت آبی اتحادیه اروپا
  • کارت اقامت دائم
  • تابعیت

کار بعد از تحصیل در لهستان

کار بعد از تحصیل در لهستان به عنوان یک دانشجوی خارجی مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه به شما حق کار قطعی را می دهد. دانشجویان خارجی، اعم از اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا، می توانند بدون هیچ گونه رویه بوروکراسی لازم در لهستان کار کنند. با این حال، مانند همیشه، موارد خاصی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید تا حقوق خود را از دست ندهید. بهترین روش ‌ها برای کار پس از تحصیل در لهستان، اگر دنبال شوند، شانس شما را برای یافتن یک شغل خوب به حداکثر می ‌رسانند که شما را خوشحال می‌کند و بودجه اضافی لازم برای لذت بردن کامل از لهستان را در اختیار شما قرار می ‌دهد. شما نیازی به درخواست مجوز کار ندارید، حتی اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا باشید (اگر به اطمینان بیشتری نیاز دارید، موضع قانونی دولت لهستان در مورد افرادی که نیازی به مجوز ندارند، وجود دارد. مجوز کار ).

به عبارت ساده، هیچ قرارداد کاری را قبل از نهایی شدن مجوز اقامت خود امضا نکنید، در غیر این صورت نمی توانید برای آن درخواست دهید. البته ممکن است خیلی زیاد باشد، اما این به شما بستگی دارد، حداکثر ساعات کاری وجود ندارد که بتوانید در هفته کار کنید. اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید، پیدا کردن چیزی مناسب بسیار آسان است. در برخی از کلان شهرها، نرخ بیکاری حدود %4 است، بنابراین چشم انداز بسیار مثبت است. با این حال، اگر در یک مکان کوچکتر هستید، ممکن است گزینه های شما محدود باشد. مثبت بمانید و به درخواست خود ادامه دهید.

کارت اقامت موقت پس از تحصیل در لهستان

اگر تصمیم به ماندن و کار دارید اما کاری پیدا نکردید، می توانید برای کارت موقت این کشور درخواست دهید. اجازه اقامت موقت می تواند 1 بار، مستقیما پس از فارغ التحصیلی برای مدت 9 ماه صادر شود.

برای دریافت این اجازه اقامت، مدارک زیر را باید ارائه دهید:

مدارکتوضیحات
مدرک فارغ التحصیلیصادر شده از دانشگاه های این کشور
ارائه اسنادجهت اثبات بیمه درمانی
اثبات تمکن مالی
اثبات اقامتبرای مثال: ارائه قرار داد اجاره آپارتمان
گذرنامهدارای اعتبار
عکسیک قطعه مانند عکس گذرنامه

توجه داشته باشید که پروسه مجوز معمولا یک ماه طول می کشد. همان طور که قبلا اشاره شد، شما به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه این کشور برای شروع کار نیازی به اجازه کار ندارید.

کارت اقامت موقت پس از تحصیل در لهستان

ویزای کار لهستان

اگر دانشجو شهروند غیر اتحادیه اروپا و EEA باشد، باید از طریق سفارت این کشور درخواست ویزای بلند مدت کند. برای دریافت ویزای کاری لهستان، گواهی ثبت نام ضروری است. اعتبار ویزا فقط 1 سال است. اگرچه اعتبار می تواند در یک دفتر اداری محلی تمدید شود. این ویزا فقط 3 ماه اجازه اقامت لهستان را به شما می دهد. با این حال، اگر می خواهید مدت اقامت خود را طولانی کنید، به ویزای Post Study در این کشور نیاز دارید. تنها راه شما درخواست مجوز اقامت است. این قانون کلی در دولت این کشور می باشد.

برای درخواست مجوز، دانشجویان باید مدارک معتبر بیمه نامه های بهداشت و درمان و پول کافی برای تحمل هزینه های اقامت داشته باشند. با این حال، مهم است که دانشجو ظرف 3 روز کاری پس از ورود به این کشور درخواست اجازه اقامت موقت کند. اجازه دسترسی به کار در این کشور به راحتی در دسترس است. اگرچه این امر بسیار به تابعیت دانشجو بستگی دارد.

مزایای کار در این کشور بدین شرح می باشد:

مزایای کار در لهستان

اخذ کارت آبی در لهستان

یک شهروند غیر اتحادیه اروپا و EEA که به عنوان یک کارمند بسیار ماهر کار می کند، اگر حقوق ماهانه وی حداقل 687755PLN (زلوتی لهستان) باشد، شرایط این مجوز را خواهد داشت. دانشجو جهت دریافت این اجازه اقامت مدارک زیر را باید ارائه دهد:

  • قرارداد کار یا قرارداد اولیه که به مدت حداقل یک سال است، را امضاء کند.
  • شرایط تحصیلات عالی را داشته باشد.
  • بیمه درمانی داشته باشد.

این اجازه برای مدت 3 ماه از مدت کار مشخص شده است. با استفاده از این مجوز، بدون نیاز به اخذ ویزای کار این کشور، اجازه عبور از مرزهای متعدد خواهید داشت. در این مقاله روش هایی که می توان اقامت پس از تحصیل در لهستان را بدست آورد، توضیح داده شد. علاقه مندانی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند، می توانند با تماس به مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شرایط مهاجرت و دریافت تابعیت این کشور آشنا شوند.

سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در فنلاند می باشیم:

  • شرایط اقامت پس از تحصیل در لهستان چه صورت است؟ اجازه اقامت شما پس از اتمام تحصیل در این کشور به ملیت شما بستگی دارد. دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس پس از فارغ التحصیلی ممکن است بدون محدودیت بتوانند در این کشور کار کنند اما سایرین نیاز به تبدیل اقامت دارند.
  • راه های اقامت پس از تحصیل در لهستان چیست؟ دانشجویان فارغ التحصیل در لهستان می توانند از طریق کارت اقامت موقت، ویزای کار لهستان، اقامت موقت برای فعالیت تجاری و یا کارت آبی اتحادیه اروپا اقامت خود را تمدید کنند
  • شرایط اقامت موقت پس از تحصیل در لهستان چیست؟ اگر تصمیم به ماندن و کار در لهستان دارید اما کاری پیدا نکردید، می توانید برای کارت موقت این کشور درخواست دهید. اجازه اقامت موقت می تواند 1 بار، مستقیما پس از فارغ التحصیلی برای مدت 9 ماه صادر شود.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در لهستان

  1. فردین گفت:

    سلام خسته نباشید. سوالای زیادی در مورد اقامت پس از تحصیل در لهستان میخواستم ازتون بپرسم ممنونم از وقتی که میزارید
    برای گرفتن کارت اقامت موقت پس از تحصیل در لهستان باید حتما یک ماه قبل از اتمام تحصیل اقدام کنیم و یا بعد از اتمام تحصیل میتونیم اقدام کنیم؟ (چونکه داخل مقاله گفتید فرایند صادر شدن اقامت موقت یکماه طول میکشه )
    سوال دیگه ام داشتم، برای اثبات اقامت اگر در خوابگاه دانشجویی زندگی میکنیم باز هم باید مدارک جداگونه ارائه بدیم یا اینکه همون مدارک خود دانشگاه کفایت میکنه ؟ درسته میگن گرفتن ویزای کار در لهستان برای ایرانی ها سخته ؟ میخواستم بدونم ارزش این سختی رو داره یا شما پیشنهاد میکنید به کشور دیگه ای مهاجرت کنم؟ هزینه بیمه های درمانی در این کشور چقدره ؟ دانشجو با سطع مالی متوسط میتونه از پس این هزینه ها بربیاد ؟ برای گرفتن ویزای Post Study چه شرایطی نیاز هست ؟ و اینکه معیار ارزیابی مالی در کشور لهستان برای گرفتن ویزای کار به چه صورت هست باید مبلغ خاصی داخل حساب های بانکی داشته باشیم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص مهاجرت به لهستان پیشنهاد میشه در ابتدا لینک مذکور در سایت را مطالعه کنید. شرایط اخذ ویزای کاری لهستان برای ایرانیان باپیشنهاد کاری مقدور است. در خصوص پاسخ سوالات می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *