مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته بینایی سنجی در بلژیک

رشته بینایی سنجی در بلژیک

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلژیک که یک کشور جذاب برای تحصیل و تحقیقات است برای دانشجویان بین المللی یک موقعیت عالی به شمار می رود. اکثر مردم جستجوی خود را برای مراقبت از چشم در بلژیک تنها زمانی شروع می کنند که مشکلات بینایی داشته باشند. حتی اگر مشکلی ندارید، متخصصان توصیه می‌کنند هر تا 4 سال یک ‌بار معاینه چشم را انجام دهید، به‌ ویژه بعد از 40 سالگی. کودکان باید اولین آزمایش چشم خود را قبل از 5 سالگی انجام دهند. یک پزشک خانواده یا یک بینایی‌ شناس می ‌تواند در صورت نیاز به مراقبت بیشتر، بیمار را به چشم پزشک ارجاع دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای تیم ها تخصصی برای اعزام دانشجو به کشور بلژیک می باشد.

جایگاه رشته بینایی سنجی در بلژیک

چشم پزشکان در بلژیک پزشکانی هستند که در شاخه پزشکی که به آناتومی، فیزیولوژی و بیماری های کره چشم و مدار آن می پردازند، تخصص دارند. به طور کلی، چشم پزشکان معمولاً برای مشکلات جدی چشم مراجعه می کنند و پزشک خانواده شما در صورت بروز مشکل پزشکی شما را به یکی از آنها ارجاع می دهد. از طرف دیگر اپتومتریست ها مدرک پزشکی ندارند. در عوض، آنها یک دوره 4 ساله در بینایی سنجی را دنبال کرده اند. اپتومتریست ها بیماری های مختلف چشم مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را درمان می کنند. آنها بینایی درمانی را ارائه می دهند و می توانند چندین کمک بینایی از جمله عینک و تماس را تجویز کنند. آنها برخلاف چشم پزشکان جراحی انجام نمی دهند.

در بلژیک، برخی از بینایی ‌شناسان نیز اپتومتریست هستند و بنابراین می‌ توانند آزمایش‌ های بینایی را انجام دهند و تماس ‌ها و عینک ‌ها را در محل تجویز کنند. اپتومتریست ها اگر نتوانند مشکلی را به تنهایی با کمک بینایی برطرف کنند، شما را نزد چشم پزشک می فرستند. اپتومتری مانند سایر کشورها در بلژیک به رسمیت شناخته نمی شود، به این معنی که نه بیمه شما و نه موسسه ملی بیمه سلامت و معلولیت هزینه بازدید شما را بازپرداخت نمی کنند. راه های مختلفی برای یافتن مراقبت های بینایی با چشم پزشک در بلژیک وجود دارد. پزشک خانواده یا پزشک عمومی می تواند شما را به متخصص چشم راست ارجاع دهد. اگر برای آزمایش بینایی خود به یک بینایی ‌سنج مراجعه می ‌کنید و آنها تصمیم می‌ گیرند که شما به آزمایش جامع‌ تری نیاز دارید، می ‌توانند شما را به یک متخصص چشم ارجاع دهند.

جایگاه رشته بینایی سنجی در بلژیک

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلژیک

در بلژیک سایت هایی مانند belgoptic.be یا به شما اجازه می دهند کدپستی خود را وارد کنید تا به شما کمک کند نزدیک ترین چشم پزشک یا اپتومتریست را پیدا کنید. وب‌ سایت ‌های خاصی برای ارائه‌ دهندگان بیمه سلامت بلژیک نیز امکان جستجوی چشم پزشکان را در اختیار کاربران قرار می ‌دهند. با این حال، بسیاری از آنها فقط به زبان هلندی یا فرانسوی در دسترس هستند. مراجعه به چشم پزشک و سایر مراقبت های بینایی توسط همه ارائه دهندگان بیمه درمانی در بلژیک پوشش داده می شود. مطمئن شوید که پزشک شما با شرکت بیمه شما قراردادی امضا کرده است این بدان معناست که او نرخی را توسط بیمه سلامت تعیین کرده است. زیرا اگر آنها این کار را نمی کردند، این نرخ بالاتر بود.

دیپلم اروپایی حداقل در سطح کارشناسی در آموزش عالی اروپا یا معادل آن تنظیم می شود و مدرکی مناسب برای تمرین بینایی سنجی در رده 3 مدل 4 دسته شورای جهانی بینایی سنجی ارائه می دهد. کشورهای ECOO دیپلم را به عنوان استاندارد طلایی برای بینایی سنجی اروپا پذیرفته اند. با پیشرفت هماهنگی، تعداد فزاینده ای از مدارس و دانشگاه ها در حال حاضر برنامه درسی خود را بر اساس دیپلم است. برای تقویت این هماهنگی، ECOO یک آژانس اعتباربخشی داخلی ایجاد کرده است تا از موسسات آموزشی دعوت کند تا برنامه های خود را در برابر دیپلم اروپایی اعتبار یا معیار قرار دهند. هدف این است که اجازه اعتبار در برابر پایگاه دانش، شایستگی ها و نمونه کارها دیپلم اروپایی در بینایی سنجی را بدهد.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در بلژیک می باشید:

تحصیل رشته بینایی سنجی در مقطع ارشد در بلژیک

برنامه استاندارد در 8 ترم پاره وقت تحصیل کنید. اگر می‌خواهید تمام وقت تحصیل کنید، می‌توانید پس از قبولی در برنامه، با دانشکده خود هماهنگ کنید. پس از قبولی شما نیز بین تخصص های مختلف انتخاب می کنید. بینایی سنجی عمومی و ارتوپتیک و بینایی سنجی کودکان. برنامه کارشناسی ارشد با در نظر گرفتن چالش های موجود و مورد انتظار یک اپتومتریست در سلامت چشم و بینایی طراحی شده است. برای تشخیص و مدیریت مشکلات بینایی در کودکان نیاز به اپتومتریست هایی با صلاحیت های ویژه وجود خواهد داشت. با افزایش نسبت سالمندان در جمعیت، نیازهای بیشتری برای اپتومتریست ها برای پیگیری ناهنجاری های چشمی و بینایی در بزرگسالان و افراد مسن و تشخیص آسیب شناسی چشم وجود خواهد داشت.

در بخش زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در رشته بینایی سنجی در بلژیک هستید:

مزایای تحصیل رشته بینایی سنجی در بلژیک

مدرک کارشناسی ارشد به شما این امکان را می دهد که با سایر حرفه های بهداشتی در پیگیری عملکرد چشمی و بینایی در تخصص انتخابی خود همکاری کنید. مهارت ‌ها و شایستگی‌ هایی که از طریق دوره مدرک تحصیلی به دست می ‌آیند به شما این امکان را می‌دهد که در یک نقش بالینی گسترده در مراقبت از چشم و بینایی، به ویژه در تخصص انتخابی خود قدم بگذارید. در کشور بلژیک در رشته بینایی سنجی تحصیل به دو صورت پاره وقت و تمام برای دانشجویان بین المللی دنبال می شود. اگر می خواهید به صورت تمام وقت در این مطالعه شرکت کنید، این امر می تواند پس از پذیرش با دانشکده خود هماهنگ شود.

رشته شنوایی سنجی در بلژیک هم تخصص خوبی است برای کار در این کشور و همچنین کشورهای اروپایی. تخصص در اپتومتری طب عمومی، شایستگی معاینه و آمادگی برای مدیریت آسیب شناسی بدون عارضه بخش قدامی چشم و برقراری ارتباط و همکاری با سایر متخصصان در خصوص معاینه و پیگیری پس از درمان بیماری های چشمی بدون عارضه مرتبط با AMD، گلوکوم و دیابت را می دهد. بیماری های چشمی و همچنین بینایی های ضعیف در حوزه تخصصی بینایی سنجی است. البته رشته های پرطرفداری هم وجود دارد مانند رشته بیهوشی در بلژیک که شرایط پذیرش آن سخت تر است.

فرصت های شغلی رشته بینایی سنجی در بلژیک

نیاز به افزایش دانش در اپتومتری عمومی در مطب خصوصی، و در خدمات مراقبت عمومی چشم در بخش‌های چشم بیمارستان وجود دارد. شما می توانید مطب خصوصی متخصص خود را ایجاد کنید، جایی که می توانید با پیگیری آسیب شناسی خاص بخش خلفی چشم و آسیب شناسی بدون عارضه بخش قدامی چشم، ارزیابی سلامت چشم و عملکرد بینایی را در همکاری با سایر حرفه های مراقبت های بهداشتی ارائه دهید. همچنین نیاز روزافزونی به ارزیابی ارگونومی بصری و تطبیق و عرضه راهکارهای بینایی سنجی برای مشاغل مختلف برای بهینه سازی محیط بصری برای افراد شاغل با نیازهای مشترک و ویژه وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه ویزای تحصیلی بلژیک راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *