مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته بازیگری در روسیه

رشته بازیگری در روسیه

با توجه به نقش پررنگ روسیه در صنعت سینما در جهان رشته بازیگری در روسیه یکی از رشته های محبوب در میان رشته هانی هنری در این کشور است. روسیه در طول تاریخ سینمای خود شاهد کارگردانان روسی بزرگ با آثاری بی نظیر بوده است. به صورت کلی هنر در روسیه در رشته های مختلف از دیرباز بسیار اهمیت داشته و آثار هنری جهانی زیادی متعلق به کشور روسیه بوده است. در حال حاضر رشته بازیگری در روسیه در بسیاری از موسسات هنری و دانشگاهی تدریس می شود. تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی و برنامه های انگلیسی در سال های اخیر با توجه به حضور دانشجویان خارجی افزایش پیدا کرده است. با این حال، یادگیری زبان روسی برای مطالعه رشته بازیگری در روسیه مورد نیاز است. در ادامه تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته بازیگری در روسیه بیشتر نوشته اند.

جذابیت های فرهنگی تحصیل در روسیه

روسیه دارای بسیاری از دستاوردهای چشمگیر در ادبیات و هنر است. بسیاری از نویسندگان، فیلسوفان و هنرمندان بزرگ، از جمله لئو تولستوی، آنتون چخوف، فئودور داستایوفسکی و پیوتر چایکوفسکی اهل روسیه بوده اند. باله های ملی و بین المللی، کنسرت های موسیقی، نمایشگاه های هنری و سینماها در بیشتر شهرهای روسیه پیدا می شود. ناگفته نماند، روسیه میزبان 26 مکان عظیم جهانی میراث جهانی یونسکو، مانند کرملین، میدان سرخ و دریاچه بایکال است. با مساحت گسترده زمینی، تعجب آور نیست که روسیه دارای به طیف گسترده ای از زبان ها و فرهنگ ها تبدیل شده است. روسیه کشوری مناسب برای دانشجویانی است که در جستجوی علایق، زمینه ها و فرهنگ های مختلف در یک کشور گسترده هستند. اگر قبل از سفر به روسیه علاقه مند به یادگیری زبان روسی هستید، گزینه های تحصیل خود را برای تحصیل زبان روسی در خارج از روسیه بررسی کنید.

رشته بازیگری در روسیه و صنعت سینما

تولید فیلم روسیه در امپراتوری روسیه آغاز شد و به طور پیوسته در طول دوره شوروی توسعه یافت. سینمای مدرن روسیه از سال 2010 در حال پیشرفت بوده است و افزایش حمایت دولت و محبوبیت آثار تحت حمایت دولت و مستقل در میان مخاطبان را افزایش داده است. فیلم های روسی همچنین به طور قابل توجهی حضور خود را در سینماها در خارج از کشور طی 5 سال گذشته افزایش دادند. این کشور در سال 2019 به حدود 900 میلیون € (یورو) بلیت را در گیشه های سینماهای خود فروخته است. صنعت فیلم سازی روسیه نوعی تجدید حیات را تجربه می کند. هر ساله فیلم های روسی مانند بی عشق، مردی که همه را متعجب کرد و بسیاری دیگر به معتبرترین جشنواره ها و جوایز راه می یابند. جان مالکوویچ، جکی چان، کریستوفر لمبرت و بسیاری دیگر در چند سال گذشته همگی در فیلم های روسی بازی کرده اند.

بودجه فیلم و تولیدات مشترک روسی در حال افزایش است، فیلم های محلی رکورد های گیشه را شکست می دهند و استعدادهای جوان در اروپا را رو می کند. این روندهای نسبتاً مثبت همراه با تعدادی از تحولات در صنعت فیلم روسیه رخ داده است که شامل:

ردیفشرح
1ایجاد کمیسیون های فیلم سازی
2حمایت از صادرات فیلم سازی روسیه
3ارزان بودن روبل روسیه
4مشوق های سرمایه گذاری در روسیه

تحصیل رشته بازیگری در روسیه

روسیه تعداد زیادی موسسه هنرهای نمایشی پر رونق دارد که فارغ التحصیلان زیادی را سالانه در سینما، تئاتر و تلویزیون می بیند. اکثر دوره های تحصیل در رشته های هنر در روسیه به زبان روسی ارائه می شود لذا متقاضیان باید به این زبان تسلط داشته باشند. تحصیل در رشته بازیگری در روسیه در مراکز دانشگاهی در دوره لیسانس 4 سال و در کارشناسی ارشد به صورت 2 ساله برگزار می شود. در لیست زیر از جمله بهترین موسسات در روسیه برای تحصیل رشته بازیگری در روسیه معرفی شده اند:

  • آکادمی هنرهای تئاتر روسیه
  • مدرسه تئاتر هنری مسکو
  • موسسه تئاتر بوریس شوکوکین
  • کالج عالی تئاتر میخائیل شچپکی
  • آکادمی هنرهای تئاتر سنت پترزبورگ

تحصیل رشته بازیگری در روسیه به زبان انگلیسی

آکادمی هنرهای تئاتر دولتی سن پترزبورگ دوره های فشرده آموزش رشته بازیگری در روسیه به سبک روسی را برای بازیگران انگلیسی زبان ارائه می دهد. این موارد به زبان انگلیسی یا از طریق مترجم در دسترس هستند. آکادمی که امروزه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین آموزشگاه های بازیگری در اروپا است، بیشتر به دلیل آموزش روش بازیگری شناخته می شود. روش استانیسلاوسکی، همانطور که در آمریکا استفاده می شود، یک تکنیک بسیار موثر برای بازیگران است. روش اتود، كه عمدتا از روش استانیسلاوسكی ساخته شده و همانطور كه ​​امروزه توسط آكادمی هنرهای تئاتر ایالتی سنت پترزبورگ استفاده می شود، تركیب قیزیکی و آوازی را با بداهه پردازی برای نشان دادن روانشناسی یك شخصیت و احساسات یك صحنه تركیب می كند. این دوره ها مستقیماً از طریق آکادمی هنرهای تئاتر دولتی سنت پترزبورگ ارائه می شود.

تحصیل رشته بازیگری در روسیه در آکادمی GITIS

تحصیل رشته بازیگری در روسیه در آکادمی GITIS

آکادمی هنرهای تئاتر روسیه (GITIS) بزرگترین و قدیمی ترین نهاد نمایشی دولتی در روسیه است که در سال 1878 تاسیس شده است. آنها دانشجویان را در رشته های مختلف هنری آموزش می دهند و ترکیبی از آموزش دانشگاهی سنتی و روش های نوین به روز را ارائه می دهند. بیش از 1500 دانشجو از کشورهای مختلف در این آکادمی تحصیل می کنند. GITIS مفتخر است که وارث مستقیم سیستم معروف استانیسلاوسکی است. ساختمان اصلی GITIS در مرکز مسکو واقع شده است، کمی با ایستگاه مترو Arbatskaya فاصله دارد.

امروز، مسکو بیش از 450 موزه را ارائه می دهد، به این معنی که اگر فقط یک ساعت در هر یک وقت بگذرانید، بازدید از همه آنها تقریباً به دو ماه وقت نیاز دارد. این آکادمی دانشجویان را در مشاغل مختلف هنرهای نمایشی (از جمله بازیگری و غیره) آموزش می دهد و همزمان تحصیلات دانشگاهی سنتی را در زمینه هنرهای آزاد و علوم انسانی ارائه می دهد. جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه این مطلب را مطالعه کنید.

دانشجویان برجسته آکادمی GITIS روسیه

این آکادمی دارای دانشجویان برجسته به خصوص در صنعت سینما و هنر است که در جدول زیر 3 مورد از آنها معرفی شده اند:

نام دانشجوبیوگرافی
Jerzy Grotowskyکارگردان تئاتر لهستانی که مفهوم تئاتر ضعیف را توسعه داد و به یکی از نظریه پردازان هنر تئاتر مدرن تبدیل شد. در سال 1956 تحصیلات تکمیلی خود را در بخش کارگردانی GITIS به پایان رساند و در آنجا روش بازیگری استانیسلاوسکی، واختانگوف و میرکولد را آموخت.
Andrey Zvyagintsevکارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر فیلم روسی که در بخش بازیگری GITIS در کارگاه تئاتر Evgeniy Lazarev تحصیل کرده است. در سال 2003 زویازینتسف برای فیلم بازگشت برنده شیر طلایی جشنواره ونیز شد و در سال 2014 لویاتان جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد. لویاتان و فیلم دیگر بدون عشق نیز نامزد اسکار شدند.
Anatoliy Vasilyevکارگردان و معلم روسی که مدرسه هنر دراماتیک را بر اساس مدل خلاقانه آزمایشگاه – مدرسه – تئاتر ایجاد کرد. پس از فارغ التحصیلی از GITIS چندین جایزه روسی برای کارهای خود دریافت کرد.

تحصیل رشته بازیگری در MKhAT روسیه

مدرسه تئاتر هنری مسکو در سال 1943 به عنوان وابسته به تئاتر هنری مسکو (MKhAT) افتتاح شد. در ابتدا، این مدرسه با هدف پرورش بازیگران حرفه ای برای MKhAT انجام می شد. هسته اصلی روش بازیگری که در مدرسه تدریس می شود در ابتدا توسط استانیسلاوسکی ایجاد شد تا حس حاد بازیگری کاملاً ارگانیک را به شاگردان القا کند که نزدیک به رفتار مردم در زندگی واقعی بود. اصول سیستم استانیسلاوسکی تاکنون معنای اولویت خود را حفظ کرده اند. با این وجود، در طول مدتی که وجود دارد، دانشکده تئاتر هنر مسکو دامنه رشته های تدریس شده را به طور قابل توجهی گسترش داده و به طور فعال با عمل در تئاتر جهان ادغام شده است.

مدرسه تئاتر هنری مسکو با برخی از مدارس برجسته تئاتر مانند کنسرواتوار پاریس، آکادمی هنرهای موسیقی و دراماتیک لندن، مدرسه تئاتر استراسبورگ همکاری کرده است. از آوریل 2003، مدرسه تئاتر هنری مسکو در پروژه آموزشی بین المللی TEMPUS شرکت کرد. برای چندین سال گذشته مدرسه تئاتر هنر مسکو گروه های قابل توجهی از دانشجویان آمریکایی را از موسسه آموزش تئاتر پیشرفته در دانشگاه هاروارد آموزش داد.

توسعه فیلم سازی در روسیه

انجمن های فیلم سازی مسکو، کالینینگراد، سامارا، نووگورود، ایرکوتسک و دیگران از زمان تاسیس کمیسیون فیلم تنها به بیش از 145 تولید فیلمبرداری در مسکو و در منطقه روسیه کمک کرده اند. همچنین مرکز صادرات روسیه از تبلیغ فیلم های روسی در خارج از کشور حمایت می کند. آنها همچنین ابزارهایی برای حمایت مالی از پروژه های تولید مشترک دارند. از آنجایی که در 4 سال گذشته ارزش روبل روسیه کاهش یافته است، اکنون فیلم برداری در روسیه از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. همزمان با پیشرفت صنعت فیلم سازی در روسیه، می توان ظهور استودیوهای فیلم سازی را نیز مشاهده کرد که مشتاق شروع فعالیت بین المللی هستند. در اینجا لیستی از آنها وجود دارد:

  • METRAFILMS
  • Rock Studio
  • Art Pictures
  • Vodorod
  • RenovatioEntertainment

در نمودار زیر می توانید درآمد ناخالص گیشه روسیه از سال 2015 تا 2020 را مشاهده کنید:

درصد ناخالص گیشه در روسیه

تحصیل بازیگری در موسسه تئاتر بوریس شوکوکین روسیه

تاریخچه موسسه تئاتر بوریس شوکوکین در یک استودیوی تئاتر آماتور به سرپرستی یوگنی واختانگوف، آن زمان بازیگر جوانی که در مشهور MKHAT کار می کرد، آغاز شد. شوچوکین یکی از اولین فارغ التحصیلان این موسسه، شاگرد مورد علاقه واختانگوف بود. نام وی بعداً به این مدرسه تئاتر داده شد. سپس تئاتر Evgeni Vakhtangov در پایه آن استودیو ظاهر شد. در سال 1937 یک موسسه آموزشی جدید تحت حمایت آن تأسیس شد. در حال حاضر، علاوه بر دانشجویان روسی، دانشجویانی از کره جنوبی، ایالات متحده، فرانسه و مولداوی نیز حضور دارند. دو بخش تخصصی این تئاتر شامل:

  • بازیگری
  • کارگردانی

چنانچه قصد اقامت تحصیلی و اقامت پس از تحصیل در روسیه را دارید می توانید مطالب ارائه شده در این خصوص را که در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است را مطالعه کنید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته بازیگری در روسیه

  1. محمد حسن گفت:

    سلام علیکم وقت تون بخیر ایا باید برای ورود به این مراکز جهت تحصیل سابقه ی کاری در زمینه بازیگری داشته باشیم؟شرایط برای کار فارغ التحصیلان غیر روسی از این مراکز در روسیه چطور هست؟ایا دانشگاه ها برای پذیرش ازمون خاص یا شرایط خاصی رو در نظر گرفتن؟لطفا کمی توضیح بدین ممنونم.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره برای تحصیل در روسیه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *