مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته بینایی سنجی در بلغارستان

رشته بینایی سنجی در بلغارستان

برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در بلغارستان می توانید دانشگاه های متفاوتی را بررسی کنید تا یک موقعیت مناسب برای عایق و بودجه خود بیابید. در بلغارستان دانشگاه هایی که رشته بینایی سنجی را ارائه می دهند دانشجویان بین المللی را برای تحصیل می پذیرند که درصد بالایی از آنها اروپایی هستند. به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور بلغارستان و امکان سفر به کشورهای دیگر دانشجویان رغبت زیادی برای تحصیل رشته بینایی سنجی دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با ارائه خدمات مورد نیاز شما برای تحصیل در بلغارستان راهنمای شما می باشد.

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلغارستان

هدف از این مطالعه، آماده سازی متخصصین آموزش دیده برای تجویز و نصب لنز برای بهبود راحتی بینایی و هدایت بیماران به چشم پزشک در موارد مشکوک به بیماری چشمی می باشد. اپتومتریست ها قرار است آموزش علوم طبیعی گسترده ای در فیزیک عمومی و اپتیک، علم مواد، شیمی، زیست شناسی و پزشکی دریافت کنند. سپس تخصص آنها بر اساس موضوعات بینایی سنجی فیزیولوژی انسان، روان شناسی بینایی و روانشناسی بینایی ادراک بینایی، آسیب شناسی بینایی، اختلالات بینایی و انکسار بالینی است. سخنرانی ها و تمرین های عملی در دانشکده های فیزیک، پزشکی، زیست شناسی و شیمی دانشگاه صوفیه برگزار می شود. برای موضوعات منتخب از اساتید و متخصصان موسسات آکادمی علوم بلغارستان و بیمارستان دانشگاهی “لوزنتز” دعوت شده است.

شرایط رشته بینایی سنجی در بلغارستان

داشتن تحصیلات متوسطه که واجد شرایط ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی کشوری باشد که متقاضیان تحصیلات متوسطه خود را در آن گذرانده اند. در دیپلم متقاضی تحصیلات متوسطه، نمرات مربوط به رشته مورد درخواست کمتر از 62 درصد حداکثر نمره مطابق با نظام نمره دهی در کشوری که متقاضی تحصیلات متوسطه را در آن گذرانده است (یعنی معادل آن) نباشد. مدت تحصیل 8 ترم است که با کار دیپلم به پایان می رسد و منجر به اخذ مدرک کارشناسی فیزیک در گرایش بینایی سنجی می شود.

در جدول زیر شاهد تعداد فرصت های شغلی خالی در رشته بینایی سنجی در بلغارستان می باشید:

سالتعداد فرصت های شغلی
20223813
20234942
20243031

شرایط رشته بینایی سنجی در بلغارستان

کلیات تحصیل در بلغارستان

هر ساله هزاران نفر برای تحصیل در بلغارستان را انتخاب می کنند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود خارجی ها برای پذیرش در بلغارستان اقدام کنند و برخی از آنها هزینه های مقرون به صرفه زندگی و هزینه های تحصیل در این کشور، شرایط ورود کمتر و مدارک بین المللی شناخته شده است. بلغارستان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، فرصت های آموزشی عالی را ارائه می دهد. اکثر دانشگاه ها دوره های کارآموزی ارائه می دهند و ساختمان های پردیس کاملاً جدید و دانشگاه های شریک متعددی دارند که می توانید یک ترم را در خارج از کشور بگذرانید.

بلغارستان از سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. بنابراین، اگر تحصیل در بلغارستان را انتخاب کنید، مدرک دیپلم شما در سطح بین المللی شناخته شده است که فرصت های شغلی زیادی را پس از فارغ التحصیلی به شما می دهد. بلغارستان ممکن است کشور کوچکی باشد اما بسیاری از خارجی ها در آن تحصیل یا کار می کنند. این کشور در مرز اروپا و آسیا قرار دارد، بنابراین ترکیبی از فرهنگ ها در خود کشور وجود دارد. مسیحیان، مسلمانان و یهودیان با هم در هماهنگی زندگی می کنند. افراد با مذاهب مختلف از اقامت خود در بلغارستان لذت می برند. اکثر دانشگاه های بلغارستان در دو شهر بزرگ بلغارستان یعنی صوفیه و پلوودیو واقع شده اند.

حقوق و درآمد رشته بینایی سنجی در بلغارستان

حقوق برای یک بینایی سنج در بلغارستان از 3760 BGN(لو بلغارستان) تا 11100 BGN(لو بلغارستان) متغیر است. لازم به ذکر است که رقم مذکور حداقل دستمزد مقرر قانونی نیست. بلکه نشان دهنده کمترین رقم گزارش شده در یک نظرسنجی حقوق و دستمزد است که شامل هزاران شرکت کننده و متخصص از تمام مناطق کشور می شود. با متوسط ​​حقوق 6580BGN (لو بلغارستان) نیمی از متخصصانی که به عنوان اپتومتریست در بلغارستان کار می کنند کمتر از این مقدار درآمد دارند و نیمی دیگر بیشتر درآمد دارند. کارمندان با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 4280BGN (لو بلغارستان) درآمد دارند. فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 5740 BGN(لو بلغاستان) درآمد کسب می کند که این حقوق 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است.

در نمودار زیر شاهد حقوق بینایی سنج در بلغارستان براساس تجربه هستید:

حقوق بینایی سنج در بلغارستان براساس تجربه

امکانات تحصیل رشته بیانیی سنجی در بلغارستان

در بلغارستان کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اول از همه، امکانات ورزشی زیادی وجود دارد. این بدان معنی است که شما می توانید سرگرمی را پیدا کنید که شما را تناسب اندام و سلامت نگه دارد. همچنین در هر شهر بلغارستان پارک ها، کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد، بنابراین می توانید با دوستان خود بیرون بروید و یک فنجان قهوه بخورید. بسیاری از جوامع دانشجویی بر اساس علایق مشترکی مانند فوتبال، کتاب، هنر وجود دارند. رشته داروسازی در بلغارستان هم از رشته های محبوب و پرتقاضا است.

سفر در اطراف بلغارستان نیز ضروری است. کوه ها، دریاچه ها، غارها، آبشارها و سواحل دریای سیاه فوق العاده است. کرایه ماشین و بلیط اتوبوس سواری ارزان هستند، بنابراین لازم نیست برای گشت و گذار در کشور پول زیادی خرج کنید. همچنین رشته شنوایی سنجی در بلغارستان را هم می توانید انتخاب کنید.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان در بلغارستان کاملا مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، دانشجویان پزشکی در بلغارستان حدود €4000 (یورو) در هر ترم پرداخت می کنند. از آنجایی که سال تحصیلی حدود 10 ماه است، این بدان معناست که بسته به برنامه تحصیلی که در آن ثبت نام کرده اید، حدود €400 تا €800 (یورو) در ماه برای تحصیل خود هزینه خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید که شهریه معمولا در 2 قسط پرداخت می شود. همچنین می توانید به دنبال فرصت هایی برای درخواست وام دانشجویی در بلغارستان باشید. هزینه های زندگی در بلغارستان نیز بسیار کم است! تعجب آور نخواهد بود اگر فقط €300 (یورو) در ماه برای اجاره یک آپارتمان مدرن در مرکز شهر خرج کنید. وعده های غذایی در رستوران ها نیز ارزان هستند منوی سه وعده ای حدود 15-€20 (یورو) برای هر نفر است.

مزایای تحصیل رشته بینایی سنجی در بلغارستان

از آنجایی که کشور خیلی بزرگ نیست، همه چیز در بلغارستان به راحتی قابل دسترسی است. چه ترجیح می دهید زمان خود را در کوهستان بگذرانید یا در سواحل زیبا. فاصله این کشور تا سر دیگر آن حدود 500 کیلومتر است که به این معنی است که می توانید خیلی سریع به مکان های دیدنی جالب برسید. همین امر در مورد سفر در داخل شهرها نیز صدق می کند. لذا اعزام دانشجو به بلغارستان و تحصیل در این کشور یک انتخاب خوب و مقرون به صرفه است.

همه آنها یک شبکه حمل و نقل عمومی توسعه یافته دارند که می تواند شما را از نقطه A به نقطه B برساند. در نهایت، 4 فرودگاه بین المللی بزرگ در بلغارستان وجود دارد. اگر در بلغارستان تحصیل می کنید، این شانس را دارید که از تحصیل خود نهایت لذت را ببرید و هر ماه برای سفر برنامه ریزی کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت اخذ ویزای دانشجویی بینایی سنجی به سوالات شما پاسخ می دهند.

سوالات مهم در خصوص رشته بینایی سنجی در بلغارستان

در بخش پایانی مقاله پاسخ گوی سوالات مهم شما می باشیم:

  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در بلغارستان چه قدر می باشد؟ هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان در بلغارستان کاملا مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، دانشجویان پزشکی در بلغارستان حدود €4000 (یورو) در هر ترم پرداخت می کنند. از آنجایی که سال تحصیلی حدود 10 ماه است، این بدان معناست که بسته به برنامه تحصیلی که در آن ثبت نام کرده اید، حدود €400 تا €800 (یورو) در ماه برای تحصیل خود هزینه خواهید کرد.
  • حقوق و درآمد رشته بینایی سنجی در بلغارستان چگونه است؟ حقوق برای یک بینایی سنج در بلغارستان از 3760 BGN(لو بلغارستان) تا 11100 BGN(لو بلغارستان) متغیر است. لازم به ذکر است که رقم مذکور حداقل دستمزد مقرر قانونی نیست. بلکه نشان دهنده کمترین رقم گزارش شده در یک نظرسنجی حقوق و دستمزد است که شامل هزاران شرکت کننده و متخصص از تمام مناطق کشور می شود. با متوسط ​​حقوق 6580BGN (لو بلغارستان) نیمی از متخصصانی که به عنوان اپتومتریست در بلغارستان کار می کنند کمتر از این مقدار درآمد دارند و نیمی دیگر بیشتر درآمد دارند. کارمندان با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 4280BGN (لو بلغارستان) درآمد دارند. فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 5740 BGN(لو بلغاستان) درآمد کسب می کند که این حقوق 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *