مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته چشم پزشکی در بلغارستان

رشته چشم پزشکی در بلغارستان

رشته چشم پزشکی در بلغارستان یکی از فرصت ها و موقعیت های خوب و بکر برای تحصیل رشته های پزشکی می باشد. بلغارستان کشوری است پیشرفته است. این کشور می تواند یک شروع بسیار خوب برای تحصیلات بین المللی شما باشد. رشته چشم پزشکی هم یک رشته خوب و محبوب است که در رشته های پزشکی رشته ای مهم تلقی می شود. شما برای تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور بلغارستان می توانید مدارک خود را برای این دانشگاه ها ارسال کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران متبحر خود به متقاضیان مهاجرت به بلغارستان مشاوره تخصصی ارائه می دهند.

تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان

آموزش های بالینی و پزشکی از ترم دوم تا دهم برگزار می شود که شامل آموزش های تخصصی در رشته های عمومی پزشکی و بالینی (مقطع دو) می باشد. دوره کارآموزی یا عمل قبل از فارغ التحصیلی (مرحله سوم) در چرخه های دندانپزشکی پروتز، درمان محافظه کارانه دندان، پریودنتولوژی و بیماری های مخاط دهان انجام می شود. جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی. هر دوره با یک امتحان دولتی به پایان می رسد. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان مدرک حرفه ای کارشناسی ارشد دکتری در چشم پزشکی و تحصیلات و مدرک کارشناسی ارشد را کسب می کنند. آموزش فقط به صورت تمام وقت می باشد. این دوره 5 سال طول می کشد و با یک دوره کارآموزی پیش از فارغ التحصیلی شش ماه به پایان می رسد. دوره تحصیلی شامل 3 مرحله است. مرحله اول آموزش اساسی آینده چشم پزشکان را تضمین می کند.

در مرحله دوم، موضوعات معمولی چشم پزشکی با هدف تسلط بر دانش و مهارت های لازم توسط دانشجویان برای انجام این حرفه مورد مطالعه قرار می گیرد. مرحله سوم به دوره کارآموزی پیش از فارغ التحصیلی اختصاص دارد که در داروخانه ها و داروخانه های بیمارستانی مورد تایید به عنوان واحد آموزشی انجام می شود. پس از گذراندن موفقیت‌آمیز امتحانات دولتی، مدرک تحصیلی و صلاحیت کارشناسی ارشد به دانش‌آموزان اعطا می‌شود و مدرک حرفه‌ای کارشناسی ارشد چشم پزشکی را کسب می‌کنند. این برنامه تقاضا برای مراقبت های بهداشتی و مدیریت سیستم های اجتماعی را برآورده می کند. این آموزش جهت کسب 2 مدرک تحصیلی و صلاحیتی لیسانس و فوق لیسانس است. دوره لیسانس به صورت تمام وقت، 4 سال (8 ترم) طول می کشد و با آزمون دولتی به پایان می رسد.

فرصت های شغلی رشته چشم پزشکی در بلغارستان

تحصیلات عالی در این برنامه ها منجر به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس حرفه ای می شود. این برنامه ها از جهت های حرفه ای مراقبت های بهداشتی و مددکاری اجتماعی هستند. دوره آموزشی فقط به صورت تمام وقت و سه سال به طول می انجامد. دانشکده پزشکی بیش از 50 سال تجربه در آموزش دانشجویان بلغاری و بین المللی دارد. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره 6 ساله تحصیلات آکادمیک در برنامه پزشکی، به دانشجویان دیپلم تحصیلات عالی پزشکی اعطا می شود. فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد را همراه با صلاحیت حرفه ای “پزشک” دریافت می کنند. داشتن این مدرک به دارنده این امکان را می دهد که در کشورهای اتحادیه اروپا به کار پزشکی بپردازند. فارغ التحصیلان همچنین می توانند در بسیاری از کشورهای دیگر تمرین کنند. تحصیل دندان پزشکی در بلغارستان هم یکی از فرصت های دیگر تحصیلی می باشد.

در لیست زیر شاهد فرصت های شغلی هستید که در حین تحصیل در کشور بلغارستان در رشته چشم پزشکی می توانید مشغول به کار شوید.

  • دستیار آزمایشگاه پزشکی
  • دستیار-داروساز
  • بازرس بهداشت عمومی
  • تکنسین دندانپزشکی
  • درمانگر توانبخشی
  • دستیار آزمایشگاه اشعه ایکس
  • لوازم آرایشی و بهداشتی پزشکی

 

دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان

کسانی که مایل به تحصیل رشته چشم پزشکی به زبان بلغاری هستند، به ویژه دانشجویان بین المللی که مایل به دریافت بورسیه تحصیلی بلغاری هستند، ابتدا باید دوره مقدماتی 1 ساله بلغاری را بگذرانند. توجه داشته باشید که تمام دانشگاه های پزشکی در بلغارستان دوره مقدماتی انگلیسی را برای تحصیل پزشکی (برنامه پیش پزشکی) نیز برگزار می کنند. در طول این برنامه دوره مقدماتی، دانش آموزان دوره های انگلیسی، شیمی، زیست شناسی و بیوفیزیک را می گذرانند. با گذراندن موفقیت آمیز این دوره، دانشجویان گواهینامه ای دریافت می کنند که به او حق گذراندن مراحل تحصیلی در دانشگاه پزشکی بدون آزمون تکمیلی را می دهد.

دانشگاه پزشکی پلوودیو، دانشگاه پزشکی صوفیه، دانشگاه پزشکی وارنا، دانشگاه پزشکی پلون و دانشکده پزشکی دانشگاه تراکیا بهترین دانشگاه های پزشکی در بلغارستان هستند. دانشگاه های Pleven، Sofia، Plovdiv و Varna پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی و دیگر گرایش ها مانند چشم پزشکی را به زبان انگلیسی همراه با تحصیل پزشکی به زبان رومانیایی ارائه می دهند. دانشگاه های پزشکی بلغارستان یکی از اولین دانشگاه های پزشکی در اروپا هستند که به دلیل کیفیت بالای آموزش، سیستم آموزشی، شهریه مناسب، مدرک معتبر در سراسر اروپا، دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب می کنند.

در بخش زیر شاهد دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان هستید:

دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان

مدت تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان

پس از فارغ التحصیلی، فارغ التحصیلان دیپلم پزشکی، مکمل دیپلم Europass را به زبان انگلیسی دریافت می کنند. طول نرمال برنامه 6 سال (10 ترم و 1 سال (310 روز تقویم) کارآموزی بالینی دولتی است. به جز این واقعیت که دستورالعمل ها، آزمایشگاه ها، سخنرانی ها و معاینات به زبان انگلیسی انجام می شود، برنامه درسی 6 ساله مطالعات پزشکی به زبان انگلیسی کاملاً با دروسی که توسط دانشجویان پزشکی بلغارستان دنبال می شود یکسان است. یادگیری زبان بلغاری نیز در طول 3 سال اول برنامه اجباری است. دانشجویان خارجی باید زبان بلغاری را یاد بگیرند تا بتوانند از سال سوم به بعد با بیماران ارتباط برقرار کنند. رشته ایمنی شناسی در بلغارستان یک رشته بسیار خوب و با درآمدی بالا است. رشته داروسازی در بلغارستان هم از رشته های محبوب جوانان می باشد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی در بلغارستان می باشید:

نام دانشگاهرتبه در بلغارستانرتبه در اروپارتبه در جهان
Medical University – Sofia1234726
Medical University – Varna2241747
Medical University – Plovdiv3275897

مطالعه رشته چشم پزشکی در بلغارستان

مطالعه رشته چشم پزشکی در بلغارستان

دو سال اول دانشکده تحصیل پزشکی در بلغارستان شامل مروری بر دروس علوم پایه یا پایه است. سال اول به درک عمومی علوم بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی مربوط به عمل پزشکی اختصاص دارد. با شروع سال دوم، تمرکز به تدریج کاهش می یابد و مطالعات به سمت آن دسته از علوم زیست پزشکی هدایت می شود که برای یک پزشک شاغل بیشتر مرتبط هستند. سال های بالینی چیزی است که همه دانشجویان پزشکی پیش بینی می کنند، زمانی که سخنرانی ها و کلاس های آزمایشگاهی به مراقبت از بیمار تبدیل می شود. مطالعات بالینی کاربرد علوم زیست پزشکی را که در 2 سال اول دانشکده پزشکی تسلط یافتند، بررسی می کند. تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان در رشته چشم پزشکی مزایا علمی بسیاری دارد.

در زیر نمونه‌های مختصری از برخی از تجربیات آموزشی که ممکن است دانشجویان در طول تجربیات بالینی خود انتظار داشته باشند آورده شده است:

  • کارگاه مهارت های بالینی
  • معاینه فیزیکی و گرفتن شرح حال
  • نماد پزشکی
  • یادگیری نحوه نوشتن یادداشت های دکتر
  • تشخیص، درمان و مدیریت بیماران

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به کشور بلغارستان و همچنین شرایط کار پس از تحصیل در بلغارستان مشاور شماست.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته چشم پزشکی در بلغارستان

در بخش پایانی مقاله رشته چشم پزشکی در بلغارستان به سوالات تخصصی شما پاسخ می دهیم:

  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته چشم پزشکی در بلغارستان کدام اند؟ دانشگاه پزشکی پلوودیو، دانشگاه پزشکی صوفیه، دانشگاه پزشکی وارنا، دانشگاه پزشکی پلون و دانشکده پزشکی دانشگاه تراکیا بهترین دانشگاه های پزشکی در بلغارستان هستند. دانشگاه های Pleven، Sofia، Plovdiv و Varna پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی و دیگر گرایش ها مانند چشم پزشکی را به زبان انگلیسی همراه با تحصیل پزشکی به زبان رومانیایی ارائه می دهند. دانشگاه های پزشکی بلغارستان یکی از اولین دانشگاه های پزشکی در اروپا هستند که به دلیل کیفیت بالای آموزش، سیستم آموزشی، شهریه مناسب، مدرک معتبر در سراسر اروپا، دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب می کنند.
  • مطالعه رشته چشم پزشکی در بلغارستان چگونه است؟ دو سال اول دانشکده تحصیل پزشکی در بلغارستان شامل مروری بر دروس علوم پایه یا پایه است. سال اول به درک عمومی علوم بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی مربوط به عمل پزشکی اختصاص دارد. با شروع سال دوم، تمرکز به تدریج کاهش می یابد و مطالعات به سمت آن دسته از علوم زیست پزشکی هدایت می شود که برای یک پزشک شاغل بیشتر مرتبط هستند. سال های بالینی چیزی است که همه دانشجویان پزشکی پیش بینی می کنند، زمانی که سخنرانی ها و کلاس های آزمایشگاهی به مراقبت از بیمار تبدیل می شود. مطالعات بالینی کاربرد علوم زیست پزشکی را که در 2 سال اول دانشکده پزشکی تسلط یافتند، بررسی می کند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *